vooralsnog ben ik compleet losgeslagen
ik weet van mezelf dat ik op 2 januari het helemaal zat ben en dan lukt het opeens wel weer, inmiddels heb ik me daarbij neergelegd. Gefeliciteerd sharon!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cocodox schreef:Ik kom even binnenvallen weer als meelezer.. Need your guys help. Hoe voorkom je dat je de hele godganselijke week blijft snaaien en 24/7 aan eten denkt zodra je ook maar één keer de touwtjes wat hebt laten vieren 'want het is kerst'? Ervan uitgaande dat je in je achterhoofd ook weet dat je twee weken niet kunt sporten omdat je op pad gaat en daarbij ook moeilijk aan je voedingsschema's kunt houden.![]()
Ik had zoveel motivatie, maar omdat na 6 weken buffelen de resultaten nogsteeds uitbleven (bij 5x pw sporten en IIFYM) blijk ik nu echt in zo'n neerwaartse spiraal te zijn gekomen.

Ik hou gelijk vocht vast als ik een wijntje drink of een keer wat zouter eet, en dat zie je op de weegschaal. Begin ik niet aan.
maar juist op dat punt, op dit moment in deze situaties vind ik het dus wel moeilijk en lijkt de gigantische discipline die ik normaliter heb volledig verdwenen.

Ik zie op internet heel veel verschillende theorieën over het aantal seconden rust tussen oefeningen.

ik houd niet zomaar macro's bij: ik houd kcal bij met een onderverdeling in macros. Dus daar gaat het hem niet mis. Het is mn eigen discipline die ik weet vol te houden tot momenten zoals deze met kerst en oud&nieuw en al het lekkers. Dan sla ik gemakkelijk door, zegmaar.
) gevolgd door een sauna- en zonnebanksessie. Daarna nog even snel winkelen want ik ga stappen vanavond (=dansen dus bewegen!)
! 
Jammer dat het toch net ff te ver is voor regelmatig trainen, zo zou ik een rondje cardio ook wel volhouden
) drink ik vrijwel nooit, omdat ik het zonde vind van de kcal. Maar áls ik dan eens trek heb in een wijntje en het past in mn doel, ontzeg ik het mezelf ook niet. 
Ik ga altijd fietsen en kijk dan of tv of zet netflix aan op mijn telefoon. (al kan dat nu niet meer omdat ik geen smartphone meer heb).

Als ik uit eten ga vind ik een glaasje rode wijn wel lekker en op een verjaardag soms een wijntje of iets ook. Maar ik denk dat ik nog geen 20 glazen per jaar drink.