Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 10:05

Jep, ik begin vanmiddag met studeren..
Hopen dat ik niet van die vreetbuien krijg :')

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:14

Ben ik even blij dat ik al klaar ben :+
Heb alleen nog stage, maar daar kan ik het goed volhouden om gewoon gezond te eten. Al liet ik me gister wel even gaan toen ik de laatste mini mars in de kast zag liggen, en het kleine chocomonster in mij riep dat ik m moest opeten :x ach anders lag ie daar maar zo alleen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:16

De dag dat ik mijn laatste cijfer terugkreeg en ik mijn diploma had, was de gelukkigste dag van mijn leven :+ Ik haat studeren, haha.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:22

Ik tel ook af naar dat moment. Studeren an sich vind ik best leuk, maar het is alles wat erbij komt. Een fulltime universitaire studie is gewoon echt niet handig te combineren met een gezin en een huishouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:23

Dat lijkt mij ook behoorlijk pittig inderdaad! Hoe lang moet je nog?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:25

Haha ja dat is anders zielig heh KellyAV haha.

Ik ben gelukkig ookal klaar met school, althans doe een thuisopleiding dus dat is anders haha.

Ik heb echt een probleem als ik niet ontbijt, gister was écht een cheatday... Alles wat los en vast zat haha. Dat wordt dus altijd ontbijten :+

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:34

Kayleigh_ schreef:
Dat lijkt mij ook behoorlijk pittig inderdaad! Hoe lang moet je nog?

Dat weet ik zelf niet precies... Lang verhaal, veel gedoe. Korte samenvatting: het is een opleiding van 4 jaar, en ben nu aan mijn 2e jaar bezig. Maar omdat ik door mijn zwangerschap een aangepast programma volg, zal ik er een jaar extra over doen. Verder zijn er mogelijk plannen om de opleiding uit te breiden, waardoor er dus misschien NOG een jaar extra bij komt.
Ik hoop dus over 3 jaar klaar te zijn... -O-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:48

Bakkabouter, het duurt misschien nog even voordat je klaar bent, maar dan heb je wel een mooi papiertje in handen! Ik doe ook langer over mijn opleiding, hopelijk studeer ik af van het zomer. Dan mag het ook wel. Maar nu woon ik nog thuis en ben ik niet verantwoordelijk voor een eigen huishouden en zwangerschap. Heel veel succes komende tijd nog met je studie!

Ik zag wat recepten voorbij komen die er best lekker uitzagen, dat ga ik later vandaag nog eens beter bekijken :D

Van weekend ging het niet zo goed. Zaterdag netjes gegeten, bij bbq ook gehouden op 2 flinke stukken kabeljauw en paar stukjes stokbrood. Maar de drankjes werden er heel wat meer dan gepland. Gevolg ervan was dat gisteren een bed/bank hang dag was en er nauwelijks eten in is gegaan >;) . Zou uit eten gaan met mijn vriend omdat we jaar samen waren, maar dat hebben we maar verplaatst naar volgende week :+

Maar vanochtend voor eerst in 3 weken of zoiets op weegschaal gestaan, er is inmiddels 2 kilo af. En vandaag gaan we gewoon weer normaal goed bezig :D

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:54

ik heb een redelijk weekend gehad, vrijdag pizza gegeten bij happy italy en erna nog gaan stappen, dus al die alcohol was een beetje jammer :')
Zaterdag weinig gesnoept omdat ik amper thuis was en gewoon geen honger had. Gister ontbeten met yoghurt+cruslie, lunch salade en als avond eten 2 speltboterhammen met geitenkaas. Tussendoor nog een banaan en een twix op :Y)

planning voor vandaag:
O: youghurt met agavesiroop, lijnzaad, ciazaad, tarwezemelen en haverzemelen. 1/2 appel en kaneel.
L: zullen wel 2 kleine crackers worden aangezien ik nu nog moet ontbijten.
A: macaroni met spinazie en kip in de wok.
Tussendoortjes zal wel een stukje fruit zijn,
Beweging: dag 2 van jillian michaels workout, paardrijden en fietsen.

ik ben ook zo blij klaar te zijn met school :') ging ook altijd eten als ik moest leren..
Het nadeel nu is dat ik op werk ook veel snoep, krijg altijd snoep en chocolade van de patiënten haha

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 12:08

Mijn lijstje zal ongeveer zo zijn:
O/L: bakje vanille yoghurt met banaan en een beschuitje met kipfilet en een gekookt ei
T: appel en perzikstukjes
A: geen idee
B: none, ik heb een studie dagje en zit met m'n blessure

Ik wilde donderdag van 71,5 kg naar 63 kg zijn gegaan, dat is helaas niet gelukt, ik zit nu op 65,2 kg maar ik zal me donderdag wegen, dan weet ik precies wat ik in 24 weken ben afgevallen!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:36

Dat vind ik anders al heel knap hoor!

Vanmorgen op de weegschaal bleek er na een week 2kg af te zijn bij. Wel een beetje veel van het goeie maar dit zal de eerste aanloop naar het afvalproces zijn. Ik eet niet bar weinig, het grootste verschil is dat het ongezonde is vervangen door gezond en er geen onnodig snacken bij is geweest.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:48

Jullie zijn echt goed bezig dames!
Ik heb echt een dramatisch weekend gehad qua eten en drinken. Vrijdag hoorde we dat we waarschijnlijk een huis hebben gekocht dus: wijntjes! Zaterdag maar ff 40 km gefietst want anders...

Mijn ouders waren er zaterdag en die zijn echt niet van gezond eten en lusten ook graaaag wijntjes! het begon met tortillachips en rose bij gebrek aan een lunch in huis, uit eten bij de Italiaan met wijn en limoncello, gister een uitgebreid ontbijt met broodjes, roerei met spek etc. Lunch was uiteindelijk bij mijn tante met nootjes en chips (ik heb maar water gedronken) en gisteravond ook een kant- en -klaar vleesje. Was er ook gewoon een beetje beroerd van allemaal dus nu weer even op de rit. Ontbeten met havermout met mango en nu een erg lekkere salade met couscous en falafel. net 2 oreo-koekjes op en nog steeds hongerrrrrrr!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:04

Goedemiddag!

Fijn weekend gehad allemaal?

Klinkt wel lekker allemaal danoesje!

Hier als ontbijt schaaltje yoghurt, lunch wordt een salade van avocado, tomaat, radijs en ei, avond eten zal 2 eitjes worden en daarna sportschool

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:10

Ik ben dus niet de enige met een minder weekend haha. Maar goed, daar zijn weekenden voor :D Vandaag voor mij ook weer streng.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 14:11

2 eitjes als avondeten is niet veel :=

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:23

Haha nee klopt Sharon, eet ze voordat ik ga sporten maar daarna heb ik nooit honger eigenlijk.
Wellicht dat ik nog iets toevoeg qua yoghurt maar ben hooguit een kwartier thuis vanavond...

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:25

Ik heb net weer allemaal gezonde boodschappen gedaan!
Veel sla als lunch, maar ook wraps, en Jolien, ik ga die boekwijtwraps maken en die shake met walnoten van jou blog, heb alle ingrediënten in huis hihi

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:32

Ik val even binnen. Sorry!

Ik ben ook bezig met afvallen, ben 1,83 en weeg zo'n 80 kilo. Heb vooral dikke benen en een dikke kont die ik er graag af wil hebben.
Wat doen jullie dus aan cardio en krachttraining?

Ben al bezig met mij inlezen maar zie zoveel verschillende dingen voorbij komen. Met dit topic ben iknet begonnen en lees dus ook rustig door. :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:43

Ik wilde die boekweitwraps maken, maar ik was zo strontchagrijnig dat ik nergens meer zin in had :') (lang leven feestweek) Ik was vol goede moed naar het dorp verderop gegaan om boodschappen te doen, hadden ze geen zeezout en geen boekweitmeel.... Ik naar een andere winkel, hadden ze t ook niet. Weer op de fiets naar huis, KEIHARDE tegenwind, en mn make-up op mn enkels toen ik thuis was. Toen met de auto naar de winkel een stukje verderop gegaan en daar hadden ze gelukkig alles. En toen ik toen weer thuis was had ik eigenlijk verwacht dat mn nieuwe rijlaarzen er zouden zijn (wacht al ruim 10 weken) en die waren er niet. Nou toen schoot ik uit mn slof en was ik klaar met alles :') Als het goed is komen ze wel vandaag maar met een andere pakketdienst :)

Morgen in de herkansing met de wraps haha

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:17

Welkom Seventeen.

Ik doe eigenlijk geen cardio, hooguit 5min crosstrainer maar doe meestal alleen kracht.
Ik merk dat met de been oefeningen dat je al snel wat resultaat ziet en boekt..
Maar dat is voor iedereen verschillend, ga je naar de sportschool ?
Vraag daar eens aan iemand of ze een schema voor je maken :)

Haha Kelly balen zeg dat je zoveel winkels af moet voor de spullen...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:18

Cardio, veel wandelen, fietsen en hardlopen (doe ik niet btw, ik heb een blessure)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:21

Ik doe ook zo goed als niks aan cardio, behalve fietsen naar m'n werk als het mooi weer is. In de sportschool hooguit 5 min opwarmen (zoals gribaldi) en verder kracht. Hoe meer spiermassa je hebt, hoe meer je verbrandt in rust.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:23

Haha gribaldi ik had gewoon meteen de auto moeten pakken en naar de winkel toe moeten gaan waar ik uiteindelijk alles vandaan had... Ach.

Ik ga zo denk ik die wraps maken voor bij t avond eten :D

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:38

Dank voor jullie reacties :)
Ik heb momenteel niet echt geld om naar de sportschool te gaan dus begin eerst maar eens thuis.

Ik heb nu net sinds een dikke week het hardlopen opgepakt. Dit doe ik om de dag en ik probeer op mijn eten te letten. Ik heb wel eens gehoord dat wandelen net zo goed is als hardlopen, is dit ook zo? Krijg je daar ook een even goede conditie?

En wat doen jullie dan aan krachttraining?
Sorry voor de vragen, maar alle tijd die ik over heb lees ik door in dit topic! haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:42

Met wandelen verbrand je exact dezelfde hoeveelheid kcal per afstand, alleen doe je er met hardlopen natuurlijk minder lang over. Qua conditie is het denk ik ook wel vergelijkbaar.

Ik doe met krachttraining altijd full-body.