[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:20

kojack schreef:
Goedemorgen!

eventjes een vraagje hier, heb sinds 2 weken een nieuw spiraaltje (oude was bijna over datum)..

Ik heb al een week beetje last van mn borsten, weet iemand of dat normaal is? Kan het me niet herinneren van de vorige keer.

Ja, staat in bijsluiter als bijwerking

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:22

Ik slik al jaren de pil (nu al zo'n 3 jaar die goedkopere variant) en heb nu al een paar maand zo rond de derde week last van spotting. Kan de pil niet eens meer doorslikken, want dan krijg ik echte doorbraakbloedingen. Herkend iemand dit? Of kan het ergens aan liggen?
Enige dat is veranderd is dat ik fysieke arbeid doe en dat is wel vermoeiend.

Ben er echt niet happy mee...

Mando

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 06:13

Controle Ziekenhuis, heb het bij de gyn laten zetten hier in Drachten.

Het valt me op dat alle gyn altijd mannen zijn _O- ...
Leuk de hele dag dozen kijken _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:23

Ik heb in december de mirena eruit laten halen, wegens irritante bijwerkingen.
(was de 2e mirena in mijn leven)

Inmiddels tijd zonder anticonceptie van mijn kant gedaan en nu wil ik weer 'iets'.
Enige wat voor mij beetje overblijft is de pil.
Mirena gaf mij teveel mannenlijke hormonen,dus dat wil ik niet meer.

Aanraders qua pil?
En móet je daar perse mee beginnen als je menstruatie er is of kan dit op elk ogenblik gestart?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:38

Fiffill schreef:
De mensen die gestopt zijn met de pil, waren jullie netjes op tijd weer ongesteld of duurde het even voor alles weer werkte naar behoren?

eerste keer wel, de keer daarna was het alweer verschoven. (mijn eigen patroon is om de 6 ipv 4 weken ongeveer)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:09

Hoi, ik kom ook even binnen vallen met een vraagje :)

Sinds zo'n 3/4 jaar ben ik aan de pil en sinds zo'n 1,5/2 jaar slik ik deze regelmatig door. Ik slik door omdat ongesteldheid mij veel klachten oplevert: iedere dag enorme buikkrampen, rugpijn en soms hoofdpijn. Dit wil ik zo veel mogelijk vermijden en daarom slik ik de pil door. Ik heb wel vaker tussendoor lichtjes bloedverlies/doorbraak bloeding gehad, maar momenteel ben ik gewoon helemaal ongesteld geworden terwijl ik gewoon de pil slik en deze nooit vergeet. Nu ben ik de pil nog steeds aan het slikken terwijl ik dus onbedoeld ongesteld ben geworden. Is dit normaal? En moet ik de pil gewoon door blijven slikken en wachten tot de ongesteldheid weer 'weg' is, of moet ik nu stoppen met slikken en gewoon ongesteld worden en dáárna weer opnieuw beginnen met slikken?

Alvast bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:24

Je kan door blijven slikken, maar ervaring bij mij leert dat ik dan gewoon ongesteld blijf tot ik een keer een stopweek heb. Daarom hou ik maar netjes een stopweek :)

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:10

Ja precies Birgit. Dan komt het misschien toch onverwacht...!!!
Gewon een keer weer stopweek houden als je strip op is.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:40

Ook ik kom hier even binnenvallen..
Ik ben vorig jaar gewisseld van pil en dat ging eerst gewoon goed, nergens last van. Tot eind vorig jaar, toen kreeg ik ineens buikpijn. Ik ben er toen een maand mee gestopt, om te kijken of het echt van de pil kwam, en daarna een maand weer geslikt en kreeg ik idd weer buikpijn. Daarna maar helemaal gestopt. Nu zijn we minstens een half jaar verder en heb ik hem weer even geslikt zodat ik tijdens pinkpop niet ongesteld werd, eerst was er niets aan de hand maar laatste week begon het weer en werd het zo vervelend dat ik een paar dagen eerder gestopt ben :(.
Heb er absoluut geen zin in, maar ik zal maar gewoon langs de dokter moeten ofniet :+

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:30

myself133: ja, zou ik zeker doen. Ben benieuwd wat er uit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:43

Ik heb microgynon voorgeschreven gekregen,dokter was hevig verbaasd dat ik geen mirena meer wilde.
Ze was geen fan van yasmin en yaz24 terwijl mij die wat leken en wuifde het zo van tafel.

Is microgynon "goed"..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:59

Dat verschilt per persoon. Ik heb dr gruwelijke hoofdpijn van gekregen en viel er van flauw. Allemaal scans en weet ik wat gehad en uiteindelijk was de microgynon de boosdoener. Maar dat verschilt bij iedereen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:42

Ik had de merkloze versie van Microgynon en ik stuiterde compleet van de stemmingswisselingen. Zo depri als een draaideur en zelfs mijn vriend vroeg na een aantal weken of het niet verstandig zou zijn om even langs de HA te gaan voor iets anders :=
Daarna heb ik de Yasmin gehad, dat vond ik de fijnste pil die ik ooit geslikt heb. Zat goed in mn vel, puntgaaf huidje dus ik was heel tevreden. Uiteindelijk zat ik twee jaar aan de AB vanwege constante blaasontstekingen en ben ik uit veiligheid voor de Mirena gegaan.

Maar het verschilt echt per persoon, er zijn ook mensen die de Yasmin niks vinden en de Micro weer geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:19

Ik moest mijn menstruatie uitstellen, met een nepvariant van de microgynon. Mijn vent was blij dat ik stopweek had. Ik weet niet wat er in die neppe variant zit, gezien de samenstelling overeenkomt met mijn laatste fase van de Trigynon. Maar voor mij ook geen merkloze meer.. ik werd echt extreem giftig en ik had geen messen moeten hebben denk ik :=

Terwijl ik met Trigynon nergens last van heb, mijn eigen zonnige zelf ben :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:19

Ik heb Microgynon (de echte dan), ik heb er geen bijwerkingen van.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:27

Merkloze microgynon 30 zorgde bij mij ook voor gevaarlijke situaties. Kon niks hebben, was om het minste of geringste enorm pissig en niet meer voor rede vatbaar. Nu merkloze microgynon 20 en neeeeergens last van :D Wat een zegen.

Bente, ik stuiterde direct mijn cyclus in toen ik gestopt was. Die is regelmatiger dan een klok, en dat was ook zo na het stoppen. Na het stoppen gewoon de stopbloeding en keurig uhm.. 28? dagen later weer ongesteld. Halverwege ook braaf dubbelgeklapt van de pijn door m'n eisprong, en dat feestje herhaalde zich dus netjes. Heel fijn :j :j
:+

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:01

hee allemaal! ik zit al 4 jaar aan de pil, eerst de standaard maar na 3 jaar kreeg ik elke maand doorbraakbloedingen dus de samenstelling aangepast en nu heb ik ethinylestradiol/desongestrel. Gaat prima nergens last van... maar, ik kan niet langer dan 1 week doorslikken, daarna krijg ik doorbraakbloedingen. Iemand tips?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:10

Niet doorslikken :)?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:43

Inderdaad gewoon niet doorslikken dan.

Nou morgen is DE dag, om 8u wordt mijn spiraal gezet....
Heb nu al buikpijn, ben al een paar keer naar de wc geweest :+ , ik ben zenuwachtiger om daar met mijn doos open te gaan liggen, dan voor de pijn.... :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:18

Sterkte alvast! Heb je je doos wel verteld dat ze morgen bekeken gaat worden? :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:20

Ik heb microgynon 30 (niet de merkloze variant maar de echte), eigenlijk nergens last van qua bijwerkingen. Goed, ik hou wat vocht vast in de tweede periode, maar dat verlies ik altijd weer in de stopweek :) Als dat het enige is..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:25

sunshine schreef:
Inderdaad gewoon niet doorslikken dan.

Nou morgen is DE dag, om 8u wordt mijn spiraal gezet....
Heb nu al buikpijn, ben al een paar keer naar de wc geweest :+ , ik ben zenuwachtiger om daar met mijn doos open te gaan liggen, dan voor de pijn.... :o

succes, het valt echt mee :D
en nadat die onderbroek uit is en je eenmaal ligt....schaamte helemaal over.
dan ben je wel druk met andere dingen.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:18

Herkent iemand met de Nuvaring sterke schommelingen in borstgrootte? In de laatste week zijn ze groot en vol, en tijdens de stopweek krimpen ze enorm en dan zijn al mijn bh's te groot voor een week ofzo. Vind het wel lastig, moet ik nou echt extra kleinere bh's gaan kopen voor mijn stopweek? -O-

Moet er wel even bijzeggen: ik ben vorige zomer 3 maanden pil-loos geweest en toen waren ze ook echt kleiner. Toen ik nog de neppe microgynon nam bleven ze gewoon altijd hetzelfde, maar wel een cupmaat groter dan wat ik nu 'gemiddeld' heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:38

Nouja, stemmingswisselingen heb ik al, ben (weer)begonnen met medicatie daarvoor.
Had een tijd dat ik dacht dat het door mirena kwam, ben nu 7 maand zonder enige anticonceptie (dus geen pil,geen mirena, geen hormonen dus).
En het heeft niets geholpen.
Dus bij mij niet hormonaal, de depressies en de stemmingen.

Mirena kreeg ik bijwerkingen van, dus die wil ik niet meer...
Weet niet wat ik anders kan nemen, dan de pil.

chantalxoxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 08:17

Hoi, ik heb niet dit hele topic door gelezen dus als mijn vraag al ergens voor komt mijn excuus..

Ik heb 3 jaar lang een spiraaltje gehad en inmiddels slik ik alweer 2 jaar de pil. ik hou netjes iedere maand een stopweek dus niks aan de hand.
Ik werd toevallig nooit ongesteld op vakantie want dat was of net er voor of net erna. Dit jaar moet ik voor het eerst ongesteld worden op vakantie,
Ik vertrek over morgen en hoor vandaag officieel ongesteld te worden, ik zou dus niet heel de vakantie ongesteld zijn maar wel de eerste paar dagen.
Nu heb ik voor het eerste de pil door geslikt dus hoop ik dat het wegblijft. Heeft iemand een slechte ervaring met voor de eerste keer de pil door slikken?
Ik lees echt minder leuke verhalen op internet. Nu ik die verhalen lees krijg ik ineens een ongesteld buikpijn op komen en ik vind het maar niks. ik slik Ethinylestradiol Levonorgestrel. Iemand ervaring met die pil om door te slikken?

Thanks alvast.