Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:00

Hai, mag ik hier ook meekletsen?

Allereerst mijn complimenten hoeveel jullie al afgevallen zijn :j

Ook ik ben het grootste gedeelte van mijn leven al veel te zwaar, in het verleden diverse dieeten geprobeerd, met wisselend succes.

Nadat mijn moeder eind juli ziek werd en uiteindelijk eind september is overleden, zijn de remmen pas echt los gegaan. Met als resultaat dat ik op mijn zwaarst ooit ben |(
Wat daarbij ook niet helpt is dat ik door B12 tekort erg ziek ben geweest, wat gelukkig door injecties enorm veel beter is geworden.
Net toen ik met reintegreren wilde beginnen, ging mijn werk op slot.

Afgelopen maandag ben ik begonnen met gezond eten, volgens de schijf van 5, en daarbij iedere dag minstens een half uur stevig doorwandelen.
Het gaat goed, geen honger, zorg dat ik niet onder mijn BMR kom met de callorie inname.

Ik ben 170 lang, woog afgelopen maandag 110,9. ik zou graag tussen de 70 en 75 willen wegen.
Dat is nog een eind weg, maar ik ga ervoor *\o/*

Mlies

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:18

Go go go Devil! *\o/*

Mijn corona-kilo's zijn er weer af.
Nu de rest nog. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:50

@Devil: Mooi streven, en al goed begonnen! :D

Hier vanaf vandaag echt begonnen met het lijstje van de diëtist. Het zal vast wel werken, maar zeker weten doe ik dat pas over een paar weken. Vanmorgen al goed begonnen met kwark en heb dit afgewogen. Daarna 1 uur gezwommen. Net wat rauwkost op en zo even twee boterhammen met kaas en komkommer. En dat was de lunch.

Ik heb alleen nu al te weinig gedronken... Even bij tanken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:59

Ik heb nu ik thuiswerk een kan water met limoen en munt in de koelkast staan, en probeer minimaal 2 kannen van een liter overdag leeg te drinken. Lukt aardig tot nu toe.

Vanochtend op de weegschaal gaan staan na mijn BBQ gisteren en wonder boven wonder tov zondag 0.8 kilo kwijt :)

Vandaag de hele dag flink aan het klussen (plafonds witten en kozijnen schilderen) dus nu ff een stevige lunch.

Afbeelding

Ga vanavond nog ff boodschappen doen voor komende week, iemand nog een tip voor een product wat in een calorie arm dieet niet mag ontbreken? En lekker is uiteraard ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:10

Ziet er lekker uit die lunch! Wat is het?

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:15

Dank jullie voor het warme welkom :)

Dat ziet er lekker uit Gaucho!

Net terug van mijn wandeling. Na zoveel maanden stil zitten ben ik echt Toos Conditieloos :+

3,2 km in 40 minuten is wat mij betreft prima. Zit nu met een kop als een tomaat uit te puffen.

Zo meteen lunchen met 2 bruine boterhammen met runderrookvlees en een gekookt ei erbij.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:34

gaucho schreef:
Ik heb nu ik thuiswerk een kan water met limoen en munt in de koelkast staan, en probeer minimaal 2 kannen van een liter overdag leeg te drinken. Lukt aardig tot nu toe.

Vanochtend op de weegschaal gaan staan na mijn BBQ gisteren en wonder boven wonder tov zondag 0.8 kilo kwijt :)

Vandaag de hele dag flink aan het klussen (plafonds witten en kozijnen schilderen) dus nu ff een stevige lunch.

[ [url=m/R18ErR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ga vanavond nog ff boodschappen doen voor komende week, iemand nog een tip voor een product wat in een calorie arm dieet niet mag ontbreken? En lekker is uiteraard ;)

Ik ben zelf fan van snack a jacks met bbq smaak, voor wanneer ik "chips trek" heb :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:50

Ik eet indd ook vaak de rijstwafels met paprika smaak (van de aldi).
Verder gekookt ei met runderrookvlees, komkommer met zelfgemaakte tonijnsalade, augurk met Ham, soms een cracotte met 30+ kaas, of een meergranen beschuit met kaas.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:55

Ik kreeg de tip om komkommer met taziki saus te eten. Natuurlijk niet té veel, want dan is het ook niet goed. :)

Ik ben ook fan van rijstwafels!

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:05

Ik houd niet zo van rijstwafels, maar voor mij werken de gepofte tarwewafels van de Jumbo en Albert Heijn heel goed. Ik gebruik ze vaak als broodvervanger. Ze zien er een klein beetje uit als mislukte eierkoeken :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:07

Zertab schreef:
Ziet er lekker uit die lunch! Wat is het?

Tasty basics crackers, 1 met kaas en 1 met zelfgemaakte tonijnsalade met cottage cheese. Verder gekookt eitje en wat ik aan rauwkost kon vinden in de koelkast.

Rijstwafels / snack a jacks zijn hier regelmatig tussendoortje, ook heerlijk met slankie smeerkaas.

Rauwkost zoals komkommer met tzaziki eet ik ook vaak, maak de tzaziki zelf op basis van Griekse yoghurt met 0% vet of kwark. Falafel of een kipburger erbij en het is ook een heerlijke lunch :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:08

Taziki kan je denk ik ook wel zelf maken en dan een mager recept zoeken.

Ik maak tonijnsalade met half blikje tonijn in olie, klein beetje ui,beetje peper en een eetlepel mayo. :9

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:11

Ik doe kappertjes erbij en cottage cheese ipv mayo, wordt het wel wat droger van maar smaak is erg lekker.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:12

ClaudiaHS schreef:
Taziki kan je denk ik ook wel zelf maken en dan een mager recept zoeken.

Ik maak tonijnsalade met half blikje tonijn in olie, klein beetje ui,beetje peper en een eetlepel mayo. :9

Ja volgens mij kan je dat met kwark maken, zal het eens op zoeken! Ik lust helaas geen tonijn..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:15

De barbecuers hebben lekker gegeten, goed zo.
En toch afvallen dat is fijn.

Devil conditie zal je moeten opbouwen.
Dat kost tijd.
Gezond eten, water drinken en bewegen is goed en datdoe je al.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:49

Oké ik ben echt nog maar nét begonnen natuurlijk en het wordt een lange adem.. maar ben wel al trots hoe goed ik het vandaag al gedaan heb en hoe gemotiveerd ik mijzelf voel :)

Morgenvroeg wegen. Dan weet ik hoeveel kg ik er precies af wil. Ik heb mezelf wel voorgenomen om eerst een kleiner doel te maken. Ik weet dat toen ik -10kg afgevallen was, ik er nog 3 af wilde. Dus waarschijnlijk kom ik nu op 5-6 kg uit.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:54

Ik heb me wel flink laten gaan gister met bbqen, maar vandaag weer even een balansdagje! Vanavond of morgen ook nog even een rondje skeeleren of hardlopen denk ik :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:17

Pfff heb morgen en zondag een bbq, moet me dan echt gaan inhouden. Gelukkig heb ik op 1 dag na nog geen 1x de volledige aantal calorieën gegeten wat ik mag. Helaas ook nog niet de info binnen over het fietsplan, wil graag een ebike aanschaffen zodat ik lekker kan fietsen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:21

Ik laat me vanavond ook flink gaan. Er staan 5 stukken vlees op de planning en een monchou taartje als toetje. :') Dan maar een weekje niet afvallen. :9

Wel vanochtend weer 6km gaan hardlopen + 7km wandelen en dan vanavond na het bbq'en nog wat krachttraining. Dus beweging zat. :))

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:28

fjordjes schreef:
Pfff heb morgen en zondag een bbq, moet me dan echt gaan inhouden. Gelukkig heb ik op 1 dag na nog geen 1x de volledige aantal calorieën gegeten wat ik mag. Helaas ook nog niet de info binnen over het fietsplan, wil graag een ebike aanschaffen zodat ik lekker kan fietsen.

Kan je niet een BBQ wat soepeler zijn en de andere strenger?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:34

Zertab schreef:
fjordjes schreef:

Kan je niet een BBQ wat soepeler zijn en de andere strenger?

Ja denk dat ik dat maar doe en dan vooral water drink en geen sausjes ofzo.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:38

Ik heb gister ook de afweging gemaakt tussen twee glaasjes wijn of het dessert, en voor de wijn gekozen. En voor de rest heb ik er eigenlijk gewoon van genoten.

Ik zit nu op 600 kc, en ja ik heb alles afgewogen wat ik kan afwegen. Maar is dat niet weinig? (ja het avondeten komt er uiteraard nog bij!) Ik wil rond de 1700 gaan zitten. Volgens deze site: https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/
Is mijn BMR 1540. En daarna heb ik ingevuld dat ik licht beweeg (probeer 3x in de week X-Core thuis te doen en elke dag een stukje te wandelen, denk aan 45 minuten). Dan zou ik 2100 kc moeten eten om aan mijn dagelijkse energieverbruik te moeten doen. Is 1700 dan prima om aan te houden?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:11

Zertab schreef:
Ik heb gister ook de afweging gemaakt tussen twee glaasjes wijn of het dessert, en voor de wijn gekozen. En voor de rest heb ik er eigenlijk gewoon van genoten.

Ik zit nu op 600 kc, en ja ik heb alles afgewogen wat ik kan afwegen. Maar is dat niet weinig? (ja het avondeten komt er uiteraard nog bij!) Ik wil rond de 1700 gaan zitten. Volgens deze site: https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/
Is mijn BMR 1540. En daarna heb ik ingevuld dat ik licht beweeg (probeer 3x in de week X-Core thuis te doen en elke dag een stukje te wandelen, denk aan 45 minuten). Dan zou ik 2100 kc moeten eten om aan mijn dagelijkse energieverbruik te moeten doen. Is 1700 dan prima om aan te houden?

Je hebt toch gewoon een schema van de diëtist?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:14

Met 500 onder je dagelijks verbruik zou je ca. O.5 kilo per week afvallen, dan zou je dus net iets lager mogen. Maar ik zou eerst maar gewoon eens schema van de diëtist aanhouden, die kijkt sowieso naar meer factoren.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:16

Ja ik heb een schema. Maar ik weet niet hoeveel kc dat totaal is. En tot nu toe heb ik het schema gevolgd en kom ik op 600 kc uit. Vind dat best wel weinig? Qua honger gaat het prima. Nu heb ik wel honger, maar wij eten altijd om 17:30. Dus lijkt me logisch.