[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 08:53

Ik kreeg toch vaak doorbraak bloedingen tijdens het doorslikken... ik had de Yasmin.

Nou ik ben thuis van de dokter, koperspiraal zit erin....
Eerst wat uitleg gehad, toen mocht ik daar gaan liggen en werd er een eendenbek ingebracht, vervolgens schoonmaken en toen werd er een soort tang op de baarmoedermond? gezet, dat was NIET prettig.
Maar toen kwam het opmeten van de baarmoeder, de ene gigantische kramp naar de ander, hij heeft tussendoor met meten moeten stoppen, nadat het meten gelukt was moest die spiraal er nog in.
Wederom krampen krampen krampen die ik niet onder controle kreeg en hij wederom 2 of 3 x heeft moeten stoppen.
Ik was verder niet duizelig of misselijk, maar ik kreeg het niet onder controle, de baarmoeder is gemeten op 7cm, maar heeft hem iets lager moeten zetten omdat hij niet verder kon, maar dat kon ook komen omdat ze soms met het meten iets te ver door duwen waardoor je een vertekend beeld krijgt.

Hij zei dat mijn baarmoederWAND extreem gevoelig is, want van het door de baarmoedermond gaan heb ik eigenlijk niks gevoelt, meestal is dat andersom zei hij.
Volgende week echo om te kijken of hij goed zit ivm bovenstaande dus.
Ik hoop van harte dat hij goed zit, en dat het niet opnieuw hoeft want dan geef me maar een roesje hoor !

Brittol

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:50

Hallo allemaal!

Even een kort en misschien onnozel vraagje in dit topic, waarschijnlijk al een aantal keer aan bod gekomen, maar ik ben geen ster in het zoeken.
Paar weekjes terug een Morning after pil genomen, na een erg stom en onvoorzichtig avondje van me.
Afgelopen weken met spanning en stress zitten wachten, maar ja hoor, eindelijk ongesteld geworden maandag.
Nou is het wel een hele vreemde en vooral korte menstruatie.
Normaal duurt het bij mij een week en heb ik er niet veel last van. Nu heeft het slechts drie dagen geduurd en is het gepaard gegaan met veel bloed en veel proppen (ja.. lekker verhaal) en heel gespannen gevoel in mn onderbuik. Ook voelt het verschrikkelijk oncomfortabel als ik een tampon in heb gebracht.
Kan dit een bijwerking zijn? Of zou ik toch even een test moeten halen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:42

Thanks voor de reacties, we gaan het zien :P deze week zou mijn stopweek zijn als ik de pil nog had geslikt maar tot nu toe merk ik nog niks. Ik merk het vanzelf wel :Y)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:49

ik heb een vraagje ik heb deze maand de pil doorgeslikt omdat ik op vakantie ging en toch wou zwemmen en alles wilden doen.
en zou volgende week weer aan de stop week moeten beginnen, maar kreeg vorige week wel 3 dagen bloeding.
weet iemand wat dit kan zijn ? ik krijg de laatste steeds steeds meer bloed ook tijden de 'sex' dan klopt er toch ergens iets niet ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:33

Heb je sinds het doorslikken al een stopweek gehad? Anders zijn het echt doorbraakbloedingen, met sex beweegt er natuurlijk iets bij de baarmoeder wat het kan bevorderen.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:09

nee dat heb ik nog niet. de pil 'te' lang door slikken is volgens mij zo ie zo nooit goed ?? maar hoelang zou je een pil kunnen door slikken ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:10

Chantaliiejj schreef:
nee dat heb ik nog niet. de pil 'te' lang door slikken is volgens mij zo ie zo nooit goed ?? maar hoelang zou je een pil kunnen door slikken ?

Zo lang als je zelf wil :)
Wel heb je de kans op spotting of doorbraakbloeding. Dus dat je wat bloed verliest als je de pil doorslikt is niet heel vreemd. Staat ook in de bijsluiter.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:50

Hallo dames,
Ik kom even binnen vallen met een vraagje.
Van de week heb ik bij de apotheek mijn herhaalrecept gehaald voor de pil. Ik heb een ander merk mee gekregen. De apotheker zei dat het merk veranderd was en verder heb ik er niet bij stilgestaan.

Nu vraag ik me dus af is dat niet erg?
Van mijn huidige pil heb ik geen bijwerkingen en ben ik zeer tevreden over.
Nu ben ik bang dat deze pil misschien niet goed zijn werking doet ivm zwanger worden, hormoonwisselingen, stemmingswisselingen enz.

Wie heeft er ervaring mee?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:53

Welk merk had je en welke heb je nu gekregen? Is het niet de goedkopere variant?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:54

@fiffill: ik ben nu sinds november zonder anticonceptie en voel ook veel minder als ik ongesteld moet worden! Vaak is het er gewoon ineens! Dus uit voorzorg inlegkruisje er in! Bijna geen buikpijn of hoofdpijn meer! Ideaal!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 11:04

Cayenne; Ik had Ethinylestradiol/levonorgestrel A en nu Ethinylestradiol/levonorgestrel Sandoz.
Waarschijnlijk de goedkopere variant. Maar dan alsnog vraag ik me af is het goed om van merk te wisselen? Samenstelling is namelijk anders en straks krijg ik hier wel bijwerkingen van.

Nu heb ik ooit van het merk Sandoz ook maagtabletten gehad en die hielpen totaal niet, het duurdere merk hielp wel. Daarom ben ik nu ook bang dat deze pil ook zijn werking niet goed gaat doen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 11:08

Kun je de apotheek niet even bellen? Die van mij is ook in het weekeinde open.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 11:11

Nee ik woon in een dorp, apotheek is dicht op zaterdag :+
Vandaar dat ik de vraag even hier neer gooi. Maandag bel ik. Was alleen benieuwd of iemand mijn vragen kon beantwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 11:22

De werking van alle pillen is het zelfde je wordt daar heus niet ineens zwanger van :+ . Wel kan je er bijwerkingen van krijgen omdat de hulpstoffen anders zullen zijn.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 11:23

Hahah je weet het maar nooit Yvank_ :))
Maar ik ben inderdaad bang voor de bijwerkingen.

Zou ik ook gewoon een willekeurige apotheker kunnen bellen voor advies? Of moet je dan echt ingeschreven staan bij die apotheker?

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:52

kun je gewoon bellen lijkt mij, je wilt alleen info hebben.. Ik vind het eigenlijk best raar dat de apotheek je zo maar een goedkopere variant kan meegeven zonder dit te melden of vragen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:01

Ik kreeg laatst de duurdere zomaar met de mededeling dat ik even moest bijbetalen... Juist :+
Heel frappant. Bel dan even van te voren om te overleggen...

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:04

Pff, was blij met minder hormonen dmv de Nuvaring maar twijfel weer. Na 3 weken ring heb ik een cup B, na mijn stopweek A en dan neemt het weer rustig toe tot B tot wanneer ie dr weer uit moet.
Heb 1x 'doorgeringd' en dan groeiden ze nog rustig verder, maar mijn humeur was wel slechter dus dit wil ik niet meer doen.
Met de neppe microgynon 20 slikte ik steeds 3 maanden door en bleven mijn borsten redelijk 'constant'. Maar ook hier was mijn humeur een stuk slechter (kwam ik pas toen ik stopte achter).

Ben dus half aan het denken om terug aan de pil te gaan of door te ringen oid, maar wil me niet weer constant depri voelen. Ik heb de 1e 3 maanden de echte microgynon gehad, maar kan me niet herinneren of het humeur toen beter was. Merken jullie humeurverschillen tussen doorslikken en dat niet doen? En tussen de neppe en de duurdere pilvariant?

Ik heb écht geen zin om extra bh's/bikini's te gaan aanschaffen in cup A, maar vrees dat het zal moeten want een te grote bh ziet er ook niet uit... -O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:09

Ik heb de echte microgynon en merk geen verschil. Normaal gesproken slik ik overigens niet door.
Ik hou overigens wel vocht vast.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:34

Ik hoop dat iemand me kan helpen.. Ik slik al een jaar of 4 dezelfde pil (de lichtste), ik slik hem altijd een
paar maanden door en om de zoveel tijd las ik eens een stopweek in. Echter sinds de laatste stopweek
heb ik al drie doorbraakbloedingen gehad.. Het is altijd goed gegaan in die 4 jaar en ik heb hiervoor
werkelijk nog nooit een doorbraakbloeding gehad en deed altijd een stopweek om de zoveel maanden
en dat was verder nooit een probleem. Maar nu merk ik dat steeds wanneer ik één pil vergeet gelijk een
doorbraakbloeding te pakken heb (ik neem er dan altijd 2 de volgende dag zoals in de bijsluiter staat).
Ik snap dat het niet slim is om hem te vergeten maar soms schiet het er even bij in en ik heb momenteel
geen partner. Nu heb ik dus al in 4 weken tijd 3 doorbraakbloedingen gehad (duren ongeveer 4 dagen)
het is goed te doen met inlegkruisjes maar ik vind het natuurlijk wel vervelend. Is deze pil misschien te
licht voor mij geworden? Ik heb in mijn stopweken eigenlijk nooit heftige menstruaties.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:26

Nou sunshine, dat is me wel een verhaal pff. Balen zeg. Maar als ik het zo lees lijkt het alsof de arts nogal aan het klungelen was, of heb je dat niet zo ervaren? Bij mij waren het dus 2 steken: eerst toen 'ie 'm ging opmeten en daarna met inbrengen eventjes, maar niet zoals jij het omschrijft.
En hoe gaat het nu?!?

Ik heb de Mirena nu 3 weken en het bevalt me heel erg goed. De 1e week had ik behoorlijk last van duizeligheid/onwerkelijk gevoel/licht in m'n hoofd en dat was ivm werk nogal vervelend. Maar precies na een week was dat over. Verder beetje spotting gehad maar niet veel. En tot gister voelde ik er helemaal niks van, heerlijk. Maar vandaag kreeg ik me toch ineens een buikpijn pffffffff echt steken, dat ken ik niet zo erg!! 2 Alive F. genomen en nu is het weer over. Maar ik moet dus volgens de cyclus ongesteld worden (ben ik niet) en daarom zullen die steken wel zijn gekomen. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:28

Sem_ schreef:
Is deze pil misschien te
licht voor mij geworden? Ik heb in mijn stopweken eigenlijk nooit heftige menstruaties.

Ik denk niet dat hij ineens te licht is, want dan was hij daarvoor ook al te licht, zegmaar.
Maar eens in de zoveel tijd, zonder regelmaat, een stopweek: dat is misschien verwarrend voor je lijf.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:32

Maar het gaat al jaren goed zonder problemen, daarom vind ik het ook zo vreemd, in het verleden
vergat ik hem ook weleens en nam ik er de volgende dag twee, dat was verder geen enkel probleem.
Kan een pil niet zomaar te licht worden? Ik bel morgen ook even naar de huisarts dan kan ik
advies vragen via de telefoon. :)

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:27

Hallo allemaal :) Ik heb even jullie mening nodig, ik ga een weekje naar frankrijk, en daar hebben we veel geplant om te doen (paardrijden, tempels bezichtigen, kanoën). Alleen ben ik precies in die week ongesteld, 8 dagen lang en in het begin ook best wel zwaar. Ik heb altijd mini tampons gebuikt maar die moet ik dan wel om de 2 uur wisselen, vandaar dat ik nu normaal heb gekocht. Tijd om uit te proberen heb ik niet, dus wilde ik weten, hoelang zouden jullie hem maximaal inhouden? Voor de zekerheid doe ik nog wel een maandaverbandje in, dit heeft ook geholpen toen we gingen klimmen ;) Alleen met paardrijden zit dit natuurlijk voor geen meter, maar daarvoor kan ik vragen of het ergens in het eind van de week kan.

Groetjes

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:10

Oei aan mij heb je niets, toen ik de pil nog had was ik 1 a 2 dagen ongesteld en dan heel minimaal, ik kon gerust 1 hele dag een normale tampon inhouden....

Nou, afgelopen donderdag koperspiraal laten zetten, eerste dagen wat pijn gehad en bloedverlies, maar nu geen pijn meer (heel soms een krampje ) en geen bloedverlies meer.
Morgen heb ik een echo om te kijken of hij goed zit.