ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:24

Eline91 schreef:
Klopt 1234321, je mag me ook gerust een berichtje sturen op m'n facebook zelf:

https://www.facebook.com/eline.esprit

Cindy ik heb je als vriend toegevoegd, dan kan ik je uitnodigen voor de groep ;)

Ik vroeg me idd al af wie je was haha. Ik zal je even accepteren!

Romyv

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:02

Wowwwww voor het eerst in mn leven ben ik uit mezelf om 9 uur uit bed gestapt! Ben al een uur van mn apropos :') normaal duurt het zeker 30 min om mn ogen open te doen, dan begint het gevecht met mezelf eruit trekken, trappen en slaan.. Nu werd ik wakker en stond opeens eieren te bakken :p

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:39

Hahahahaha zo herkenbaar! Net als normale mensen :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:15

Is dat door de medicijnen?

Ik kon het vroeger tot de eerste klas wel.. Nu duurt het een uur voor ik er uit ben.
Heb tot de eerste medicijnen gehad.

Misschien toch weer er over na gaan denken om medicijnen te gaan gebruiken.
Kan mij ook steeds minder goed op studie concentreren, terwijl ik het wel heel leuk vind.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 01:42

Zo ik meld me ook weer even. Na lekker last minute een reis naar de state te hebben geboekt waarvan de eerste 5 dagen en laatste 2 dagen lekker alleen in new York city te hebben doorgebracht heb ik besloten dat mijn ADD geen "ziekte" is maar een blessing. Ik ben impulsief, spontaan, chaotisch en kan ook prima mezelf vermaken. Ja ik heb minder concentratievermogen en ja ik zeg dingen zonder er bij na te denken maar dat weegt niet op tegen de positieve dingen die ik allemaal hem meegemaakt dankzij mijn impulsieve naïeve gedrag xD ik heb fiets nieuw jaar in de states gevierd omdat ik daar gewoon zin in had xD ik ben in m'n eentje door Manhattan gaan wandelen en heb me vermaakt in de irish pubs en heb gedurende mijn verblijf in de states vrienden gemaakt.

Ofwel, een awesome tijd gehad en maar weinig mensen (laat staan vrouwen xD) kunnen zeggen dat ze dit in hun eentje hebben gedaan :p

Ik heb besloten 2015 positief in te zien en gewoon voor het beste gaan. Ik denk dat ik met sporten al een hoop verschil ga maken. Ik moet afvallen maar sporten is ook goed voor je mentale gezondheid. Je voelt je veel gezonder en lekkerder in je vel dus ik hoop dat het helpt. Ik zot sowieso al niet meer aan de medicatie sinds ik mijn rijbewijs heb en heb gisteren mijn psychiater afgebeld, dat ik hem niet meer nodig heb. Ging er max 1 x per jaar heen en dan nog betaal je een hoop :+ :Y)

Verder ga ik zoeken naar een nieuwe baan. Mijn huidige baan past gewoon niet bij mij, ik heb uitdaging nodig en een doel. Dus ik hoop dat dat mij gaat lukken :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:01

Goede spirit! En dat is inderdaad de leuke kant van het hele verhaal! Ik vind mijn impulsiviteit ook vaak eerder een positief punt dan een beperking :)

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:44

Wauw wat mooi gezegd!

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:04

Nou, ik kom me hier ook eens melden.
Herken heel veel van jullie verhalen, zit af en toe gewoon te huilen omdat het zo herkenbaar is :+.
Ik ga binnenkort naar psycholoog om een aantal testen af te nemen,
onder andere voor ADD maar ook voor ASS.
Ben benieuwd! Na jaren dat het niet wil toch eindelijk iets verder!

Ik vroeg me wel af of jullie ook erg last hebben van overprikkeling en daardoor heel moe zijn?

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:12

Wauw goede spirit Renee! :D Als je er zelf zo achter staat gaat het vast helemaal goedkomen!

Ik heb aankomende maandag eindelijk mijn intake gesprek. Vind het heel spannend, vooral omdat ik tot nu toe nog niet echt serieus ben genomen. Dus ik hoop dat ze me daar wel serieus nemen.. (HA wist het verschil niet eens tussen ADD en ADHD)
Ik hoop echt heel erg dat er iets uit gaat komen, wat maakt niet uit, als ik maar uiteindelijk naar een oplossing toe kan gaan werken. Want ik heb op dit moment echt een hele grote puinzooi van alles gemaakt.

Love_Rosie, ik ben wel al altijd vrij snel en vaak moe. Waar ik nooit echt een oorzaak van heb kunnen vinden. (ofja wel een periode pfeiffer gehad, maar ook daarna had ik nog last van vermoeidheid) Het zou dus best kunnen dat dat een verband heeft, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:18

Hiero ook altijd moe.. Ook al heb ik maar 2 uur school gehad helemaal kapot erna

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:20

Vorige week een tegenslag gehad :') lekker een tattoo laten zetten, ging fantastisch, voelde me echt supercool 8-) kreeg ik diezelfde avond al uitslag door allergische reactie. Heel wat heen en weer gereden tussen huisartsen (spoedposten) en veel medicatie gebruikt en zelf prednison injectie gekregen op zaterdag ochtend omdat ik zo onder de uitslag zat, en toen ging ik nokkie als reactie op de injectie xD gelukkig nu uitslagvrij *\o/* maar ik weet nog steeds niet wat de allergische reactie heeft veroorzaakt :') ik had me toch beter iets meer kunnen inlezen en vragen stellen voordat ik begon aan die tattoo lol :Y) maar mijn tattoo is awesome en die blijft lekker voor de rest van mijn leven zitten *\%/*

Mocht ik ooit weer een tattoo laten zetten moet er even worden uitgezocht wat die allergische reactie heeft veroorzaakt. Het was iig niet mijn contact allergie met nikkel want dan zou de tattoo ook moeten reageren.

Heerlijk dat impulsieve gedoe O:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:22

Yvette veel succes bij je intake! ADHD en add verschillen niet extreem veel. Ik heb de officiële diagnose van ADHD maar nu neig ik toch meer naar add

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:53

lifaya schreef:
Yvette veel succes bij je intake! ADHD en add verschillen niet extreem veel. Ik heb de officiële diagnose van ADHD maar nu neig ik toch meer naar add

Dat zou ik niet zo willen stellen. Al wordt het in de psychiatrie wel onder dezelfde noemer behandeld zie ik juist wel wezenlijke verschillen. Dat komt waarschijnlijk wel doordat ADD pas laat wordt "ontdekt" en je dus ook pas laat in de hulpverlening terecht komt. Waardoor er al veel schade is aangericht, vooral als het gaat om (negatief) zelfbeeld en depressie

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:10

Love_Rosie schreef:
Ik vroeg me wel af of jullie ook erg last hebben van overprikkeling en daardoor heel moe zijn?

:j In het dagelijks leven (in m'n routine) is redelijk te handelen, maar als ik een dagje op stap ga, cursus heb of ga reizen, heb ik gegarandeerd aan het einde van de dag migraine. Enorm irritant.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:32

Ik heb er nogal snel last van...toen ik nog volle bak werkte kon ik ook niet voldoende rust pakken , was echt hopeloos soms... vaak :+

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:55

Pff, hoe meer ik er over ga lezen hoe meer herkenbare dingen ik tegenkom.
Al die verhalen.
Ik heb erg veel moeite met het verwerken van prikkels. 20/24 uur werken per week als kassiere in supermarkt is voor mij meer dan genoeg en dan heb ik de 3 dagen daarna echt nodig om bij te komen.

Zie wel een beetje op tegen de testen. Wat als er nou niet uit komt waar ik het gevoel zelf ook bij heb dat het klopt? Tegelijk ben ik wel erg blij als er eindelijk wat duidelijkheid is en ik weer "verder" kan.

Ik zou graag dit jaar weer alleen op vakantie gaan, bijvoorbeeld werken in buitenland. Maar tegelijk zie ik heel erg op tegen alle prikkels en dat het de eerste dagen niet goed gaat omdat alles te veel is, en dan zit je daar met een vreemde familie die denkt "oh wat hebben we nu weer in huis gehaald". :+ .

Volgens mij heb ik een dipje -O- Heeft iemand lekkere snoepjes :+ ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:59

ik moet ook altijd alleen reizen, en het zijn inderdaad vreselijk veel prikkels... maar het is het waard!

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:03

Thanks Renee! :D
Er zijn inderdaad heel veel overeenkomsten, maar ook een aantal toch wel duidelijke verschillen.

Zij begon toen een beetje belachelijk te doen, zo van ja maar als je het echt hebt dan had je er vroeger ook al last van, dan zat je toen al achterste voren op je stoel. Terwijl ik vroeger juist meer een dromerig en terughoudend type was, wat dus juist bij ADD past. (in hoeverre ik mij heb ingelezen)
Maargoed ze heeft me uiteindelijk een doorverwijzing gegeven dus dat is het belangrijkste! Denk dat daar waar ik nu heen ga ze wel professioneel genoeg zijn (:

Aahw Love_Rosie een dikke knuffel vanuit hier! Ik begrijp wat je bedoelt!
En over het werken in het buitenland, misschien is het een optie om het van te voren aan te geven. Dat je de eerste dagen wat rustig aan wilt doen, om even te wennen etc. Denk echt wel dat ze daar begrip voor zullen hebben! (:
Maar als je het graag wilt gewoon doen hoor!! :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:07

ik ben een typerend geval voor zowel adhd als add denk ik :') was vreselijk hyper, geen concentratievermogen maar als ik eenmaal tekende... my god.... dan kon ik uren bezig zijn. Verder ontzettend dromerig en een hele rijke fantasie. Ik heb het nu ook nog dat ik soms even "weg val", glazige blik en dromen maar :') maar ik ga van hak op de tak, denk alles door elkaar, met nieuwe dingen vaak overprikkeld en altijd bang dat er ook maar iets fout gaat omdat ik iets vergeten ben. kan extreem aanwezig zijn, te zelfverzekerd en een te grote mond, terwijl ik ook ontzettend goed in mezelf kan keren, gewoon alleen zijn en in mijn eigen wereldje zitten. Ik spoor niet geloof ik :')

Yvet wel goed dat je je laat testen! Ik herken ook wel het een en ander van wat je typt :j

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:09

Dat klopt, maar heb wel geregeld het idee dat ik niet alles mee krijg, of dat mensen denken dat ik niet geïnteresseerd ben, terwijl ik dan even aan het opladen ben.
Alleen duren mijn oplaad momenten vrij lang.

Vorig jaar fotografie cursus in italie gedaan van c.hristiane sl.awik, super leuk, maar oei het avondeten.. kapot was ik dan, ondanks dat het hartstikke gezellig was.

Yvette ik zoek inderdaad bewust plekken waar ik het idee heb dat er begrip voor kan zijn en ik meld het eerst ook. En plekken die relatief makkelijk te bereiken zijn. Dat ik niet na vlucht nog 10 uur in bus of trein zit met 20 overstappen zeg maar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:13

Dat niet geïnteresseerd overkomen ken ik ook. Ben daarom bij 3 banen ontslagen :+ "je bent niet geïnteresseerd en blablablablbal" en bij mijn huidige baan krijg ik het ook te horen. Nee het is niet een baan met een toekomstperspectief, maar probeer er wel het beste van te maken :+ dat ik wat ongeïnteresseerd overkom dat ben ik nou eenmaal, hoor het al mijn hele leven. Tjah....

oh wat gaaf dat je naar Slawik bent gegaan! Maar dat zijn inderdaad zoveel prikkels die je dan hebt,,,,

Ik had een bruiloft (fotograaf) vorig jaar, van 08:30 tot 22:00.... je wil niet weten hoe ik naar huis reed met de scooter :+ knallende koppijn, helemaal kapot... trok het niet meer....

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:24

Hahaha, opzich wel herkenbaar. Gelukkig heb ik nu een hele lieve baas. Maarja, eind van het jaar zijn de 3 jaar om.. en dan sta ik daar met alleen een havo diploma.

Slawik was idd ontzettend gaaf, maar die vrije tijd heb ik op bed doorgebracht om al het gezamenlijke vol te kunnen houden. (+ dat het 38 graden was.. geen weer om steden te bezoeken in mijn ogen)

Lifaya volgens mij zijn wij elkaars tegenpolen :p. Mensen merken mij vaak amper op x).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:56

Ik heb jaren in de zorg gewerkt, ik deed naast mijn werk niets meer :n huishouden, sociaal leven, voor mezelf zorgen... geen idee,
ik had op den duur zelfs absences, dan functioneerde ik wel door, maar was er gewoon niet bij... levensgevaarlijk... dan was ik thuisgekomen van mijn werk blijkbaar want ik was daadwerkelijk thuis, maar geen idee hoe ik daar gekomen was. Maar ook op mijn werk, ik voerde handelingen uit terwijl ik niet aanwezig was zeg maar... echt bizar.
Tot ik compleet uitgebrand thuis ben komen te zitten, nu gaat het goed, maar dat komt omdat ik voldoende rust kan pakken en prikkels kan doseren .

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 07:51

Mijn nieuwe motto!! :-D

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:46

Hahahaha die is wel heel leuk