Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Janinevv schreef:Maar is dat niet een verschil van denken, jij jullie zien het als een kleinere risico terwijl ik het juist andersom denk.
safina schreef:Weet je JanineV, als men mensen dingen gaat onthouden om ze zo te dwingen toch een vaccin te nemen, zou dat niet in de haak zijn. Maar zo zit dit niet in elkaar. Als je niet gelooft in de werkzaamheid van motorhelmen, dan hoef je er ook nooit van je leven eentje op te zetten. Als je dat niet wilt kan niemand je dat verplichten. Maar dan mag je ook niet op een motor rijden hier in Nederland. Als ze dat bedacht hebben met als doel om zoveel mogelijk mensen een helm te laten kopen, zelfs mensen die nooit een helm op hun hoofd zouden willen, ja, dan zou het chantage zijn.
Jij gelooft niet in die vaccinatie. Prima. Jij bent helemaal vrij in je keuze voor een vaccin. Gelukkig wel. Je hoeft er nooit eentje te nemen als je dat niet wilt. Maar je keuze zorgt misschien wel dat je bepaalde dingen straks nog even niet kan. Deal ermee zou ik zeggen. Jij staat voor jouw keuzes. Maar ben je nu ook flink genoeg om de gevolgen van je keuze te aanvaarden?
SinneJ schreef:Janinevv schreef:Maar is dat niet een verschil van denken, jij jullie zien het als een kleinere risico terwijl ik het juist andersom denk.
Neen, het grootste verschil is dat jij enkel over het risico voor jezelf spreekt en wij ook over dat voor anderen.
Janinevv schreef:Maar aan de ene kant denk ik ook aan de risico’s voor iedereen eventueel met vaccins. Want dan is dat niet voor mij maar voor iedereen die vaccin heeft gehad.
Janinevv schreef:Maar hoezo zijn jullie dan bereid dat risico te nemen ?
Want jullie noemen het dus ook een risico, en dat is wel zorgelijk. En dan ben ik niet asociaal dan ben ik liever afwachtend en voorzichtig.
secricible schreef:en nu zorgt een vaccinatie er voor dat een ziekte zich niet meer kan uitbreiden in de samenleving dus dat de samenleving weer beter kan functioneren. Doe je daar niet aan mee, zul je op een andere manier moeten bijdragen aan voorkomen van verspreiding. Door meer sociale isolatie-maatregelen te hebben.
safina schreef:Janinevv schreef:Maar hoezo zijn jullie dan bereid dat risico te nemen ?
Want jullie noemen het dus ook een risico, en dat is wel zorgelijk. En dan ben ik niet asociaal dan ben ik liever afwachtend en voorzichtig.
Ik werk in de zorg, op een plek waar veel mensen komen die een kwetsbare gezondheid hebben. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat mensen het via mij krijgen.
De vader van een vriendin van mij ligt nu kritiek in het ziekenhuis met covid-19. De kans is klein dat hij het overleeft. Ik verwacht elk moment een berichtje dat hij overleden is. Hij is besmet geraakt door zijn broer. Die broer is al dood, wordt morgen begraven. Ook dat is een reden: ik wil niet dat ik die ziekte verspreid en dat er door mij mensen in dit soort nare situaties komen.
Ik laat natuurlijk ook liever een paar miljoen mensen voorgaan met zo'n vaccin, zodat ik mooi even rustig kan kijken hoe het uitpakt allemaal. Maar als we allemaal zo denken, hoe moet het dan verder?
safina schreef:Janinevv schreef:Nee omdat je dan vaker beter kunt rijden en regels hebt geleerd.
Net als dat je deze ziekte veel minder snel verspreidt als je een vaccin hebt gehaald.
Je vaccin is je rijbewijs. Je bent minder gevaarlijk voor een ander.
safina schreef:Janinevv schreef:Nee omdat je dan vaker beter kunt rijden en regels hebt geleerd.
Net als dat je deze ziekte veel minder snel verspreidt als je een vaccin hebt gehaald.
Je vaccin is je rijbewijs. Je bent minder gevaarlijk voor een ander.
idinn schreef:Maar dat "we weten er niets van" hoe jij het brengt Janine, ligt een heel stuk genuanceerder.
Zie het als een heel nieuw gerecht koken. Je kent alle ingrediënten (vb aardappel, radijs, koriander en chocola), maar je hebt ze nog nooit allemaal zo gecombineerd als je nu doet in je pan. De kans is echter heel erg klein dat je chocola opeens allemaal bijwerkingen gaat geven. Of dat je radijs opeens dodelijk is.
Janinevv schreef:idinn schreef:Maar dat "we weten er niets van" hoe jij het brengt Janine, ligt een heel stuk genuanceerder.
Zie het als een heel nieuw gerecht koken. Je kent alle ingrediënten (vb aardappel, radijs, koriander en chocola), maar je hebt ze nog nooit allemaal zo gecombineerd als je nu doet in je pan. De kans is echter heel erg klein dat je chocola opeens allemaal bijwerkingen gaat geven. Of dat je radijs opeens dodelijk is.
Klopt maar als er een ander ingrediënt bij zou komen dan kan er eventueel wel een reactie ontstaan wat niet goed voor je is.
Ik snap heel goed dat het vaccin grotendeels lijkt op andere vaccins, maar dat stukje nieuw wat er wel is voor mij gewoon een naar idee voor de toekomst.
Janinevv schreef:Maar hoezo zijn jullie dan bereid dat risico te nemen ?