ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:38

Het is gewoon heel raar maar het is niet alsof de wereld eruit ziet als een doedelzak hoor :)

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:44

Wow opeens wordt hier weer gepraat haha! Komt door die facebookgroep, daar heb je wat meer privacy haha!

Ik had dat ook in het begin hoor Romy, voelt ontzettend gek! Na een paar dagen had ik daar geen last meer van, maar merkte toen nog niet echt veel verschil in concentratie, dus daarna over op dexamfetamine.. Merk ook daar nog steeds niet veel voordelen, maar ook niet veel nadelen, dat scheelt wel.. Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.. Maandag weer een gesprek, ben benieuwd!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:48

Wat zegt je omgeving!? Merken zijn wel verschil?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:00

Ik begin nu weer te twijfelen of ik het wel moet doen door al die bijwerkingen van jullie xD zometeen intake dus ik wacht dat even af

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:00

Ook niet heel erg eigenlijk.. Mn dagen zijn ook best wel onregelmatig, iedere week een ander rooster.. Ben vaak overdag op school of onderweg van&naar school en zie dus vooral 's avonds mn ouders etc., dus dan is het als het goed is wel uitgewerkt.
Wel ben ik sinds een tijdje fanatieker als het gaat om aantekeningen maken en opletten, dus dat zou er mee te maken kunnen hebben, maar dat kan ook liggen aan het feit dat we deze periode les hebben in kleine groepjes in een lokaal waar een docent je ook vragen stelt, terwijl ik normaal veel in collegezalen zat waar je dus amper contact had met de docent.

Ook autorijles gaat sinds een tijdje veel beter, maar dat kan ook komen doordat het kwartje is gevallen.
Ben nu steeds wat aan het wisselen, de ene dag wel nemen, de andere dag niet etc. Merk vooral dat ik wat vermoeider ben als ik het niet neem en als ik het wel neem dan heb ik veel moeite met in slaap komen.
Ik vind het erg lastig om te bepalen of het werkt. Ergens denk ik dat het wel werkt, maar ik merk geen grote verschillen dus dat is zo lastig.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:06

Britt_Sisi schreef:
Ik begin nu weer te twijfelen of ik het wel moet doen door al die bijwerkingen van jullie xD zometeen intake dus ik wacht dat even af

De meeste bijwerkingen gaan na een tijdje weer weg geloof ik, en het verschilt per persoon, dus je kunt het wellicht een tijdje proberen! En niet te snel opgeven, want het kan dus zijn dat de bijwerkingen na een tijdje weer verdwijnen..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:27

xxLady, de ene dag wel nemen en de andere dag niet, dat werkt niet. Je kunt beter regelmaat houden in het nemen van de medicijnen. Vaak doet men dat niet wegens de bijwerkingen, maar die worden echt minder als je er regelmaat in brengt.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:05

Ik heb voor 17 feb een afspraak staan bij psyq.. Hebben jullie enig idee hoelang zon traject daar duurt?

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:39

Ik deed het eigenlijk meer om te kijken of ik veel verschil kon merken. Een paar dagen wel en dan weer een paar dagen niet etc.. Maar geloof inderdaad niet dat dat de oplossing is haha!

En geen idee Britt, geen ervaring mee!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:43

Britt_Sisi schreef:
Ik heb voor 17 feb een afspraak staan bij psyq.. Hebben jullie enig idee hoelang zon traject daar duurt?

Voor wat!? Het duurde bij mij super lang tot ik mn intake had, daarna gelijk afspraak gemaakt met m'n coach en arts voor de weken erna.

Ligt eraan wat je zelf wilt, de medicatie groep is 6 weken. Coaching 3 maanden (maar die zie ik bv nu 2 maanden nietk dacht en verder is alles vrij in te vullen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:23

Britt_Sisi schreef:

Bij mijn dochter heeft het een jaar geduurd. Maar toen zaten er andere (noemen ze comorbiditeiten ofwel stoornissen) bij. We gingen van ODD naar Borderline, naar ASS en bleek het uiteindelijk ADD. Dus waren we wel even mee bezig

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:28

Met traject bedoel ik het krijgen van de medicatie haha! De diagnose heb ik al en ik wil graag medicatie proberen. Het zou fijn zijn als dat dit jaar nog kon ivm school..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:41

Ow, dat was bij mij in 2 weken allemaal geregeld! Ik heb het zelf uitgesteld tot het nieuwe jaar en wilde starten dmv en medicatie groep.. Maar dat is ook een keuze

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:10

Romyv schreef:
Ow, dat was bij mij in 2 weken allemaal geregeld! Ik heb het zelf uitgesteld tot het nieuwe jaar en wilde starten dmv en medicatie groep.. Maar dat is ook een keuze

Diagnosestelling heeft een jaar geduurd ongeveer. Maar ik wist het wel al ca. 10 jaar (nou ja, wel dat er wat was). Mss weet jij dat nog wel Manon :D :D ) Kun je nagaan hoe moeilijk dat dan is. Een diagnose krijgen voor ADD. ADHD zien ze vaak wel (wegens de H valt het vaak wel op) maar ADD....
Mijn neefje heeft nu de diagnose ADHD (weet je wel bij wie het in de familie zit :D :D :D :D ). Maar daar zie je het ook wel duidelijk aan. Van de week weer de WC papierpropjes van het plafond in het toilet kunnen pulken toen ze weer op visite waren _O- _O-

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:42

Ik zit er al maanden tegenaan te hikken om de HA te bellen voor een verwijsbrief....lekker op z'n ADD's: "dat doe ik later wel".. :') .misschien toch maar eens mezelf die schop onder m'n hol verkopen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:44

Sjit, meds vergeten in te nemen.. Zit even te twijfelen of ik t nu alsnog neem of een dagje ga fladderen. Heb concerta dus moet wel even nadenken wat wijsheid is :')

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:23

Werkt toch Max 12 uur? Hoe laat moet je naar bed?

Serieus, ik was gisteravond klaar wakker door de dexmethylfenidaat.... Om 1 uur snachts heeft mn buurjongen 2x 5mg melatonine gebracht en zelfs daarmee heb ik het bijna 4 uur zien worden :(

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:30

Ik heb besloten het niet te nemen :') dadelijk heb ik weer plafonddienst!

Balen zeg :(:) Het zal eerst nog even wennen zijn, maar moet daarna echt wel beter worden. Anders hup terug naar de psych en verder kijken!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:33

Romyv schreef:

Serieus, ik was gisteravond klaar wakker door de dexmethylfenidaat.... Om 1 uur snachts heeft mn buurjongen 2x 5mg melatonine gebracht en zelfs daarmee heb ik het bijna 4 uur zien worden :(

Kun je dan niet beter gewoon Ritalin nemen? (Maar dan moet je wel weer zelf beter plannen en dat is meestal niets voor de ADDer ADHD er :D ). Dan kun je bijv. de laatste pil niet nemen.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:34

Ik heb, na een paar weken uitstellen, eindelijk de stap gezet en ben via de huisarts bij de psycholoog terecht gekomen. Ik heb niet met zoveel woorden gezegd dat ik denk dat ik misschien ADD heb, maar ik heb gewoon uitgelegd waar ik last van heb. De psycholoog kwam zelf met ADD, of ik daar wel eens aan gedacht had. Nu gaan we volgende week een screening doen. Ik ben heel benieuwd of er wat uit komt. Maar ook als er niks uit komt gaat ze me wel gewoon helpen met de problemen waar ik tegenaan loop, dus dat is sowieso al heel fijn.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:35

Babootje schreef:
Romyv schreef:

Kun je dan niet beter gewoon Ritalin nemen? (Maar dan moet je wel weer zelf beter plannen en dat is meestal niets voor de ADDer ADHD er :D ). Dan kun je bijv. de laatste pil niet nemen.

Ik heb ook een tijdje Ritalin genomen in het schema 10 mg - 10 mg - 5 mg. Toen geen slaapissues :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:10

Zou ik ook in die fb groep mogen? Ik heet Cindy van 't Hooft

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:31

Hoe kom ik in die fb groep? Zal ik een pb sturen naar iemand?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:09

1234321 schreef:
Hoe kom ik in die fb groep? Zal ik een pb sturen naar iemand?

Eline91 even een berichtje sturen. die heeft m opgericht

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:52

Klopt 1234321, je mag me ook gerust een berichtje sturen op m'n facebook zelf:

https://www.facebook.com/eline.esprit

Cindy ik heb je als vriend toegevoegd, dan kan ik je uitnodigen voor de groep ;)