Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:58

Welkom! :D

Aangezien ik nu op de -14kg blijf hangen en al mijn broeken en kleding te groot is geworden ga ik binnenkort maar wat nieuws halen.

Ook ga ik de kingsland legging halen aangezien ik nu vind dat het mag :o

Veder heb ik a.s. woensdag mijn 1e les bij de sportschool, kijken of het was is.

Saul

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:37

KL heeft ook echt alles he, zelfs leggings jeetje haha.

Maar goed zeg 14KG! Ben je nu op je doel of wil je eigenlijk nog lager?
En leuk shoppen! Heb ik van de week ook voorzichtig gedaan! Al wil ik eigenlijk nog een kg of 5.

Mijn lijstje vandaag, niet geweldig, maar moest even improviseren ivm de onverwachte lunch van vandaag :+

O: 500 gram Magere kwark appel kaneel.
T: havermoutkoekje
L: meergranen pistolet met 2 plakjes gebraden gehakt (had de keus uit dat, cervelaat, 48+ kaas of hagelslag, dacht zelf dan maar de gehakt?) en een sneetje ontbijtkoek.
A: kom kippensoep, 4 volkoren craquottes met lichtgezouten runder rookvlees, 226 gram worteltjes en 450 gram magere kwark Griekse stijl.

1476 kcal, 101gram eiwit, 195gram khd (7 teveel) 49gram suiker en 37gram vet (4 teveel).

Hoe nauw letten jullie eigenlijk op jullie macro's en wat zijn jullie macro doelen?
De mijne zitten op eiwit: 113, khd: 188, suiker: 58 en vet 33.

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:07

Nee ben nog niet op me doel, wil nog wel 5 kg afvallen.

Hoeveel ben je al kwijt?
Meestal zijn de laatste kilo's wel het zwaarst, gaan er minder snel af vind ik.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:17

ik zit totaal op bijna 20 kg en wil er nog een 5-7 af.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:03

Macro's kunnen belangrijk zijn, bijvoorbeeld als je wilt droog trainen, als je aan krachttraining doet.

Maar als je wilt afvallen, gaat het niet om macro's alleen om een energietekort, of je nou alleen eiwitten eet of alleen koolhydraten, maakt geen donder uit. Maar dit is vaker besproken.

Ik zelf let op macro's omdat ik aan het cutten ben, en mijn spiermassa niet wil kwijt raken, en dan let ik er het meeste op dat ik aan eiwitten kom, en als mijn koolhydraten of vetten hoger zijn dan mijn doelen, dan is dat soms jammer, ik bedoel opsessief bezig zijn met voeding en niet genieten is ook niet goed voor je.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:34

Sorry vind je post een beetje aanvallend overkomen..
Mijn pt heeft deze doelen voor mij gesteld, terwijl ik niet aan droog trainen doe.
Het lijkt mij toch weldegelijk beter als je let op de hoeveelheid vet en suiker die je naar binnen werkt?
Kan ook mijn 1500 kcal per dag in chips en snoep opeten. Of maakt dat weldegelijk geen zak uit?

Vind het zo jammer dat de sfeer hier soms zo grimmig overkomt
Althans dat gevoel heb ik sterk.
Ik heb veel gelezen in het topic, maar helaas nietletterlijk alles...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:51

Nee dat maakt om af te vallen niet uit. Of je jedan lekker voelt is iets anders maar afvallen gaat puur om een negatieve energie balans.

De post vind ik niet aanvallend overkomen? Wat linsey zegt klopt wel.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:25

Tyrcanol schreef:
KL heeft ook echt alles he, zelfs leggings jeetje haha.

Maar goed zeg 14KG! Ben je nu op je doel of wil je eigenlijk nog lager?
En leuk shoppen! Heb ik van de week ook voorzichtig gedaan! Al wil ik eigenlijk nog een kg of 5.

Mijn lijstje vandaag, niet geweldig, maar moest even improviseren ivm de onverwachte lunch van vandaag :+

O: 500 gram Magere kwark appel kaneel.
T: havermoutkoekje
L: meergranen pistolet met 2 plakjes gebraden gehakt (had de keus uit dat, cervelaat, 48+ kaas of hagelslag, dacht zelf dan maar de gehakt?) en een sneetje ontbijtkoek.
A: kom kippensoep, 4 volkoren craquottes met lichtgezouten runder rookvlees, 226 gram worteltjes en 450 gram magere kwark Griekse stijl.

1476 kcal, 101gram eiwit, 195gram khd (7 teveel) 49gram suiker en 37gram vet (4 teveel).

Hoe nauw letten jullie eigenlijk op jullie macro's en wat zijn jullie macro doelen?
De mijne zitten op eiwit: 113, khd: 188, suiker: 58 en vet 33.

Tyrcanol, waar een wil is, is een weg..

Jij plaatst een topic over hoe je al je chocolade mee moet nemen? Serieus!?
Ik dacht wauw goed bezig, afgevallen en dan doe je zoiets..
Nee dat gaat er bij mij niet in, sorry.

Ieder pondje gaat door het mondje en dat geldt ook voor jou.
Ik vind je carbs veel te hoog, idem je suikers.

Ik vraag mij af welke pt jij hebt want je kunt er veel meer uit halen dan je denkt.

Spoiler:
(ps, roddelen in het andere topic over ons is not done ;) )

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:30

Serieus? De chocolade is een jaarvoorraad!
Dat staat er ook duidelijk bij. Ja daar kan ik tegenwoordig vanaf blijven.

Maar het wil toch niet zeggen dat ik nooit meer iets mag?

Ik roddel niet over dit topic ik uit mijn frustraties omdat het andere topic een hk topic is waar schijnbaar heel veel meegelezen wordt.

Dit is internet en daar leest iedereen mee, dus heeft niks met roddelen te maken.

Dit vind ik dus erg jammer. Oordelen over iemand (mijn chocolade topic) zonder ook maar iets te weten.

Over welke pt ik heb ga ik niet eens in. Over oordelen gesproken -O-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 10:38

Dit topic is bedoeld om elkaar te helpen en waar nodig aan te spreken als het niet goed gaat. Dat gaat over als iemand meer zijn best kan doen, maar net zo goed ook over wanneer het idee ontstaat dat iemand er juist teveel mee bezig is.

Tyrcanol, je komt heel geobsedeerd over. Ik vind dat iemand (in dit geval dus jij) hier best op aangesproken mag worden. Niet als aanval, maar juist als hulp. We willen voorkomen dat iemand een eetstoornis krijgt.

En ik heb ook al keer aangegeven dat je niet alles van je PT als waarheid hoeft aan te nemen. Ga je lekker inlezen en meer informatie vergaren. Dan begrijp je beter waarom je sommige dingen wel en niet kunt doen. Kunt en dus niet moet ;)
Dat heeft mij heel erg geholpen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:39

Maar serieus waarom zou je een jaar voorraad chocolade meenemen?

Kijk ik ben (wel) serieus bezig met mijn lichaam en als ik trek heb in iets "ongezonds" dan ga ik het halen. Maar inslaan nee, sorry dat weer niet.

Ik vind het niet netjes dat je je frustraties uit in het andere topic over ons topic.

En over je pt dat vraag ik oprecht serieus. Je eet zoveel carbs en suikers. Waarom?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:45

Omdat dat chocolade is die we in NL althans waar ik woon niet hebben. En ik liever als ik zondig iets pak wat ik écht verrukkelijk vind.

Waarom geen idee idee mijn pt heeft mij deze cijfers gegeven. En ja ik vertrouw er op gezien ze toch best goed aangeschreven staan en ik inmiddels al bijna 20kg kwijt ben er mee.
Ik heb dingen gelezen op internet maar als de een A zegt en de ander B is het niet gek dat ik voor mijn pt kies toch?

Als ik sommige van jullie hier zie zit ik met mijn macro's vrij laag ..

En het spijt me dat ik niet alles van iedereen kan onthouden ... :\

Een eetstoornis zal ik echt niet krijgen, daarvoor vind ik eten veels te lekker. Ik leef naar ieder meetmoment op de dag toe.

En alsof ik zo veel nare dingen over jullie zeg dat valt ook wel weer mee.

Maargoed het is me wel duidelijk nu. Ik hou al op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:48

Ik denk echt dat niemand het hier slecht bedoelt, Tyrcanol. Maar ik lees regelmatig berichtjes van je die toch wel erg heftig zijn voor mij, bijvoorbeeld als je echt boos op jezelf bent als je een keer iets gegeten hebt wat niet 'hoort' of als het niet wilt lukken met de kilo's.

Ik ben een beetje aan het aankloten met afvallen, hoeft allemaal niet zo snel en ik eet ook wel eens een berg chocola en twee zakken chips op een dag, maar ik ben dan achteraf niet boos op mezelf, ik heb het immers zelf opgegeten toch?

En wbt je PT.. Ik zou het niet zo gek vinden als je de dingen die ze zegt een keertje in twijfel zou trekken. Je volgt haar (heb ik het idee) nogal blindelings, en dat is niet erg maar het is misschien wel tijd voor een frisse wind. Je bent al zo veel kilo's kwijt door je vast te houden aan een bepaald eetpatroon, misschien heb je voor die laatste kilo's weer even wat anders nodig.

Ik hoop echt dat je begrijpt dat het niet naar of akelig bedoeld is, maar dat het soms wat dubieus en zelfs wat eng overkomt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 10:50

Een eetstoornis kan ook alleen al zijn dat je geobsedeerd bent door bijvoorbeeld macro's of kcal. Een ongezonde relatie met eten. Het is lastig oordelen van achter een beeldscherm, maar uit je teksten krijg ik soms wel dat idee.

En als je je eigen PT vertrouwt, dan kan je die ook vragen om meer informatie over hoe, wat en vooral waarom. Lijkt me fijn om te weten waarom voor bepaalde dingen gekozen wordt. Ook omdat je in de toekomst zelfstandig aan de slag kunt. Neem aan dat je niet voor de rest van je leven onder begeleiding van een PT wilt leven.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:23

Bah wat een zeurtopic wordt dit :+
Totaal niet motiverend, ik ga jullie verlaten :j

Veel succes allemaal met gezond eten en afvallen, geef niet op!!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:59

Tja als je hulp / advies zeuren vindt.. Dan moet je eerder een keer goed naar jezelf kijken. Denk ook niet dat je dan in zon topic moet gaan posten? Als je helemaal niks van anderen wil aannemen?

Bedoel, de oude garde is al 'weggejaagd' (bij gebrek aan een beter woord) omdat mensen boos werden als er advies werd gegeven.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:11

Het kan natuurlijk ook zijn de manier hoe het overgebracht wordt, of overkomt. De ene neemt het positiever op dan de ander. Maar laten we het gewoon gezellig houden. :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:27

Wat zijn procentueel dan wel goede macro's? Als ik de standaard macro's van mfp aanhoud, zit ik qua khd en suikers redelijk gelijk aan thyrcanol. Nou moet ik zeggen dat ik het niet heel erg bijhoud, ik weet hoeveel ik ongeveel ik kan eten om af te vallen. En als het zoals eerder gezegd alleen om die negatieve energiebalans gaat en niet om de macro's, snap ik eerlijk gezegd het commentaar niet zo :o
Natuurlijk is advies prima, graag zelfs, maar ook ik vind de toon niet altijd positief.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:39

Ik zie het aanvallende ook niet echt...
In theorie maakt het niet uit, doe wat jij prettig vind qua macro's als het ouur gaat om afvallen. Idd, in theorie zou je ook afvallen als je 1300kcal per dag zou eten met alleen marsrepen....

In de praktijk kan je juiste verhouding macro's je wel helpen om vol te houden. Eiwitten en vetten vullen je maag langer, suikers geven sneller een hongerig gevoel.
Voor een deel is dat ook wel heel persoonlijk, sommige mensen doen het heel goed om weinig koolhydraten en veel vet en eiwit. Zelf word ik bloedchagrijnig dus ik dim in de vetten en houd koolhydraten niet te laag.

Maar dat is ook jezelf leren kennen, dingen uitproberen. Er is geen gouden standaard. Als je weinig eiwitten eet zal je lichaam veel eiwitten zelf bouwen, maar dat kan ten koste gaan van je spiermassa. Dat hoeft overigens niet, de een is daar gevoeliger voor dan de ander. Als je veel spiermassa hebt zul je meer meoite voor moeten doen om dat in stand te houden dan wanneer je nog niet zoveel spiermassa hebt.

Verder vind ik de stemming hier op het moment ook echt bemoeizuchtig en erg bezig zijn met elkaar ipv met jezelf. Laat iedereen lekker in zijn waarde joh. Iedereen zijn eigen methode en als het niet jou methode is prima. Ongevraagd advies is geen advies wat iemand gaat opvolgen.

Ik lees nog lekker mee, maar geef vooral nog antwoord op vragen. Mijn eigen traject hier neerzetten is de motivatie al een tijdje voor weg...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:57

Nog eens goed gekeken naar mn macro's, qua grammen kom ik met khd gelijk uit als thyrcanol, maar wel bij een veel hoger kcal doel, dus daar zit het verschil.
Nu houdt mfp 50% khd aan, dat lijkt mij wat veel? Maar wat is wel goed/realistisch?
Hoe ik nu eet zijn mn macro's altijd heel ok als ik ze invoer bij mfp, maar het kan vast beter!

Overigens weet ik natuurlijk wel dat eiwitten beter vullend zijn etc, ik doelde er vooral op dat de ene roept dat het (bij wijze van) geen zak uitmaakt, en dat vervolgens iemand anders weer zegt dat de khd veel te hoog zijn etc. En dat blijft natuurlijk, iedereen houdt er een andere mening op na, uiteindelijk moet je een keer een keuze maken welke richting bij jou past.

Overigens vraag ik me ook af of het wel echt zo is dat het alleen maar om een negatieve energiebslans draait, puur door mn eigen ervaringen. Ik heb een jaar khd arm gegeten, at toen zo 2200 kcal op een dag en viel af als een trein (ok ok, kwam nog veel harder weer aan toen ik weer khd ging eten). Als ik nu met "gewoon" eten 2200 kcal eet val ik echt niet af. Hoe t komt geen idee.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:11

Tuurlijk zijn er kanttekeningen omheen te plaatsen en allerlei haken en ogen, opleiding tot diëtist duurt met een reden 4jaar HBO studie ;) . Maar voor een gezond persoon is inderdaad puur de negatieve energiebalans leidend om af te vallen. Om gezond af te vallen is enige nance uiteraard op zijn plaats. Maar in Amerika heeft een man een test gedaan en is daadwerkelijk kilo's afgevallen op een dieet van candy bars. En dat niet alleen, terwijl zijn gewicht daalde daalde zijn cholesterol en bloedsuiker mee.

Edit: vond dit zo snel met de zoekfunctie er over [MWS] Het gemakkelijkste dieet: 13 kg afvallen dmv snoep!

De reden waarom toen wel en nu niet kan ik je niet geven. Dat kan te maken hebben met dat je toen meer energie verbrandde (door meer spiermassa, meer beweging (bewust of onbewust), hormonale redenen bijvoorbeeld), of doordat je toen toch minder at dan je dacht/nu meer eet dan je denkt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:59

Dat klinkt idd wel logisch. Al denk ik de laatste reden niet, omdat ik met beide diëten heel nauwkeurig alles heb bijgehouden wat er naar binnen ging. Maar spiermassa zal zeker verschillen, ben in mn laatste zwangerschap erg veel spiermassa verloren door bekkeninstabiliteit. Hoewel ik nu veel meer beweeg dan voorheen, is dat nog lang niet terug op peil. Dank je voor je heldere uitleg!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:52

Ik heb een vraag, heb terug gezocht, maar kan het even niet (snel) vinden.

Welke noten/nootjes zijn goed bij het afvallen, als soort tussendoortje?
Ik weet dat het 30 gram is, dit wil ik toch zaterdags beetje als mezelf iets lekkers gunnen.
Ook weet ik van ongezouten cashewnoten, maar voor de rest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:06

De allerbeste noten zijn hazelnoten, paranoten en walnoten, volgens mij.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:22

Ik eet geen vlees meer en val nu ineens met bosjes af :) ook neem ik veel groente en eet ik veel fruit en noten eigenlijk verder alles wat ik lekker vind :)

Al moet ik wel zeggen dat ik na zo'n dagje dierentuin als vandaag zoveel verschillende dingen door elkaar gegeten heb dat ik het in de app niet meer bij kon houden oeps :P