Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:57

Dat is mijn ervaring ook. Ik loop of op tennisschoenen of op schoenen van 15 euro en dan heb ik kramp. Laatst in het zand op mijn voetbalschoenen gelopen en nergens last van toen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:05

kay27 schreef:
Ik loop nu een half jaar, en ik begin nu iets af te vallen, maar nu loop ik inmiddels 2-3 keer per week 8-10 km. Dat zeggen ze ook altijd, pas bij langere duurlopen ga je afvallen. Ik merk vooral dat m'n buik nu platter wordt.

Ook in de periode afgelopen winter dat ik regelmatig 15-20+ km liep viel ik maar weinig af.
Maar ik moet daar wel bij zeggen dat ik toen ook niet zo op mijn eten lette als toen ik de workouts van Jillian deed. Ik zou vast meer afgevallen zijn als ik toen ook al de eetgewoontes had aangenomen die ik nu heb, maar niet zoveel als met die workouts. Die circuittraining is gewoon erg effectief.
Nu ik de workouts niet meer doe blijf ik stabiel in gewicht, maar ik heb mijn eetgewoontes ook blijvend aangepast.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 15-06-13 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:11

Hardlopen op niet-hardloop schoenen is vragen om blessures imo..

En zo duur zijn die dingen niet eens!
Die van mij waren 50 euro, en ze zijn echt super!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:16

_Nancy schreef:

50 euro valt nog mee, ik dacht dat die veel duurder waren. Ik heb alleen wel lastige voeten, dus ik vind het altijd een beetje eng om geld uit te geven aan schoenen terwijl ze mss later toch niet fijn zitten. Mooiste zou zijn als ik dezelfde type renschoen kan krijgen als voetbalschoen. Maar ik ben bang dat die er niet zijn?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:36

capopjekop, ik heb ook lastige voeten. Ik heb in december een operatie gehad aan beide voeten en ben nog steeds niet helemaal genezen. En ze zijn ook best wel breed.
Ik heb nu Asics :D Super fijn! :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:12

Bij loopschoenen moet je niet (zo min mogelijk) kijken naar hoe ze er uit zien.. functionaliteit voor alles :-) mijn Asics waren 140 euro, maar ik zou ze voor geen goud willen afstaan!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:13

capopjekop schreef:
_Nancy schreef:

50 euro valt nog mee, ik dacht dat die veel duurder waren. Ik heb alleen wel lastige voeten, dus ik vind het altijd een beetje eng om geld uit te geven aan schoenen terwijl ze mss later toch niet fijn zitten. Mooiste zou zijn als ik dezelfde type renschoen kan krijgen als voetbalschoen. Maar ik ben bang dat die er niet zijn?

Laten aanmeten in een sportwinkel. :j Dan kijken ze ook naar hoe je loopt e.d.
Ik heb ook Asics overigens.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:15

Ik heb voor 50 euro schoenen gekozen, omdat ik eerst nog moest kijken of ik het wel leuk vond :+
En wanneer ik mijn eerste run heb gelopen en verder wil gaan, kan ik ze altijd nog aan laten meten.

Direct laten aanmeten, terwijl je niet weet of je het leuk vind zou ik niet doen.. :n

Iemand trouwens bekend met de zevenheuvelenloop?? :) Die is in Nijmegen toch??
Of zit ik nu verkeerd :+

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:17

Ik heb afgeprijsde nikes, waren eerst 120 euro. :))

Is in Nijmegen idd.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:18

_Nancy schreef:
Ik heb voor 50 euro schoenen gekozen, omdat ik eerst nog moest kijken of ik het wel leuk vond :+
En wanneer ik mijn eerste run heb gelopen en verder wil gaan, kan ik ze altijd nog aan laten meten.

Direct laten aanmeten, terwijl je niet weet of je het leuk vind zou ik niet doen.. :n

Oh nee, ik ook niet. Ik ben ook begonnen met schoenen van 50 euro. En ik loop nu ook niet meer, dus is maar goed dat ik ze niet heb laten aanmeten. :))

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:18

Ik zat al helemaal te zoeken op Scholten Awater, want dat staat erbij :+
Blond ofzo?? Haha.

Dat wordt dan mijn 2e run :D
Twijfelde eerst nog waar het was, maar Nijmegen is goed te doen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:29

Aan laten meten zal wel iets duurder zijn dan 50 euro lijkt me? Meer dan 50 euro vind ik zonde van mijn geld. Hardlopen is extra, naast voetbal. Dan maar wat vaker tussendoor de kramp eruit wandelen :')

Officieel is het groesbeek volgens mij, maar iig regio Nijmegen. Dan zit je altijd goed :Y) Die heuvels op en af lijkt me dodelijk, ik ben altijd blij als ze erop zitten met de vierdaagse.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:30

capopjekop schreef:
Aan laten meten zal wel iets duurder zijn dan 50 euro lijkt me? Meer dan 50 euro vind ik zonde van mijn geld. Hardlopen is extra, naast voetbal. Dan maar wat vaker tussendoor de kramp eruit wandelen :')

Officieel is het groesbeek volgens mij, maar iig regio Nijmegen. Dan zit je altijd goed :Y) Die heuvels op en af lijkt me dodelijk, ik ben altijd blij als ze erop zitten met de vierdaagse.

Ja, die van 50 euro heb ik niet aan laten meten. Maar als je echt voor langere tijd wil gaan hardlopen zou ik dat echt wel doen. Hardlopen is al heel blessuregevoelig, en zeker met de verkeerde schoenen. Straks kun je niet meer voetballen, omdat je geen goede schoenen aan hebt gehad met hardlopen. -O-

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:40

Saskiaatje schreef:
Dispar_Vulgo schreef:
Daar gaat mijn motivatie om hard te lopen... Dacht dat het toch wel enig effect had op afvallen/strakker worden..
Maar niet dus?

Beweging is altijd beter dan geen beweging. :)
Als je het combineert met gezond eten en wellicht inderdaad wat krachttraining zul je echt wel afvallen.

Ohhh toch wel? Omdat iemand zei dat je geen vet, maar alleen andere stoffen afbreekt met hardlopen..

Ik beweeg wel genoeg opzich, rij 6-7 keer per week, fitness/zumba 1-2 keer per week en heb fysiek 'zware' bijbaantjes. Maar ik hou ook erg van snoepen enzo (gelukkig geen grote porties, maar bv iedere dag wel iets ongezonds), dus dat moet wel gecompenseerd worden met veel beweging hahahaa

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:46

Dat is inderdaad behoorlijk veel beweging. Dan denk ik niet dat je met hardlopen veel extra zult afvallen. Daarnaast kun je beter 1x in de week een slechte dag hebben en snoepen en naar de Mac gaan ofzo dan elke dag één slecht iets.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:16

Maar ik vind het wel lastig wat ik dan moet eten tussendoor?
Ik eet best kleine porties tijdens ontbijt, lunch, avondeten. Maar als ik dan tussendoor niet genoeg eet, dan krijg ik echt honger :+

Overigens ben ik helemaal niet dik hoor, maar het kan gewoon altijd beter :D

Edit: trouwens iemand vroeg over de 7 heuvelenloop in Nijmegen? Ik heb daar nooit aan mee gedaan ofzo, maar heb wel de 4daagse gelopen over 4 van de 7 heuvelen.. -O- daar word je echt niet blij van hahaha
Die heuvels zijn écht behoorlijk stijl en hoog!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:35

Ik ga maandag beginnen met evy.. Nu de motivatie erin zien te houden..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:03

Capopjekop, het is geen echte 7 heuvelen loop.. Er is een straat die zo heet, en die speelt een grote rol in de route. Vandaar de naam :) Je hebt wel lichte hellingen ed.. Maar geen 7 heuvels ofzo.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:27

Dat weet ik, woon er in de buurt. Maar ik vind het toch bet pittige heuvels om te rennen :p

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:14

Haah ik ga ook mee volgen... Ik loop nu ook een kleine 2 maand hard.. Ongeveer 2 x in de week een half uurtje. Ik merk wel dat het afvallen bevorderd.. Ik zit bijna op mijn streef gewicht vorig jaar woog ik 65 kg en nu 51 :) ... Hardlopen heeft me erbij geholpen om de laatste beetjes te verliezen.. Ik doe het voornamelijk ook om wat strakkere benen en billen te krijgen :P hopelijk gaat dit werken

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:53

Ik hoef niet af te vallen hoor, fijn als m'n buik platter wordt maar als dat niet zo is ook goed. Afvallen speelt voor mij geen rol in mijn hardloopmotivatie. :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:47

Ik loop de 10km van de zevenheuvelen loop, o de zaterdagavond

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:31

doemaar schreef:
Haah ik ga ook mee volgen... Ik loop nu ook een kleine 2 maand hard.. Ongeveer 2 x in de week een half uurtje. Ik merk wel dat het afvallen bevorderd.. Ik zit bijna op mijn streef gewicht vorig jaar woog ik 65 kg en nu 51 :) ... Hardlopen heeft me erbij geholpen om de laatste beetjes te verliezen.. Ik doe het voornamelijk ook om wat strakkere benen en billen te krijgen :P hopelijk gaat dit werken

Wat ik zie na jaar intensief hardlopen is enorm gespierde en mooie (vind ik, anderen vinden het mogelijk té) kuiten maar qua bovenbenen en billen niks. Dat is pas echt gaan vormen sinds ik actief krachttraining doe.
Maar misschien verschilt dat per persoon? Kan me voorstellen dat het ook met je techniek te maken heeft.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:04

Ladies run breda ook gelopen vandaag :-) was mijn 2e run. Vorige week rotterdam in 30:28 nu in 27:08.

Zevenheuvelen heb ik me ook ingeschreven voor de 15 :-) nu trainen en in september weer wat runs lopen ;-)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:06

Ik twijfel nog tussen de 10 en 15 km voor de zevenheuvelen..
Lastig lastig..