Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:09

Was vandaag ook echt lekker weer!
Hier tijdens het studeren door even 4 km gewandeld op een rustig stuk van de Posbank, heerlijk <3

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:28

Eloya schreef:
@Gaucho, dat is wel balen dat er een maaltijd mist, meestal word dat door HF wel goed opgelost door tegoed uit te zetten voor volgende box van de waarde van de gemiste maaltijd.

@arabella, lekker 11km!
ik ga morgen wandelen, even een leuke route zoeken welke we kunnen gaan volgen. we willen rond kootwijk gaan lopen waarschijnlijk. en dan max route van 5km ivm mijn knieën / enkel die nog moet opbouwen. iemand nog tips? Mag ook ergens anders op de veluwe of postbank zijn. Rheden hebben we al veel gelopen.

@Pallatin, 3x 30 minuten is ook netjes! en lekker bosritje <3

@Roosh, wat jammer dat het iets minder gaat maar die momenten mogen er ook zijn. Anders pak je je fotoshoot fotos erbij op zon moment :D die waren erg tof geworden! je bent al zo ver gekomen.

@Wesha, Beterschap :knuffel:

@Miles, wat een lekker getal!

@Sandra, dat is wel vlot van je nieuwe crosstrainer, krijgt deze ook een naam?
Hebben we straks naast foxie en jopie nog een nieuwe metgezel in het topic :P

@Mirjam, idd geen plus! *\o/*

@Butterfly, wat goed 8.6kg eraf! ben trots op je :)
En nogmaals bedankt voor dit topic. Het is een fijne plek :j

Hier sinds eergisteren de weigtwatchers weer opgepakt en het gaat eigenlijk makkelijker dan verwacht. het is vooral weer gezondere keuzes maken en nadenken of ik iets echt wil voordat ik het in mijn mond stop :')
En ik geniet ook direct weer meer van de dingen die ik dan wel eet.

Leuk! ik woon in Kootwijk.
Parkeer je auto bij de uitkijktoren (Wethouder van Emstweg )en ga vanaf daar de zandverstuiving op, dan loop je net zo lang op de zandverstuiving tot je ongeveer op de helft bent en dan kun je via het bos terug. Er zijn overal wel paadjes die het bos inleiden en dan weer richting uitkijktoren gaan.

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:30

In Kootwijk heb ik wel eens gewandeld, super mooi daar :D!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:40

Klinkt goed allemaal :j

Hier gelukkig niet gefrustreerd over dat lijf ff een dagje niet wil, inmiddels geleerd om daar naar te luisteren, blijkbaar had ik een rustig dagje nodig :j
Intussen afgewisseld met een boek lezen alvast eten voor vanavond en morgenavond en lunch voor morgen aan het maken. Heb ik morgen wat meer tijd om actief te doen :j wil liefst rondje lopen rond zonsopgang, dat red ik volgens mij net met werk, anders wordt het tijdens de lunch.

Na het eten nog ff paarden binnen zitten en rondje mesten, dan zit ik ook wel weer aan de 10.000 stappen.

Prima geholpen door Hellofresh inderdaad, korting op mijn volgende box.

Ik heb een hele leuke fotosessie met pownie gehad op het Kootwijkerzand, vlakbij de uitkijktoren :j het is ook echt prachtig daar.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:44

gaucho schreef:
Klinkt goed allemaal :j

Hier gelukkig niet gefrustreerd over dat lijf ff een dagje niet wil, inmiddels geleerd om daar naar te luisteren, blijkbaar had ik een rustig dagje nodig :j

Haha nou dat dus, heb me er maar aan over gegeven en heb al anderhalf boek uitgelezen. Komt allemaal wel weer een keer.
Fijn dat ze het netjes hebben opgelost. Via de ING Puntenwinkel en Eurosparen kun je kortingscodes krijgen voor HF, wist je dat?

Oh die foto hierboven! Heerlijk! <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:46

Afbeelding

Ook hele goede herinneringen aan :) Was in april vorig jaar, en 1 van de eerste foto's waar ik het eens leuk vond om naar mezelf te kijken :o

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:51

Bedankt voor de tip just kiD! Heb laatst vanaf de uitkjjk toren daar idd ook een 3.5km route gelopen die met paaltjes was uitgezet. Maar je kan daar idd nog wel meer kanten op!
Afbeelding

Ik zou er ook zo graag eens paardrijden.

Ik had na de lunch een enorme energie dip. Zo een dat als ik op d3 bank ging zitten ik in slaap zou vallen maar had al ruim genoeg geslapen.

Dus na een spelletje met huisgenoot een workout gedaan van basic fit online lessen xcore :D
En bij gebrek aan zo'n xcore buis een fles wasmiddel gebruikt XD werkte super.

Nu voldaan moe
Maar niet meer zo intens slaperig

arabella2000

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:29

Goed bezig eloya!! Soms moet je je erzelf gewoon toe zetten.

Ik had het er vanmidsag met mijn moeder nog over. De laatste tijd heb ik het steeds minder nodig om in het weekend de hele dag op de bank te hangen. Voorheen had ik altijd 1 dag volledige rust nodig. Nu niet meer.
In sommige tijden moet je jezelf over de moeheid heen zetten en soms moet je je er gewoon overheen zetten. Is best lastig soms...

Vanmorgen nog de droger schoongemaakt en vanmiddag 12 km gelopen met een gedeelte flinke modder (dat trekt echt de energie uit je zeg!)
Afbeelding

Nu even een paar dagen wat minder lopen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:55

Butterfly schreef:
Eloya, graag gedaan <3 en wat ben je goed bezig met het oppakken van WW en nadenken over wat je eet!

Roos, het is misschien ook wel een beetje de tijd voor een "gat" zeg maar. Feestdagen en al het eten zijn over, dat betekent ook waarschijnlijk meer suikers en daar word ik tenminste altijd ook moe en hangerig van. Zeker als ik daar dan weer mee wil minderen. Maar je kunt het *\o/* anders rapen we je met zijn allen weer bij elkaar :(:)

Sowieso wil ik ook meer nadenken over waar ik nou precies zin in heb, want ergens heb ik het gevoel dat het dat is wat mijn lichaam ook nodig heeft. Zo eindigde ik dus eergisteren in de avond met een cracker en een mandarijn, wat ik anders nooooit samen eet ofzo.

Zo doe ik dat ook, ik bedenk me eerst waar ik nou echt zin in heb (zoet of zout) en dan probeer ik een iets minder calorierijke variant te kiezen dan chips of chocola...en met avondeten doe ik dat eigenlijk ook, al kan ik daardoor niet echt vooruit plannen met de boodschappen maar dat is voor mij geen ramp.

En Roosch: ik val eind januari/ feb vaak in een gat, dat vind ik zo’n deprimerende tijd...en soms heb je gewoon van die dagen...dat mag, geef je eraan over en anders kun je hier altijd om een duwtje in de rug vragen toch? ;)

Ik had vandaag een betere dag qua pijntjes dan gister, dus na t stofzuigen wat gister niet meer ging lekker een uur gelopen en na de lunch naar stal en een buitenrit gemaakt van 1,5 uur. De grond was wat zachter dus ook wat kunnen draven. Het was in het bos wel knetterdruk zeg....blij dat ik zo’n braaf paard heb...
Ik hoorde net wel dat ik die afspraak om een trouwjurk te gaan passen dus nog wel even kan vergeten....ik snap het, maar ben eerlijk gezegd wel een tikkie teleurgesteld....

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 22:49

Wooow, wat gaan jullie hard hier! En wat zijn jullie meeeega goed bezig *\%/*
Sowieso vind ik het ook positief dat iedereen hier ook goed naar zijn (haar) lichaam luistert en een dag rust neemt als dat nodig is. Of meer dan een dag, maar in ieder geval: rust nemen als je lichaam dat aangeeft. Dat is ook zo verschrikkelijk belangrijk. Dus ook op die manier: goed bezig!

Ik kreeg het vanmiddag ineens op mijn heupen en móést bakken _O- maar dan wel healthy as can be, da's namelijk mijn nieuwe doel haha. Dus dochter de jas aan en samen de laatste ontbrekende dingen halen voor een healthy appelcake. De enige suikers in de cake komen dan ook van de appels, en een heel klein deel van wat rozijnen. Verder meel gemaakt van havermout en er nog walnoten doorheen gedaan. Echt lekker geworden! Er gaan koekkruiden in, dus icm rozijnen heeft het wat weg van kruidcake, maar met een andere structuur.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:54

Leuk! Zodra ik weer keukentje heb wil ik ook weer gaan bakken. :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:57

Klinkt lekker! Heb je een recept :D ?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:07

Klinkt erg lekker!!

Ik had nog wat goulashvlees liggen. Dat vanavond lekker gemaakt met wat tomatensaus en Italiaanse wokgroenten van de plus. Ik ben zo (on)geduldig dat ik tijdens het bakken van het vlees in de huiskamer ben gaan zitten (vlees stond op middenwarmte) en toen ik terug ging was de kookplaat uit en het vlees pefect gaar :')
Afbeelding
Nog wat kaas erbij en klaar.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 00:06

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 07:52

Thx Butterfly, ga ik ook eens proberen. Ben gek op suikerarme bakken, en op koekkruiden <3
Hier gisteren een bananenbrood met onder andere pure chocolade en koekkruiden:
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:47

Spieren nog steeds allemaal stijf, dus ben de dag begonnen met Yoga ipv krachttraining. Conclusie is dat er nog veel te winnen valt qua lenigheid en balans :') Maar voelt wel beter nu. En vanochtend alvast lunch klaargemaakt, dus kan tijdens lunch mooi een rondje wandelen als het weer een beetje meewerkt.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 09:50

Goed bezig Gaucho! En aan lenigheid en balans kun je ook werken :D
Je bananenbrood ziet er supergoed uit! Als deze cake op is, ga ik voor havermoutmuffins met iets van zomerfruit ofzo.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:57

Ook lekker :j ik maak vaak muffins met blauwe bessen. Met pompoen is trouwens ook een aanrader.
Mijn oven is kapot, heb nu een mini oventje totdat mijn nieuwe keuken volgende maand komt en daar past mijn muffin vorm niet in :( vind Muffins makkelijker met porties / invriezen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:59

gaucho schreef:
Spieren nog steeds allemaal stijf, dus ben de dag begonnen met Yoga ipv krachttraining. Conclusie is dat er nog veel te winnen valt qua lenigheid en balans :') Maar voelt wel beter nu. En vanochtend alvast lunch klaargemaakt, dus kan tijdens lunch mooi een rondje wandelen als het weer een beetje meewerkt.

Haha, Yoga vind ik ook altijd wel een dingetje. Ik ben daar echt niet zo goed in, voel me echt een stijve hark dan :Y)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:01

Ik ben eigenlijk altijd vrij lenig geweest, ook toen ik op mijn zwaarst was. :')

Nieuwe week, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Zoek dekking, Foxy. }>

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 10:01

Ik wilde idd om de porties ook muffins, vond ik handig. Maar toen ik de kasten overhoop ging trekken omdat ik dacht dat we nog muffinvormpjes hadden... werd het een cake :D
Ik heb nog een muffin bakvorm nodig en de Appie heeft die, ware het niet dat dat vak leeg was ;( en toen had ik ook alles voor de cake al, haha.

Misschien moet ik eens yoga proberen :') ik ben zooooo gruwelijk stijf altijd, niet te filmen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:05

Ik krijg helemaal zin om te gaan bakken door jullie :D!

Ik ben niet zo lenig :') . Nu ik klim word ik wel leniger, maar nog steeds niet super lenig.
En ik heb spierpijn. Mn armpjes, schouderbladen en zelfs mn kont heeft spierpijn :') . Flinke work-out dus gisteren _O-

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:34

Oeh lekkere cake!
Ik Ben ook erg fan van havermout mugcake bij gebrek aan oven:p

Ik ben ook net een stijve hark XD
Maar vooral erge balans problemen. Heb ook een ietwat beschadigd evenwichtsorgaan dus dat helpt niet :p

Ik heb spierpijn van gister op plekken dat ik niet wist dat je buikspieren zelfs tot daar kwamen haha. Zometeen lekker wandelen.

Als lunch neem ik pancakes mee die ik had ingevroren. Laatst gemaakt met een mix van dr oetker haver (boekweit) banaan
En ze waren erg goed gelukt toen
Dus kan die mix zeker aanraden! Ook leuk met kids denk ik.
Afbeelding

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:16

Butterfly, netjes dat je ondanks feestdagen toch netjes afgevallen bent.

Roosch slapen heb je ook nodig om af te vallen, beter goede nachtrust dan tekort slapen. Ik probeer niet teveel te lezen want anders heb ik boeken uit voordat bieb weer opent en dat wil ik niet.

Esther netjes afgevallen, dat vergissen hoeveel ergens in zit komt vaker voor.

Musli duinen lijkt me mooie omgeving al mag ik niet klagen met twee bosgebieden op loopafstand van huis.

justkid mooie omgeving om te rijden. Hier in omgeving hebben we ook wel zandverstuiving maar denk dat die maximaal km lang is.

Gaucho netjes dat hellofresh het zo oplost, 10000 stappen per dag is netjes. Mooie palomino heb je.

Eloya dip na eten komt me bekend voor, goed dat je daarna toch nog actief geweest bent.

Arabella, ben je aan het trainen voor een mudrun? Inderdaad door modderig gebied kost veel meer energie. 12 km red ik echt nog niet denk ik.

Pallatin, wordt het verzet door de verlengde lockdown?

Lenig ben ik ook totaal niet. Nieuwe recepten uitproberen is helaas niet aan mij besteed, houdt totaal niet van koken. Weet niet of ik de crosstrainer naam ga geven maar hij wordt iets eerder dan verwacht gebracht dus over ongeveer uurtje al, weet totaal niet hoe die eruit ziet. Dus ben benieuwd. Gisteren gewandeld en bijna twee uur weg geweest uiteindelijk. Net iets meer dan 9 km gehad.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:23

Wandelen is ook altijd heel lekker Sandra. En met twee bosgebieden op loopafstand mag je inderdaad niet klagen denk ik... Wel fijn dat hij zo snel al bezorgd gaat worden *\o/*