Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:18

Sherivey geen idee, ze krijgt nu antibiotica en loxikom.

IMAY je kunt nog een tijdje wat tempowerk doen om wat sneller te worden. Als je nu al in de rats zit of het je in 3 uur gaat lukken is het misschien beter om niet mee te doen en door te trainen.

Ik heb net nog een loopje van 5km gedaan. Ik verveelde me.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:24

Supervixen schreef:
Sherivey geen idee, ze krijgt nu antibiotica en loxikom.

IMAY je kunt nog een tijdje wat tempowerk doen om wat sneller te worden. Als je nu al in de rats zit of het je in 3 uur gaat lukken is het misschien beter om niet mee te doen en door te trainen.

Ik heb net nog een loopje van 5km gedaan. Ik verveelde me.

Die 3 uur gaat zeker wel lukken, dat zou 8:32 min/km zijn. Ik zou eigenlijk graag 7 min/km willen lopen maar daar twijfel ik aan op die afstand...
Laatst bijgewerkt door IMAY1990 op 02-09-22 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:34

Nou dan wordt het iets langzamer. Maakt niet uit toch?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 15:41

Ik hoop op de marathon ook 7:00 min/km te lopen. Maar geen idee of dat gaat lukken eerlijk gezegd.

Hoe je het wendt of keert, ik moet nog 14 km verder lopen dan vandaag. :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:44

Ik heb vanavond de pre run van de Dam tot Damloop. 11,3km rondom de Zaanse Schans. Ben benieuwd. Start is om 20u, zal maar een lichtje meenemen :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 15:46

Veel plezier! Lichtje ga je wel nodig hebben, tenzij je het in 45 minuten kunt lopen

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:46

MuSLi schreef:
Ik heb vanavond de pre run van de Dam tot Damloop. 11,3km rondom de Zaanse Schans. Ben benieuwd. Start is om 20u, zal maar een lichtje meenemen :')

Veel plezier, schijnt een gave loop te zijn. Ik doe de sprint triathlon Bosbaan de 17e, abders had ik zeker met een Dam tot Dam afstand mee gedaan...

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:00

Heb je je gedachten een beetje kunnen verzetten SV?
Onze oude kat heeft overigens ook twee keer dergelijke klachten gehad, ze hebben toen alles onderzocht wat er te onderzoeken valt ( :$ ) maar nooit iets kunnen vinden. Na 2 dagen infuus was hij weer de oude. De derde keer hebben we hem maar gelijk aan het infuus gedaan. Er zat steeds best veel tijd tussen, is altijd een mysterie gebleven. Geen geval is hetzelfde natuurlijk, maar ik duim dat de kat ook zo snel weer opknapt!

Veel plezier MusLi! Ik moet straks ook weer wennen in het donker denk ik, is hier altijd best spannend qua verkeer, maar je ontkomt nooit helemaal aan.

Ik heb net 10km gedaan, 'moest' eigenlijk een pittige interval van een minuut of 70, maar het is zo vreselijk warm, ik heb nog nooit zoveel vocht verloren volgens mij. Mijn hemel. Netjes binnen het uur gebleven, maar het was wel een pittig rondje :=

Ik hoop de marathon in 6:25 te lopen. Weet niet of het gaat lukken, dus het is echt niet mijn ultieme doel om teleurstelling te voorkomen en uiteindelijk is de eindstreep halen veel belangrijker, maar ik heb graag wel een soort van plan. Bijstellen kan altijd nog :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:28

Redelijk ninus, maar ik denk constant aan haar. Ik denk ook een beetje dat het een mysterie blijft. Hopelijk mag ze morgen naar huis.

Geniet ervan vanavond Musli!

Ik denk dat dat een heel realistisch tempo voor jou is sherivey.

Ninus loop jij ook de marathon van Amsterdam? Heb het even niet meegekregen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 20:47

Erg lekker gelopen vanavond bij de pre run. Eerst eventjes de laatste lopers van de 3,5EM aangemoedigd en daarna zelf naar de start gegaan :D

Bij de start is het natuurlijk altijd even dringen, maar al gauw vond ik een plekje in een fijn tempo achter twee heren. De eerste ronde (5,7km) zo lekker samen gelopen. Af en toe haakte er een andere man aan. Na de eerste passage van start/finish liet één van de twee heren waarmee ik de eerste ronde liep het tempo zakken, maar de andere pakte door. Mooi, dan blijf ik bij hem aanplakken. De andere man haakte ook aan en zo liepen we tot ongeveer 9,5/10km door. Vanaf dat moment ging één van hen wat versnellen en ging ik met hem mee, de ander moest ons laten gaan. Echt genoten, heerlijk gelopen en zelfs een mooi PR gelopen.

Het was uiteindelijk 11,5km in 57:47 (volgens Garmin). En ik liep 49:59 op de 10km *\%/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 20:48

Een hele mooie prestatie!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 10:49

Goed gedaan Musli, gefeliciteerd met je nieuwe record! Mooi dat je zo fijn gelopen hebt.

Imay, goed zeg dat je een halve marathon gaat lopen! Dat wil ik ook nog een keer gaan doen.
En mooie instellingen heb je, in de endurance zeggen ze altijd to finish is to win! En dat geld voor mij en mijn moeder morgen ook.

Ninus, ja het was donderdag eind van de middag ook al zo heet zeg.
Ik deed een rondje over de weg omdat mijn zoontje mee fietste, maar wenste dat ik naar het bos was gegaan.
Zo mooi doel de Marathon in 6.25!

Supervixen hoop voor je dat je kat weer de oude word.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 13:05

-O- MusLi jij gaat letterlijk als een speer, geweldige prestatie zeg! Dat moet wel heel goed voelen :):)

Ik heb geen bos Ieris, soms wens ik wel eens dat er spontaan bomen zouden groeien :D Wel gezellig samen met je zoontje :j

Ik loop in Ede SV! Dus als Kylan de halve gaat lopen kunnen we een stukje samen :D
Mijn zusje was al afgehaakt voor de hele en opteerde voor de halve, maar nu gooit corona roet in het eten en gaat ze denk ik 12km lopen. Dan kan ze ons aanmoedigen :D

Ik ben druk aan de poets vandaag, ga zo de route voor morgen uitzetten. Hoop dat mijn man geen klachten weer krijgt, zou het zo jammer vinden om het zonder hem te lopen. De kortere afstanden gaan goed, maar boven de 25km speelt zijn hernia toch weer op -O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 13:09

Het voelt zeker weten heel goed @Ninus :j echt heel trots op dat mijn lijf dit allemaal kan...

Vandaag voor nieuwe schoenen naar de winkel geweest. De keuze is gemaakt, maar ze sturen de normale en de wijde versie naar de winkel zodat ik ze beiden even naast elkaar kan passen. Vanuit daar even kijken welke het uiteindelijk wordt. Maar in ieder geval een Brooks Ghost 14.. ben benieuwd. In ieder geval weer erg fijn geholpen :D

Nog 2 fotootjes van gisteren voor de start:

Afbeelding
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 13:27

Ik heb dezelfde schoenen, de normale. Ben ze nog aan het inlopen, ik loop de echt lange afstanden op mijn 12, die zijn het beste ingelopen, maar beginnen nu te slijten.

Prachtige plaatjes!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:07

Ik heb ook al wat kilometers op de weg versleten met de ghost. Fijne schoen.

Komt vast goed in Ede ninus!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 08:32

Lekker gelopen Musli!

Ik loop ook op de Brooks ghost. Heerlijke schoen.

Aantal gaan in Ede lopen lees is terug. Gezellig! Veel verschillende afstanden bieden ze aan geloof ik, dat maakt het ook leuk.

Ik heb er vanmorgen weer 13 km opzitten. Vriendin met wie ik loop kan op het moment niet verder dan u 7/8km, dus auto ergens anders neergezet zodat ik wat meer afstand kan maken. Maar heb haar echt nodig om tempo vast te houden, anders ga ik veel te snel voor de langere afstanden. Is ook weer goed te zien zo.. haha.[img]
Afbeelding
[/img]

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:51

Mooi rondje suusje!

Ik heb het vandaag bij 30 gehouden in 6:20. We wilden verder, maar ik had de tailwind wat opgehoogd en ik was enorm misselijk. Geen idee of het met elkaar te maken heeft of dat het de warmte was, maar ik vond het wel even prima. In het schema was 32 de max afstand en dat hebben we vorige week gedaan. Het wordt hoe dan ook zwaar :D

Ik ga zo nog even uitfietsen en dan lekker in de tuin met een boek!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 12:11

Ben benieuwd hoe de Ghosts bevallen.
Heb zelf geen ervaring met het merk of dat type. Vind ze vaak wel mooi om te zien :j

Net een bloedhete vestingloop in Hellevoetsluis erop zitten.
Al met al voor mijn doen helemaal geen slechte tijd. :D

Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:23

Netjes hoor, met die warmte.

Ik dacht rond kwart voor elf, ‘gaat nog wel met de warmte’, dus niet. Het was al dik 20 graden, en wordt Morris (lees Alice) niet blij van.

Toch nog 9 km gelopen, viel mij niks tegen. Snel loop ik niet 6:27, wel een mooie opbouw in tempo in de laatste kilometers. Bij thuiskomst, ohhhhhhh zweten joh ….. best warm ja.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:24

Netjes hoor @Dilan.

Hier vanochtend een 10km loopje bij mij in de buurt, in en rond het park. Was flink warm inderdaad (ja @SV, zelfs ik zweette me de pleuris) :Y) ging evengoed wel lekker. Kwam binnen in 50:33 (Garmin zegt 9.92km). Lekker tempo dus. Werd helaas 4e, maar de 3e vrouw was binnen in 47:17. Dik terecht dus dat zij 3e was _/-\o_

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:26

Lekker bezig ook MuSLi +:)+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 14:51

Haha Musli, heb je het luie zweet eruit gelopen? Je kunt dus wel zweten :P
Hele mooie tijd heb je gelopen.

Sherivey ook super gedaan.

Vanmorgen 35km getraild met mijn vriend. Hij kwam de man met de hamer tegen, dus vanaf 26km elke km een stukje gewandeld.
Het is wel een hele mooie route, we lopen daar vaker.
Komende week rustig aan, want zaterdag staat de zevenheuvelentrail 42km op het programma. Even duimen dat de temperatuur dan beter is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 16:35

Musli, goed gedaan :D

SV, mooie foto's weer.
Netjes hoor, zo'n afstand met dit weer :wow:

Ik ben 5e geworden bij de dames en 22e overall *\o/*
Werden geen hele snelle tijden gelopen, dus ik had ook een keer kans om in de top 10 te komen :+

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:46

Sv, mooie foto's zeg, goed bezig, 35 km is best pittig met dit warme weer.
Volgens het weer word het zondag wel wat cooler, zou fijn zijn indrrdaad, denk dat iedereen wel klaar is met die hitte.
Knap hoor dat je zondag de 42 gaat doen, gewoon een complete marathon door het bos!!!

Musli, goed gedaan zeg, vind 4e ook erg knap zeg! Wat een tempo, ja snap wel dat je dan zweet.

Morris, ook netjes die 9 km!

Sherivey mooie tijd neergezet!
Mag je zeker trots op zijn! Ziet er mooi uit langs het water lopen.

Ninus jee 30 wat een afstand, goed bezig!
Wat is een tailwind? Zit dat aan je schoen?
Vervelend dat je misselijk werd, hopelijk volgende keer beter.

Suusje wat een leuk rondje, dat is bijna mijn achtertuin! Als je daar vaker loopt kom ik je misschien nog wel eens tegen, mooi gebied daar.
Of als je zin hebt om eens samen te lopen?

Vandaag mijn eerste trail ooit gelopen, en jeemig wat was het zwaar zeg.
Heb gezweet en gehijgd als een paard.
Maar het was wel een prachtig parcour!
Heb veel leuke mensen ontmoet, zelfs mijn paarden verzorgster van 10 jaar terug kwam ik tegen, en deed ook de 14 km, echt leuk.
Onderweg gleed ik uit over een super gladde boomwortel, en landde op mijn handen, en klapte vol op de grond, knie kapot, maar kon gelukkig nog goed doorlopen.
De mannen uit mijn groepje waar ik mee liep waren heel begaan, echt een fijne sfeer.
Na 12 km dacht ik nu kan ik echt geen berg meer zien, had flink verzuurde benen, maar heb bij de finish toch nog een eindsprint gemaakt, ben in 1.33 uur gefinisht, valt me niet tegen voor de 1e keer.

Mijn moeder heeft het ook top gedaan, goed gefinisht in 57 minuten op de 7km, ze was de oudste deelneemster en nog in de middenmoot geëindigd!