Het is heel moeilijk nu, omdat ik niet dood ziek ben, geen hoge koorts heb, etc. Punt en vooral het probleem is, de vorige keer was dat ook niet zo... Terwijl t toen zeer ernstige en uitgebreide infecties in buik en hersenen had.
Echter willen we niet (en vooral ik niet) meteen weer gaan opereren. Gewoon maar (hoge) dosis antibiotica geven is ook niet helemaal een strak plan. Dus wat doe je dan?
Infectie gaat mijn lichaam zelf niet op kunnen lossen. Dus nu voorzichtig aankijken, goed in de gaten houden en heel hard hopen dat t gewoon maar mee valt. Ze begrepen wel dat ik er geen vertrouwen in had. Neurochirurg op de spoed eisende hulp was een aparte man, nam t goed serieus, ook meteen punctie vanuit de drain gedaan, maar kon er niet echt hoogte van krijgen. Was dezelfde als die direct bij mij was toen ik bij kwam uit narcose en links niets meer deed. Wel heel aardige arts die meteen aan pakt.
Been gaat ook echt nog steeds goed vooruit. Van fysio nu oefeningen om kracht en coördinatie terug te krijgen gekregen, want dat mis ik nog wel behoorlijk. Maar ik loop gewoon weer, zonder hulp of iets. Week geleden kon ik nog niets... Best bijzonder tot hoeveel je lichaam in staat is.
Ondanks nog steeds behoorlijk veel pijn, ben ik ook mijn pijnstillers af aan t bouwen. Voel me daar ook echt al veel beter door. Vooral minder "down". Ik ben niet down of depri of iets, maar toch gaat t me nu allemaal wat makkelijker af. Minder de "schop onder m'n kont" nodig en motivatie om er voor te gaan is weer veel en veel groter.
Ik keek er zó naar uit om weer eens rondje op paard te stappen, dat dat echt een enorme klap in m'n gezicht was toen ik uit narcose kwam en de helft het gewoon niet doet. Kijk er enorm naar uit om weer te rijden! Al vind ik t ergens ook heel eng. Niet bang om op te stappen hoor, maar geconfronteerd worden dat t straks helemaal niet gaat of t niet gaat zoals ik wil... Bang om t paard in de weg te zitten, bang om t paard moeilijk te maken. Ergens wil ik niet eerder op stappen dan dat ik fysiek weer veel beter ben, terug conditie heb, maar ook vooral een paar kilo eraf (niets doen is niet echt ehh bepaald bevorderlijk voor je gewicht, zeker als je uit verveling gaat snaaien, haha

Ik wil ook enorm graag weer lessen gaan geven, heb ik altijd veel gedaan. Ontzettend veel voldoening uit om mensen iets te leren of t paard te helpen verbeteren. Van t aller eerste begin tot LT, recreatief tot ambitieus wedstrijd ruiter, ik vind t zó leuk. Maar ik durf t niet... Bang om mensen teleur te moeten stellen, omdat ik geen zekerheid kan bieden. Het houdt me enorm tegen om weer les te gaan geven. Andere kant is t juist iets wat ik ook nu gewoon goed kan doen en waar ik heel veel voldoening uit haal... Maar wie wil er nou les van iemand die niet standaard elke week of twee weken kan komen?