Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 06:30

Wat fijn!! Op naar je nieuwe lichaam!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 10:03

Butterfly schreef:
Dat ziet er goed uit Pipo! <3

Ik ben afgelopen maandag geopereerd, alles is goed gegaan en het herstel gaat vooralsnog ook supergoed. De pijn was snel onder controle, ik kon ook vlot lopen en eten en drinken gaat heel goed. In het begin heb ik bronwater gedronken, en ook even een klein scheutje Slimpie er in gehad, maar daar kreeg ik vooral heel veel dorst van. Nu gewoon water en dat gaat goed.
Sinds vandaag drink ik weer koffie *\%/* en dat gaat ook supergoed. Nu rustig aan gaan kijken naar licht verteerbaar voedsel. Iemand nog tips voor echt lekkere dingen uit de eerste weken vast voedsel?

Beschuitjes en cracotjes!! Die 2 vind ik nog steeds heeerlijk trouwens. Met kaas Mmmm

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:53

Wat fijn butterfly dat je de operatie achter de rug hebt. *\o/*

Ik heb de eerste weken vooral beschuitjes, gekookt eitje, stukje zalm uit de airfryer gegeten. al snel at ik ook biefstuk en een ribkabonade, maar dat kan wel vlak na de operatie heel zwaar vallen.

Kleine porties eet ik na ruim 2 jaar nog steeds, vrijwel iedere ochtend ontbijt ik hier buiten de deur op een terras. Vaak een geroosterd half pistoletje met serrano ham.Dat is nog steeds te groot. Ongeveer een kwart blijft er over. Hondje ook blij :D Met een cortado, dat is espresso met melk, heel klein maar erg lekker.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:15

Bedankt Friemel en Paellapan! Beschuitjes met kaas zijn wel favoriet momenteel <3 maar dat van die zalm klinkt ook hééél goed!

Ben inderdaad blij dat het achter de rug is en ook dat het herstel zo goed gaat. Echt een cadeautje :j

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:45

Butterfly, wat fijn dat het zo goed gaat! Het is op begin beetje zoeken vond ik.

Morgen de 8 weken controle dus ben benieuwd! Avondeten blijft een dingetje

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 07:33

Succes vandaag.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:30

Succes Monique!

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 15:16

Dankjewel allemaal! Ben weer goedgekeurd :')

Even leuk een foto waar dus 8 weken tussen zit

Afbeelding

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 15:39

Wauw wat een mooi verschil Moniek! Fijn dat je bent goedgekeurd *\o/* hoe gaat het met dat wondje wat zo ontstoken was?

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 15:42

Mooi verschil Moniek. Go for it!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:03

Mooi Moniek, fijn dat alles in orde is. You go!

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:38

Dankjewel allemaal! Kreeg daar ook allemaal veren in m’n kont zoals ze zelf zeiden :')
Was vooral verbaasd dat heupomvang-13 cm was *\o/* !
Wondje gaat trouwens goed nu. Hij is nog niet helemaal dicht, maar komt nu geen pus meer uit.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:44

Ik ga toch mijn berichtje opnieuw plaatsen. :o
Zou ik hier mee mogen lezen en eventueel praten?
Ik sta momenteel zelf op de wachtlijst voor een eerste gesprek, maar ik twijfel nog heel erg of het de juiste keuze is voor mij.

Maar de foto's hier geven hoop, wat een prachtig verschil in zo'n korte tijd.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 22:11

Natuurlijk, wees welkom en stel gerust al je vragen. Heel veel verschillende mensen hier, met verschillende fases na de operatie, verschillende hoeveelheden verloren en verschillende ervaringen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 05:06

Wow, daar doe je t voor. Stoer hoor.
Heb je nog besproken over je spugen na het eten???

Tuurlijk mag dat Polar. Vragen mag ook, we zijn geen experts, maar hebben allemaal ons eigen weg gevolgd.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 08:04

Bedankt. :)

Ik zal zo kort mogelijk uitleggen waarom ik twijfel.

Ik heb een auto-immuunziekte waardoor mijn BMR ongeveer de helft van die van een gezond persoon.
Daarnaast heb ik een hoge intolerantie voor veel voedingsmiddelen en voedingsstoffen. (gluten, zuivel, soja, veel fruitsoorten etc.)
Dus alhoewel ik niet teveel eet voor de behoeftes van een gezond persoon (circa 1800 kcal), eet ik wel teveel voor de staat van mijn lichaam (bmr <1200 kcal).
Ik hoop dat ik dit duidelijk genoeg overbreng zo.

Ik heb een tijd medicatie gebruikt en hierdoor ben ik zo'n 17 kg afgevallen, maar de kosten van dit medicijn worden niet vergoed en zijn ondertussen te duur geworden om uit eigen zak te betalen.
Om het vergoed te krijgen, moet ik eerst diabetes type 2 ontwikkelen en dat heb ik (nog) niet.

Ik voel me met mijn rug tegen de muur staan, want ik ben niet ziek genoeg om het enige medicijn dat een operatie overbodig zou maken, vergoed te krijgen.
Mijn huisarts heeft me, op mijn verzoek, doorverwezen naar de afdeling voor maagverkleiningen.
Daar sta ik nu op de wachtlijst en ik kreeg vandaag een brief dat het eerste gesprek waarschijnlijk in oktober zal zijn.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 08:05

oh dat zou ik wel heel spannend vinden, als je nu al moeite hebt met veel voedingsstoffen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 08:07

Ja, dat is precies de reden waarom ik heel erg twijfel.
Ik vraag me af of er hier mensen zijn met dezelfde problemen die het wel hebben laten doen en hun ervaring willen delen.
Of die van tevoren geen probleem hadden met over-eten, maar waarbij hun lichaam voedingsstoffen anders/verkeerd opneemt.
Laatst bijgewerkt door Polar op 06-09-24 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 08:08

zit je nog op een bmi boven de 40 nu? Heel eerlijk zou ik eerder kijken naar mogelijkheden om toch het medicijn te financieren

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 08:11

Ik zit helaas boven de 40.
Het medicijn is momenteel ruim 800 euro per maand en ik heb daar echt de middelen niet voor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:44

Ik heb in het verleden mysimba gebruikt, werd door de zorgverzekeraar vergoed, moest wel een eigen bijdrage betalen.
Of anders Saxenda proberen?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:37

Wat een lastige afwegingen allemaal Polar, niet niks! Bij een screening heb je ook een gesprek met een internist, ik denk dat dat ook een goede partij is om eens mee te brainstormen hoe en wat. Zolang je nog niet onder narcose bent kun je het traject altijd nog pauzeren of definitief stoppen.
Ik heb mijn eigen traject ook een tijdje op pauze gehad omdat ik iets langer tijd nodig had.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:40

Ik kan je hier niet mee helpen. Wat er wel in me opkomt is om te kijken naar een eventuele virtuele maagband, door middel van hypnose. Maar ga eerst praten, misschien wordt je daar wel degelijk wijzer van.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:48

Polar schreef:
Ik zit helaas boven de 40.
Het medicijn is momenteel ruim 800 euro per maand en ik heb daar echt de middelen niet voor.

Als je praat over Ozempic dan zou ik tijdje pappen en nathouden daar er nu veel fabrieken worden bijgebouwd om aan de toenemende vraag te gaan voldoen. Dat betekent dat de prijs zal gaan zakken want nu is gewoon het aanbod veel en veels te laag dus prijs heel hoog waardoor het niet meer vergoed wordt.

Met jouw ziektegeschiedenis vind ik een maagverkleining te riskant.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:54

Check ook een aantal facebook groepen. Er is ook een facebook groep over chronisch vitamine B12 tekort