Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 18:35

Azmay schreef:
Coconut schreef:
Naar dat er mensen zijn met veel klachten,ziekenhuis bezoeken en slecht slapen. Beterschap en sterkte allemaal!

Mijn zwangerschap verloopt eigenlijk heel voorspoedig. Vandaag precies 16 weken zwanger en geen moment misselijk geweest. Wel in het eerste teimester ontzettend slecht geslapen,veel wakker en weinig energie. Nu gaat dat een stuk beter. Wel wat last van mijn banden en onderrug.

Niet dat ik je weg wil hebben, maar zou jij niet lekkerder in het najaar topic liggen wat je datum betreft? :o

Hoe was de babyshower Marlis? Lijkt me heel leuk maar ik verwacht niets hierzo.

Hier echt een rare dag, doodmoe en janken zonder rede.
Vluchttas is klaar, heb alleen geen kleding voor kleine maten. Heeft zon baby genoeg aan een romper met lange mouwen en een broekje of moet daar echt nog gedoe overheen? :')
Boxpakjes komen hopelijk deze week wel nog binnen maar betwijfel of die echt zo mini zijn als ze nu dreigt te zijn.

Mijn ouders gaan donderdag op vakantie, beetje teleurgesteld ben ik wel. Heb donderdag de versie staan en dan is er een kleine kans dat er meteen ingegrepen moet worden met een keizersnee. Mijn moeder zei doodleuk dat ze maar netjes moet blijven zitten "want anders moeten ze 10 dagen wachten om haar te zien". Nou moeder, ik nam eigenlijk aan dat je wel terug zou komen van vakantie voor je eerste kleinkind maar ok..

Oja snap dat je dat niet leuk vind!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 18:37

mriek1990 schreef:
Gnome wat gaaf die plant! Geeft meteen nog meer sfeer. Eekhoorntjes zijn zo schattig. ♡
Ik moest wel een beetje lachen om je verhaal met de honden. Goed dat je alvast aan het oefenen bent met ze. Hoe gaat het met de teen van je hond?
De nachten klinken echt niet leuk. :( Hoop dat het snel wat beter gaat!
Zeker worden jullie allemaal super mama's!

QueenE lekker wezen shoppen! Welke winkel ben je geweest? Skechers had ik ook mee naar het ziekenhuis, ideale schoenen daarvoor. :D Fijn dat de compressiesokken wat doen voor je.

Coconut gefeliciteerd met je zwangerschap. <3 Fijn dat je weinig klachten hebt.

Charlotte heerlijk de eerste kleertjes in huis. Super leuk! Vervelend dat je je zaterdag zo rot voelde. Gelukkig dat het nu wat beter gaat.
Wel goed dat je nog even langs het ziekenhuis bent geweest, geeft jou ook weer even rust denk ik?

Melanie ik zie kindjes wel vaker op zo'n tweewieler fietsje, ziet er altijd zo schattig uit. Maar kan me voorstellen dat het vermoeiend is om er achteraan te moeten lopen. Vervelend ook dat je zoveel last had. Maar wel fijn dat je man je zoontje overnam.

Kiwipitje, soms mag je ook zondigen toch? ;)
Beetje genoten op het strand dus? Je had er best mooi weer bij toch?

Azmay lekker toegeven aan de vermoeidheid, dan heeft je lijf blijkbaar rust nodig. Die zenuwen zijn niet gek, het komt echt dichtbij nu. Spannend!
Geen fijne dag voor jou dus, dikke knuffel! Ook deze dagen mogen er zijn hé, lekker laten gaan die tranen. Hidde kreeg in het ziekenhuis wel een shirt over zijn romper. En een mutsje en sokjes. Ze zeiden bij ons dat een babytje altijd één laagje meer aan moet dat jij zelf. Wij hadden alleen maar setjes maat 56 mee. Dat passen de meeste kleintjes wel geloof ik. :) In het ziekenhuis staat de verwarming wel hoog, in onze kamer was het 24 graden. Maar die kleintjes kunnen zich nog moeilijk zelf warm houden.
Hmm...ik snap je gevoel rondom je ouders wel ja. Ze zouden toch wel terug komen mocht de kleine zich al aandienen?

Freekieee gelukkig dat het ietsje beter gaat met je. "Fijn" ook zo'n kleine die precies op die plek gaat lopen drukken. Snap wel dat je er even uit wilde, goed dat je dat ook hebt gedaan.

Marlis leuk een babyshower! Wat gingen jullie doen? Had je het aan zien komen?

[***], wow wat gek dat je zo misselijk werd! Kwam dat ineens opzetten?
Op je linkerzij slapen is in theorie het beste qua bloedtoevoer dacht ik, maar ja dat moet dan wel ook lukken. Vervelend dat je je zo verveelt. Geen mensen in de buurt die soms bij je langs kunnen komen?

Hier vandaag eindelijk een rondje buiten gedaan. Heerlijk in het zonnetje. Ik vond het wel spannend of we Hidde wel warm genoeg hadden gekleed, maar hij heeft heerlijk liggen tukken in de kinderwagen. <3
Ik kwam alleen wel even mijzelf tegen bij het wandelen. Ik voel mij gewoon goed, heb bijna geen pijn, maar was na het ommetje zó vreselijk moe. Alsof ik 10 kilometer had hard gelopen. M'n vriend zei al, vergeet niet dat je 1,5 week geleden een zware buik operatie hebt gehad hé? Oh ja, is ook zo! :D
Morgen en donderdag moeten we met Hidde naar Groningen, naar de tongriem kliniek. Omdat hij niet kan drinken zonder tepelhoedje denken ze dat er iets is met zijn tongriempje. Ben heel benieuwd wat eruit gaat komen én hoe Hidde het een uur in de auto vindt. Al slapen ze geloof ik juist heerlijk in de auto.

Nog twee foto's van vandaag. <3
[ [url=m/uFS4rX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IrAgv7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 18:41

Charlotte446 schreef:
Lekker dat je het kraampakket bij elkaar hebt geshopt Freekie, ondanks dat je je niet zo fantastisch voelt.

Mooi dat de babyshower gezellig was Marlis :)
Grappig dat je het al zag aankomen :D

Dat gevoel begrijp ik volledig Azmay := Mijn schoonmoeder gaf aan in eerste instantie (vorig jaar) niet naar de uitvaart van mijn vader te komen omdat ze een workshop knutselen had.

Handig plaatje Hancox, heb hem gelijk opgeslagen.
Ik kan begrijpen dat je je verveelt. Het is ook niet hetzelfde als een normale vakantie :D

Je straalt helemaal Mriek <3 En dat pakje is heel schattig!
Lekker dat je buiten bent geweest, lekker zonnetje erbij ook :)
Het gaf vooral rust om het hartje en een bewegende baby te zien, ik heb hem namelijk nog niet gevoeld.

Beetje kunnen slapen Gnome?
Hopelijk houd je hond zich een beetje rustig zodat die nagel kan herstellen.

Lastig kiwi... Misschien ook iets voor jezelf?
Verzorgingsspullen, eerste bordje met bestek, speelblokken.

Hier gelukkig gerust gesteld na de extra controle gisteren, ik moest het even laten bezinken. Ik heb de baby nog niet gevoeld dus waar ik voorheen rustig kon blijven met pijntjes/ongemakken omdat ik hem toch nog niet kon voelen was dat nu anders. Arts vond de symptomen op een voedselvergiftiging lijken maar mijn bloeddruk was juist iets lager. Waarschijnlijk dus een virusje/griepje te pakken al voelt het totaal niet als een griepje en heb ik ook geen koorts.

Gelukkig lijkt het mee te vallen!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 18:43

_Marjon_ schreef:
Pff net helemaal kapot geschrokken. Was aan het haasten om op tijd op school te komen vanuit mijn werk. Ik ga zelden met de auto maar dit keer wel. En heb dus een fietser over het hoofd gezien. Ze sprong gelukkig optijd van haar fiets dus alleen schade aan de fiets en mijn auto. Reed gelukkig ook stapvoets, maar toch..

Gelukkig ging het net (niet helemaal) goed!

QueenE

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 18:46

Hier vandaag lekker een dagje vrij en vanmiddag met mijn moeder en zusje naar Groningen geweest voor een draagzak, een mooie van Kokadi gekregen van mijn moeder en daarna nog lekker high tea :D En nu nog steeds geen honger :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:19

Hier vier broeken binnen gekregen, was het zat alleen maar jurkjes grootste gedeelte. Dus even via Vinted vier broeken besteld. En passen allemaal.

Ook bij c en a twee sportleggings, die moet ik nog passen. Maar lekker comfy.

Hier gewerkt en erna hondjes gehaald en paardjes wezen doen, hondjes lekker daar gescharreld en nog stukje mee wezen wandelen.

Vriend is werken, altijd tot 02:00 uur snachts dus simpel broodje gezond gemaakt voor mezelf. Had geen zin meer net in koken. Nu lekker Netflix. Straks nog douchen en de hondjes en morgen weer dagdienst.

Alles oke hier verder, lage bloeddruk maar hb en ferritine natuurlijk flink te laag dus goed te verklaren.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:21

Leuk Queen een Kokadi. Welk printje heb je?
Ik kan niet wachten om de mijne te gebruiken :+:.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:23

Charlotte: hoeveel weken ben je nu? Fijn dat je iig gerustgesteld bent.

[***]; drukke baby

Marjon: morgen groeiecho, spannend. Fijn dat je suiker goed is, balen van je ijzer. Gelukkig geen letsel, blikschade is weer op te lossen gelukkig maar schrikken.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 20:10

_Marjon_ schreef:
Leuk Queen een Kokadi. Welk printje heb je?
Ik kan niet wachten om de mijne te gebruiken :+:.

Gewoon een saaie blauwe :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 20:39

Hier de laatste echo gehad in principe. Kleine heel mooi P57. Hoofdje lijkt nu iets kleiner te zijn maar daar ga ik me in deze termijn niet ineens druk om maken. 2400 gram alweer.

Ohja de mandjes zijn ook binnen. Alleen de wasmand is nog onderweg.

Afbeelding

Afbeelding

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:08

Dat klinkt als een gezellige dag QueenE! Was het een flink zoete high tea? Ik had na de (zoete) high tea vorige week ook heel lang geen trek :P Lief dat je een draagzak van je moeder hebt gekregen. Ik ben pas 21 weken, de laatste van het topic :)

Die sportleggings klinken goed Marlis. Ik hou ook niet zo van koken voor mij alleen. Slik je iets voor de lage hb en ferritine?

Krijg je dan geen extra echo meer omdat het hoofd nu iets kleiner lijkt gnome? Fijn dat je er zelf zo relaxed mee om gaat :) Leuk je mandjes, passen goed bij de muur en het meubel.

Zijn hier nog meer eigenwijze mensen? :+ Ook vanavond niet rustig aan gedaan en net ook nog weer geholpen met een boom bezorgen/aanplanten. Ik voel me belabberd maar op de bank zitten is het ook niet dus ga ik (ondanks ook nog eens de vermoeidheid) toch maar dingen doen :')

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:11

Ja dat rustig aan doen is ook niet echt mijn ding O:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 21:46

Hier ook niet rustig aan.. Erger me al dood aan hoe weinig ik nu kan. De verloskundige vond dat ik eigenlijk nu al moest stoppen met werken. Toedelsss. Als die kleine dan op zich laat wachten, klim ik tegen de muren op.

Hoofdje was wat kleiner dan de termijn maar niet zo klein dat ie onder de acceptabele lijn zat dus vanuit die hoedanigheid ook geen zorgen of reden uit een extra echo.

Hij lag met z'n hand, navelstreng en knie zowat in z'n gezicht dus de metingen waren nu sowieso nog amper te doen haha.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 22:42

Kiwipitje ook bij de Zeeman gehaald? Daar komt mijne vandaan ;)

Marlis klinkt als een geslaagde babyshower, leuk!

Charlotte, hoe voel je je vandaag? Iets beter?
Gelukkig ben je gerustgesteld.

[***] haha de meloen was flink aan hey schoppen dus! Gelukkig weinig maagzuur en een goede nacht.

Marjon heerlijk toch dat je weinig klachten hebt, lekker van genieten. Jeetje wat een schrik die botsing! Gelukkig alleen maar blikschade, maar je schrikt je toch dood.

Gnome, de hondjes leren het langzaam aan dus, fijn!

Charlotte, heb nog nooit van Framberry's gehoord. Is dat een kruising tussen een framboos en aardbei?
Je bent wel lekker druk bezig. Herken het niet stil willen zitten wel, maar toch wel belangrijk dat je ook je rust pakt. (Oma spreekt :D)

QueenE lekker wezen shoppen! Leuk een draagzak gekregen en een high tea. Ik zit daar ook altijd zo vol van haha.

Marlis fijn dat alle broeken passen. :) Klinkt wel weer als een fijne dag die je hebt gehad. Voel je die lage bloeddruk ook? Als in, dat je je niet lekker voelt?

Gnome wat leuk die mandjes! Passen er goed bij. Waarom moest je al stoppen met werken van de verloskundige?
Jij hebt ook al zo'n flexibel kind dus! Hidde lag ook bij elke echo helemaal dubbel.

Wij zijn vandaag naar Groningen geweest, naar de tong kliniek. Hidde z'n tongriempje is veel te strak. Dit verklaard waarom hij niet goed kan drinken zonder tepelhoedje. Hij compenseerd nu enorm, had ook wat blaren op zijn lip. We hebben oefeningen meegekregen en volgende week donderdag krijg hij zijn behandeling. (Wordt z'n tongriempje geklieft)
Deze donderdag moeten we ook weer heen zodat de manueel therapeutnkan kijken of hij ergens in zijn spieren vast zit door zijn compensatie gedrag.
Hij was weer echt een dottie vandaag, in de auto lekker slapen en tijdens de controle heeft hij geen kik gegeven. <3
Hopelijk heeft iedereen een goede nacht zonder te veel ongemak.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 00:09

Aah Hidde. Hopelijk slaat de behandeling snel aan.

Gnome een iets kleiner hoofdje gemeten. Tja alles is denk nu lastig te meten idd

Ik moet er floradix voor slikken of ferro tabletten maar die floradix wordt ik echt heel misselijk van en ferro staat bekend om obstipatie.. maar ga dan toch maar voor die tabletten want dat drankje geen doen twee x dgs.

Merk af en toe als ik te snel iets doe dat ik sterretjes zien of effe duizelig maar voor zulke lage waarden voel ik me verdomd goed Haha

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 02:05

Even een ego post :)
Gistermiddag is onze zoon geboren. We maken het goed en mogen vandaag naar huis toe.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 03:05

Kiwipitje schreef:
Gistermiddag is onze zoon geboren. We maken het goed en mogen vandaag naar huis toe.

Van harte gefeliciteerd!! Toch ineens snel gegaan. Heel benieuwd naar een uitgebreidere update maar eerst maar heerlijk genieten van elkaar **\O/**

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 03:36

Gefeliciteerd!!! Fijn dat het goed gaat!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 04:53

Kiwipitje schreef:

Gefeliciteerd! <3
Fijn dat het goed gaat met jullie. Lekker genieten nu ♡

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 07:16

Kiwipitje schreef:

Wat leuk, de 2e baby is er al! Gefeliciteerd Kiwipitje! Dat ging opeens erg snel :) geniet van de kleine!

O jongens, ik hou het niet meer bij hoor. Ik lees mee en voel met jullie mee, maar nu weer met werk erbij lukt het me niet om uitgebreide posts te maken.

Hier dus weer vanaf maandag aan het werk, vandaag de laatste dag van de week. Het was gelijk raak met 2 mensen ziek, dus ik stond gisteren en vandaag alleen op de werkvloer. En dat terwijl ik eigenlijk rustiger aan wilde doen :') . Maar gelukkig zijn de bezoekers voornamelijk Duitsers op het moment, die zijn al snel tevreden :)
Gisteravond heb ik nog lekker gezwommen en daarna echt als een blok geslapen, zo fijn!

Ik heb het trouwens ook hoor, dat rustiger aan doen een dingetje is. Het liefst ga ik gewoon lekker door met alles wat ik normaal ook deed en plan ik mijn dagen mega vol, maar dat kan niet meer. Vorige week had ik 2 keer een huilbui, omdat ik zo gefrustreerd was dat mijn lichaam het niet meer lukt. Ik vind het vooral vervelend dat ik zo weinig tijd heb voor mijn paard en dat ik zie dat alle spieren waarvoor ik zo hard heb getraind nu allemaal weg zijn…maarja, ik moet het maar gewoon accepteren.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 08:04

Ik hou het soms ook niet meer bij maar ik probeer weer in te haken :j

Kiwipitje van harte gefeliciteerd!!! <3 we willen snel een uitgebreidere versie van je verhaal hoor ;)

Gnome, handig om met de honden te oefenen alvast. Ik heb alleen nog maar 3 chihuahua’s dus die zijn wat minder ongemakkelijk naast de kinderwagen :P
Over kinderwagen gesproken; ik zal na 16 weken eens bellen waar die blijft :o

Mriek, wat fijn dat hij zo zoetjes was <3 en het is dus wel goed te behandelen als ik het goed lees?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 08:09

Gewoon lekker lezen en reageren wanneer dat lukt toch. Geeft helemaal niets.

Super fijn Ballard dat je weer aan het werk bent en ja dat je lichaam je in de steek laat voor je gevoel herken ik wel. Maarja als we de oude bleven, kregen we er geen baby uit geperst denk ik dus voor het goede doel maar weer.

@linda jeetje wat een levertijd joh. Goed om te bellen. Wij missen inderdaad ook nog 2 hoezen voor de kinderwagen. Zou eind maart komen maar nog niets gezien. Maandag gemaild maar ook nog geen reactie dus zal wel smoordruk zijn. Hopelijk hebben ze goed nieuws voor je en was je op tijd met bestellen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 08:11

Marlis schreef:
Aah Hidde. Hopelijk slaat de behandeling snel aan.

Gnome een iets kleiner hoofdje gemeten. Tja alles is denk nu lastig te meten idd

Ik moet er floradix voor slikken of ferro tabletten maar die floradix wordt ik echt heel misselijk van en ferro staat bekend om obstipatie.. maar ga dan toch maar voor die tabletten want dat drankje geen doen twee x dgs.

Merk af en toe als ik te snel iets doe dat ik sterretjes zien of effe duizelig maar voor zulke lage waarden voel ik me verdomd goed Haha

Klinkt heel ellendig. Vind het knap hoor dat je nog zoveel kunt doen tijdens deze zwangerschap. Gaat niet bepaald van een lije dakje. Ik ben even kwijt wat nu de vervolgstappen voor jou zijn. Nog controles op korte termijn?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 08:15

mriek1990 schreef:
Gnome wat leuk die mandjes! Passen er goed bij. Waarom moest je al stoppen met werken van de verloskundige?
Jij hebt ook al zo'n flexibel kind dus! Hidde lag ook bij elke echo helemaal dubbel.

Wij zijn vandaag naar Groningen geweest, naar de tong kliniek. Hidde z'n tongriempje is veel te strak. Dit verklaard waarom hij niet goed kan drinken zonder tepelhoedje. Hij compenseerd nu enorm, had ook wat blaren op zijn lip. We hebben oefeningen meegekregen en volgende week donderdag krijg hij zijn behandeling. (Wordt z'n tongriempje geklieft)
Deze donderdag moeten we ook weer heen zodat de manueel therapeutnkan kijken of hij ergens in zijn spieren vast zit door zijn compensatie gedrag.
Hij was weer echt een dottie vandaag, in de auto lekker slapen en tijdens de controle heeft hij geen kik gegeven. <3
Hopelijk heeft iedereen een goede nacht zonder te veel ongemak.

Ik denk dat ze dat zei omdat ik aangaf dat ik de laatste tijd slechter slaap en wat last heb van m'n bekken. Maarja.. Voor m'n gevoel doe ik echt niets op een dag. Zittend beroep en met alleen maar liggen of zitten wordt het nog stijver. Volgende week is bij ons ook maar 3 dagen dus twee keer knipperen en het is voorbij.

Wat sneu van Hidde zijn tongriempje. Hoor je toch best vaak. Behandeling is wel sneu.. Of klinkt in ieder geval sneu. Geen idee hoeveel last ze ervan hebben.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 09:48

Kiwipitje schreef:

Gefeliciteerd *\o/*