GeekGirl schreef:Ruby1995 schreef:Hoi allemaal,
Heb erg last van emetofobie (overgeefangst) ik moet nog naar de dokter om hiervoor geholpen te worden, ik heb er niet elke dag last van maar ik doe een opleiding in de zorg en dan is dit niet handig als je hier last van hebt. Ik vind het echt heel erg vervelend en wil er graag snel vanaf.. Overigens heb ik hierdoor ook een deel smetvrees gekregen...
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Ik heb daar helaas ook ervaring mee Ruby1995, ook het smetvrees-gedeelte. In de slechtste periode ontwikkelde ik zelfs een eetstoornis omdat ik bang was om te.
Ik heb hiervoor therapie gekregen en heb de angst dankzij die therapie onder controle. Ik eet normaal en heb er in het dagelijkse leven maar weinig last meer van. Als ik er in het echt mee geconfronteerd wordt blijft het moeilijk, maar ik ben overtuigd dat je er met de juiste hulp vanaf komt!
(Ik dacht altijd dat ik de enige was met deze angst, het blijft raar om te weten dat ik hier niet alleen in ben)
Een kennis van mij heeft hele erge smetvrees. Ze wilde niets aanraken, niet aangeraakt worden enz. Zij is hier ook overheen gekomen door middel van therapie, dat vooral gericht was op oefenen oefenen oefenen. Helaas heeft ze nu wel weer een terugval.. Dus of dat oefenen écht de kern van het probleem weghaalt?