Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:Mag mijn baas me dwingen?
In principe heb je als werknemer niet het recht om thuis te werken, zegt arbeidsrechtadvocaat Suzanne Meijers. Een werkgever moet er wel voor zorgen dat jouw werkplek veilig genoeg is. "Als een werkgever je vraagt om naar kantoor te komen, dan moet hij de zorg dragen om te voldoen aan de RIVM-richtlijnen."
Huertecilla schreef:Ik heb trouwens geen entboekje; ben van (vér) voor die tijd. Heb ook vaker geen dan wel mobiel bij me dus een app raakt mij ook niet. Tja tot een tracking app verplícht wordt. Nu ja, dan is een kooi van faraday in een hoesje zoals het me uitkomt ook effectief.
secricible schreef:Het lijkt me ook pas relevant als 1. Blijkt dat vaccineren ook helpt tegen besmettelijkheid en groepsimmuniteit dus überhaupt een optie is en 2. Blijkt dat die groepsimmuniteit niet vrijwillig gehaald wordt.
pien_2010 schreef:Klopt Neonlight. Ik heb het boekje ook.
https://www.trouw.nl/cs-bbe28d27
Is een erg interessant artikel met een filosoof die bv afwijkende mening heeft over wie als eerste geent zou moeten worden.
Hij behandeld meer prangende vragen rondom covid en breekt met praktische argumenten onderbouwd een lans voor veganisme.
Ik vind het een aanrader dit artikel, ongeacht of je het er wel of niet mee eens bent (ik ben bv geen veganist, maar vind het wel heel interessant wat hij schrijft).
pmarena schreef:secricible schreef:Het lijkt me ook pas relevant als 1. Blijkt dat vaccineren ook helpt tegen besmettelijkheid en groepsimmuniteit dus überhaupt een optie is en 2. Blijkt dat die groepsimmuniteit niet vrijwillig gehaald wordt.
Precies dit![]()
Maar het zou me eerlijk gezegd niet verbazen als het in het vuur van de strijd om zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen te vaccineren, een beetje "vergeten" wordt om goed te bekijken of wel aan punt 1 voldaan wordt. Ik denk dat men dan eerder een "dit is alles dat we hebben - baadt het niet dan schaadt het niet"-houding zal hebben en niet af wil wachten of het nu echt wel zo goed werkt.
Ik ben heel erg tegen een verplichting van dit soort dingen.
Maar kan me wel voorstellen dat het IN HET BEGIN redelijk is om mensen die gevaccineerd zijn, meer vrijheden te bieden dan mensen die dat niet zijn. Maar dat is eigenlijk alleen van toepassing als de gevaccineerden dan ook echt daadwerkelijk aanzienlijk minder besmettingsrisico vertegenwoordigen.
Op scholen vaccinatie verplicht stellen is sowieso iets dat je niet moet willen.
Want de mensen (die om welke reden dan ook) ècht niet willen vaccineren die gaan dat ook gewoon niet doen. Dus dan plaats je die kinderen op een eilandje en heb je er als overheid / samenleving steeds minder invloed op en worden ze steeds eigenwijzer door thuisscholing enzo.....dat wil men ook niet
Huertecilla schreef:De UK en NL zijn op dit moment de hardlopers in Europa. .
lenaa_tje schreef:De arbeidsadvocaat zegt in het artikel onder andere dit. Ook dat vind ik vreemd, zijn daar dan geen extra regels voor zoals bij scholen en winkels?Citaat:Mag mijn baas me dwingen?
In principe heb je als werknemer niet het recht om thuis te werken, zegt arbeidsrechtadvocaat Suzanne Meijers. Een werkgever moet er wel voor zorgen dat jouw werkplek veilig genoeg is. "Als een werkgever je vraagt om naar kantoor te komen, dan moet hij de zorg dragen om te voldoen aan de RIVM-richtlijnen."
Suzanne F. schreef:purny schreef:Hebben wij hier in nl ook niet te maken met de nieuwe variant die in de uk rondgaan?
Ja ik las het. Die variant is ook in Nederland inmiddels. Mogen ook geen vluchten meer plaatsvinden vanuit het VK?
lenaa_tje schreef:@Veerledec heel bijzonder hoezo vinden zij zich zelf belangrijker dan winkels, pretparken , sportclubs en scholen. Serieuze ergernis dit haha
Huertecilla schreef:Mindim schreef:Het gele boekje, zat ik ook al aan te denken. Heb ik ook, kan net zo goed wen extra stempel bij in hoor.
Heb je dat gele boekje al eens moeten tonen om een popconcert te mogen bijwonen?
Dan het scenario dat je pas in september aan de beurt bent om weer met openbaar vervoer te mogen.
Tegen die tijd werkt het niet tegen de helft van de mutaties en moet je met een paar maanden een tweede... of niet. Het succes van het griepvirus is nog steeds HOOGST twijfelachtig.
ondertussen wel een systeem voor verplichting invoeren onder de vlag van Covid19 omdat de massa dát slikt als redelijk.
Ik heb trouwens geen entboekje; ben van (vér) voor die tijd. Heb ook vaker geen dan wel mobiel bij me dus een app raakt mij ook niet. Tja tot een tracking app verplícht wordt. Nu ja, dan is een kooi van faraday in een hoesje zoals het me uitkomt ook effectief.
Erg grappig trouwens hoe de meesten hier gelijk op ´China´ springen, maar het vaccinatiebewijs geen punt vinden.
Éven slechts twee hersencellen activeren en je snapt het probleem.