Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:17

Gisteren weer gebootcampt en erna hadden we bijeenkomst met een voedingscoach. Ipv een uur werd het 2,5 uur := :=
Super veel info, maar heel interessant.
Ga me er nu eens ff wat verder in verdiepen en hoop daardoor wat beter te gaan eten.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:33

Welkom Jolanda!!

Goed bezig Russel :D
Houvanutopia.. heel herkenbaar al dat snaaien in de keuken, ik moet er ook mee stoppen.. Ik zorg altijd dat ik een appel of iets mee heb zodat ik die dan kan gaan eten in plaats van al die stukjes stokbrood enzo.

Macciato : super goed dat je het heb gedaan :D

Ik ben afgelopen week maar 1 keer naar de fitness geweest.. wel paardgereden iedere dag..
Deze week staat er 2x op de planning.
Laatst bijgewerkt door V_eraa op 14-06-15 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:34

Macchiato schreef:
I DID IT!!! Was best zwaar (vooral omdat ik geen hardloopconditie heb), maar volgend jaar weer hoor!! Wat is dit super gaaf!!!

Super stoer!!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:56

@Manzano; doe jij bootcampen in het maximapark? Ik zoek wat afwisseling tussen fitness en funxtion en wil morgen een beginners bootcamp meedoen van een uur via m'n eigen sportschool.

Maar ik ben zo bang dat ik het niet aankan, niet volhoud en dan geen kant op kan. Ik zit ook nog met mijn enkelklachten, althans dinsdag bij de orthopeed bleek uit de testjes en de foto's dat het niet mijn enkel is die de pijnklachten geeft maar de pees die erover en erlangs loopt en er was vermindering van kraakbeen te zien.

vrijdag 3 juli krijg ik een mri waarop ze het nog duidelijker kunnen bekijken.

Een vrouw van funxtion heeft 1x meegedaan met bootcamp, in de regen met nog 2 anderen en wil nooit meer. Mijn conditie, kracht en uithoudingsvermogen schat ik nav de funxtionlessen iets beter in, maar zal het voldoende zijn? Ik vind het nu al spannend;)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:14

Macchiato wat super gaaf en stoer van je!

Hier gaat trainen op en af. Vorige week keurig 3x hardlopen. Deze week maar 2x. Vandaag wel lekker gelopen. 6.36 km in 44 min. Ik moet dus nog ff trainen om de 4mijl onder de 40 min te krijgen,maar heb er vertrouwen in.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:51

Ja in het Maximapark idd Mama3. Met de Bootcamp Club.
Doe het nu 2x per week. Dinsdag om 20:15 en zaterdag om 8:45.

Het is pittig en er zijn schijnbaar regelmatig mensen met blessures. Een goede trainer kan wel rekening houden met je klachten. Qua volhouden kan je het juist wel makkelijk zelf een beetje indelen. Als je het niet redt doe je bijv. een oefening minder vaak dan de rest.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:00

Ik ben net even lekker Wezen wandelen in het bos, is hier super lekker weer! Gisteren de 5 km in 28 minuten gelopen! Heb er nu goed vertrouwen in dat ik hem volgend week goed kan lopen. Net hello fresh aan de deur gehad en ga een smoothie maken. Lekker!

Maandag bootcamp
Woensdag bodybalance
Donderdag bootcamp
Zondag hardloopwedstrijd :-)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:42

Wie kon er zijn eigen lichaamsgewicht squatten, of bijna? Bijzonder knap! Heb gisteren met een 10 kg zak gesquat en vandaag 1 min met 15 kg, maar je eigen gewicht, hoe vaak doe je dit dan? Ik vind het wel een leuke oefening, ik hou erin! We doen hem nu bij de funxtion, maar bij kracht ga ik hem ook meenemen na mijn 3x1 min plank, ben benieuwd na hoeveel weken ik extra gewicht kan doen. Doen jullie dit op tijd of herhalingen setjes?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:45

Hahahaha dat was ik oa :P thx

Gaat jou ook lukken hoor

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:52

Bedankt Manzano, mogelijk gaat er morgen iemand met me mee, mijn vorige funxtion leraar geeft de bootcamp, dus hij kent mijn 'beperkingen'. Ben benieuwd, hopelijk blijft het dit weer, want ik heb geen jasje o.i.d

Goed bezig Lucifertje, veel succes alvast voor zondag!

Iemand had als doen meedoen met funxtion, toch? Ik vind zelf funxtion voor iedereen toegankelijk, althans bij ons mag je als starter zonder of minimaal gewicht beginnen, ook zijn er op alle oefeningen andere varianten wanneer je ergens bijvoorbeeld last van krijgt/hebt.

Gewoon aangeven en proberen, komt vast goed!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:56

Ik squat ook bijna mn eigen gewicht. Begin met een losse stang 20 keer, dan steeds 5 kg erbij en bij elke 10 kg doe ik hem 5 keer minder (dus 25 kg en 30 kg 15 keer, 35 kg en 40 kg 10 keer, 45 kg en 50 kg 6 keer).

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:08

Emita en Gianti, ik dacht al dat jullie de stoere, sterke meiden waren;) Ik doe het nu met een zak, ik ben met een stang wat onhandig. Vrijdag heb ik een meeting en voortgangsgesprek. Ik ga dit meenemen, bedankt voor de uitleg Emita. Ik laat het weten wanneer ik m'n eigen gewicht kan squatten (eerst maar flink afvallen dan), jarenplan haha

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:12

Haha met geduld lukt alles Mama3 :D Vind het met die stang ook lastig hoor. Maar ik krijg nu begeleiding van een collega/vriend/bodybuilder. Hij plaatst steeds twee kleine schijfjes onder mijn hak, dan sta ik steviger en dan verlies ik minder snel mijn evenwicht. Dus misschien een tip :) Moet niet te hoog zijn, gewoon de kleinste schijfjes die je gym heeft (bij ons is dat 1,25 kg) en die leg je dan onder het randje van je hak zodat je iets omhoog staat. Werkt echt heel goed!

Vandaag borst en triceps gedaan, morgen weer benen/billen. Heb nu al spierpijn van vanmiddag :')

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:16

Diezelfde collega zat trouwens de vorige keer stiekem foto's van mij te maken met squatten :') super charming :'''')
Afbeelding

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:30

Mama3 schreef:
Wie kon er zijn eigen lichaamsgewicht squatten, of bijna? Bijzonder knap! Heb gisteren met een 10 kg zak gesquat en vandaag 1 min met 15 kg, maar je eigen gewicht, hoe vaak doe je dit dan?

Ik squat 'gewoon' met een kilo of 40, ben vaak alleen dus durf niet zwaarder :') In bv de BP les heb ik de 15 tot 17 kilo op de stang, maar dan maak je zo'n 100 herhalingen per les :))

Wat een ehhh bijzondere foto Emita :)) :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:57

Hier een nieuwe trainingsschema voor de komende 4 weken. Het doel is om elke week 5 kilo bij de oefeningen erbij doen! Kijken of dat lukt. Is aardig pittig. Morgen beginnen :) 3 X in de week kracht en dan eentje nog alleen cardio (burpies, springtouwen, handstanden maken etc).

Zeker charmant emita..! Haha

Probeer volgende keer anders 5 kilo bij te pakken bij laatste sets met je squats. 5kilo valt dan wel mee en zeker als je bij een squat rek squat, kan het niet zo snel mis gaan :) dressagelady

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:47

Mag ik me melden?
Ik zou meteen graag van jullie willen weten waar jullie je inspiratie en theorie vandaan halen?
Ik ben al 1.5 jaar bezig om me te verdiepen in fitness en ben nu en half jaar aan het fitnessen met als doel om aan te komen en spieren te kweken.

Over de squats gesproken, het lukt mij niet met een stang op mijn rug. Ik heb een erg holle rug waardoor ik goed moet uitkijken met bepaalde oefeningen, dat ik goed mijn buikspieren erbij houdt.
Ik doe het nu met losse gewichten in mijn handen maar daarmee kan ik niet zoveel kilo's squatten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:09

Hebben jullie tips voor goede boeken over voeding?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:17

Welkom nieuwe :) wat voor theorieën bedoel je

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:44

V_eraa schreef:
Welkom Jolanda!!

Goed bezig Russel :D
Houvanutopia.. heel herkenbaar al dat snaaien in de keuken, ik moet er ook mee stoppen.. Ik zorg altijd dat ik een appel of iets mee heb zodat ik die dan kan gaan eten in plaats van al die stukjes stokbrood enzo.

Macciato : super goed dat je het heb gedaan :D

Ik ben afgelopen week maar 1 keer naar de fitness geweest.. wel paardgereden iedere dag..
Deze week staat er 2x op de planning.

Echt hé vooral dat stokbrood en bij ons 3x per week de bruidstaarten killing.

Neem nu idd me graanreepjes mee naar het werk en probeer meer water te drinken.

Helaas weer een week geen sportschool gehad

Wil deze week zowiezo woensdag naar groepsles en donderdag fitness ben benieuwd maand niet in de fitness zelf geweest

Welkom nieuwe!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:25

welkom ! :D

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:11

Gianti, ik bedoel dat er verschillende visies zijn op sporten. Zo zijn er bijv mensen die zeggen dat sit ups en crunshes wel goed zijn voor je, en sommigen zeggen van niet. Zulke dingetjes en weetjes bedoel ik met theorie haha

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:12

Wat leuk om al die verschillen te lezen hier. Vind het interessant om meer te leren :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:41

Miss_Caroo schreef:
Gianti, ik bedoel dat er verschillende visies zijn op sporten. Zo zijn er bijv mensen die zeggen dat sit ups en crunshes wel goed zijn voor je, en sommigen zeggen van niet. Zulke dingetjes en weetjes bedoel ik met theorie haha

Mijn buikspieren vinden van niet kan ik je zeggen :')

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:44

Ik ben wel benieuwd naar hoeveel informatie jullie van te voren hebben opgezocht over het menselijk lichaam :D Hoe het precies werkt en hoe fitness daarop aansluit.
Ik heb namelijk het internet afgestruind om informatie in te winnen en daarna begon ik pas.
Ja, ik ben erg kritisch :D

Manzano, wat voor boeken over voeding zoek je precies? Echt gericht op fitness dus afvallen of aankomen in spieren of gewoon wat algemener?