2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:03

gribaldi schreef:
Maar dan nog kun jij geen 2 kilo spier aankomen in een 2 weken tijd ;)

Maar ik heb toch nergens kilo’s aan spieren genoemd?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:21

Egopost: April begonnen op 83kg & er is nu “eindelijk” weer 4 kilo af :D Onwijs blij!
Had dit even nodig :')

Renske_W

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:26

Goed bezig dreamy! *\o/*

Ik had eigenlijk een stukje willen gaan wandelen vanochtend.
Maar vind er alleen echt geen ruk aan, dus niet gegaan. :x

Gisteren wel de fiets gepakt naar de tandarts waar ik voorheen altijd de auto voor pakte.

Zou best wat meer willen bewegen, maar vond het zo saai alleen. -O-

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:40

Hallo, hier ook weer aan de slag. Vorig jaar januari 30 kilo afgevallen. Vervolgens 3/4de jaar op gewicht gebleven. In november van mijn paard gelanceerd. Toen in een dip geraakt en weer 20 aangekomen :'( Die 20 + 10 extra gaan er nu weer af. Ik heb hier begeleiding bij, aan beweging doe ik nu 4x daags mijn honden uitlaten waarbij ik steeds meer tempo inzet. Daarnaast fiets ik regelmatig, paardrijden start als ik er weer wat kilo's af heb en dan begin ik onder begeleiding.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:53

Wauw BlonD, 30 kilo!! Het gaat je lukken om hetzelfde doel weer te bereiken! Goed dat je onder begeleiding staat!

Zelf ben ik sinds 12 mei nu 2,4 kg kwijt! Erg blij mee omdat ik veel verjaardagen, borrels, bbq's etc heb gehad. Dit is natuurlijk geen excuus want zo is er elke maand wel iets natuurlijk :') Maar steady een gezondere levensstijl oppakken was een van mn doelen. M'n andere doel is 15 kg eraf krijgen!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:58

Aight schreef:
Wauw BlonD, 30 kilo!! Het gaat je lukken om hetzelfde doel weer te bereiken! Goed dat je onder begeleiding staat!

Zelf ben ik sinds 12 mei nu 2,4 kg kwijt! Erg blij mee omdat ik veel verjaardagen, borrels, bbq's etc heb gehad. Dit is natuurlijk geen excuus want zo is er elke maand wel iets natuurlijk :') Maar steady een gezondere levensstijl oppakken was een van mn doelen. M'n andere doel is 15 kg eraf krijgen!

Gaat zeker lukken maar het is jammer dat het een eeuwige strijd blijft. Die 2,4 heb je er maar mooi af! De rest komt ook hoor ;)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:05

Had even na het weekend dat gewicht weer iets hoger was na twee dagen niet opletten, nu weer 78,5 dus iets lager als gewicht waar ik zaterdag mee op stond. Net in de tuin rode bessen geplukt en dat met yoghurt gegeten als middageten. Vanmorgen noten en fruit op.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:16

Ik neem vanaf deze week het Excel-bestand over van Mizora. Ik wil dat hetzelfde gaan doen als zij deed, dus elke oneven week kun je je gewicht door geven.
Sta je nog niet op de lijst en wil je er wel op, stuur mij dan ook een pb.
Geef je startgewicht, streefgewicht, startdatum en huidige gewicht door.
Wil je het niet letterlijk doorgeven is het ook goed om alleen door te geven wat het verschil met de eerder weging is. We snappen hier allemaal dat je gewicht soms niet iets waar je trots op bent en wilt delen met de hele wereld.

En dit is week 25, dus kom maar door met de pb's! *\o/*

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:38

*\o/* *\o/*
1 januari begonnen en de teller staat nu op - 11.1 =:) 8-) *\%/*

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:03

ladyrosa schreef:
*\o/* *\o/*
1 januari begonnen en de teller staat nu op - 11.1 =:) 8-) *\%/*

Netjes hoor, dat is bijna een halve kilo per week!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:33

Ik had vannacht een collega die vroeg of ik zoveel was afgevallen.. vanaf april tot nu ben ik maar 4 kilo kwijt dus niet eens zo heel veel... maar wel leuk dat ze het zo zien

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:41

Fijn dat je de excellijst wil bijhouden NoTwixLeft. Vrijdag zal ik mn gewicht doorgeven.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:30

Ik wacht het rustig af! Mocht ik van veel mensen niets doorkrijgen ga ik er zelf achteraan pben. Dan hoor ik hopelijk ook of ze nog wel op de lijst willen staan.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:31

Ik zal het ook van de week even doorgeven. :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:01

Ik sta ook op de lijst maar kan me niet eens meer herinneren wanneer ik hier voor het laatst gereageerd heb.
Ik heb me totaal niet bezig gehouden met afvallen waardoor ik zeer waarschijnlijk ook niks afgevallen ben.
Heb mezelf van de week een grote schop onder de kont gegeven dus ben pas nu weer gestart met gezonder eten en meer bewegen.
Ook moet ik een nieuwe batterij in de weegschaal doen dus ik sla nog even over :')
Ik zal proberen er aan te denken om over 2 weken weer door te geven.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:35

Leuk dat dit topic weer wat harder loopt +:)+ Geeft toch weer wat meer motivatie om vol te houden. Knap dat sommigen al heel wat zijn afgevallen!
Bij mij gaat het eten steeds beter. Af en toe nog wel een issue bij veel stress, dan vreet ik er weer veel te veel aan. Maar inmiddels probeer ik dat onder controle te krijgen door juist te zoeken naar de emoties die ik weg eet. Niet leuk, maar helpt hopelijk op termijn wel. Verder heb ik gisteren mijn eerste bestelling eiwitshakes binnen gekregen. Ik hoop daarmee wat meer eiwit te eten. Sommigen zijn verbazingwekkend lekker :Y) Het hennep eiwitpoeder is dan weer echt niet te kanen :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:51

Ik heb bij stress dus totaal geen trek.. echt super stom, maar ik eet dan omdat het moet, maar ik eet dan niet heel veel..

Nog een weekje en dan cijfer van mn stageverslag, en dan is due stress weg..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:29

Goed bezig Dreamy en ladyrosa, mooie resultaten.
Renske, helpt het niet om een muziekje of luisterboek op te zetten? Of anders heel klein te beginnen. Dus niet al doel een half uur of uur wandelen, maar bijv. 10 minuten. Dan heb je in ieder geval wat gedaan.
Esther, stress helpt inderdaad niet, gelukkig eet je nog wel wat, maar hopelijk is de stress snel weg. Net als suusjepluus ga ik vooral veel (slecht) eten bij stress, dat is ook niet echt bevorderlijk.
Olympia, leuk dat ze het opmerken, zie je het zelf ook in de spiegel?
Daphara, mooi resultaat in zo'n korte tijd, dan werpt het harde sporten ook vruchten af.

Hier zit ik ook in een positieve flow. Hardlopen gaat als een trein, daarnaast doe ik 2-3x core oefeningen per week en merk nu echt al verschil. Verder is mijn favoriete sport klimmen, afgelopen weekend heb ik na heel lang proberen een route uitgeklommen die al heel lang (al een paar jaar) op m'n lijstje staat, daar was ik heel blij mee. Gisteren heerlijk paard gereden, voor het eerst in meer dan 10 jaar crossles gehad, supergaaf! En toen ik me vanochtend ging wegen bleek ook nog dat ik was afgevallen (na een paar maanden stilstaan). Dus al iemand wat positieve vibes nodig heeft, zal ik proberen ze door te stralen ;)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:15

Goed bezig dames! Hoe ben jij begonnen met hardlopen Lieke?

Vanochtend -0,5 dat doet mij goed!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:59

Lekker bezig, Lieke! Je brengt nu al positieve vibes over :D lekker zo door blijven gaan!

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:08

Weet je wat ik het meest fijn vind? Iedere keer kleine bevestigingen dat ik de goede kant op ga. Weegschaal is leuk om te zien, maar merkbare dingen zijn ook onwijs leuk.
Ik had in januari maat 46 en nu moest ik nieuwe korte broeken gaan halen. Want ik ben gisteren uit een broek gescheurt :') Hele oude broek, die gewoon echt te sleets was geworden en daardoor bij een hurk-beweging knapte. En vandaag dus maar direct nieuwe gaan halen. Maat 40 =:) *\%/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:15

Yeaaaag, lekker bezig!
Ik ben wel hele dagen broeken aan het opheisen en mn shirtjes zijn ineens te groot >;) . Ben aan het krimpen denk ik

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:41

Es_ther schreef:
Yeaaaag, lekker bezig!
Ik ben wel hele dagen broeken aan het opheisen en mn shirtjes zijn ineens te groot >;) . Ben aan het krimpen denk ik

Ik heb bijna mijn complete garderobe vernieuwd... Spijkerbroeken die ik vorig jaar gekocht heb kan ik nu zonder de knoop en rits open te doen zo van mijn bips trekken. Jammer de bammer! Voor de kringloop!
Ik heb ook ineens veel pyama/bank hang t-shirts. Zeker 2 maten te groot geworden. Lekker slobberend om mij heen hangend op de bank bijkomen van al dat gesport. Hahaha

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:54

Ik heb een hoop aan mijn moeder gegeven. Broeken die ik pas twee keer heb gedragen enzo, best zonde. Nu een Jumpsuit in maat 36 gekocht :):) . Die maat heb ik niet gedragen sinds de brugklas...

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:20

Heel herkenbaar van die kleren! Alles slobber, zakt af en zijn bijna tentdoeken. >;)
Ik wil nog even wachten met nieuwe kleren kopen, want mijn doel is om nog zo'n 20 kg af te vallen.. :):)