[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:01

Hoe doe jij het met je kinderen, Juval? Kook je gewoon voor hen terwijl jij een zakje van weightcare open trekt?
GC :(:)

De spierpijn van Tabata werd hier met het uur erger.... Ik heb vandaag drop, chocoladecake en paaseitjes afgeslagen!

O: snee schwarzbrot met philidelphia light
T: Appel
L: snee notenbrood met filet americain en een ei en een mueslibol met eru balans 5%
T: Cup-a-soup
A: 100gr nasi, sambalboontjes en kip cashew :9

Ik ben dus heerlijk naar de toko geweest en heb ongeveer een halve portie van normaal gegeten! Ik leer het wel :=
De beweging voor vandaag was paardrijden en wil als mijn eten gezakt is nog even 3 Tabata oefeningen doen.

juval

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:04

ehm.. mijn kids zijn deze week (tot woensdag) ivm vakantie bij hun vader.. dus ik zie mn kans schoon om de kuur te volgen.
Als ze er wel zijn is het veel moeilijker om niet in de verleiding te komen.

Ik heb vandaag ook cake en taart op mn werk afgeslagen.
sterkte met tabata!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:06

Saskiaatje schreef:
Nueve schreef:

Nee uiteraard niet, maar als ik kijk naar mijn lichaam.. Ik at nogal random, kon zo de hele dag door eten (kleine beetjes maar toch) en daar is mijn lichaam dan op ingesteld. Op het moment dat ik het reduceer naar 3 maaltijden + tussendoortjes, dan begint mijn lichaam toch wel te zeuren hoor. :D

Kwestie van negeren. :')
In principe knort je maag alleen omdat hij eten verwacht. En drie maaltijden + 2/3 tussendoortjes is gewoon voldoende, dus dan hoef je niet aan de vraag van je lichaam te voldoen. :n En dat doe ik ook niet! Lastig genoeg haha. :D

Ja, dat is toch ook wat ik al zei. :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:07

Aha, dat lijkt me inderdaad echt moeilijk, want met kinderen heb je altijd wel wat lekkers in huis :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:10

ik heb ze eerst alles op laten eten ja haha..
dus er is nu echt geen brood of andere verleidingen in huis. en ik kan donderdag pas weer boodschappen doen.

maar goed.. als ik nu deze start heb gemaakt gaan de kids (na de vakantie) met me meedoen. die zijn ook allebei aan de zware kant. Ze vinden het machtig interessant, die kuur, maar daar vind ik ze te jong voor. dus we gaan gewoon met zn allen gezond eten, niet snoepen, en meer bewegen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:16

Te zware kinderen zijn lastig :j
Ik was redelijk mager, totdat ik drie maanden bedlegerig in het ziekenhuis heb gelegen.... Ik was als 8-jarige zeker 10 kg aangekomen met de bijbehorende striae op mijn bovenbenen. Doktoren dachten aan een schildklieraandoening of suikerziekte, maar we hadden elke temperatuurbeurt (3 maal daags) een spelletje dat ik won wat resulteerde in elke keer 5 snoepjes :=

Spelenderwijs kun je kinderen een hoop bijbrengen. Als ze niet aankomen, groeien ze vanzelf slank!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:19

nou lastig zijn ze wel haha... heeft niet zo heel veel met het gewicht te maken.

ze hebben er gelukkig ook nog geen last van, worden niet gepest enzo.
mn oudste gaat volgend schooljaar naar de middelbare school, dus dan zal het misschien wat moeilijker worden. ze begrijpen verder precies hoe het zit hoor, ze weten dat ze dikker zijn dan hun klasgenootjes, en ze zijn ook wel gemotiveerd om er iets aan te doen. mn jongste is al op streetdance gegaan om toch wat meer te bewegen, en de oudste snoept bijna niet meer.
gaat goed dus.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:21

Ik ben ook nooit gepest, terwijl ik altijd wel stevig ben geweest. Ik was eerder zelf een pestkop O:)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:50

interessant item op radar nu over e-nummers en andere toevoegingen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:07

Nou, ik heb gezondigd. Maar het ging niet anders, ik was er echt naar van. Da's niet goed... ik heb een paar rijstewafels ernaast gegeten. :o

Ik snap best dat je lichaam moet wennen, maar ik zit niet graag achter het stuur terwijl ik licht in het hoofd ben. Ik ga morgen een dietist bellen (aanrader van een collega), wat ik het beste kan doen. Iets lichts en gezonds eten, regelmatiger, géén chocola, 's avonds wenig koolhydraten etc. lijkt me beter dan deze korte kuur waar ik niet helemaal aan mee kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:10

GamblersCup schreef:
Nou, ik heb gezondigd. Maar het ging niet anders, ik was er echt naar van. Da's niet goed... ik heb een paar rijstewafels ernaast gegeten. :o

Ik snap best dat je lichaam moet wennen, maar ik zit niet graag achter het stuur terwijl ik licht in het hoofd ben. Ik ga morgen een dietist bellen (aanrader van een collega), wat ik het beste kan doen. Iets lichts en gezonds eten, regelmatiger, géén chocola, 's avonds wenig koolhydraten etc. lijkt me beter dan deze korte kuur waar ik niet helemaal aan mee kan doen.

Gelijk heb je hoor, dat noem ik geen zondigen. Op het moment dat je lichaam er echt last van krijgt moet je het wellicht wat geleidelijker aan afbouwen. :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:18

je hebt er niets aan als je achter het stuur flauwvalt inderdaad.. dat is niet de bedoeling.
rijstwafels zijn niet slecht toch.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:34

n.a.v. Mootje en "haar" tabata, heb ik eens op youtube gekeken. Ben gelijk maar begonnen... :D
Jemig, 4 minuten en ik sta te hijgen als een idioot! Bést intensief!
Cool, dit is snel en kun je dus elke dag even doen. Hallo beweging wat altijd even kan en wat ik dus vol kan houden! *\o/*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:36

Goed bezig, GC!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:41

Ik zit alleen te hoesten als een oude kerel... misschien ook gelijk een goed moment om te stoppen met roken :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:42

:')

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:18

zo dag 1 zit erop voor mij, vind ik altijd het lastigst
vandaag
o: 2 bh met am. filet
t: banaan
l: 2 bh rookvlees bakje vruchtenyoghurt
t: 2 kiwi's of 2 manderijnen (of misschien allevier wel)
a: stamppot spruitjes
t: schaaltje vla, maar weet het nog niet zeker moet tot laat naar cursus

gisteravond toch die hamburger maar genomen, dus vanavond maar niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:23

Succes :D

Mijn lijstje:
O: magere yoghurt met cruesli
T: light mueslireep
L: twee bolletjes met kaas
T: een mandarijn en een handje druiven
A: waarschijnlijk groenteballetjes en erwtjes
T: een kiwi en event. magere yoghurt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:24

Leuk dat jullie nu ook aan de Tabata doen :D
Het is erg zwaar, maar volgens mijn trainers een van de beste methoden om snel conditie op te bouwen. Op internet is trouwens ook theorie te vinden over waarom het zo goed werkt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:37

Ik had het in het verkeerde topic gepost :+

Ik mag vanavond weer hardlopen... Ben benieuwd hoe dat gaat, want ik heb me een partij spierpijn van die 20 minuten Tabata. Zulke spierpijn krijg ik niet eens van anderhalf uur sportschool :=
GC, Wat ga je vandaag doen?

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:59

GC: ik denk dat je idd beter naar een dieetiste kunt gaan hoor.. mij lijkt het ook niet gezond zo'n 'crash dieet'!

Vanavond ook maar eens kijken wat Tabata is.. ben benieuwd! (mag nog niet hardlopen ivm blessure) Gister wel sinds 12 weken ofzo weer echt paard gereden. Heeeerlijk(L) Heb dat zo gemist op zijn rug.. zucht (oke we gaan weer ontopic!)

Mijn lijstje voor vandaag:
o:mueslibol
t:appel
l:2 sneetjes fries roggebrood met 20+smeerkaas. Yoghurt met biologische cruesli
t:sinaasappel en/of mandarijn
a:200 gr roerbakgroenten, stukje vlees.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:46

Hoi, ik meld me hier ook even. alvast mijn excuses voor het hoofdletterloze, mijn toetsenbord is niet helemaal goed meer.
ik ben maaike en ik ben 19 jaar oud, ik woon in een klein plaatsje in overijssel.
zo langzamerhand vind ik mijzelf wel wat te zwaar worden, ben nooit echt smal geweest maar sinds ik van het zomer van een paard ben gevallen en een hele tijd weinig heb kunnen doen is het wel erger geworden.
nu ben ik al begonnen met meer sporten, ongeveer 3 uur per week, veel met de hond wandelen en ik ga op de fiets naar school. (scheelt weer benzine.)
alleen ben ik nog op zoek naar wat meer tips en ideen over het eten, lees al een beetje mee en zie bijvoorbeeld dat de light producten zo ongezond zijn, interssant dat wist ik niet.
heb voor mezelf al wel een eetdagboek opgestart, zo kan ik elke dag bijhouden hoeveel calorien erop komen en waar ik dan op moet minderen.
ik weet namelijk dat dieten niet helpt bij mij, ik wil structureel gezonder leven. :)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:19

Dat heb je mooi verwoord ;) zeker de laatste zin. Welkom trouwens. Ik eet nooit light, maar dat komt doordat mijn moeder nooit light producten koopt :P Ik drink wel light frisdranken bij bv een gelegenheid. Het moet leuk blijven natuurlijk.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:56

Ik gebruik dát van de Weight Care wat ik lust (vanmorgen ook weer gewoon een shake als ontbijt, die zijn lekker!) en de rest vul ik op met dingen waarvan ik denk dat het licht en gezond is. Kan even niet anders. En elke dag even de 4 minuten tabata work-out.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:38

Waarom heb je eigenlijk gekozen voor Weight Care als ik mag vragen? Een dieet met daarbij gezonde en evenwichtige voeding, is dat geen optie voor jou?
Ik begreep dat je erg afwisselende werktijden hebt (volgens mij), is dat de reden dat je het moeilijk vind om voor een ander dieet te kiezen?

(Ik ben zelf geen voorstander van shakes/repen/soepjes etc. Ook omdat ik het gewoon walgelijk smerig vind:P)