[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:28

Zo had ik het eerst:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GDZRSLH7.jpg

Zoals je op de foto ook kan zien, waren de punten van mijn haar gebleekt.
Ik heb de punten 15 minuten korter dan de rest laten zitten. In totaal heeft de spoeling er 30 minuten in gezeten.
De punten zijn nog wel ietsje lichter, maar dat valt niet op. Het ziet er juist wat natuurlijker uit daardoor.

Tussendoor ben ik ook nog naar de kapper geweest, dus het was een hele make-over xD.
Met dit als resultaat! Wat vinden jullie ervan?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BNTXJQRT.jpg

mayniac_val

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:33

Staat je mooi Bonjoy!

Prachtige kleur Ssmarty, staat erg goed!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:27

Hoi,

Ik wil mn haar rood verven (al eerder gedaan, weet hoe het staat), en wel voor een langere tijd in principe,
maar raden jullie aan om echt te verven of is een spoeling toch beter? Spoeling had ik de vorige keer geen uitgroei mee, maar het ging er wel erg snel uit, het had van mij er langer in mogen zitten.
Wat vinden jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:33

Rood blijft er lang in je haar.... (ervaring...ervaring.... :') ) dus zou het niet zo snel meer adviseren om dat permanent te doen. Bovendien vervaagt het wel heel snel, dus moet je vaak opnieuw verven wat niet zo goed is voor je haar. Dan zou ik toch voor een spoeling kiezen, kun je ook vaker herhalen zonder dat je haar boos wordt ;)

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:55

HI !

ik wil graag deze kleur.
Afbeelding

Heb op dit moment een dipdye, en ben vanmezelf vrij donker, onderkant is al opgelicht een stuk.

Zou je dit met ontkleuren kunnen bereiken?
En weet iemand welek haar verf merken zo fel rood in het assortiment hebben zitten?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:30

Ik denk dat je dan toch eerder richting haarwinkels moet gaan, (heet dat zo? :+ ) Werk bij de kruidvat en wij hebben niet zo'n kleur, wel een tint donkerder..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:33

Ssmarty schreef:
Zo had ik het eerst:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GDZRSLH7.jpg

Zoals je op de foto ook kan zien, waren de punten van mijn haar gebleekt.
Ik heb de punten 15 minuten korter dan de rest laten zitten. In totaal heeft de spoeling er 30 minuten in gezeten.
De punten zijn nog wel ietsje lichter, maar dat valt niet op. Het ziet er juist wat natuurlijker uit daardoor.

Tussendoor ben ik ook nog naar de kapper geweest, dus het was een hele make-over xD.
Met dit als resultaat! Wat vinden jullie ervan?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BNTXJQRT.jpg

Staat je erg goed! Vind het je ook volwassener staan.

Ik ben net terug van de kapper, dode punten zijn eraf. Na mijn blauwe en roze dipdye :+ Zit nog een heel klein stukje blauw in. Soort waas.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:40

Bij Directions of manic panic moet je wel zo'n kleur kunnen vinden, daar haal ik ook m'n blauw/paars/roze etcetera vandaan. Prima verf, al valt het wel HEEL erg op als je uitgroei hebt (zoals deze mevrouw ook heeft) en persoonlijk vind ik dat niet zo mooi met zulke felle kleuren, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:50

Wat zijn nu 'koele' haarkleuren? Ik koos altijd voor de warme haarkleuren, maar was nooit tevreden. Nu heb ik een nieuwe kapper en die vertelde me ook dat ik geen warme kleur moet hebben, omdat mijn haren al warmte genoeg bevatten en het daardoor zo geel/oranje word.
Koel is meer as kleuren zeker?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:52

Niks waar 'goud' of 'kastanje' of iets dergelijks op staat!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:54

mayniac_val schreef:
Niks waar 'goud' of 'kastanje' of iets dergelijks op staat!

Iets totaal anders dan waar ik normaal naar grijp dus :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:56

Ik weet in elk geval dat die twee ('chocolade' is ook al zo'n drama) bij mij resulteren in rood haar en ik heb ook veel warmte in mijn haar :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:05

Ik heb ook al snel een oranje gloed eroverheen. Ik wist niet goed waar het aan lag, maar toen ik de kapper sprak zei zij het over koele en warme kleuren. Terwijl ik het dan op het pakje wel mooi vond en bij mezelf totaal niet, toch zwichtte ik er telkens weer voor :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:01

Ik Zie door de bomen het bos niet meer

Ik wil m'n haar kleuren. In een spoeling. Ik ben blond met al een iets rode gloed. Welk merk en welke kleur moet ik pakken voor licht bruin haar zonder dat het rood word :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:12

Ik vermoed dat die rode tint er hoe dan ook door zal komen.
Probeer in ieder geval de warme tinten te vermijden, dus de kastanje en goudtinten zoals hierboven gezegd werd.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:38

quera schreef:
Ik Zie door de bomen het bos niet meer

Ik wil m'n haar kleuren. In een spoeling. Ik ben blond met al een iets rode gloed. Welk merk en welke kleur moet ik pakken voor licht bruin haar zonder dat het rood word :o

Ik denk dat jou haarkleur en wens redelijk overeen komt met dat van mij.
Ik zou dan lichtbruin (of net zoals ik middenbruin) van Poly Color nemen.
Die verf blijft er bij mij wel een tijdje in zitten en heeft een.erg natuurlijk effect vind ik zelf.

De warme tint zal je altijd wel houden, maar het wordt niet rood of oranje ofzo.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:51

Davinia_ schreef:
Wat zijn nu 'koele' haarkleuren? Ik koos altijd voor de warme haarkleuren, maar was nooit tevreden. Nu heb ik een nieuwe kapper en die vertelde me ook dat ik geen warme kleur moet hebben, omdat mijn haren al warmte genoeg bevatten en het daardoor zo geel/oranje word.

Er is een logica in de codes die op de haarverfverpakkingen staan, alleen weet ik niet meer hoe het werkt :+ Je hebt bv 10.1, 11.1 enz en dan staat het cijfer voor de punt voor de kleur die het wordt (blond, bruin) en dat cijfertje achter de punt voor de ondertoon (warm, as, roodachtig) als ik me niet vergis. Maar hier is vast iemand die het wel weet :D

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 21:29

Yasmine schreef:
Davinia_ schreef:

Er is een logica in de codes die op de haarverfverpakkingen staan, alleen weet ik niet meer hoe het werkt :+ Je hebt bv 10.1, 11.1 enz en dan staat het cijfer voor de punt voor de kleur die het wordt (blond, bruin) en dat cijfertje achter de punt voor de ondertoon (warm, as, roodachtig) als ik me niet vergis. Maar hier is vast iemand die het wel weet :D

Het cijfer voor de punt of / is de kleurhoogte.. Daarachter is het kleurkarakter.
Een 10/1 is de /1 een astint.
Bij een 5/5 is de /5 mahonie.
Bij dubbele cijfers achter de / bijv een 6/34 is de 3 goud en de 4 koper, de 3 staat eerst dus meer goud dan koper. Dus goudkoper.
Het kan verschillen per merk. Dit is bij wella koleston.

Bij het (lichter)kleuren van je haar moet je altijd bekijken wat voor kleurtje van je zelf bent. Ben je bijv donkerblond komt daar heel veel oranje vrij (warmte) , dat moet je tegenkleuren. De tegenkleur van oranje is blauw. Dus een astint erop zetten om het niet oranje te krijgen.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:52

ik heb gisteren mijn haar weer gekleurd, heb het nu witblond met een paar Cherry kleurige lokken :D

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:39

UltimOo schreef:
ik heb gisteren mijn haar weer gekleurd, heb het nu witblond met een paar Cherry kleurige lokken :D

Fotoooooo! *\o/*

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:51

Yasmine schreef:
Davinia_ schreef:

Ik vond dit lijstje op de site van L'oreal:
.0 Natuurlijk
.1 As
.2 Parelmoer
.3 Goud
.4 Koper
.5 Mahonie
.6 Rood

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:07

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:52

Leuk!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:20

Ik ga nu de Kruidvat Kleur verwijderaar proberen. Verwijderd opgehoopte laagjes kleur (wat ik zeker te weten heb haha). Mijn kleuren vallen vrijwel altijd donkerder uit en gebruik sinds een paar maanden alleen nog maar spoeling. Zelfs dit blijft zitten en vervaagd niet eens. Ik wil het altijd donkerbruin astint-achtig maar is altijd zwart. Ik ben enorm benieuwd of het mijn verf laagjes aanpakt! Foto van huidige haarkleur in mijn profiel voor de geinteresseerde. Uiteraard verf ik erna weer een spoeling eroverheen in de hoop dat het dat bruin wordt ipv zwart :j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:23

Pff, ik wil graag vuur haar als deze dip-dye weer erg vaal is geworden, dus ik ben even kleuren aan het selecteren, maar directions heeft ZO veel rode tinten! Welke zouden jullie nemen?
Afbeelding