[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dingetje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:33

Wat een dilemma zeg! Haha!
Het lijkt me dat je deze strip gewoon kunt innemen.
Maar misschien dan toch even bellen met de huisarts en vragen wat je het beste kunt doen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:34

dingetje schreef:
Wat een dilemma zeg! Haha!
Het lijkt me dat je deze strip gewoon kunt innemen.
Maar misschien dan toch even bellen met de huisarts en vragen wat je het beste kunt doen.

heb ik afgelopen week gedaan, test doen, negatief, pil in nemen.
Maar ik heb zon idee dat da gewoon een standaard antwoord is, Ik heb ditnamelijk nog noit gehad.

En ik weet ook uit andere redenen, dat ik niet zwanger kan zijn.. Maar die zet ik uit respect voor mijn vriend hier niet neer in het openbaar, Mocht je geintereseert zijn mag je me pben

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:42

Ik zou gewoon zijn advies volgen en dan de stopweek even afwachten....

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:47

dingetje schreef:

oke dusn u maar gewoon geheel uit ritme die strip afmaken, ook als ik een doorbraakbloeding krijg, en dan gewoon de stopweek houden..Maarja dan is het gedoemd dat k ook niet ongesteld word agezien mijn lichaam misschien wel gaat denken dat ik de pil doorslik ?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:49

Je kunt toch gewoon je strip slikken? alleen hij is de eerste 2 weken niet betrauwbaar......

Ik heb trouwens op mijn mobiel een wekker staan om half 11, zodat ik niet vergeet de pil te slikken werkt super Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:54

malih schreef:
Je kunt toch gewoon je strip slikken? alleen hij is de eerste 2 weken niet betrauwbaar......

Ik heb trouwens op mijn mobiel een wekker staan om half 11, zodat ik niet vergeet de pil te slikken werkt super Lachen

Zoals ik al zei, heb ik nu WEL gewoon me pil weer genomen vandaag.

Eerder durfte ik hem dus niet te nemen omdat iknog niet ongesteld was (watik ook al eerder zei)

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:54

PinkyBubble schreef:
dingetje schreef:

oke dusn u maar gewoon geheel uit ritme die strip afmaken, ook als ik een doorbraakbloeding krijg, en dan gewoon de stopweek houden..Maarja dan is het gedoemd dat k ook niet ongesteld word agezien mijn lichaam misschien wel gaat denken dat ik de pil doorslik ?

Je zult toch weer regelmaat moeten krijgen dus dan zou ik het zo doen ja... Ja

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:55

dingetje schreef:
Je zult toch weer regelmaat moeten krijgen dus dan zou ik het zo doen ja... Ja

Oke, dus als ik met deze stripniet ongesteld word lijkt me dat logish? En dan gewoon weer na een week met een nieuwe beginnen, Zodat ik het ritme weer krijg zeg maar?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:58

Dat is wat ik bedoel.
Je zult alleen wel zeker moeten weten dat je niet zwanger bent.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:59

dingetje schreef:
Dat is wat ik bedoel.
Je zult alleen wel zeker moeten weten dat je niet zwanger bent.

Kan dit kwaad dan als ik depil slik?

Ik weet wel bijna zeker namelijk dat ik niet zwangerben, ten eerste heb ik na mijn laatste menstruatie geen sex meer gehad, En ten tweede spelen er dus zoals ik al eerder zei andere dingen mee waardoor ik vrijwel hele kleinek ansen heb om zwanger te worden.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:02

Heb net met d edokter gepraat, Ze willen inderdaad dat ik mijn pil nu ga in nemen, de strip afmaak, Dan moet ik gewoon in de stopweek ongesteld worden, Zoniet willen ze me op spreekuur zien.
Ze zei: Als je test negatief was kan je niet zwanger zijn, aangezien wij precies hetzelfde met jou urine doen als tegenwoordig de zwangerschaps testen in de winkel. Dus negatief is gewoon negatief (Gezien ik ongeveer nu al een maand zwanger had moeten zijn als dat zo was, had de test heus wel het zwangerschaps hormoon ontdekt).

Word ik de volgende keer niet ongesteld, moet ik een afspraak maken om langs te komen, Hoop niet dat ze in me doos gaan lopen graven brrrrrrrr

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:11

Je schreef dat er van alles aan de hand is in je persoonlijke leven. Stress kan ook een factoor zijn dat je menstruatie uit blijft. Toen ik voor het eerst geopereerd moest worden was dat precies in mijn stopweek maar, er kwam niets. Ik voelde me niet echt nerveus maar mijn lichaam reageerde er blijkbaar wel op.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:19

MandyR schreef:
Je schreef dat er van alles aan de hand is in je persoonlijke leven. Stress kan ook een factoor zijn dat je menstruatie uit blijft. Toen ik voor het eerst geopereerd moest worden was dat precies in mijn stopweek maar, er kwam niets. Ik voelde me niet echt nerveus maar mijn lichaam reageerde er blijkbaar wel op.

Ja klopt, Stress heb ik eigenlijk altijd, ben echt een kippie.

Maar nooit eerder heeft dat invloed gehad op me menstruatie, heb al wel eens ergere stres dan nu gehad, toen mijn moeder bijv bijna dod is gegaan aan een hersenbloeding.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:22

Pinky: niet stressen hoor, gewoon die strip nu afmaken en dus weer 'normaal' gaan slikken, je pil is nu wel even niet betrouwbaar (ik dacht 7 dagen maar check je bijsluiter)
.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:40

Je lichaam vindt deze stress misschien net iets te veel van het goede.
Waaromleg je je strip niet op je nachtkastje of naast je tandenborstel? Als je dan 'savonds naar bed gaat zie je hem liggen en denk je er vanzelf aan. Dus dan kan je ze niet meer vergeten.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:16

MandyR schreef:
Je lichaam vindt deze stress misschien net iets te veel van het goede.
Waaromleg je je strip niet op je nachtkastje of naast je tandenborstel? Als je dan 'savonds naar bed gaat zie je hem liggen en denk je er vanzelf aan. Dus dan kan je ze niet meer vergeten.

Nachtkastje heb ik niet, naast me tandenborstel slecht plan, heb het al eens geprobeert, heb een kat die in de gootsteen ligt, en graag vanalles van mijn wasbak afslaat, zodat de hond er vervolgens mee kan zeulen, in dit geval met de pil erg gevaarlijk.

Ik heb hem in de bestekla liggen, iedere ochtend smeer ik brood voor mijn vriend, dus zie ik hem iedere ochtend liggen.
DAt ik zo vaak ben vergeten is omdat ik een half jaar terug nog de pleisterpil had, en dus niet iedere dag op hoeft et eletten dat ik hem had.
Ik ben nu eenmaal gewoon een beetje des intilligent Haha!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:11

Pfff....ben nou al vanaf vorige week dinsdag ongesteld...door die k*tpil.
Gewoon doorbraakbloedingen enzo. Iedere keer denk ik: nu stopt het en ja hoor daar is het weer. Boos! Boos! Boos!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:42

poes schreef:
Pinky: niet stressen hoor, gewoon die strip nu afmaken en dus weer 'normaal' gaan slikken, je pil is nu wel even niet betrouwbaar (ik dacht 7 dagen maar check je bijsluiter)
.

Ik doe mijn uiterlijke best, het is alleen oz moeilijk omdat ik op mijn werk giga stres heb! Heb ik effe een keer geen stres, dan zorgt mijn baas wel ff dattie weer zijn poten aan me rug afveegt en me enorme stres bezorgt.
Meneer reageerd namelijk zijn gehele frustraties op MIJ af, en agezien ik hier op kantoor alleen zit is er niemand anders om dat op af te reageren Clown

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:43

Jetje1985 schreef:
Gewoon doorbraakbloedingen enzo. Iedere keer denk ik: nu stopt het en ja hoor daar is het weer. Boos! Boos! Boos!

Misshcien kan je even met de dokter overleggen? Ik heb met de gewone pil ook doorbraakbloedingen (ook als ik braaf me hele strip slik Vork ) Maar met de pleister pil had ik dit dus niet..

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:44

PinkyBubble schreef:
Jetje1985 schreef:

Misshcien kan je even met de dokter overleggen? Ik heb met de gewone pil ook doorbraakbloedingen (ook als ik braaf me hele strip slik Vork ) Maar met de pleister pil had ik dit dus niet..

Weet je wat ik wel raar vind? Als ik met de pil stop (ben een periode gestopt geweest hiervoor) was ik gewoon netjes op tijd ongesteld...en nu krijg ik doorbraakbloedingen...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:46

Jetje1985 schreef:
Weet je wat ik wel raar vind? Als ik met de pil stop (ben een periode gestopt geweest hiervoor) was ik gewoon netjes op tijd ongesteld...en nu krijg ik doorbraakbloedingen...

Ja dat is idd vreemd, misschien is net als bij mij je lichaam ontregeld, Ik zou toch even gewoon voro je eige gemoedsrust even de huisarts bellen hoor Lachen Vragen staat kan geen kwaad, misschien moet je eens vragen naar de Evra pleister pil, Dit heeft bij mij mega gewerkt, tot ik zelf allergish was voor de lijm (ben overal allergish voor Clown )

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:48

PinkyBubble schreef:
Jetje1985 schreef:

Ja dat is idd vreemd, misschien is net als bij mij je lichaam ontregeld, Ik zou toch even gewoon voro je eige gemoedsrust even de huisarts bellen hoor Lachen Vragen staat kan geen kwaad, misschien moet je eens vragen naar de Evra pleister pil, Dit heeft bij mij mega gewerkt, tot ik zelf allergish was voor de lijm (ben overal allergish voor Clown )

Haha.
Ik heb al met de assistente gebeld en ik moet het nog even een maandje aanzien.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:51

Jetje1985 schreef:
Haha.
Ik heb al met de assistente gebeld en ik moet het nog even een maandje aanzien.

DAt zegge ze altijd, dat is een standaard antwoord.
Info over Evra is ook op internet te vinden Lachen

Je heoft dat ding 1 x per week op te plakke, blijft 1 week zitten trek m eraf (doet geen pijn niet aanstelle Tong uitsteken ) plak weer een nieuwe, (3 x per maand dus) en dan je stopweek.

Ik vond hem zeer fijn als ik de jeuk van mijn allergie niet meetel Tong uitsteken
Je kan er ook gewoon mee zwemmen, Sporten/zweten geen probleem.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:19

Hmm die plakpil lijkt me wel iets voor mij. Alleen ik wantrouw de pil al, laat staan een pleister *LOL*
Maar daarvoor kwam ik niet echt. Ik heb namelijk net mijn eerste pillen strip 'op' en ik ben vandaag ongesteld geworden. Nu ben ik dus aan de pil begonnen omdat het altijd onregelmatig was en omdat ik er erg veel last van had [lees; slecht gezind, buikpijn, hevige bloeding enz en dat enkel de eerste dagen]. Maar deze ochtend ben ik toch weer even goed ziek geweest hoor Bloos! Heb lopen overgeven van de buikpijn enz, ondertussen 3 asperines naar binnen gewerkt die er allemaal heel netjes weer uitkwamen ¬¬'
Is dit normaal bij de eerste pillenstrip? Of kan het omdat ik normaal rond de 2/3 weken ongesteld werd, en nu ineens werd het 'verlengd',dat het daarom zo hevig is? Mijn moeder zei dat ik gewoon nog een maandje moest doorslikken en dan nog eens aan kijken. Is het weer zo erg gaan we toch wel even teurg naar de dokter. Zijn er nog mensen met dit probleem? Naja probleem, mensen die dit mee hebben gemaakt Clown

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:30

Ik heb er geen last van gehad maar, ik kan me goed voorstellen dat je lichaam even moet wennen.
Als ik doorslik, dus verleng, dan ben ik niet erger ongesteld.
Ik zou het ook nog even aankijken als ik jou was.