Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:58

Needje schreef:
Relaxed schreef:
Tja, dat had je kunnen verwachten :')

Want? Ik vraag nergens om commentaar. Ik weet zelf nl heel goed dat ik poedersuiker squat.
Dat heb ik zelf hier al verteld.
En als dan vervolgens mensen die nooit, of lang geleden eens iets plaatsen hier ineens komen vertellen wat ik fout doe vind ik dat onnodig en irritant. Ook al is het goed bedoeld.

Je kent bokt toch inmiddels wel een beetje? ;)

Needje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:59

Ja. Was het weer ff vergeten. Stom van me. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:07

Ik cardio altijd standaard een half uur. Dan een half uurtje/uurtje kracht en dan ben ik er klaar mee :') .

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:13

Ik train volgens een schema. En dan is kracht ongeveer een uur. En dan heb ik het ook wel een einde gehad moet ik zeggen :=

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:16

Ik vind cardio eigenlijk altijd leuker als kracht, zeker toen ik bij een sportschool zat waar ze veel van de les Mills lessen gaven, body combar, zumba, sh'bam, attack, spinning :j
Hier geven ze niet echt cardio lessen. Wel boksen en bootcamp waar veel cardio in zit maar altijd wel icm eigen lichaamsgewicht trainen.

Ik merk wel nu ik kracht serieus probeer op te pakken dat ik het leuker vind. En ik ben nog steeds trots op mijn nieuwe spier. Nooit eerder gezien :')
Heb wel altijd een warming-up van 2mile op de airbike en 750m op de ski-erg? Ik weet niet precies hoe die heet, wel een soort skiapparaat maar ik mag hopen dat ik niet op die manier de bergen af ga :')

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:21

Nieuwe spier?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:25

Jaaaa de ski-dinges! Dat en roeien zijn echt de enige doable cardio :')

Suuszels schreef:
Las hier ook iemand 220kg legpress?

Heb je dan echt alleen maar spier in je benen? En kan jullie legpress maar tot 90kg?

Yup. 220kg, maar tel even door dat dat voor iemand van mijn formaat eigenlijk bijna peanuts is omdat de benen wel wat gewend zijn :')

Onze zijwaartse wegduwer kan maar tot 90kg -O- Ik bedoel zo'n ding:
Spoiler:
Afbeelding

Ik ga zometeen even sporten, de CV ketel wordt vandaag vervangen en heb 0 zin om in de kou te zitten.

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:30

Needje schreef:
Nogmaals, bedankt voor jullie feedback. Maar kunnen we het analyseren van mijn video nu stoppen?
Dacht ik plaats eens filmpjes. Helemaal geen zin hier in. Sorry. :o

Wat was dan je doel met t plaatsen? Ik vind t juist super aardig dat mensen de tijd nemen om je filmpje te bekijken en je advies te geven :j

Mijn schema ligt vandaag klaar ben benieuwd!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:39

Hoeveel gewicht iemand kan doen op zo'n apparaat is niet per se vergelijkbaar met wat je zelf op zo'n apparaat kunt. Althans met als voorbeeld de legpress: ik kan een ander gewicht aan op de sitting legpress van Technogym, dan op die van Matrix.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:43

marit2403 schreef:
Wat was dan je doel met t plaatsen? Ik vind t juist super aardig dat mensen de tijd nemen om je filmpje te bekijken en je advies te geven :j

Misschien was ik gewoon even blij met mijn nieuwe PR's??

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:50

_Christina schreef:
Hoeveel gewicht iemand kan doen op zo'n apparaat is niet per se vergelijkbaar met wat je zelf op zo'n apparaat kunt. Althans met als voorbeeld de legpress: ik kan een ander gewicht aan op de sitting legpress van Technogym, dan op die van Matrix.

Sowieso jezelf met een ander vergelijken is niet slim.
Zolang je zelf vooruit gaat is het goed.
Je wilt toch de betere versie van jezelf worden en niet die van een ander.
Vond dat wel lastig eerder. Maar heb dat gelukkig los kunnen laten. Focus me nu alleen op mezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:56

Needje schreef:
marit2403 schreef:

Misschien was ik gewoon even blij met mijn nieuwe PR's??

Je post het filmpje dus puur voor jezelf op een openbaar forum? Klinkt tegenstrijdig.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:57

_Christina schreef:

Ja precies :j Ik sport bij 2 sportscholen en bij beide doe ik een totaal ander gewicht op de legpress

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:03

enzino schreef:
Je post het filmpje dus puur voor jezelf op een openbaar forum? Klinkt tegenstrijdig.

Mag ik het niet laten zien? Zonder dat jij, die in april voor t laatst uberhaupt iets gepost heeft hier, ineens komt vertellen wat ik allemaal fout doe?!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:17

Ladyloe schreef:
Nieuwe spier?

Ja zo noem ik hem :+ ik kwam echt achter totaal nieuwe spiergroepen toen ik krachttraining ging doen (vooral side raises) en nu is er een spier een beetje zichtbaar dus dat is mijn nieuwe spier.
Ik zal wel een keertje een foto maken maar ben nu op mijn werk. ik ben er helemaal trots op haha.

oja, wij hebben zo'n liggende legpress (ik voel mij echt super oncharmant in dat ding). Daar moeten we zelf gewichten aan hangen.

ik ben best competitiegevoelig dus heb wel snel de neiging om mijzelf met anderen te vergelijken :Y)
Ik kan dat inmiddels wel wat meer loslaten, maar soms verbaas ik mij wel over gewichten die ik hier hoor (of anderen zie pakken) dat ik denk "maar hoe dan"?
Ik sport inderdaad wel gewoon voor mezelf en merk al veel vooruitgang. Vond het ook best tof dat mijn vriend van de week ook dumbell overhead press had gedaan en hetzelfde gewicht als mij had gepakt en dit best zwaar vond :D dat was vroeger echt nooit.

Lieve mensen, zullen we het filmpje en de feedback even laten voor wat het is en gewoon weer gezellig doorpraten?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:21

Needje schreef:
_Christina schreef:

Sowieso jezelf met een ander vergelijken is niet slim.
Zolang je zelf vooruit gaat is het goed.
Je wilt toch de betere versie van jezelf worden en niet die van een ander.
Vond dat wel lastig eerder. Maar heb dat gelukkig los kunnen laten. Focus me nu alleen op mezelf.

Dat inderdaad ook, iedereen is anders!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:21

Suuszels schreef:
Ja zo noem ik hem :+ ik kwam echt achter totaal nieuwe spiergroepen toen ik krachttraining ging doen (vooral side raises) en nu is er een spier een beetje zichtbaar dus dat is mijn nieuwe spier.
Ik zal wel een keertje een foto maken maar ben nu op mijn werk. ik ben er helemaal trots op haha.

*\o/* *\o/*

Suuszels schreef:
Lieve mensen, zullen we het filmpje en de feedback even laten voor wat het is en gewoon weer gezellig doorpraten?

Lijkt mij een strak plan.
Filmpjes heb ik ook verwijderd.
Blijkbaar kan je echt niets plaatsen zonder commentaar er op te krijgen. Jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:31

Needje schreef:
enzino schreef:

Mag ik het niet laten zien? Zonder dat jij, die in april voor t laatst uberhaupt iets gepost heeft hier, ineens komt vertellen wat ik allemaal fout doe?!

Jij mag het laten zien.
En iedereen, ongeacht wanneer ze hier voor het laatst gepost hebben, mag daar op reageren.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:35

Wat top Suuszels! Leuk dat het zo goed gaat!

Ja leg press doe ik alleen die liggende/plate loaded, die andere vind ik heel vervelend :+
220kg is wel veel joh!

En mama3, netjes hoor! Goed bezig dus allemaal :D

Ik wil vandaag een 1rm squatten maar vind ik nog beetje te vroeg dus ga denk ik maar gewoon voor 5x5 :+

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:38

Suuszels schreef:
Ik zal wel een keertje een foto maken maar ben nu op mijn werk. ik ben er helemaal trots op haha

Lekker hoor! Je eigen verbetering zien is altijd zo'n beloning van je werk *\o/*

Wij hebben een half zittende legpress met vaste gewichten, het aanbod plate loaded is bij de Anytime in Beek helaas erg beperkt. Ik ga straks eens kijken bij Elsloo, die zou groter zijn en ook een grotere functional training area hebben.

Vergelijken met anderen heeft ook echt totaal geen zin eigenlijk, maar onbewust doet iedereen het volgensmij wel... Ik heb 160kg gewogen, dus mijn bespiering is sowiezo al heel wat gewend geweest aan gewicht dragen. Als je dan 220-160 doet kom je maar op een extra load van 60kg :) Inmiddels is dat dus zo'n 100kg, maar in verhouding met lichtere personen die die load pakken is het dus eigenlijk relatief weinig :')

Op het moment moet ik gewoon heel erg opletten wat ik doe, anders ben ik in no-time een Russische gewichthefster qua looks :') M'n teamgenootjes hebben me al liefkozend Miley the Tank gedoopt (van Miley Cyrus's Wreckingball i.c.m. mijn niet zo fragiele bouw :') )

enzino schreef:
Jij mag het laten zien.
En iedereen, ongeacht wanneer ze hier voor het laatst gepost hebben, mag daar op reageren.

Dude, kap gewoon en hou het gezellig hier.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:31

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:49

Ik kom een beetje binnenvallen ben eigenlijk meer een meelezer :o . Ik kan met squatten heel moeilijk mijn bovenlichaam omhoog houden en kom naar voren. Nu hoorde ik ergens dat het helpt om dan 2 schijfjes onder je hak/hielen te doen omdat waarschijnlijk je hamstrings te kort zijn, heeft iemand hier ervaring mee?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:03

Precies ook mijn probleem.
Je kan zeker proberen om schijfjes onder je hakken te doen.
Ik zelf sta niet stabiel genoeg dan voor mijn gevoel.
Maar anderen zweren er bij.
Overigens zit het volgens mij niet zo zeer in je hammies.
Bij mij iig niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:13

Miiej schreef:
Ik kom een beetje binnenvallen ben eigenlijk meer een meelezer :o . Ik kan met squatten heel moeilijk mijn bovenlichaam omhoog houden en kom naar voren. Nu hoorde ik ergens dat het helpt om dan 2 schijfjes onder je hak/hielen te doen omdat waarschijnlijk je hamstrings te kort zijn, heeft iemand hier ervaring mee?

Hamstring lijkt me niet het probleem, eerder heupflexibiliteit of techniek.

Al eens low-bar gedaan?
Haal je wel diepte zonder gewicht?
Schijfjes onder hak kan helpen met diepte maar is bij zwaarder gewicht een risico, het is veiliger squat-schoenen te kopen (die al een hakje hebben).

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:30

Dankjewel voor de reacties. Ik heb ongeveer een jaar gesquat onder fysio begeleiding en zonder gewicht/5 kilo heb ik er wel minder last van dan dat ik nu met 20 kilo squat. Low bar zegt mij niks, ga ik opzoeken :). Heb wel last van hypermobiliteit in onder andere mijn heupen en snapping hip, al ben ik stijver geworden sinds ik krachttraining doe.