3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:13

Cocodox, als ik dat ontdekt heb deel ik het met je :+ vooralsnog ben ik compleet losgeslagen := ik weet van mezelf dat ik op 2 januari het helemaal zat ben en dan lukt het opeens wel weer, inmiddels heb ik me daarbij neergelegd.

Gefeliciteerd sharon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:14

Cocodox schreef:
Ik kom even binnenvallen weer als meelezer.. Need your guys help. Hoe voorkom je dat je de hele godganselijke week blijft snaaien en 24/7 aan eten denkt zodra je ook maar één keer de touwtjes wat hebt laten vieren 'want het is kerst'? Ervan uitgaande dat je in je achterhoofd ook weet dat je twee weken niet kunt sporten omdat je op pad gaat en daarbij ook moeilijk aan je voedingsschema's kunt houden. -O-

Ik had zoveel motivatie, maar omdat na 6 weken buffelen de resultaten nogsteeds uitbleven (bij 5x pw sporten en IIFYM) blijk ik nu echt in zo'n neerwaartse spiraal te zijn gekomen. >;)

Ik neem aan dat je bij IIFYM ook je kcal telt? Want anders kan dat (uit ervaring) nog wel eens fout gaan. Ik probeer sowieso rond de kerstdagen mezelf niet al te veel te laten gaan. Natuurlijk pak ik wat extra kaas en sla ik geen eten af, maar ik stop als ik vol zit en dat is al heel wat voor mij. Vroegah at ik echt tot ik naar huis moest rollen met mijn broek op de vreethaak, tegenwoordig stop ik gewoon als ik merk dat ik geen zin meer heb om te eten. Dan is het na de feestdagen ook niet zo'n gigantische klap als ik ineens weer moet vasten voor mijn gevoel.

_KellyAV

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 16:20

Bij mij helpt alles wat niet goed is weggooien en niet meer in huis halen na de feestdagen. Misschien zonde van het weggooien, maar wel beter om jezelf te beschermen tegen al het lekkere eten.
Ik geniet nu nog lekker en ga in januari flink van start, het voelt als mezelf straffen als ik niet al het lekkers mag eten. Ik probeer het met mate te doen, lukt niet altijd haha.

Het afgelopen jaar heb ik geleerd liever te zijn voor mezelf, maar ondertussen ook geleerd dat ik strenger moet zijn voor mezelf. Anders bereik ik mijn doel nooit. En lief zijn voor mezelf betekend ook gezonde voeding en gezond gewicht. Ik ben momenteel in tweestrijd met mezelf :Y)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 16:40

Afbeelding

Helpt! :D

Zonder gekheid, ik heb er weinig last van. Ik eet ook niet echt veel meer met de kerst (en niet thuis, dus ik heb ook niets in huis), wel alles wat ik wil maar gewoon niet zo heel veel. En ik zorg dat ik licht ontbijt en lunch. Verder verdom ik het om voor januari weer op de weegschaal te gaan staan, ik vind dat echt een vorm van zelfkastijding :D Ik hou gelijk vocht vast als ik een wijntje drink of een keer wat zouter eet, en dat zie je op de weegschaal. Begin ik niet aan.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 17:02

Ik heb thuis enorme discipline, begrijp me niet verkeerd. Ik heb weken lang via IIFYM geleefd wat perfect werkte, ook gewoon in balans (en ik vind dit ook een hele fijne methode). Als het paste nam ik bijvoorbeeld gewoon een stukje chocoladeletter die ik had gekregen. Voor de rest sowieso een ongezonde dingen thuis. Helaas heb ik deze optie niet voor handen deze twee weken en zo tijdens kerst is het bijna onmogelijk voor me om alles bij te houden - wat ik dus daarom ook niet doe of heb gedaan na weken trouw alles afwegen en invoeren in mn app.

Omdat ik ook op pad ga ben ik gebonden aan wat ik in de winkels aan eten kan kopen; bovendien ben ik met anderen op pad dus moet ik me ook aanpassen natuurlijk. Een beetje lastig uitleggen, maar wil niet alles zo online gooien. Ik zit te overwegen om in ieder geval Whey en havermout mee te nemen. Maar goed. Ik weet dat ik de draad wel weer opgepakt krijg, ik ken mezelf. Maar ik vind juist deze situatie zo zonde en zo lastig, en tuurlijk ben ik er volledig zelf bij en douw ik het mn eigen mond in :+ maar juist op dat punt, op dit moment in deze situaties vind ik het dus wel moeilijk en lijkt de gigantische discipline die ik normaliter heb volledig verdwenen.

Edit: ik las verkeerd, ik tel inderdaad ook mijn kcal (en dus bijhorende macro's) en volg een get lean program met 4x pw krachttraining schema's.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:36

Even stil vanaf mijn kant, kerst he (lekker cliché :p)

Kerstavond moest ik werken, daarna naar de grote markt om te zingen en hele avond aan t water (love de bob zijn) en om 3 uur 's nachts een broodje gyros (IK HAD ZO'N HONGER)...

Eerste kerstdag lekker gegeten met de fam, lekker veel salade en van alles een beetje geproefd. Kunnen jullie je wel beheersen als alles zo lekker is? M'n moeder houdt wel rekening met m'n dieetwensen en maakt bijvoorbeeld een bordje carpaccio voor mij zonder dressing en een apart schaaltje met zalm uit de oven zonder heel veel olie.
Tweede kerstdag besloten dat ik wat meer mocht eten, we gingen namelijk naar dinnershow Pandora in Hilversum. Daarnaast heb ik sinds een paar weken iedere dag non stop gewerkt (negen uur per dag) en doe ik vaak daarna nog paardrijden en fitness.

Goed! Nu dus weer over tot streng zijn. Ik wilde graag een theebeker van tastea en die heb ik gekregen voor kerst. Samen met een set Bluetooth oordopjes van Avanca (aanrader!) én super handig tasje voor om je heup die er echt super uit ziet (en ook handig voor het paardrijden)

Vandaag om 11 uur met m'n trainer afgesproken, pre workout snack is kwark met blauwe bessen...
Afbeelding

Rest van de dag weet ik nog niet, wel weet ik dat ik zometeen lekker havermout whey pannenkoeken ga bakken <3

Een van jullie nog tips voor de lunch?

Sinds een paar dagen begonnen met Fatburners van XXL Nutrition, ben benieuwd! 16 januari ben ik jarig en zou ik graag op mijn streefgewicht zitten, volgens mij gaat dat wel lukken! Daarnaast krijg ik veel complimenten uit met omgeving en dat geeft mij extra motivatie! Zelf begin ik okk steeds meer tevreden te worden met hoe ik eruit zie!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:48

En dan is het alweer woensdag. Hopelijk heeft iedereen gezellige kerstdagen gehad.

Ik ben gisteren nog naar de sportschool gegaan voor een funxtion les, na een half uur crosstrainer was de instructeur er nog niet. We hebben toen zelf maar een parcours gebouwd en zijn begonnen.

Na 20 min was hij er, heeft het parcours aangepast en hebben we nog een half uurtje lekker getraind.

Naderhand was er in de kleedkamer wat discussie over de rust tussen de oefeningen. Normaliter doen we 50 sec werken, 10 of 15 sec rust. Maar deze (nieuwe)instructeur houdt 20 sec aan en dat voelde voor mij net te lang. Volgens een lid geef je dan niet genoeg in je set..

Ik vraag het vrijdag even na bij mijn favo trainer die veel pt geeft, maar mocht iemand in de tussentijd weten waar het verschil in zit...
Ik ben benieuwd

De laatste maanden heb ik niet veel gepost, maar het ging van het vaste clubje naar een enorme uitbreiding en ik kon het niet meer bijhouden.

Ik ga toch proberen meer te lezen/reageren/posten, vooral omdat ik nu zelf echt een stok nodig heb.

Ik sta nu op 63 en wil voor de zomer terug naar 56. Een kg minder dan dit jaar voor de zomer.

Een paar maanden zonder snoep, chips, ijs en koek moet mij daarbij helpen.

Verder sportschool uitbreiden van 3 naar 4x pwk en weer wandelen tijdens de lunchpauzes en minder (En in kleinere porties) ongezond eten uiteraard.

Vandaag alvast op weg.
O; 200 magere bio kwark met een mandarijn
T; 4 vezelrijk crackers, 2 100%pindakaas en 2 komkommer spread
T; 2 mandarijnen en een appel
A; tagliatelle met spinazie
D; 4 espresso met suiker en 5 koppen groene thee
B; niet bewogen.. moet mezelf nu nog uit bad heisen om te koken, oeps..

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:36

Hier probeer ik er ook voor te zorgen dat er niks ongezonds in huis is. Helpt heel erg als ik boodschappen samen met mijn vriend doe. Mocht ik eens wat lekkers in huis halen haal ik van die kleinere zakjes. Dan pak ik daar 1 of 2 van. Genieten met mate.

Mijn moeder heeft een zak chocoladepepernoten en een chocoladeletter opgestuurd. Heb de pepernoten gelijk in kleinere bakjes verdeeld zodat ik minimaal 2 dagen met 1 bakje doe. De letter is gelukkig pure chocola, daar eet ik sowieso niet snel veel van op. Again, genieten met mate.

Nu hier de knop in mijn hoofd eindelijk echt om is, wil ik mij verdiepen in het meal preppen. En dan voornamelijk voor lunch. Ik neem normaal restjes van het avondeten ervoor mee. Alleen zou ik liever niet 2 keer per dag pasta/aardappelen etc willen eten. Ook blijft er niet altijd genoeg over de avond ervoor.

Wat nemen jullie zoal mee voor lunch? Ik zou graag dingen meenemen als zalm met brocolli en spinazi etc. Alleen zal mij dat genoeg energy geven? Mijn baan is voornamelijk mentaal erg vermoeiend, en merk dat ik helemaal gesloopt ben als ik niet (gezond) genoeg eet.. Zou ik dan wat rijst kunnen toevoegen of...?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:57

Oh meiden sorry hoor, ik kon het echt niet meer bijhouden. Het ging hier opeens zo hard en dan ook nog alle kerstdrukte erbij. :=

Saaaash: ziet er lekker uit met die bessen!

Cocodox: ik ga mee in wat Emma zegt. Als je alleen je macro's telt en niet je kcal dan kan dat ook nog wel eens fout gaan..

Mama3: Ik zou eerlijk gezegd niet weten of die 5 seconden veel verschil maken. Misschien bij hem zelf navragen waarom hij 20 aanhoudt ipv 10-15? Zal vast een reden voor zijn. :) Ik zie op internet heel veel verschillende theorieën over het aantal seconden rust tussen oefeningen.

Sanne: Lunch vind ik zo moeilijk. Ik ben echt heel erg lui geworden nu er een albertheijn om de hoek zit bij kantoor. Ga echt elke middag met collega's naar de ah.. Goed voornemen voor het nieuwe jaar is dus wel echt om weer zelf lunch mee te nemen. Scheelt ook echt heel veel geld!
Ik zou er zelf denk ik wel iets van rijst/noodles/pasta bij doen. Ik zou het er zelf niet op volhouden denk ik. Wat voor werk doe je? :)

Hier gisteren weer compleet de mist in gegaan met een pak kerstkoekjes. Was zo boos op mezelf. Heb het hele pak (12 koekjes) in een soort waas opgegeten dus heb er ook niet eens van genoten. |o

Vandaag weer even opletten en er tegenaan.

O: magere yoghurt met eat natural musli
T: cappuccino
L: sla met tomaat, mozzarella, honing mosterd dressing en tomaten
T: 2 maiswafels met slankie smeerkaas tuinkruiden
A: spruitjes met knoflook, uitjes en vegetarische spekjes (leftover van kerst) met rijst en gerookte makreel
T: kwark met 2 mandarijnen en kakifruit

Beweging: 45 min grondwerk/longeren met pony, uur krachttraining, half uur cardio.

Vanmiddag na werk gaan we naar een huis kijken. Ben heel benieuwd! :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:14

Ik ben ook van plan om mijn lunch iets beter en gezonder te eten en te gaan mealpreppen. Ik kijk zelf graag op Pinterest: https://nl.pinterest.com/search/pins/?r ... &term_meta[]=healthy%20lunch%20ideas%20for%20work%7Cautocomplete%7Cundefined

Ik heb de afgelopen dagen heel ongezond gegeten, veel kaasjes, worst, alcohol en andere troep. Ik merk dat mijn darmen ook behoorlijk overstuur zijn. Over precies een maand vliegen we naar Tanzania voor safari en strand, en dan wil ik toch echt wel even wat strakker zijn dan ik nu ben.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:25

Oh dat is een goed idee, op Pinterest!

Dat van je darmen is wel herkenbaar, dat heb ik helaas ook. Mijn lichaam dacht de laatste week echt: "Wat doe jij?!" :n

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:47

Succes met het huisje kijken Frummels! Ik werk als assistent manager in een hostel en ben verantwoordelijk voor de hele boel. Geeft helaas af en toe echt meer stress dan ik aan kan.. :(

Ik keek inderdaad best vaak op Pinterest Maanlicht, maar daar komt zo vaak hetzelfde voorbij dat ik er echt een beetje zat van word.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:33

Dat snap ik wel Sanne, misschien kunnen we elkaar de komende tijd inspireren voor goede lunch :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:14

Ik zou inderdaad wel wat khd toevoegen als je gaat lunchen met iets als de broccoli/zalm wat je noemt Sanne. Verder heb ik geen tips voor je, lunchen ben ik niet goed in, verder dan brood of een wrap kom ik niet maar dat vind ik ook wel prima :D

Vandaag;
O; yoghurt met weetabix high protein, banaan en een beetje honing
L; geroosterd brood met Philadelphia feta/komkommer, gerookte zalm en plakjes komkommer
A; tortellini met courgette, tomaat, spekjes en pesto uit de oven

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:46

Ik kom me weer melden! Ik wil graag weer een aantal kilo(liefst 10) kwijt. Ik ga in ieder geval stoppen met alcohol drinken, niet alleen door de alcohol maar ook door de bijbehorende vreetbuien ben ik enorm aangekomen.

Ook heb ik mfp en Up weer geïnstalleerd om even goed te kunnen bijhouden hoeveel ik eigenlijk eet en beweeg.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:04

Als je je macros bijhoud houd je je direct ook aan aan een vrijwel constant aantal kcal he jongens :) ik houd niet zomaar macro's bij: ik houd kcal bij met een onderverdeling in macros. Dus daar gaat het hem niet mis. Het is mn eigen discipline die ik weet vol te houden tot momenten zoals deze met kerst en oud&nieuw en al het lekkers. Dan sla ik gemakkelijk door, zegmaar.

Sanne ik zou idd ook khd toevoegen, maar dan minder dan je gebruikelijk voor je avondeten zou doen bijvoorbeeld. Ik deed wel eens als lunch simpel pasta met tonijn en tomaat en Italiaanse kruiden. Of witvis met rijst (opnieuw: minder gram dan normaal bij diner) en paprika, een (ei-)wrap, noem maar op. Voor nu eet ik vaak rijstwafels met kipfilet en een eitje, is makkelijk mee te nemen vind ik.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:38

Dankjewel voor de tips allemaal! :)

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:29

Ik gebruik FatSecret, vind dat echt een handige app.
Mijn lijstje:
O: Magere kwark met een banaan
L: Brocollirijst met tomatenpuree, parmezaanse kaas en kalkoenborstfilet
A: nog even een raadsel...
B: ik ben al sinds vanmorgen 06:00 aan het werk geweest tot 12 uur. Zometeen ga ik m'n paard rijden en verzorgen, daarna sporten (benen, buik en billen <3) gevolgd door een sauna- en zonnebanksessie. Daarna nog even snel winkelen want ik ga stappen vanavond (=dansen dus bewegen!)
Ik doe mee aan de No Alcohol January Challenge

Afbeelding

Ik ben er al twee weken mee gestart, wel lastig want ik ben 16 januari jarig (21)... doet een van jullie ook mee?

Ik merk nu echt dat m'n lichaam aan het veranderen is, voel me er prettig bij (alleen jammer dat al m'n mooie kleertjes nu te groot zijn)

Wat betreft rust tussen setjes moet je doen wat goed voelt, bij kracht neem ik soms wat langer rust tussendoor. Behalve bij een drop setje, dan ga je natuurlijk snel door voor die verzuring.
Al een aantal keren met m'n personal trainer aan de slag geweest, echt een top motivatie :)!

Een van jullie nog tips voor lekkere cardio workout?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:32

Ik drink sowieso vrij weinig alcohol, dus voor mij makkelijk hihi :D
Wel goed hoor!

Ik vind cardio in de vorm van HIIT stom, ik vind nog steeds simpel de crosstrainer het fijnst. Wij hebben netflix op de apparaten, dus filmpje op en gaan haha

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:07

Netflix op de apparaten :oo Jammer dat het toch net ff te ver is voor regelmatig trainen, zo zou ik een rondje cardio ook wel volhouden :D
Nee, ben ook nog steeds wel heel blij met mn huidige sportschool. Twijfel wel eens of ik nog iets van een crosstrainer oid thuis neer zal zetten, zodat ik wat flexibeler ben om eens tussendoor wat cardio te doen.

Ik doe niet mee aan een challenge, maar wanneer ik weer serieus bezig ben met afvallen (2 januari weer :o ) drink ik vrijwel nooit, omdat ik het zonde vind van de kcal. Maar áls ik dan eens trek heb in een wijntje en het past in mn doel, ontzeg ik het mezelf ook niet.

Ik lunch meestal met een wrap of een salade, op mijn werk met een kom soep erbij. Deze dagen ben ik lui geweest met lunch preppen, dus heb ik in het bedrijfsrestaurant gegeten, niet goed voor de lijn én de portemonnee.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:42

@Saaash: ik doe mee! ik wil vanaf 1 januari minimaal een half jaar niet drinken en ben eigenlijk afgelopen maandag al begonnen(ik wil dus ook een alcoholvrije jaarwisseling).
Ik vind het inderdaad zonde van de kcal, maar ook van mijn energie(die na een paar glaasjes de volgende dag echt onder het 0 punt is).

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:43

Ik heb echt een hekel aan de crosstrainer. Hou ik het nog geen 5 minuten op vol dat ding :') Ik ga altijd fietsen en kijk dan of tv of zet netflix aan op mijn telefoon. (al kan dat nu niet meer omdat ik geen smartphone meer heb).

Die challenge klinkt leuk, maar ik drink bijna niet (eens per maand 2 glaasjes wijn? tijdens een etentje of feestje) dus voor mij niet echt een uitdaging haha. Ben ook jarig in januari (28e) en mijn vriend ook (18e) :))

Vandaag niet zo spannend lijstje:

O: 250 gram lindahl kwark framboos
T: cappuccino en 1 bonbon
L: 150 gram linzen, 150 gram cherrytomaten, 200 gram hüttenkäse met peper, zout, chilivlokken en knoflook. 1 plak roggenbrood met kaas
T: cappuccino
A: rijst met witvis en sugarsnaps
T: 200 gram kwark met fruit (1 sinaasappel en een banaan)

B: half uurtje grondwerk met pony, uur krachttraining, half uur cardio.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:45

Geen alcohol drinken is voor mij ook niet zo lastig :+

Drink vaak genoeg een maand niet, maar in januari tijdens mijn verjaardag toch altijd wel een wijntje :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:46

Veel jarigen in januari zeg :D

Ik drink soms ook rustig een paar maanden niet hoor, vind dat echt geen probleem. :) Als ik uit eten ga vind ik een glaasje rode wijn wel lekker en op een verjaardag soms een wijntje of iets ook. Maar ik denk dat ik nog geen 20 glazen per jaar drink. _O-

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:02

Ja ik ben 4 januari jarig, ga dan lekker uit eten. Mijn laatste cheatdag en dan er weer tegen aan!

Ow ik wel meer, vind t vooral in de zomer lekker als t heel warm is. En met carnaval :+

Maar kan t ook prima laten staan :D