[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:16

Is weightcare nou echt ongeveer de helft van de prijs van modifast? En hoe bevalt het? Zwaar om vol te houden of niet zo?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:28

ik ben nu halverwege dag 3, en het valt me helemaal mee. ik heb geen honger (alleen savonds laat, maar dan ga ik gewoon op tijd naar bed).
wat ik net zei, het is wel allemaal erg zoet, maar wel variatie en het vult goed genoeg. ik heb bij het kruidvat iets van 23 euro voor de kuur van 5 dagen betaald.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:45

Ik heb weightcare al een mailtje gestuurd of er iets is zonder chocolade om die repen te vervangen. Ben benieuwd of ze vlot antwoorden.

Vriendin/collega wilde net al de repen hebben, die wil ook wel wat afvallen.

Het probleem is dat ik naar Nederland moet rijden om andere producten te halen, hier kan ik nergens Weightcare producten vinden. En als ik klaar ben met werken, zijn de winkels in Holland dicht.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:40

Misschien is Herbalife anders wat voor je?
Die hebben genoeg zonder chocola :j
Kun je ook bestellen via internet :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:19

Van Weight Care heb ik alleen positieve berichten gezien, van Herbalife overwegend negatieve. Plus dat het dubbel zo duur is. Dus nee, ik ga niet met Herbalife beginnen ;)
Weight Care heeft mijn mail nog niet beantwoordt, en ik kan het informatienummer niet bellen vanaf hier :(

Ondertussen zit ik te stikken van de honger. Ik was blij om 16 uur een tussendoortje, wat hartigs te kunnen slurpen, de tomatenbouillon. Maar da's gauw verteerd en weg! Mijn maag knort enorm, en ik kan pas over 2 uur het "avondeten" klaar maken. De pasta. Maar aan het zakje te zien gaat dat een babyportie zijn... ik dacht dat het "dieten" was, niet "honger lijden"... of is dat hetzelfde? :D
Honger lijden wil ik niet hoor, dan zoek ik wel een andere manier. Je wordt er zo beroerd van he, als je écht honger hebt en je krijgt niets. Dat lijkt me ook niet goed.

Of ben ik nu de zeikerd aan het uithangen, zo'n "beginner" wat dieet betreft? :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:25

Ik heb net als avondeten een kommetje chinese tomatensoep gehad met crackertjes tonijn! :) Zometeen lekker sporten.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:44

Kan je daar op leven Dreamy? :O ik vind het wat weinig :o Tenzij het natuurlijk een rijk gevulde tomatensoep was :)

Mijn lijstje voor vandaag. Niet top maar wel weer goed genoeg vond ik zo. Tips zijn natuurlijk wel altijd welkom!

O: 2 broodjes met bona (margarine) en hagelslag :Y) (gewoon even genieten op de maandagochtend)
T: 1 appel
L: 3 crackers met tomaat, sla en slankie komijn
T: 1 banaan, 1 peijnenburg minder suiker
D: aardappels, witlof en een hamkaassausje versgemaakt :)
T:?

En dan heb ik nog 1,5 liter water gedronken en een stuk of 4 a 5 koppen thee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:48

GamblersCup schreef:
Van Weight Care heb ik alleen positieve berichten gezien, van Herbalife overwegend negatieve. Plus dat het dubbel zo duur is. Dus nee, ik ga niet met Herbalife beginnen ;)
Weight Care heeft mijn mail nog niet beantwoordt, en ik kan het informatienummer niet bellen vanaf hier :(

Ondertussen zit ik te stikken van de honger. Ik was blij om 16 uur een tussendoortje, wat hartigs te kunnen slurpen, de tomatenbouillon. Maar da's gauw verteerd en weg! Mijn maag knort enorm, en ik kan pas over 2 uur het "avondeten" klaar maken. De pasta. Maar aan het zakje te zien gaat dat een babyportie zijn... ik dacht dat het "dieten" was, niet "honger lijden"... of is dat hetzelfde? :D
Honger lijden wil ik niet hoor, dan zoek ik wel een andere manier. Je wordt er zo beroerd van he, als je écht honger hebt en je krijgt niets. Dat lijkt me ook niet goed.

Of ben ik nu de zeikerd aan het uithangen, zo'n "beginner" wat dieet betreft? :D

Haha, nee joh. En goed nieuws: het wordt vanzelf beter. :) And until that moment, veel water drinken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:50

Nueve schreef:
OK, here we go!

O: magere yoghurt + crunchy
T: mueslireep (lightversie) + crackertjes
L: twee broodjes met kaas
T: fruit (mandarijn en een aantal druiven)
A: maaltijdsalade (met hoop groentjes, sperziebonen, etc. met tzatziki)

Hooopelijk kan ik me er aan houden :D

Even een update. So far so good.
Wat zal ik vanavond als tussendoortje nemen? Yoghurt met wat fruit? Alleen fruit?
You tell me! :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:51

Ligt er aan hoeveel trek ;) veel trek zou ik yoghurt en fruit doen :) vult meer :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:23

mijn lijstje vandaag: (weight care dieet)
O: Muesli? met melk (was wel lekker, maar leek meer op die smacks achtige gepofte graan)
M: caramel reep, en een appel, beker karnemelk
T: (pas om 17oo uur want het was megadruk op mn werk) groentebouilonnetje, lekker
A: Ommelet! die vond ik echt lekker! had wel in een klein scheutje olijfolie gebakken want ik heb geen goede antiaanbakpan.
Dessert: er staat nog een chocoladepudding in de koelkast.

ik ben over de helft.. tot nu toe gaat het goed.
sterkte GC!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:25

Mijn collega's hadden net een gesprek over wat ze vanavond gingen koken... :( Ik ben dus NIET geschikt voor een dieet!
(en dat al op dag 1)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:26

Diëten hoort echt niet gelijk te zijn aan honger lijden. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:28

Saskiaatje schreef:

Als je lichaam gewend is om de hele dag door volgestopt te worden (zeg niet dat het bij haar zo is), ja dan is het logisch dat je last krijg van hongergevoel als je dan ineens veel minder eet. Lijkt mij niks vreemds aan.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:29

Jawel GC, je kan het. Je wilt het! Denk niet aan wat je allemaal "mist" maar hoe lief je voor je lichaam wil zijn en hoe gezond het allemaal is en ook hoe lekker je je voelt :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:29

Saskiaatje schreef:

nee mee eens hoor.. dat hou je niet vol.

maar goed, je moet wel goed gemotiveerd zijn, en volhouden/doorzetten. je kan niet verwachten dat het allemaal leuk en makkelijk is. t is een strijd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:35

Nou, als je maag steeds harder gaat knorren zodat je collega's het horen en je krijgt zo'n "zwak" gevoel, dan noem ik het honger lijden ;(

Ik ga straks die pasta maken en een pudding eten, en verder met water drinken. Als ik vanavond niet van m'n stokje ga, kijk ik wel verder. Zit nog steeds met dat "chocolade probleem"... jemig, ik dacht een makkelijk 5 dagen kuurtje te gaan doen! :D

Nueve, ik stop me niet de hele dag door vol!! :D Het probleem bij mij is dat ik geen regelmatig leven heb door werk en hobby, en dat ik dus grote porties eet en 's avonds zo laat thuis ben dat ik meestal niet meer kook, maar wat "makkelijks" naar binnen schuif. Dit merk ik wel, dat ik dat nu al een paar jaar doe, dus er mogen een paar kilootjes af vind ik. Hoewel BMI allemaal in het groene bereik is.

vibabu, ik denk niet aan wat ik allemaal mis, ik ben een lui varken en vond het eigenlijk wel best dat ik alleen maar zakjes hoef te mengen met water of melk :D Alleen de hónger die ik heb... |(

juval, jij schreef sinds dag 1 dat je niet echt honger had, alleen dat je 's avonds trek krijgt. Ik loop echt te stíkken van de honger, wordt er een beetje "licht" door. Dat vind ik eigenlijk geen gezonde "strijd". Leuk en makkelijk had ik ook niet verwacht hoor, anders zat iedereen die een wat kwijt wil fluitend aan een dieetje. Maar zo had ik ook niet verwacht. Misschien toch een iets minder "crashdieet" beter voor mij? Ik heb er geen problemen mee wat minder te eten, maar ik moet ook niet scheuren van de honger, dan hou ik het niet vol.

klaag, klaag, klaag :o

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:38

Kan je niet een beetje magere yoghurt of kwark eten? Weinig kcal, weinig koolhydraten, alleen wat eiwit.... en het geeft je een vol gevoel :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:40

hihi.. klaag maar raak hoor.. geen probleem mee :) geniet van de pasta!
iedereen ervaart het diëten natuurlijk weer anders.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:44

Nueve schreef:
Saskiaatje schreef:

Als je lichaam gewend is om de hele dag door volgestopt te worden (zeg niet dat het bij haar zo is), ja dan is het logisch dat je last krijg van hongergevoel als je dan ineens veel minder eet. Lijkt mij niks vreemds aan.

Nee, dat is ook niet vreemd, maar dat wordt geclassificeerd als een crash dieet, normaliter stop je tijdens het diëten namelijk met snoepen e.d., maar zeker niet met gezond (en genoeg!) eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:48

Saskiaatje schreef:
Nueve schreef:

Nee, dat is ook niet vreemd, maar dat wordt geclassificeerd als een crash dieet, normaliter stop je tijdens het diëten namelijk met snoepen e.d., maar zeker niet met gezond (en genoeg!) eten.

Nee uiteraard niet, maar als ik kijk naar mijn lichaam.. Ik at nogal random, kon zo de hele dag door eten (kleine beetjes maar toch) en daar is mijn lichaam dan op ingesteld. Op het moment dat ik het reduceer naar 3 maaltijden + tussendoortjes, dan begint mijn lichaam toch wel te zeuren hoor. :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:50

Logisch! maar na een paar dagen merk je echt al wel verschil. gewoon even volhouden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:51

Ik drink gewoon thee ofzo dan, werkt prima :j

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:52

Nueve schreef:
Saskiaatje schreef:

Nee uiteraard niet, maar als ik kijk naar mijn lichaam.. Ik at nogal random, kon zo de hele dag door eten (kleine beetjes maar toch) en daar is mijn lichaam dan op ingesteld. Op het moment dat ik het reduceer naar 3 maaltijden + tussendoortjes, dan begint mijn lichaam toch wel te zeuren hoor. :D

Kwestie van negeren. :')
In principe knort je maag alleen omdat hij eten verwacht. En drie maaltijden + 2/3 tussendoortjes is gewoon voldoende, dus dan hoef je niet aan de vraag van je lichaam te voldoen. :n En dat doe ik ook niet! Lastig genoeg haha. :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:00

opvoeden die handel haha.. met onze paarden kunnen we het ook.. dus ons lichaam krijgen we ook wel onder controle :D