Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:45

Ik heb in snijzaal letterlijk de spieren kunnen bestuderen :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:47

Gewoon in algemeen.

Vind de echte fitness totaal niet interessant. Heb in de winter wat groepslesjes gedaan en moet deze week even langs om op te zeggen of op te schorten. Ben sinds februari al niet meer geweest. Misschien in de winter wel weer.....

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:56

Ik heb het boek Het hot belly dieet. Dat is vanuit de ayurvedische blik geschreven en gaat over het in balans brengen van de stofwisseling. Het is heel wat anders dan 'gewone' voedingsboeken. Ik heb hem alleen nog lang niet uit. Het gaat voornamelijk over afvallen, maar het lukt mij ook wel om de info om te zetten naar aankomen.

Verder is de voedselzandloper een goed boek over gezonde voeding. Ik ben verder niet bekend met dit boek.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:00

Voedselzandloper had ik ook naar gekeken en ook de reacties erop van mensen met verstand van zaken. Die waren lang niet allemaal zo positief.
Zit beetje in lijn ook met Amber Albarda geloof ik. Dat vind ik beetje ellende met dat soort schrijvers.... zijn vaak tamelijk zwart wit (dit mag je wel en dit mag je niet).

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:39

manzano schreef:
Miss_Caroo schreef:
Gianti, ik bedoel dat er verschillende visies zijn op sporten. Zo zijn er bijv mensen die zeggen dat sit ups en crunshes wel goed zijn voor je, en sommigen zeggen van niet. Zulke dingetjes en weetjes bedoel ik met theorie haha

Mijn buikspieren vinden van niet kan ik je zeggen :')

volgens mijn instructeur moet eerst het vet rondom je buikspieren weg/vermindert zijn, pa dan heeft het zin om je buikspieren te trainen. Duurt hier nog wel een tijdje;) 1x per week buikspierkwartier en 2x pwk 3x1 min plank en verder vind ik het prima.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:40

Vanavond half 9, bootcamp, ik ben benieuwd

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:44

Miss_Caroo schreef:
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel informatie jullie van te voren hebben opgezocht over het menselijk lichaam :D Hoe het precies werkt en hoe fitness daarop aansluit.
Ik heb namelijk het internet afgestruind om informatie in te winnen en daarna begon ik pas.
Ja, ik ben erg kritisch :D

Manzano, wat voor boeken over voeding zoek je precies? Echt gericht op fitness dus afvallen of aankomen in spieren of gewoon wat algemener?

Ik nagenoeg niets 'extra's'. Ik heb over vrij veel onderwerpen een redelijk beetje kennis, gezond eten hoort daar ook wel bij. Voor echt vakkundig advies vraag ik de trainers op de sportschool, die ook eerlijk durven te zeggen 'sorry, dat weet ik niet', of 'dat kun je beter aan iemand anders vragen'.

Bedankt voor alle lieve complimentjes! Ik moet morgen weer wegen, maar ben gister onbeperkt uit eten geweest, en zaterdag wezen stappen met de nodige wijn. We gaan het zien... := Vandaag te weinig gegeten, dus ik moet nog ergens wat weg halen. Vreemd genoeg heb ik gewoon geen honger, ondanks dat ik me gewoon fit voel. Net wel een nieuwe broek en wat shirtjes opgehaald bij de primark. Onder het mom van ik ga nu geen dure kleren halen, als het me over een maandje toch weer te groot is. :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:07

Na een heule slechte week ben ik er vandaag weer tegenaan gegaan := Ik was een beetje gedemotiveerd omdat sporten niet echt lekker lukt, ik krijg sommige oefeningen (die me al 1000x uitgelegd zijn) gewoon niet op de juiste manier gedaan. Ik voel de verkeerde spieren. Erg frustrerend.. En eten ging ook weer richting ongezond, dus vandaag heb ik mezelf herpakt en ben weer naar de sportschool gegaan en heb de oefeningen gedaan die wél lukken en nog een paar extra die niet op mijn schema staan gedaan.

Leg press is vanaf het begin een beetje mijn challenge geweest, daar doe ik het meest mijn best op :D Op hoeveel kg doen jullie hem?

Edit: ohja, mijn nieuwe fitnessschoenen van Reebok die ik bijna voor de helft van de prijs heb gekocht maken het natuurlijk ook iets leuker om weer te gaan *\o/*

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:27

@Karlijn;goed dat je weer gegaan bent, dat is alvast het begin. En wanneer iets niet lukt, vraag het gewoon in dd sportschool. Bij ons is er altijd een instructeur aanwezig voor hulp, uitleg oid.

Legpress heb ik sinds mei in het pakket en heb ik op 35 kg maar zondag heb ik de 2de set opgehoogd en de derde set ook tot 40 kg. Vrijdag nieuw schema, dan word 40 vast de standaard.

Welke oefeningen gebruiken jullie voor de 'lovehandles' ? Ik zie soms mensen op apparaten waarvan ik me afvraag waar ze voor dienen.

Ik heb sinds vanmorgen een opgezwollen, dikke buik, zwaar gevoel in m'n buik en hoofdpijn, voel me echt niet happy. Heb een bootcamp gepland vanavond, ga nog maar een asperine nemen en even op de bank liggen rusten zodat ik er straks vol tegenaan kan

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:31

@ Mama3: dankje :) ja bij ons lopen er ook altijd instructeurs, die het me elke keer opnieuw proberen uit te leggen maar ik blijf mijn schouders voelen ipv mijn rug etc..

En om antwoord te geven op je vraag: lovehandles eraf trainen kan alleen als je algehele vetpercentage naar beneden gaat heb ik me laten vertellen, omdat je niet plaatselijk vet weg kan trainen.

Ik doe de leg press zelf op 80 kg nu, maar ik zag hier in het topic laatst iemand voorbij komen die 145 deed als ik het goed heb? :wow: Ik ga echt al dood bij 80, ik doe hem 5x12.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:55

Mama3 schreef:

Succes!! Ben benieuwd wat je er van vind.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:56

manzano schreef:
Mama3 schreef:

Succes!! Ben benieuwd wat je er van vind.

Ik ben terug, heb het overleefd;) We waren met z'n vieren, allemaal 1-3x geweest. Ik vond het erg leuk en goed vol te houden. Degene die ik had meegevraagd, had er echt moeite mee. We hebben afgesproken om dit te blijven doen zodat we als groepje ook in moeilijkheid samen kunnen groeien.

Ik voel alleen m'n enkel branden en opzwellen, door het vele hardlopen tussendoor en oefeningen op oneffen ondergrond denk ik, maar ik ga volhouden. Hopelijk belast ik mijn enkel en pezen niet maar wennen ze eraan. Ik ga een coolpack erop leggen, dan loop ik morgen past weer top, waarschijnlijk op sneakers, geen hakjes;(

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:58

Bedankt voor de uitleg Karlijn, maar hoe krijg je het vetpercentage naar beneden? Krachttraining en vet mijden? Een salade op frietdag? Ik kan wel zonder, maar m'n kinderen;)

En 80 kg legpress? Wow!

Russel; wat fijn dat je zo in de flow zit en het goed merkbaar is. Leuk wat nieuwe kleren, op naar de volgende shopronde, top! En een keertje zondigen mag best, volgens mij weet je je grens goed

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:18

Wat leuk Mama3!! Wat moesten jullie doen? Klein groepje zeg! Rustig aan met je enkel. Het schijnt vrij blessuregevoelig te zijn, dus wel goed oppassen.

Ik mag morgenavond weer!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:34

Leuk mama3! Heb je wel echt goede hardloopschoenen? :)

Lovehandles verwijder je door inderdaad je vp omlaag te brengen, gezond eten en lekker spieren opbouwen.

Ik legpress met 74kg. Vind ik best veel want ik weeg zelf 60 kilo :')

Vanochtend eerst 45min benen gemarteld, wilde toen eigenlijk weggaan maar had nog energie dus heb nog een half uur funxtion meegepakt :)) vanavond lekker met collega's (heel veel) gegeten inclusief wijntjes. Kan vermoedelijk zaterdag pas weer sporten ivm bruiloft vrijdag die ik help organiseren /opzetten :D en natuurlijk gewoon werken..

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:38

@ mama3: goed bezig met de bootcamp. Gaaf dat jullie met de groep gaan doorzetten en elkaar steunen. Denk dat jullie daar nog veel aan gaan hebben.

@ karlijn en dressagelady: wat een zware legpresses! Hoeveel herhalingen doen jullie daarmee?

Bedankt voor de complimentjes iedereen! Doet me goed!
Vandaag weer naar de sportschool gegaan voor bodypump en xco. Was wel pittig aangezien ik nog aardig wat spiertjes voel van de strong viking run.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:41

@ Macchiato: Ik doe 5 sets van 12 herhalingen.

@ Dressagelady: Netjes hoor :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:06

pfff squats op 15 cm hakken... je mag mijn benen oprapen :O

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:21

Waarom squat jij op hakken? :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:25

had voor variatie eens een paaldans les op hakken gevolgd.. maar bij warming up moet je ze ook al aan, en dat is onder andere squaten :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:36

Haha oke, vandaar :D Kan me voorstellen dat dat zwaar is ja!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 07:47

squatten vind ik juist veel makkelijker op hakken haha. Ik doe het voor de gein thuis wel eens als ik mijn hakken aan heb, maar doordat je hielen gelift zijn kan ik zo echt een uur blijven zitten. Ga ook vaak als ik hakken aan heb in squatpositie zitten als ik met cliënten (in een rolstoel) praat.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:45

Vetpercentage minder maken dat kan maar op 1 manier. Minder calorien innemen dan je verbruikt. Zo simpel is het. Dus, een goed eetschema met zowel koolhydraten, eiwit als vet want je hebt alles nodig. Als je er maar voor zorgt dat je meer verbruikt. Door te sporten bijvoorbeeld. En dan niet wat ik alle mensen zie doen in mijn sportschool: even 20 fietsen of een kwartier op de loopband. Prima allemaal, maar niet met de intensiteit die zij doen. Om echt kilos kwijt te raken, moet je zweten. En zweten gaat door de intensiviteit van een oefening omhoog te brengen :)

Ben nu een broodje haring naar binnen aan het werken :D het smaakt me niet heel goee maar ik weet waar ik het voor doe

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:57

Oeh, wat een hoop positieve berichtjes hier! *\o/*
Ik heb me de afgelopen dagen zo rot gevoeld, ondanks dat ik daar eigenlijk geen reden voor had. Heel veel stress die is blijven hangen denk ik. Ook voor dingen die spannend zouden moeten zijn op een goede manier, daar zag ik onwijs tegenop. Ik had ook écht geen zin om te gaan sporten vanavond. Toch gegaan. En wat een verschil maakt dat zeg. De terugweg op de fiets echt met een huge glimlach gezeten, en ik voel me echt weer top! Weer een lief complimentje gekregen. De trainster bij wie ik mijn eerste weging heb gedaan vandaag weer gezien voor het eerst sinds een behoorlijke tijd, en die liep tijdens de syngry even naar me toe om te vragen hoeveel ik al afgevallen ben, omdat het zo goed te zien is. Ben nu wel goed kapot trouwens :=

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:02

Iedereen is goed bezig! Ik heb vandaag eerste keer crossfit gedaan, de andere deden het vaker en kon het goed bijhouden, op 1 onderdeel na geen 8e ronde kunnen afstrepen, maar ben heel tevreden :-) was erg leuk! En nog even mijn abs en rug showen ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding