Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:47

Arzil, knap gedaan. Wel balen van de chaotische organisatie.

Over het avond lopen; verlichting moet ik eerst weer opzoeken en kijken of alles het nog doet. En ik moet denk ik een dag plannen, dat ik niet naar het paard ga.
Normaal, ga ik na het werk naar huis, kleed me om en ga naar stal. Pas daarna komt het eten. Dus echt van de bank komen is geen punt, als ik niet op de bank beland, mits ik die dag niet naar het paard ga.

Andere optie is, wel naar her paard, eten, en daarna half uur/drie kwartier crosstrainer onder het genot van Netflix.

Greetje, alvast sterkte voor morgen !

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:40

Morris sterkte voor morgen? Wat bedoel je daarmee?

Ik las het inderdaad dat de marathon van Gent een uur was uitgesteld.Terwijl een ieder al in het startvak stond. Dat is pas echt balen want dan raak je helemaal onderkoeld, stram en stijf voordat je gaat beginnen.
Was de halve marathon echt te lang of gaf enkel je eigen gps dat aan. Want als je op je eigen gps loopt moet je altijd een fout marge inbouwen.
Toevallig gaf gisteren mijn eigen horloge bijna de exacte afstand aan (42,25km) maar vorige week was het geloof ik 42,6 terwijl het parcours toch echt maar 42,195 was. En gisteren liep ik naast een man die volgens mijn op gps van zijn telefoon liep want ineens begon er iets te praten dat hij op 35km was. En toen heb ik hem toch maar gemeld dat dat echt iets te positief was omdat we nog maar net het 34km waren gepasseerd. Hij geloofde mijn pas toen we na bijna een km het bordje 35km tegenkwamen.

Vandaag nergens last van gehad. Behalve dan vanmorgen een wat stijve achillespees. Maar nu die weer de hele dag op het werk in beweging is geweest gaat het prima.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:03

Supervixen, dat kan ik me voorstellen dat je niet meer op of om kan. :)) Sterkte morgen. Misschien wel goed voor je, verplichte rust. :P Jammer dat de reden minder is natuurlijk.

Morris, ja dat is altijd een beetje puzzelen natuurlijk zo in die wintermaanden!

Greetje, ja, ik had inderdaad ook flink medelijden met de marathoners. Had begrepen dat ze na verloop van tijd binnen in de hal waren geroepen. Daar was het natuurlijk een stuk warmer. Maar dat moet echt een mentale klap hebben gegeven bij velen.
Volgens mij was de halve marathon echt te lang. Tot 12 km liep ik exact op de borden met mijn gps en daarna werd het een beetje een zootje. Ene keer liep ik achter en vervolgens liep ik weer voor. Maar ik keek later op strava en ik zag echt hele hordes met afstanden van langer dan 21.1km en een hele enkeling de juiste afstand. Zelfs mensen met 22 km! Ook op facebook las ik berichten dat hij langer was. Vraag me af of dat nog gevolgen kan hebben voor de organisatie als dit echt zo blijkt te zijn. Weet jij daar iets van? Of is dat alleen bij wedstrijden waarbij er echt iets op het spel staat?
Fijn en knap dat jij nergens last van had!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:00

Even mijn blije finishfoto spammen. Foto is betaald, krijg ze nog zonder logo.

Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:05

Greetje63 schreef:
Morris sterkte voor morgen? Wat bedoel je daarmee?

Ik las het inderdaad dat de marathon van Gent een uur was uitgesteld.Terwijl een ieder al in het startvak stond. Dat is pas echt balen want dan raak je helemaal onderkoeld, stram en stijf voordat je gaat beginnen.
Was de halve marathon echt te lang of gaf enkel je eigen gps dat aan. Want als je op je eigen gps loopt moet je altijd een fout marge inbouwen.
Toevallig gaf gisteren mijn eigen horloge bijna de exacte afstand aan (42,25km) maar vorige week was het geloof ik 42,6 terwijl het parcours toch echt maar 42,195 was. En gisteren liep ik naast een man die volgens mijn op gps van zijn telefoon liep want ineens begon er iets te praten dat hij op 35km was. En toen heb ik hem toch maar gemeld dat dat echt iets te positief was omdat we nog maar net het 34km waren gepasseerd. Hij geloofde mijn pas toen we na bijna een km het bordje 35km tegenkwamen.

Vandaag nergens last van gehad. Behalve dan vanmorgen een wat stijve achillespees. Maar nu die weer de hele dag op het werk in beweging is geweest gaat het prima.

Excuus Greetje, ik bedoelde dat ik Supervixen sterke wilde wensen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:51

Bedankt, de zenuwen slaan toe. Gelukkig al om acht uur aan de beurt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:29

SV: Die spartan race ziet er heftig uit, en k-k-k-koud nu zeg!! Niet zeker of dat iets voor mij is haha. Doe mij maar je trailrun van de zondag :D
Niet pijn gedaan bij je val?
Succes straks!!

Horsii: wat voor harnassen dragen die honden? Ik zie het steeds vaker, ben benieuwd naar de werking.

Arzil: ja nee uren in de regen lopen zou ik ook niet doen. Maar tot een uur vind ik het wel prima.
Ik woon in Gent trouwens! Mooie tijd toch hoor!

Ik heb zondag nog een loopje gedaan met mijn man. Hij heeft helaas een blessure en wou even kijken of het alweer lukte maar helaas. We weten inmiddels wat het is en hadden gehoopt van rustig te kunnen herbeginnen, maar nu moet de kine er toch eerst weer naar kijken. Naja dan loop ik in 2020 maar een marathon zonder hem :D Kan hij fijn supporteren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:33

Nou mijn operatie zit erop, ik scheet zeven kleuren van tevoren, maar het was te doen. Begin al een flink zere mond te krijgen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:00

Nou de operatie is achter de rug +:)+
Flink onder de pijnstillers nu?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:15

Ja, met max paracetamol gaat het wel. Ik moet geen verkeerde beweging maken, praten, bukken of er tegenaan stoten.
Het vloeibaar eten komt me nu al de neus uit.
Ik mag een paar dagen bijna niet praten en ik sta voor de klas. Ben dus de rest van de week vrij. Ga wel wat thuiswerk doen.
En dus niet hardlopen (of sporten) tot de 7h nacht (17 nov) :\

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:38

Beterschap SV!

Jeetje wat een weer! Ik heb echt in de striemende regen en wind gelopen. Maar khad het nodig. Mijn schoonmama is vannacht overleden dus ik kon de afleiding goed gebruiken.

Welke outfit dragen jullie in de winter? Welke broek? Jasje?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:40

poes schreef:
Beterschap SV!

Jeetje wat een weer! Ik heb echt in de striemende regen en wind gelopen. Maar khad het nodig. Mijn schoonmama is vannacht overleden dus ik kon de afleiding goed gebruiken.

Welke outfit dragen jullie in de winter? Welke broek? Jasje?

Gecondoleerd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:49

Dank je

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:50

Poes, op de foto het x back harnas van neewa. Ze hebben ook het freemotion tuig van non stop.
Beide verdelen de trekkracht en zorgen voor een juist trekpunt ook zorgen ze voor een vrije luchtweg.
Je hebt nog veel meer merken en modellen maar hennen allen een andere pasvorm.
Deze passen onze honden het beste.
En wij hebben twee sport tuigen per hond om met regen geen nat tuig op te hoeven leggen, hier hebben onze honden een hekel aan haha.

In de winter meestal gewoon een korte broek en een 't shirt. Als het onder de drie graden komt lange mouwen. Onder het vriespunt een thermo shirt hieronder.

Gecondoleerd, sterkte.

Supervixen, beterschap.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:57

Interessant die harnassen. Wat bedoel je met trekpunt? Is het de bedoeling dat de honden trekken? Sorry als ik te veel vragen stel :D

Niet te veel kleren dus. Ik wil me wel graag wat inpakken. Zeker nu ik nog afwisselend loop en wandel.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:16

Jep ze mogen trekken. Bij canicross is 't de bedoeling dat je zo snel mogelijk een onverhard parcours afleg, bij CaniTrail loop je samen lange afstanden, onverhard en mag de hond ook trekken.

Als je nog afwisselend loop en wandel zou ik een windjack meenemen voor je wandel momenten.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:43

Poes gecondoleerd.

SV, hopelijk heb je een goede nacht. Sterkte!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:03

Poes gecondoleerd.

Ik hou niet van honden, maar dat canicross lijkt me dan wel weer fantastisch om te doen met je hond.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 07:26

Gaaf zo'n Spartanrace Supervixen! Leuke foto ook! mij wel te koud met dit weer, brrrr.
Beterschap!

Horsi, echt super om zo met je honden te kunnen trainen. Struikel je niet veel eerder als je vooruit wordt getrokken?

Gecondoleerd Poes. Sterkte.
Ik draag als richtlijn boven de 10 graden een korte broek en shirt, tussen 0 en 10 graden een lange broek en een dun gevoerd shirt met lange mouwen. Als het echt heel koud is een hele dunne thermo eronder. Wind/waterkoud/zon e.d. spelen ook wel mee natuurlijk. Zelf loop ik nooit met jack omdat dat te zweterig is.

Knap Greetje dat die 2e marathon ook nog op zo'n tempo kan.

Sorry Morris, geen tips. Ik heb een hekel aan in het donker lopen, omdat ik hier dan langs de drukke weg moet. Dus 's winters loop ik alleen in het weekend en soms op mijn thuiswerkdag. 's avonds ga ik gewoon groepslesjes in de sportschool doen :+

Dit weekend lekker 2 dagen gemountainbiked en gisteren gespind. Geen klachten, dus strak maar weer een rondje hardlopen *\o/*

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:51

Hallo allemaal! Mag ik mij hier ook melden?

Al jaren af en aan aan het hardlopen, maar vaak niet meer dan 5 km. Wel altijd superfijn gevonden en geroepen: Ooit loop ik een marathon.

Afgelopen maanden ben ik veel bezig in de sportschool, cardio- en krachttraining en daarbuiten ook steeds vaker lekker aan het hardlopen in de buitenlucht en mijn afstand uitgebouwd naar 10 km. Niet snel, maar ik houd het wel makkelijk vol.

Mede met mijn deelname aan de Mongol Derby voor 2019 waar ik in topvorm moet zijn en ik nu vaker train dan ooit tevoren moet het er komend jaar van komen, ik heb me ingeschreven voor de marathon van Rotterdam. Wel met annuleringsverzekering uiteraard.

Ter voorbereiding me ook ingeschreven voor de CPC (halve marathon) in maart en mits ik oppas heb de bruggenloop Rotterdam (15 km) in december.

Nu alleen even rustiger aan vanwege wat zeurende knieën, moest me maandag in de sportschool echt beheersen om niet langer dan 2 km op de loopband te staan. Maar ik had nog wat last van mijn 60 km fietstocht van de dag ervoor. Vanavond ga ik weer een 5 km buiten doen, kijken hoe het ervoor staat. Verder neem ik mijn hardloopschoenen binnenkort even mee naar de winkel om te zien of die aan vervanging toe zijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:32

Geweldige doelen zeg! Ik hoop dat het allemaal lukt om ze te behalen.
Heb je een schema om voor de marathon te trainen?

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:03

Hey iedereen. :wave:

Ik kom even binnenvallen. Ik ben al een hele tijd aan het proberen het hardlopen op te bouwen maar op een gegeven moment stop ik er mee. Mijn vriend is een ultraloper, dus hij inspireert mij wel om er terug aan te beginnen. Nu zit ik op 3 km lopen, een heel traag tempo, maar ik ben blij dat ik kan blijven lopen. Voor mij voelt het altijd een beetje als een strijd, daarom heb ik zoveel respect voor mensen die de lange afstanden lopen. _/-\o_

Ik hoop het nu terug echt uit te bouwen en volgend jaar een 10 km te kunnen lopen op bv de marathon van Gent. Ik vind het heel moeilijk om de 'tijd' te vinden. Met twee honden, een pony en een full time job is het het zijn ook niet de meest fijne honden om mee te lopen. :') Ik heb een tijdje geleden canicross geprobeerd met de jongste en hij trekt ontzettend goed als hij een hond voor hem heeft en dan gaat hij razendsnel. Zonder gaat het niet zo goed. Hij is ook zeer reactief op andere honden en valt uit dus het is gewoon te moeilijk.

Mijn vriend heeft de ultra trippel meegedaan, en nog 10 km extra gelopen smorgens, hij had er in totaal 76 gelopen. Goed zot. :') Maar de chaos an de organisatie was hij ook niet over te spreken, zijn laatste aankomsttijd is niet geregistreerd omdat ze alles al aan het afbreken waren, blijkbaar was het uur vertraging niet gecommuniceerd naar de vrijwilligers.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:47

Supervixen, dankjewel! Ja ik hoop het echt ook. Ik heb het boek van Annemerel de Jongh (Live love run) waarin een marathonschema staat van 18 weken (opgesteld in samenwerking met Run2day). De marathon is nog 22 weken dus zou goed moeten uitkomen. 3-4 trainingen per week met een herstelloop, intervaltraining, korte duurloop (optioneel) en lange duurloop.

Ik moet alleen nog even uitzoeken op welke snelheden/hartslagen ik ze allemaal moet gaan lopen. Daar heb ik eigenlijk nooit op getraind. Ik vind het best lastig om daar in te schakelen daarom doe ik mijn intervaltrainingen al vaak op de loopband. Dus daar moet ik nog wat research voor doen :)

Jessol, echt respect voor de mensen die ultra's lopen! Wat goed dat je de motivatie en inspiratie hebt gevonden om ook te beginnen. Voor mij heeft het ook lang als een strijd gevoeld en soms doet het dat nog steeds, maar het gevoel achteraf is heerlijk. Je moet jezelf soms echt gewoon even over die drempel heen slepen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:05

Linda_Fleur, welkom en wat een gave doelen heb je op de planning staan! Mijn vriend wil ook Rotterdam gaan lopen, maar weet niet zeker of hij op voorhand gaat inschrijven. Daar is hij niet zo van. Geloof ook wel dat er in de weken voorafgaand aan de marathon nog tickets vrij komen.
Hartslag loop ik ook nog maar kort mee en dat is inderdaad echt even puzzelen.

Jessol, ook welkom! Wat gaaf dat je vriend de trippel heeft gedaan! Ik ben er wel een aantal tegengekomen onderweg. Die liepen de halve toch in tegengestelde richting? Balen dat zijn laatste tijd niet is geregistreerd zeg!
Wel jammer dat het lopen als een strijd voelt, want het kan zo leuk (en verslavend zijn).

Poes, gecondoleerd hoor.
Ik liep zondag in een lange broek en hempdje zonder mouw. Dat was in principe net iets te fris, want had bevroren handen waardoor ik moeite had mijn gelletjes en flesjes water open te krijgen. Maar in principe had ik ook alleen handschoenen aan kunnen doen, want koude armen vind ik niet zo erg tijdens het lopen. Koude benen wel.
Jas voorkom ik het liefst zoveel mogelijk. Loop het fijnst in zo strak mogelijke kleding. Dus dan maar wat laagjes over elkaar aan.

Supervixen, fijn dat de operatie goed is verlopen!

Ik ga denk ik vanavond even voor een kort rondje. Maandag gelijk al gebootcampt en dat was best wel pittig. Gister avondje rust en heb vandaag wel zin om weer te gaan lopen.
Zit ook alweer rond te kijken voor andere halve marathons om te lopen, heb de smaak te pakken. ;) Hebben jullie nog aanraders in het zuiden en/of westen van het land?

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:27

Arzil, als ik mij niet op voorhand inschrijf weet ik niet of ik de training serieus ga nemen. Ik twijfelde zelfs om geen annuleringsverzekering te nemen (6,50 extra waarbij je dus tot 30 kalenderdagen van tevoren kosteloos kunt annuleren) maar dat toch maar wel gedaan. Zal niet de eerste keer zijn dat ik er toch vanaf zie en mijn geld kwijt ben :=

Maar heb wel vertrouwen dat het gaat lukken als alles verloopt volgens schema. Mijn doel is dan ook niet de marathon, maar de marathon gebruik ik als middel om mezelf uiteindelijk zo fit mogelijk te krijgen voor de Derby.