4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:24

Hmm dat klinkt heel lekker allemaal Mara .
Hier al 2 dagen hoofdpijn moet ongesteld worden dus dat is altijd een ramp .
Mijn lichaam begint nu echt strakker te worden merk ik en mijn vel word ook mooier .
Begin gewoon lijntjes te zien bij mijn buik daar ben ik echt trots op .
Probeer vandaag toch wat te bewegen ondanks de hoofdpijn .

O skyr naturel met mango havermout en choco
L salade met kipfilet en pittenmix
T eiwitreep
A (waarschijnlijk patat of eten bestellen )
T klein zakje proteïne chips

Ik goochel het zo bij elkaar dat ik weer rond de 2100 uitkom
B weet ik nog niet

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:49

Mara; ik ben vorig jaar begonnen op 72.5, dus zit op de -11/12 kilo! Nu sinds begin van het jaar redelijk stabiel.
Leuk dat je weer een nieuw stukje in gaat in je proces! Je bent goed bezig met je bulken.
Lekker lijstje.

Little_birdy; super fijn dat je zo tevreden bent met hoe je lichaam aan het veranderen is! De aanhouder wint :)

Hier gaat het zn gangetje, heb nu weekend en hoop dat ik me een beetje ik kan houden. Morgen gaan we onze ringen halen en zouden erna ff gaan lunchen om er ff iets leuks/speciaals van te maken. Nog geen idee waar we wat gaan eten.
Verder heb ik wat last van mijn lijf (spierpijn/rugpijn na een incident op werk) en merk dat dat me wat belemmerd in bewegen.

Mijn lijstje nog van donderdag:
2.00: komkommer met tzaziki
5.00: 150 gr Griekse yoghurt met 40 gr blauwe bessen en een kleine banaan
6.00: 2 rijstwafels met chocolade en karamelzeezout
7.30: eierkoek met een dun laagje chocolade pasta, 250 ml optimel drink.
9.00: 250 gr magere kwark met appel kaneel en 15 gr müsli.
17.00: 250 ml optimel drink
18.15: 150 gr zoete aardappel met een broodje hamburger met cheddar, rucola en ui.
19.00: 100 gr b&j ijs
22.45 snicker
Totaal 1970
B: 12.500 stappen

Vandaag:
1.30 b’tween ree zero
3.00: banaan
5.00: 2 volkoren wraps met kruidenkaas, kipfilet, rucola en komkommer
8.30: 2 Liga evergreen, Nutella reep, 250 ml optimel drink
15.30: 250 ml optimel drink, 250 gr magere kwark met yoghurt en 30 gr crusli
A: spaghetti carbonara
T: 100 gr b&j ijs
Totaal 1988
Zit nu op 8.000 stappen en heb vanmorgen mijn paard nog gereden :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:18

Ik ben even afwezig geweest, omdat ik niet lekker in mijn vel zat. Nu weer terug, want jullie zijn veel te leuk :D Gelukkig is het rustig geweest, dus geen ellenlange bijleespost.

Little_Birdy, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Wat ik wel weet, lang :') Zie je wel, na even stilstaan dus weer mooi naar beneden. Goed gedaan! Probeer er goed op te letten om wel aan je kcaldoel te voldaan, ondanks dat je geen honger hebt. Het kan dan helpen om producten te kiezen waar meer kcal in zitten. Wat had je uiteindelijk nog gedaan qua beweging? Ik ben zelf groot voorstander van luisteren naar je lichaam en dus met hoofdpijn rust nemen, maar misschien werkt iets anders wel voor jou? Superfijn dat je zo tevreden bent met hoe je lichaam aan het veranderen is!

Lisanne, goed hoor! Winstpunt erbij! Mooi gecompenseerd. Helemaal vergeten te zeggen, maar wat zie je er goed uit op de laatste foto die je plaatste! Super ook dat je er zelf zo blij mee bent! Ik blijf erbij dat ik het knap vind hoe jij altijd weet te eten tijdens jouw nachtdiensten. Jij vliegt bijna nooit uit de bocht, dus helemaal niet erg voor een keer :D

CCCC, jammer dat veel kilo's er alweer aan zitten. Wat fijn dat je lekker in je nieuwe huis zit nu! Heel fijn dat het zo goed bevalt! Top dat je je na je slechte weekend weer herpakt hebt! Hoe was je borrel?

Mara, het gaat nog steeds goed! Een aantal dagen wel flinke buikpijn gehad, maar ik kon dat in verband brengen met stress vanwege een ruzie met vrienden. Toen de ruzie uitgesproken was, was ook meteen mijn buikpijn veel minder. Ik merk het ook nu wel als ik te veel eet, dus dat is ook meteen een goede voor me om op te focussen. Fijn dat je vakantie lekker was! Lekker bezig dus! Heel knap! Hmm dat klinkt heel lekker allemaal.

Hier gaat het qua fodmap nog steeds prima. Van het weekend mezelf een beetje overeten met een borrel, dus meteen opgeblazen en buikpijn. Logisch ook. Verder ben ik heel blij met wat ik gelukkig allemaal nog wel mag eten. Volgend weekend mijn verjaardag vieren in kleine kring, dus alvast wat fodmap arme recepten uitgekozen. Ik ga denk ik een aarbeienmousse taart, mini taartjes met lemon curd en fudge brownies maken.
Lijstje:
O: roerei met 2 100% zuurdesem spelt boterhammen. Een kiwi.
L: 2 100% zuurdesem speltboterhammen (zelf gesneden dit keer) met zelfgemaakte pesto en cherrytomaatjes en zalm met ei.
T: verse muntthee.
T: zelfgemaakt bananenbrood.
A: Chinese kippenvleugels, zelfgemaakte friet, mayonaise en salade van tomaat, mozzarella, komkommer en zelfgemaakte pesto.
T: nog iets, maar nog geen idee wat haha. Ik denk iets van fruit ofzo.
B: iemand lesgegeven met haar paard, heel veel stress zelf gehad toen ik zonder zadel reed en iemand ging boren := , 60 minuten fitness.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:39

En lis wat was de verassing !?

Ja heb je gelijk in kim moet dat ook zeker doen te laag is nooit goed.

Ik ben gisteren uiteindelijk nog lekker in de tuin bezig geweest een halve dag en nog even op stal geweest om een paard te longeren .

Vandaag :
O meergranen crackers met pindakaas en light kaas
L 2 speltpistolets met kipfilet en light kaas
T eiwitreep
A weer patat helaas we hadden bezoek
T bak chips
Kcal 2600

B fietsen dressuurtraining en 5,5 km op het strand gewandeld door het mulle zand

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:33

Vandaag was het tijd voor een rustdag
Alleen maar in de tuin gerommeld
Klinkt trouwens wel heel lekker allemaal kimmie ondanks dat je je aan bepaalde voedingsmiddelen moet houden kun je er aardig nee varieren zie ik al .

Vandaag
O skyr vanille met abrikoos en havermout witte chocola
L 3 witte bollen . 1 met lightlife kaas 1 met schuddebuikjes 1met anijs hagel (keuzes keuzes )
T eiwitreep
A zelfgemaakte tomaat paprika soep met een kruidenstokbrood
T zakje protein chips

1925 rond

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:29

Little_Birdy, ah dat klinkt als fijne beweging met hoofdpijn! Ja gelukkig hoef ik echt niet af te zien wat eten betreft.

Vandaag nogal een brooddagje ivm geen tijd en geen zin. Tot nu toe gaat het goed (even afkloppen) dus dat is ook wel fijn.
O: een boterham met chocoladepasta en een halve spelteierkoek.
T: 3 snackballetjes.
L: vier kleine boterhammen met zalm met ei, zelfgemaakte pesto met cherrytomaatjes, gekookt ei en boter met hagelslag.
T: 35 gram banaan op een boterham met chocoladepasta.
T: speculaasje.
A: fodmap arme risotto met spinazie en oesterzwammen.
T: ik denk wat gezouten pinda's.
B: allebei mijn paarden verzorgd.
Kortom, lekker een weekenddagje.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:04

Kimmie: gezellig dat je er weer bent! Ook weer opgeknapt?
Dankjewel voor je compliment(en)! Lief!
Fijn dat je je draai goed heb gevonden mbt het fodmap dieet! En leuk te lezen dat je zo gevarieerd bent. Klinkt lekker de lekkernijen voor je verjaardag!

Little_birdy; was gepland, dus geen verassing helaas haha. Maar lunchen ging niet door (was echt super slecht weer) dus hebben in de avond lekker eten besteld :)
Ben zo blij met de ringen, nog even geduld voor we ze om mogen.
Lekkere lijstjes, gezond eten icm visite is lastig he :))

Hier dus gister niet meer gaan lunchen maar eten besteld in de avond. Smiddags ook bij mn schoonmoeder geweest die gebak en bonbons had gehaald (nog voor moeder dag) dus al met al een ongezonde en teveel gegeten dag _O-
Vandaag beter, eigenlijk te weinig voor het mooie maar zit vol en compenseert dan mooi.

Had vanmiddag wedstrijd (weer 2 winst erbij, zo trots <3 ) waardoor ik qua lunch licht had gegeten omdat ik rond die tijd moest. Daarna nog wat gesnoept en pas net mijn avond eten op (vriend moest voor slapen dus aten laat).
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr blauwe bessen, 10 gr ongezouten noten. 175 ml optimel drink.
L: 1 volkoren cracker met gebraden gehakt,
1 spelt cracker met geiten smeerkaas
T: kleine banaan, blikje redbull sugarfree
T: een Mars
T: 100 gr witte druiven, plakje gebraden gehakt :Y) en 2 bonbons.
A: Asperges met ham, saus en een gekookt eitje, gekruide aardappeltjes uit de airfry met wat americain frietsaus.
T: kinder bueno ijsje.
Totaal: 1645
B: Dik uur dressuur, zit nu op 13.000 stappen en moet zo de hond nog uitlaten en paarden voeren.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 08:24

@Little_birdy, Wat enorm fijn dat je ook in de spiegel zo veel mooie resultaten ziet! Daar doe je het voor :D Die lightlife kaas is top he! Lekker laag in kcal :D

@Lisanne, Oh wat een mooie prestatie zeg, -11/12 kilo! Ik snap wel dat jullie wat speciaals wilden maken van het ophalen van de ringen. Ondanks dat het niet je oorspronkelijke plan was toch wel logisch dus dat het een wat ongezondere dag werd :D Gefeliciteerd weer met je winstpunten! Je gaat echt lekker zeg. Starten rond lunchtijd gooit wat roet in je eetritme, maar als je dat weet kun je dat op een later moment makkelijk weer rechttrekken :)

@Kimmie, Vervelend van de buikpijn, maar zeker zo fijn dat je een trigger hebt kunnen achterhalen. Zo zie je maar dat stress onbewust veel impact op een lichaam heeft. Dat veel eten herken ik zeker! Als ik met een borrel mezelf overeet heb ik de dag erna ook last van mijn buik :) De recepten die je uitkozen hebt klinken heerlijk :D

Hier gaat het ook zijn gangetje! Ik kan me goed aan mijn eet en sportschema's houden. Ik kan ook gewoon niet wachten om het resultaat te zien na een week 2500 kcal. Zo idioot eigenlijk hoe leuk ik het vind om hiermee bezig te zijn en te zien wat een verandering in eten/sporten met mijn lichaam doet :+

Gisteren waren we op bezoek bij vrienden en daar een frietje gegeten. De afgelopen tijd gaat het enorm goed met mijn buik, nu ik enkele boosdoeners heb gevonden. Echter gisteren na het eten ging het helemaal mis. Buikpijn in extreme vorm, zo erg dat we gewoon naar huis moesten gaan -O- Dat heb ik vrijwel nooit eerder gehad. Hopelijk was het dus gewoon toeval en eenmalig..

Lijstje van gisteren, dus ook niet zo netjes, maar aangezien ik mijn benen/billen had getraind was het wel de bedoeling een hogere dag aan te houden qua kcal:
O: Worteltaartje met oa speltvlokken en kaneel
T: 1/2 base proteine bar, 2 speltcrackers met rookvlees en met blauwe kaas/druiven
L: 2 Quesadoga's: Soort hotdog wraps
D: Frietjes met mayonaise en ketchup en 5 kipnuggets
T: 120gr lactosevrije kwark met banaan en 1 kandijkoekje
Totaal 2650 kcal

Planning voor vandaag:
O: Ontbijttaartje met banaan en cacao
T: Speltboterham met oude kaas, zelfgemaakt chocolate chip cakeje, kiwi
L: Couscoussalade met komkommer/tomaat/rookvlees/kaas en 2 speltboterhammen
T: Eat Natural reep
D: Aardappel, bloemkool, braadworst
T: 2 speltcrackers met blauwe kaas
Totaal 2315 kcal

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:14

Ik heb me tijdens de borrel best goed kunnen inhouden! En ook geen kater de dag erna, voordeeltje. Afgelopen weekend nog 1 wijntje en 1 biertje op en verder eigenlijk best netjes gegeten!

Little birdy: Wat een heerlijk uitzicht vanaf het paard.

Lis_Ol: Lekker die B&J <3 En de ringen opgehaald, wat goed!

Mara: Weer een nieuw deel van je proces inderdaad! Ben benieuwd hoe het verloopt. Wat rot dat je zo'n buikpijn had! Weer mooie lijstjes!

Kimmie: Ohh die dingen die je gaat maken klinken echt fantastisch! En Welkom terug :D

Vanmorgen eindelijk de weegschaal uit de doos en waar ik bang voor was, werd ook werkelijkheid. Zo zwaar als ik nu ben, ben ik al in jaren niet geweest ;(. Wel een goede motivatie!

Ik ga deze week ook eens wat proeflessen nemen bij sportscholen in de buurt om zo een nieuwe te vinden. Hopelijk kan ik dan vanaf volgende week weer 2/3 keer per week sporten. Dat zal ook helpen!

Ik krijg vanmiddag mijn eerste vaccinatie, ben heel benieuwd!

Lijstje voor vandaag:
Ontbijt/Tussendoor: Ik had nog pancakes over van gisteren, met aardbeien, blauwe bessen, halve banaan en wat agavesiroop. Ook een cappuccino.
Lunch: Bak magere kwark met granola en wat aardbeien
Tussendoor: Handje ongezouten noten
Diner: Pasta met gehakt, groenten, saus en wat kaas
Tussendoor: 2 blokjes 85% pure chocolade

Beweging: Ik ben gisteren door mijn rug gegaan, dus ik ben vandaag een beetje een stijve hark. Ik wil nog wel een stukje wandelen als het wat opklaart én ik hopelijk geen bijwerkingen heb.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:03

Thanks Mara! Ben ook trots dat ik dit heb gehaald en nu ook vol hou. Ben nooit ‘te’ dik geweest, maar durf nu wel te zeggen dat ik lekker in mijn vel zit en kijk uit jaar de zomer :D
Ja hij gaat echt lekker, nog 1 puntje en dan mag de grote reus Z starten, zo tof!
Goed dat je je aan je schema’s kan houden! En wat ontzettend balen van de buikpijn! Is het nu wel weggetrokken?
Je lijstje vandaag ziet er heerlijk uit.

Ccccc: balen dat de weegschaal niet lief was, maar inderdaad weer een goede motivatie! Extra beweging zal ook vast in zn voordeel mee werken. Hoop dat je snel van je rugpijn af bent.

Hier gisteravond nog een 3e bonbon erbij gekomen dus kwam uit op 1800 in totaal :)
Vandaag mijn planning;
O: bananenpannenkoekjes van 1 banaan en 2 eieren. Kaneel, scheutje agave siroop en 25 gr blauwe bessen.
L: 2 witte bolletjes met rosbief en een gekookt ei
T: een mars, blikje redbull sugarfree
T: 100 gr blauwe bessen
A: 75 gr Fussili met bolognese saus, champignons, ui, paprika en wat rucola.
T: b’tween zero reep, 250 gr magere kwark met yoghurt appel kaneel smaak
T: pakje sultana.

Totaal: 1856
B: niet veel, alleen wandelen en werken. Zit nu op 6000 en ga zo werken tot 23.30

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:15

Lisanne, ondertussen weer redelijk goed ja! Lekker die B&J, als ik dat ooit weer mag... :+

Mara, hmm rot zeg dat je zo'n last had van je buik toen. Doe je nog steeds fodmap? Zo ja, waar ben je nu qua testen? Ik weet nog niet hoe dat testen werkt trouwens haha, daar krijg ik 27 mei weer uitleg van. Het valt me bij jou alleen op dat je ketchup eet, wat ik niet mag vanwege specerijen, maar heel goede kans dat je al weet dat je daar tegen kan.
Weer een nieuw deel van je proces inderdaad!

CCCC, balen dat je weer zoveel weegt, maar ook een goede motivatie!

Vandaag weer prima lijstje denk ik zo. 's Middags had ik nog een dooier over, dus lekker een eitje gebakken.
O: zelfgemaakt plat havermoutbroodje met druiven.
L: drie boterhammen met gebakken ei, corned beef en rundertong.
T: gezouten pinda's (dat was eigenlijk niet de bedoeling :') )
A: zelfgemaakte boekweitwrap.
T: vanilleyoghurt met zelfgemaakte chocoladesaus.
T: speculaasje.
B: 60 minuten zumba.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:33

Lisanne: Wauw bijna het Z in! Wat goed :D Wat lekker dat een Mars gewoon in je lijstje past!

Kimmie: Ja balen, maar wel goede motivatie! Lekker lijstje! Doe je Zumba in een groepsles? Ik deed dat in mijn vorige woonplaats bij de plaatselijke sportschool ook altijd.. Heerlijk! Hier in DB heb ik nog geen sportschool kunnen vinden die én Zumba geeft én ook gewoon andere groepslessen/fitness.

Ik heb me gisteren braaf aan het lijstje gehouden *\o/* Na weken van snoepen ben ik trots haha!

Lijstje vandaag:
O/T: Cappuccino en zo dadelijk een bakje havermout met blauwe bessen/aardbeien
L: Half meergranenstokbroodje met kipfilet en gekookt ei
T: 1/2 Komkommer met hummus
A: Zalm, broccoli en zoete aardappel uit de oven
T: 2 blokjes pure chocolade

Ongeveer 1700 kcal.
Ik ga sowieso 45 min wandelen en als m'n rug en weer het toelaat wil ik vandaag een stukje skeeleren.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:43

Kimmie: ja B&j is echt heaven :)) wij hebben thuis de afspraak dat we die kopen als ze in de aanbieding zijn, had de jumbo net een seizoensaanbieding van een maand, die elke week een pot gekocht _O-
Lekker lijstje had je.

Ccccc: ja ben ook best trots dat we er bijna zijn! Nu nog voor t echt straks :))
Fijn dat je je aan je lijstje heb kunnen houden; geeft weer moed na een slechte periode!

Gister me netjes aan mijn lijstje gehouden, wel klein stukje noten cake gepakt maar kwam daarmee nog uit op 1980 bij ruim 15.000 stappen.
Lijstje van vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, muslie en kaneel, 200 ml optimel drink.
T: b’tween zero reep
L: 2 speltboterhammen, 1 met oude kaas, 1 met gebraden gehakt. Volkoren cracker met geiten smeerkaas
T: een mars, blikje redbull sugarfree
T: 50 gr witte druiven en 25 gr blauwe bessen
A: klein kopje (100 ml) bospaddenstoelensoep, klein portie kip tandoori met rijst, salade van rucola, komkommer en gedroogde tomaatjes. Een runder hamburger :Y)
T: 3 mais wafels paprika, 250 gr magere kwark met yoghurt appel kaneel smaak
T: een eierkoek met een dun laagje chocolade pasta.
Totaal: 2011,
Beweging; 40 minuten lichte dressuur training, 5 km gefietst met mn hond en IJslander en nu werken tot 23.30 ( zit nu op 12.000 stappen)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:21

@CCCCC, Verder 2 drankjes het weekend is netjes, goed bezig! Erg balen van de weegschaal, aan de andere kant fijn dat je gevoel ook juist is. Het is inderdaad een mooie motivatie om weer aan de slag te gaan :D Wat proeflessen plannen lijkt me een vliegende start! Niet ziek geworden van de vaccinatie?

@Lisanne, Hopelijk laat de zomer ook niet meer zo lang op zich wachten :') Dat stukje notencake is alleen maar goed denk ik, zodat je niet te laag uitkomt voor gewichtsbehoud :D Haha die hamburgers blijven een hit zo te zien!
Gelukkig trok de buikpijn zo snel als hij kwam ook weer vrij snel weg, diezelfde avond nog. Heel apart..

@Kimmie, Ik ben in principe 'klaar' met het dieet. Ik heb fructose en galactanen gevonden als boosdoeners. Ik wil nog wel wat verder testen qua hoeveelheden en welke producten ik dan wel en niet kan hebben. Maar ik kan in ieder geval een heleboel wel weer!
Lekker lijstje inderdaad! Ik moest enorm wennen aan de smaak van boekweit. Had jij dat ook of at je het al eerder?

Hier gaat het prima. Het is onvoorstelbaar, maar met 2500 kcal gemiddeld per dag heb ik echt wel momenten flink trek over de dag heen :+ Echt grappig hoe snel je lichaam went aan een bepaald ritme. Ik probeer het te negeren, dan went mijn lichaam vanzelf weer aan wat minder eten :)

Mijn lijstje van gisteren:
O: Homemade pancakes met lactosevrije kwark en frambozen
T: Magnetron brookie (brownie cookie), kiwi
L: Quinoa met tomaten, basilicum en mozzarella light uit de oven, 2 blokjes pure chocolade
T: Pakje schar petit beurre koekjes, 1 speltcracker, 1 rijstwafel met runderrookvlees, 50gr magere kwark (hier had ik dus honger :+ )
D: Zelfgemaakte babi ketjap met zilvervliesrijst en zoetzure komkommer
T: 2 rijstwafels met pindakaas
totaal 2444 kcal (44 boven budget)

Vandaag is het weer benen/billen dag en omdat dat mijn grootste aandachtpunt is houd ik op deze dagen kcal wat hoger zo lang het nog kan:
O: Homemade pancakes met frambozen en kwark
T: 3 speltcrackers met rookvlees en cacao-pinda spread, kiwi
L: Gebakken feta in tomatenblokjes met 2 speltboterhammen, 1 kandijkoekje
T: Zonnatura sesamcrunch
D: Gegratineerde zalm met kruiden/sperziebonen/courgettesalade en een speltbroodje
T: 80gr magere kwark met 1 verkruimeld kandijkoekje en een blokje pure chocolade
Totaal 2684 kcal

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:39

Lisanne: Mooi lijstje met 15.000 stappen! En geeft inderdaad weer moed!

Mara: Nee geen last gehad, alleen een beetje een pijnlijke arm, maar dat wordt al minder. Ik denk dat je snel went aan minder kcal hoor! En lekker trainen vandaag, doe je dat thuis of op bij de sportschool?

Ik heb gisteren nog 1u 40 min gewandeld met een vriendinnetje en kwam in totaal op 17.000 stappen *\o/*

Planning vandaag:
O/T: Cappuccino en 2 crackers met ossenworst
L: Havermoutje met amandelmelk en koek/speculaaskruiden en rood fruit
T: 2 crackers met 2 gekookte eitjes en wat komkommer
A: Krokante kipschnitzel, bbq krieltjes en witte bonen in tomatensaus
T: 3 toastjes met brie (datenight)

Totaal: 1805 kcal

B: 45 min wandelen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:17

Mara: nee klopt, maar probeer de dagen dat ik niet zoveel beweeg (lees geen paard rij) wel iets lager in te zetten. Heb best wat cheat days gehad de laatste tijd _O-
Fijn dat de buikpijn weer snel wegging!
Haha lastig is dat he als je lichaam eraan gewend is geraakt, dat vind ik altijd het moeilijkste stukje weer. Maar nette lijstjes, lekkere lunch had je beide dagen :9

Ccccc: flinke beweging gehad! En nu binnenkort weer naar de sportschool? Net lijstje hoor.

Hier nog steeds goed, was vandaag vrij en heb lekker lui gedaan :D (was het ook weer naar)
Ga zo voor mijn proef make-up dus ben super benieuwd. Moest vanmorgen ook al vroeg weg voor mijn nagels dus geen tijd voor een echt ontbijt.
O: 200 ml optimel drink en 2 havermout repen van Liga
T: 4 toffee’s
L: salade van ijsbergsla; appel, zongedroogde tomaatjes, rozijnen, komkommer, olijf olie en balsamico azijn. 2 volkoren crackers met gebraden gehakt en met oude kaas
T: 30 gr gezouten macadamia mix
A: 75 gr parelcouscous met courgette, paprika, ui, champignons, soja saus en gerookte kip
T: 2 tofee’s, b’tween zero reep
T: als ik vanavond thuis kom nog 150 gr b&j ijs :))

Totaal 1729
B: zit nu op 9.000 stappen, verwacht de 12.000 nog wel te halen minimaal.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:12

Hoi!

Mag ik mijzelf ook melden? Ik heb echt een hele grote schop onder mijn kont nodig. Ik zit op dit moment op het zwaarste gewicht ooit dat ik gewogen heb. En daar schrok ik zelf best wel van. :o
Dus het is tijd voor echte veranderingen.

Op dit moment loop ik minimaal 3x per dag met de hond, kom elke dag gemiddeld aan de 10.000 stappen of meer. Maar dat gezond eten he. Dat is drama. Ik eet standaard te weinig. En dat is ook niet goed voor je. Daarnaast moet ik zeggen dat ik niet enorm lekker in mijn vel zit. Mede ook hierdoor vermoed ik. :j

Dus als ik hier mee zou mogen praten? Misschien doe ik ideeën op voor gezond eten etc.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:35

Welkom cupcakes! Balen dat je nu zo zwaar bent en niet lekker in je vel zit.
Je eerste stap is iig gezet en je bent je er bewust van!
Je eet standaard te weinig zeg je? En wat voor keuzes maak je dan met het eten?
Post lekker mee! Hopelijk haal je motivatie uit dit topic

Ik heb mijn B&J overgeslagen en samen met een vriendin net 2 bolletjes ijs gegeten na mijn proef make-up. Mijn b’tween reepje ook over geslagen en nu een klein schaaltje dorrito’s chips.
Kom vandaag dus uit op 1800 kcal :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:20

Lisanne: Wanneer is de grote dag? (heb je vast al eens gezegd, sorry alvast!!) Hoe was je proefmake up? Ik heb ook dorito's gegeten gisteren :D

Cupcakes: Zeker mag je mee praten! Ik heb heel veel aan dit topic, ik hoop jij ook!

Gisteren mijn middasnackje overgeslagen en in de avond ipv toastjes met brie 40 gram dorito's en 2 blokjes pure chocolade gegeten :9

6 juni staat een afspraak voor een proefles bij een Crossfit box, nu al bang ;(

Lijstje vandaag:
O/T: Cappuccino en 2 crackers met ossenworst
L: Havermoutje met amandelmelk, roodfruit en koek en speculaaskruiden
T: 2 crackers met gekookt ei
A: Een Aziatisch gerecht met paprika, champignons, kip, rijst en iets van zwarte bonen saus?? Haha uitprobeersel van de toko
T: 2 blokjes pure chocola

Ik denk wederom rond 1800 kcal.

Beweging: 1u wandelen en vanavond maar weer wat dozen uitpakken, het houdt ook nooit op |(

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:00

Ccc lekker bezig hoor !
Pas je wel op met Crosfit? Zijn veel verkeerde boxen bij waardoor je snel teveel doet en blessures oploopt .

Mooi lijstje lis en ijs is altijd lekker
Fijn dat je zo blij bent met de ringen je gaat er vast prachtig uitzien straks !

Welkom cupcake !
Hopelijk haal je motivatie uit het topic :)

Mara dat is inderdaad best bijzonder met zoveel kcal iname haha
Fijn dat je zo lekker gaat !

Hier gaat alles ook zijn gangetje barst al een paar dagen van de spierpijn
(zondag mijn rustdag werd wandelen in de duinen )
Maandag pilates en weer pittige dressuurles
Dinsdag rustig aan en alleen gefietst
En gisteren weer gereden dus mijn spieren krijgen het aardig te voorduren .
Kwa gewicht blijf ik nu telkens onder de 81 eind van de dag dus heel tevreden over
En mijn kcal inname houd ik rond de 2100 zonder beweging en iets hoger met beweging dat gaat prima en verbrand alles mooi .

O skyr met aardbei havermout en wat mini marshmallows
L salade met linzen en oude kaas
T eiwitreep
A aardappel gratin met tijm wn pangasiusfilet
T zakje protein chips of toetje
Rond de 2000
B rustdag

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:22

Little_birdy: Ja sowieso! Alles op mijn eigen tempo. Vrienden van ons sporten er al en die hebben al meerdere boxen versleten, over deze zijn ze erg tevreden :)

Fijn dat je onder de 81 blijft, en ook heerlijk om te wandelen door de duinen! Je lijstje ziet er heerlijk uit!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:58

Rustdag is weer niet gelukt vanavond wandelen in het duin en strand met een vriendin pas mijn eten er wel even op aan want de spierpijn is niet voor niks

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:49

Ccccc: 11 juni :D dus morgen over 3 weken. Proef make-up beviel goed, dus dat is ook weer geregeld.
Hoezo bang voor de crossfit? Komt goed, iedereen moet een keer beginnen haha.
Net lijstje hoor.

Little_birdy; lief, dankjewel :)
Let jij wel een beetje op je lichaam, je spieren geven niet voor niks aan dat ze een beetje teveel te verduren krijgen.

Hier was de weegschaal ook weer lief. Zat wat hoog voor mijn doen na mijn vreetbuien de afgelopen tijd, dus ik ben weer blij :)
Lijstje van vandaag:
O: 200 ml optimel drink, 2 volkoren crackers met geiten smeerkaas en met gebraden gehakt. Een mineola
L: afbak stokbroodje met 1/2 gebraden gehakt en 1/2 deel met pure hagelslag
T: 50 gr witte druiven en 30 gr blauwe bessen.
A: maaltijdsalade pittige kip en een klein beetje Chili concarne met rijst
T: 2 Liga evergreen, 3 maïs wafels paprika
T: plak bananenbrood
Totaal: 2038
B: 45 minuten dressuur en zit nu op ruim 10.000 stappen en moet nog werken tot 23.30

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:52

Lis_Ol schreef:
Ccccc: 11 juni :D dus morgen over 3 weken. Proef make-up beviel goed, dus dat is ook weer geregeld.
Hoezo bang voor de crossfit? Komt goed, iedereen moet een keer beginnen haha.
Net lijstje hoor.

Little_birdy; lief, dankjewel :)
Let jij wel een beetje op je lichaam, je spieren geven niet voor niks aan dat ze een beetje teveel te verduren krijgen.

Hier was de weegschaal ook weer lief. Zat wat hoog voor mijn doen na mijn vreetbuien de afgelopen tijd, dus ik ben weer blij :)
Lijstje van vandaag:
O: 200 ml optimel drink, 2 volkoren crackers met geiten smeerkaas en met gebraden gehakt. Een mineola
L: afbak stokbroodje met 1/2 gebraden gehakt en 1/2 deel met pure hagelslag
T: een mars en blikje redbull sugarfree
T: 50 gr witte druiven en 30 gr blauwe bessen.
A: maaltijdsalade pittige kip en een klein beetje Chili concarne met rijst
T: 2 Liga evergreen, 3 maïs wafels paprika
T: plak bananenbrood
Totaal: 2038
B: 45 minuten dressuur en zit nu op ruim 10.000 stappen en moet nog werken tot 23.30

Ik vergat mijn mars tussendoor :Y)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:30

Little_birdy: Lekker wandelen!
Lisanne: Oh snel al!! Hoe ziet de bruiloft er nu uit, met de maatregelen? Ik ben daar niet echt van op de hoogte haha. Waarom bang voor crossfit, tsja, wel allemaal fitte mensen hoor!! Ik heb echt een conditie van 0 na een half jaar niet echt gesport te hebben..

Ik ben vandaag weer op pad in mijn rol als auditor, dat betekent dat ik langs allerlei verkooppunten ga om op bepaalde dingen te checken. Vandaag begin ik maar meteen met een verre bestemming, namelijk Leeuwarden! (ik doe alles per trein) Eindelijk een dag met meer beweging dan normaal. Qua eten wel wat meer ingewikkeld. Maar ik ga mijn best doen om zo gezond mogelijk te eten (ik had niet echt iets om mee te nemen van thuis..).

Lijstje:
O/T: Cappuccino en een up&go banaan (de chocola was op bij AH to go)
L: Broodje carpaccio bij de Julia's
T: Groenten met hummus
A: Shakshuka met eitjes, feta en naanbrood
T: Misschien wel een wijntje (?)

B: Hele dag lopen, staan e.d. en van en naar het station fietsen (samen ongeveer 30 minuten)