[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GiermanLB

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:40

Ik wil ook graag weer beginnen met hardlopen, deed ik eerst heel fanatiek.. Maar dit weer houd me tegen :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:46

De kou is voor mij nog niet zo'n probleem, maar zolang het vriest durf ik het niet. Ik ben echt een vreselijke onstabiele kluns en ik slip overàl, er moet maar op mijn weg toevallig een ijzelplek liggen en ik kan de komende maand misschien helemaal niks meer sporten :+ .

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:03

Dat is wel vervelend Kwanyin! Enne schop @GiermanLB, als je loopt is het helemaal niet meer koud! (zegt deze enorme koukleum die met 2 elektrische dekens en nog veel meer slaapt).

Hier houden ze het fietspad netjes ijs- en sneeuwvrij :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:07

Ja, als er in de herfst veel blaren op de grond liggen en het is nat dan moet ik al heel berekend gaan stappen want dan glij ik ook regelmatig uit :+ .
Hier is helaas niet alles netjes sneeuwvrij :n . Ze hebben alleen voor ieders garage alles opgeveegd, maar er tussen in ligt het nog vol sneeuw en ijs.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:11

beetje een raar lijstje in de ochtend... maar ik moest naar de tandarts en daarna deed alles beetje pijn...dus niet veel gegeten;

O; snack a jack kaas
M: 2 donkerbruine broden met biologische ham en een kop unox groentesoep
T: 2 vezelrijk crackers met smeerkaas
A: weet ik nog niet...waarschijnlijk aardappels,groente en vlees (maar ligt aan mams...wat ze kookt .. het kan ook net zo goed patat zijn met een frikandel/goulash kroket := maar ik eet gewoon wat ze mij voorzet :D )
T: Vanavond heb ik besloten dat ik al snack lekker 2 snack a jack rijstwafels kaas mag :)

Verder aan sport niet zo veel... gezien de sneeuw ^)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:19

Ik vanochtend voor het eerst gewogen, ik was met iets meer gewicht begonnen dan dat ik toen dacht. Da's t nadeel er van dat je het gewicht niet echt ziet zitten, maar helaas wel degelijk op de weegschaal.

Anyways, ik ben 4.8 kg kwijt sinds 1 januari :D . Woog vanochtend 80.2 . Ik ga nu elke donderdag ochtend wegen om het bij te houden en de resultaten sla ik op in mijn telefoon. Dit motiveert me wel om ook er bij te gaan sporten. Mijn doel is sowieso de 70 te halen voor eind april, dat lijkt me wel redelijk. Dan wil ik denk ik nog 5 kg er af en dan is het goed. Maar goed, dat zie ik tegen die tijd wel. Nu eerst maar weer naar de 70.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:22

Mijn dieet staat nu op een laag pitje.. Lig in het zh na het knippen van amandelen. Nu zal het vanzelf wel heel snel gaan met de kilo's..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:41

Sterkte naath. Waarom heb je die nu pas weg laten halen? Nu lekker veel waterijsjes!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:59

Sterkte.
Ik ben bloed wezen prikken en heb misschien bloedarmoede, daarom ben ik de hele dag bezig met fruit eten. Heb zelfs me over mijn angst heen gezet en heb nu een glas vifit voor me...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:12

Auw, sterkte! Doet het erg pijn?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:13

Ben je bang voor vifit?

Sterkte iedereen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:22

Het is niet abnormaal om ze op latere leeftijd weg te halen,
Ik was ook 16 jaar, mijn vriend vond me toen stinken uit mn mond erna :')
Maar veel sterkte!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:30

Voor drank met kcal :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:32

Veel beterschap!

Ik heb mijn amandelen nog altijd := . Mijn wijsheidstanden ook trouwens, terwijl mijn tandarts er meer dan een jaar geleden al een verwijsbrief voor heeft gemaakt. Ik moet op sterven liggen voordat ik durf :') .

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:34

Als je wilt afvallen kan ik het je aanraden om ze weg te laten halen... Voor allebei hahaha.

Hannahaapje, bloedarmoede? In de zin van ijzertekort? Of B12 tekort? Je kunt fruit eten en drinken wat je wilt, maar indien het ijzer is dan ben je geholpen met een paar pilletjes en preventief ferro-siroop. Andere tekorten kunnen evt ingespoten worden.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:05

Selka schreef:
CCCCC schreef:
Welke griekse yoghurt heb je? Zonder vet? Een portie griekse yoghurt 5 % vet van de AH is al 4 punten.

0% vet, biologische (staat bij mij in het groen met 1 punt). Is het dan beter met vet te nemen??

Nee, dit is dan prima hoor! Ik heb altijd met 5% van de AH, die is 3 punten. Maar de jouwe is ook prima, maar om wat meer punten te eten, zou je inderdaad die met 5% kunnen nemen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:09

bedankt allemaal! De pijn valt nu nog mee, maar krijg veel pijnstilling. En idd, veel waterijsjes eten.. Heb ze eruit laten halen omdat ik de laatste jaren veel te vaak keelontsteking had.. Ben nu 26 trouwens en ouder hoe pijnlijker...

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:13

Sterkte Naath86! Lees dat het vaak nogal pijnlijk is als je ze op latere leeftijd weg laat halen... Hopelijk heb jij daar niet zoveel last van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:36

Sterkte Naath86! Mijne zijn eruitgehaald toen ik een jaar of 7 was, wat ik me nog vooral kan herinneren was dat ik absoluut geen ijsjes wilde eten, maar appelsap en chips wilde. Het eerste wat ik dus ook at was chips.. := iedereen op de afdeling vond me maar raar en apart haha. Beterschap!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:42

Ik ben er twee keer aan geholpen. Op mijn 2e en 4e jaar :)

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:44

Dais_ schreef:
Hannahaapje, bloedarmoede? In de zin van ijzertekort? Of B12 tekort? Je kunt fruit eten en drinken wat je wilt, maar indien het ijzer is dan ben je geholpen met een paar pilletjes en preventief ferro-siroop. Andere tekorten kunnen evt ingespoten worden.

hier een meelezer, nav. zware haaruitval er uit gekomen dat ik ijzer te kort heb. huisarts wou mij niet aan ijzerpillen doen (ze deden hier heeeeel erg moeilijk over bij mij) moest eerst maar langs dietist gaan, deze concludeerde (wat ik zelf ook wel wist) dat er qua eten niet veel meer te halen is bij mij.
de hoeveelheden die je met fruit, extra vlees, extra groenten (spinazie, sperziebonen), brood/aardappelen binnenkrijgt is zeer gering.
vandaar dat ik nu eindelijk ook aan de ijzerpillen ben...

dietist adviseerde mij om wel volle melk/yoghurt te blijven gebruiken omdat je hier meer vitaminen/voedingsstoffen uit zou halen?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:49

Bij mij zegt de eetmeter ook dat ik gemiddeld veel te weinig ijzer binnenkrijg. Zijn er dus echt geen voedingsmiddelen waar dat veel in zit? Ik heb geen ijzertekort (recent nog geprikt) maar wil het ook niet krijgen. Zit wel altijd aan de lage kant qua ijzerwaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:20

Spinazie en appelstroop :)

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:05

Idd voor ijzer te kort appelstroop!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:13

Nou het dieet hier in het zh gaat goed, heel veel ijswater, waterijsjes en 2 happenvla.. Kreeg vandaag niet meer weg..