Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:48

Veel succes Kameleon! Is het goed gegaan?

Jup Sall! Ik had toen veel meer honger op een dag, en at ook meer, terwijl ik mijn benen zo zag transformeren in de spiegel. Omdat je grote spiergroepen traint verbrand je meer én het is 40 minuten :)

Erg leuke workout ook! Alleen het laatste level deed me een keer bijna huilen, omdat ik mezelf toen zielig voelde :o

Leuk he Forumster :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:10

Brrr ik heb volgende week ook tentamens. Hoe ging hij Kameleon? :)

Ik probeer nu op te letten om genoeg maar wel gezond te eten :). Vanochtend had ik havermout met meusli, vanmiddag had ik 2 bolletjes met kaas (1 met geit 1 gewone) met kipfilet bieslook en ijsbergsla en als avondeten mixgroente met rijst en kip. Wij eten altijd rond 5 uur omdat mijn moeder savonds werkt :). Als tussendoortje had ik elite haver en vanavond neem ik nog lekker wat fruit.

Vandaag was dus dag 2 van 30 days shred, had echt enorm veel spierpijn en nu eigenlijk nog steeds, maar het ging eigenlijk beter dan gister. Vooral de cardio ging een stuk beter. Over de push ups wil ik het nog even niet hebben :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:26

Netjes toch Muntdrop :) En mooi dat het al beter gaat!

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:42

Tentamen ging redelijk, niet fantastisch maar hopelijk wel gehaald :) Misschien ga ik deze week ook buns & thighs proberen na alle positieve verhalen! Vind de workouts van jillian sowieso een fijne afwisseling tussen het leren door. Dus zal de komende 2 weken wel extra sporten worden, haha!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:11

Ik hoop met je mee :). Welk vak was het?

Pfoeh ik jeb nu toch wel spierpijn xD. Als je eenmaal in beweging bent gaat het, maar om mezelf de trap op en af te krijgen is verschrikkelijk.

Hadden jullie alle dagen spierpijn? Of ging het op een gegeven moment gewoon over?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:16

Spierpijn gaat doorgaans binnen een paar dagen vanzelf over :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:39

Oohh gelukkig :). Vooral het zitten maakt het erger volgens mij. Vandaag had ik bijvoorbeeld 2 colleges, dan zit je toch bijna 4 uur in totaal stil. Als je dan op staat kun je nauwelijks rechtop staan :')

Ik draag trouwens hardloopschoenen tijdens de workout, is dat goed of helemaal slecht? Heb geen andere sportschoenen maar met die sprongen enzo vind ik schoenen wel fijn :/

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:51

Ik sport ook op hardloopschoenen, gaat bij mij tot nu toe prima!

Haha ja zitten maak het er absoluut niet beter op :')

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:55

De eerste dagen zijn het ergst!
Sterkte :D

Ik train al een jaar lang op hardloopschoenen, totaal geen probleem

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:56

Dat had ik ook na de eerste workouts. Als ik een beetje bleef lopen ging het wel, maar de eerste meters als je even had gezeten dan zou een rollatorvrouwke soepeler ogen...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:05

Wat vinden jullie.. ik heb nu 7x level 1 Killer Abs gedaan. eerste 2 circuits gaan nu echt met gemak, zelfs op de zwaarste manier met gewichtjes. laatste 2 circuits kosten me op de zwaarste manier nog een beetje moeite. Heb erg veel zin om naar level 2 te gaan, maar ga ik er dan toch niet te snel doorheen? Ik heb geen enkele spierpijn meer na de work-out.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:55

Gewoon door Eline, level 2 is nog goed te doen
Jillian houdt vaak een week voor een level aan en als je al wat meer workouts hebt gedaan gaat het prima

Na m'n eerste dagen shred vorig jaar was ik blij dat het weekend was, kon echt niet normaal opstaan en lopen van de stijfheid in m'n kuiten :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 06:55

Ik heb na een week pas de oefeningen goed onder de knie. Vind sommige oefenigen echt heel lastig uit te voeren en moet dan zeker een aantal dagen goed meekijken voordat ik ze hetzelfde uitvoer :+
Mijn coördinatie is ook niet zo briljant.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:27

Zoals jullie vast al gemerkt hebben. Ben ik niet zo goed in volhouden. Mezelf motiveren lukte niet want er waren veel dingen leuker.
Motivatie is voor mij echt een issue.
Maar nu heb ik mij ingeschreven voor de sportschool. Samen met mn vriend.
We gaan sws samen 2x pw sporten en heb zelf het idee om zelf nog 1 a 2x te sporten. Gister geweest vanavond rondje cardio(en mag ik mn vriend afgebeult zien worden (6)), donderdag weer en dan zondag samen met mn vriend. We hebben zondag samen flink stuk gewandeld en gister flink aan t werk gezet. Ik merk nu serieus al verschil. Mijn buik is minder opgezet en ik barst vd energie.

Hopelijk zien jullie van mijn kant over een maandje of wat ook een succes verhaal. Alleen dan zonfer jillian haha.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:42

Succes met de tentamen(s) Kameleon! Ik ken het gevoel, was gister heel trots op mezelf dat ik na mijn tentamen meteen thuis ben gaan sporten :+ . Ik moet nog 5 x Killer Buns doen en dan heb ik het hele programma doorlopen, maar ik ga morgen naar Praag voor een lang weekend, dus ik rond het pas volgende week ergens af.

Bij het meten had ik letterlijk nergens verschil (na 1 maand), maar met de feestdagen ertussen vind ik dat eigenlijk ook wel prima want ik heb toen echt niet opgelet op wat ik wel of niet at. Daarnaast zie ik echt verschil in de spiegel, ondanks dat ik het hele Killer Buns programma dus niet zo gezond heb gegeten als normaal (feestdagen, en nu tentamenperiode). Dus ik kan het zeker aanraden. Ik vind juist het laatste level het leukste. Nog niet alles lukt me op de zware manier, maar ik kan redelijk goed meekomen en vind dit level zo veel leuker dan level 1 en 2. Level 1 vond ik echt het stomste van deze 3.

Nu ben ik binnenkort klaar dus met Killer Buns, maar mijn Buns zijn nog niet zoals ik ze wil hebben :+ . Wel al heel veel beter dan wat het was en nu vraag ik me af wat ik het beste kan gaan doen. Eerlijk is eerlijk, ik heb niet echt kunnen hardlopen door dit programma want dat vond ik te zwaar om en hard te lopen, en killer buns te doen maar ik heb hardlopen wel echt gemist. Ik zat zelf te denken aan de Shred, en die dan net als de KB 4-5 keer per week te doen. Dan blijf ik toch ook mijn billen en benen trainen, en ik kan makkelijker hardlopen daarnaast. Heeft iemand nog andere ideeën? Ik zag ook dat iemand (Bhri?) blogilates kalender deed, dat zag er ook leuk uit. Hoelang per dag is dat ongeveer? En zijn er cardio dagen die ik dan zou kunnen vervangen door te gaan hardlopen?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:50

ripped in 30 is een fijn programma J508
vergelijkbaar met de Shred (totale lichaam) maar net wat zwaarder en bedoelt om 5 a 6 x per week te doen
evt BR zou ook kunnen, maar die moet je 6 dagen doen en sommige dagen ga je ook wel je benen voelen

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:57

Is Ripped gewoon volledig op YouTube of Vimeo te vinden?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:02

Er staan links op de eerste pagina van dit topic.
Heb zelf de dvds van Amazon.. helemaal niet zo duur

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:04

J508 schreef:
Ik zag ook dat iemand (Bhri?) blogilates kalender deed, dat zag er ook leuk uit. Hoelang per dag is dat ongeveer? En zijn er cardio dagen die ik dan zou kunnen vervangen door te gaan hardlopen?

Bri doet de blogilates kalender, maar ik ook.
De kalender is iedere maand anders, maar een workout kost ongeveer een uur per dag en bestaat uit een aantal youtube filmpjes. Er zitten altijd cardio dagen tussen inderdaad.
Zelf pak ik meestal 2 a 3 dagen van blogilates mee, de rest is hardlopen voor mij en soms ook een dag niks. De kalender gaat uit van 6 dagen sporten, en 1 dag rust.
Maar ik maak er dus mijn eigen mix van, de workouts die ik van blogilates meepak focussen zich vooral op buik/core, armen en rug. Soms pak ik ook wel een benen filmpje mee, en gisteren heb ik de HIITS die eigenlijk hoorden bij maandag gedaan (en ik was echt dood na afloop :')).
Maar ik wil het hardlopen opbouwen naar een halve marathon eind april, dus ik bouw de workouts wat af, maar niet helemaal omdat core ook ondersteunend is voor het hardlopen.
De kalender voor januari vind je hier http://www.blogilates.com/blog/2013/12/ ... r-is-here/

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:29

Net voor de 2e keer level 1 gedaan.
Het werkt echt in op mn benen en armen..
Abbs voel ik nog niet echt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:42

J508: BR heeft 2 cardiodagen per week, die ontzettend saai zijn, dus dat zou je zeker kunnen combineren met hardlopen. Ook zitten er toch veel oefeningen in die je dijen en kont aanpakken, dus je buns zouden er zeker bij winnen :P
Maar Blogilates is ook ont-zet-tend fijn! Cassey heeft zelf ook hele mooie buns, dus dan moet het wel effectief zijn denk ik zo :P Er zijn in de huidige kalender drie cardiodagen: 1 HIIT, 1 HIIT-loopband dag, en 1 Cardio Dance Day (heeeeel leuk om te doen!). De huidige kalender doet 1 x benen en 1 x kont. De workoutsessies duren gemiddeld 50 minuten, maar ze vliegen voorbij. Alleen de Dance Day is zo'n 35 minuten denk ik.

Tot nu toe heb ik echt nog niet veel filmpjes gezien die ik niet leuk vond om te doen. Cassey is ook een motiverend voorbeeld omdat ze er zo 'echt' uitziet: gewoon heel mooi slank met mooie vormen, en ik merk dat ik dat zelf motiverend vind omdat het een 'haalbaar' doel lijkt, zeg maar.

Gewoon doen Eline! Als je merkt dat je de filmpjes echt al kan, gewoon naar het volgende level gaan :)

Succes Cindeeh! En natuurlijk horen wij binnenkort het succesverhaal, niet zo aan jezelf twijfelen meid!

Ik duim voor je Kameleon! *\o/*

Wendy: Ik vond de HIIT maandag echt afschuwelijk!

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:50

Bedankt meiden, voor de info. Blogilates heb ik wel eens wat filmpjes van gekeken (niet mee gedaan nog) maar ze komt altijd zo heerlijk vrolijk over. Misschien is dat dan wel iets om te gaan doen, lijkt me een leuke afwisseling van Jillian's strenge stijl ;) .

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:08

De blogilates klinkt heel erg leuk, maar een uur per dag is voor mij nu even niet haalbaar ivm werk -O- vind het al heel wat van mezelf dat ik 's ochtends een work-out van 30 minuten erin gepropt krijg :+ En 's avonds ben ik echt te moe (28 km fietsen + hele dag werken). Nouja ik hou het gewoon nog maar even bij Strenge Juf Jillian :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:22

Ik vind een uur per dag ook echt te veel. Naast paardrijden, crosstrainen of hardlopen vind ik een workout van een half uur de max. Daarom ben ik ook nog niet over naar KB. Die duurt 40 minuten dacht ik en dan gaat het mij tegen staan :o

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:32

40 minuten staat mij idd ook tegen.. Krijg de shred er net allemaal tussen gepropt
Maar misschien is het psjiegiesch :+