Waarom is Sonja Bakker zo slecht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Waarom is Sonja Bakker zo slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:02

Ik beweeg sowieso 45 minuten per dag op dit moment. Fietsen, crosstrainen/halteren of wandelen. ( ben nu alleen paar dagen druk en ziek geweest )
Heb ook al weer een paar keer te paard gezeten.
Als ik onder de 90 zit wil ik beginnen met skeeleren en als ik onder de 80 zit met hardlopen. Zo krijg ik steeds meer keus in welke beweging ik die dag wil doen. Nu kan ik door mijn 94 kilo nog niet altijd wat ik wil natuurlijk Knipoog

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:07

Cyntje schreef:
Ik beweeg sowieso 45 minuten per dag op dit moment. Fietsen, crosstrainen/halteren of wandelen. ( ben nu alleen paar dagen druk en ziek geweest )
Heb ook al weer een paar keer te paard gezeten.
Als ik onder de 90 zit wil ik beginnen met skeeleren en als ik onder de 80 zit met hardlopen. Zo krijg ik steeds meer keus in welke beweging ik die dag wil doen. Nu kan ik door mijn 94 kilo nog niet altijd wat ik wil natuurlijk Knipoog

aha okee, maakt het al een stuk beter. Belangrijk is ook daarna veel buikspieroefeningen te doen omdat wat je afvalt gaat hangen. Dat merk ik nu ook, alles is verder al slank maar mijn buik gaat blubberen.
Even off-topic, maar goed. Doe waar je het lekkerst bij voelt. SB is het voor mij niet, maar altijd bij blijven bewegen en daar mag SB ook wel wat meer over zeggen in haar boeken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:54

Buikspieroefeningen kan ik vrijwel niet doen ivm mijn rug Knipoog
Deze train je ook aardig op de crosstrainer en als het gaat hangen jammer dan,... dan zij het zo...

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 00:23

Ik ben dus in totaal 54 kilo afgevallen en idd door het vele sporten erbij is er niets gaan hangen Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 00:24

Cyntje schreef:
Deze train je ook aardig op de crosstrainer en als het gaat hangen jammer dan,... dan zij het zo...

Goed idee, meeste mensen doen sowieso buikspieren verkeerd en krijg je op lange termijn last van je rug

je huid krimpt ook met andere sporten

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 00:37

katiavl schreef:
Cyntje schreef:

Goed idee, meeste mensen doen sowieso buikspieren verkeerd en krijg je op lange termijn last van je rug

je huid krimpt ook met andere sporten

klopt, ik heb ze onder begeleiding van een instructeur "geleerd"

(offtopic: gefeliciteerd met je verjaardag)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 01:17

Buikspieren werken juist als een corset voor je rug, dus als versteviging. Heb ik geleerd na twee hernia's. Dus goed voor het afvallen en de rug, maar dan moet je ze natuurlijk wel juist uit voeren. Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:44

Ik rijd gewoon mijn paard, supergoed voor je buikspieren! De vormspanning in je romp werkt niet zo sterk als sit-ups, maar zeker weten dat je buik er enorm strak van wordt als je het regelmatig doet ( en dan is doorzitten op mijn joekel met zijn enorme passen helemaal geweldig ).
Stond net op de weegschaal, al weer een kilo lichter dan voordat ik zwanger werd Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:41

Idd Lous, dat heb ik ook altijd geleerd, bij rugklachten de buikspieren trainen! Ja
Gister had ik vrij fanatiek gereden (hij wou voor geen meter, dus moest ff langer door Clown ) En toen voelde ik mijn buikspieren echt wel na die tijd. Niet pijnlijk, maar gewoon het gevoel dat ze bezig waren geweest.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:02

En het trainen van buik- en rugspieren (de romp dus Clown ) heeft als voordeel nog dat je dan de grote spiergroepen aanpakt. Hoe meer spieren je traint, des te meer calorietjes je zal verbranden, en deze extra verbranding wordt permanent wanneer je de spieren vaak genoeg traint (goed getrainde spieren verbranden meer calorieën dan niet getrainde spieren). Tenminste zo heb ik het uitgelegd gekregen op de sportschool. Daarom train ik mijn rompspieren ook veel, tevens goed voor je houding! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:27

Lous schreef:
Okee meid ik ga bewijzen dat SB niet helpt. De komende twee dagen ga ik SB doen en dan kijken hoeveel ik afval,of weer aankom natuurlijk Bloos

Van 2 dagen ben ik niet zo onder de indruk, mag hopen dat dit een geintje is geen enkel dieet werkt namelijk al met 2 dagen....

Lous schreef:
Daarnaast is mijn menu verre van veelzijdig. Eet elke avond iets anders, tussendoor andere tussendoortjes/fruit en elke dag ander beleg op mijn brood. Tong uitsteken

Ik zei toch al dat je menu eenzijdig was? Knipoog Fijn dat je het eerlijk toegeeft. Lachen

Ik doe overigens niet aan sport, alleen een maal per week paardrijden. Ik heb dr gewoon de energie niet voor helaas....Komt niet door het dieten hoor, daar ben ik voor afgekeurt.

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:33

Laten we even ontopic blijven okee Haha!
Bovendien zei ik al eerder dat dieeten persoonspecifiek waren, dus er is geen reden om elkaar aan te vallen of je nou voor of tegen SB bent toch?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:38

Ik vind eigenlijk dat je helemaal niet kunt oordelen of iets goed is of niet als je het niet zelf geprobeerd hebt. Ik zelf was echt altijd anti sonja, maar aangezien ik op geen enkele manier af kon vallen ben ik het toch maar eens gaan proberen. Ik ging wel eens even bewijzen dat ik ook van dit dieet niet af zou vallen...ahum viel dat even tegen (nee MEE natuurlijk) ben er nu wel 12,5 kwijt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:34

Chiqa schreef:
Lous schreef:
Okee meid ik ga bewijzen dat SB niet helpt. De komende twee dagen ga ik SB doen en dan kijken hoeveel ik afval,of weer aankom natuurlijk Bloos

Van 2 dagen ben ik niet zo onder de indruk, mag hopen dat dit een geintje is geen enkel dieet werkt namelijk al met 2 dagen....

Lous schreef:
Daarnaast is mijn menu verre van veelzijdig. Eet elke avond iets anders, tussendoor andere tussendoortjes/fruit en elke dag ander beleg op mijn brood. Tong uitsteken

Ik zei toch al dat je menu eenzijdig was? Knipoog Fijn dat je het eerlijk toegeeft. Lachen

Ik doe overigens niet aan sport, alleen een maal per week paardrijden. Ik heb dr gewoon de energie niet voor helaas....Komt niet door het dieten hoor, daar ben ik voor afgekeurt.

Oh jeetje ik heb een foutje gemaakt Rolleyes verder ben ik al aan het afvallen en per dag val ik toch wel iets af. Dus zou ik met sb ook moeten afvallen. Maar misschien kun je in het vervolg even bijlezen, want met sb zou ik meer moeten eten en dat ga ik niet doen als ik met mijn eigen ouderwetse dieet al vol genoeg zit.

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:43

ik zit nu in de 7e week van het boek van sb, en ik ben nog maar 2,5 kilo afgevallen. Ik houd me er ook niet perfect aan, maar als ik dat wel doe, kan ik niet meer naar de wc Bloos je krijgt dus echt te weinig vetten per dag binnen. De calorieën zijn idd ook heel weinig, als ik echt honger heb tussendoor eet ik gewoon fruit ofzo.
Ik wordt echt gestoord van het eenzijdige van haar menu's. Ik heb nu al 7 weken alleen maar yoghurt/ ontbijtkoek/kruidkoek/eierkoek/fruit gegeten als tussendoortjes, en ik heb dat nu onderhand wel een beetje gezien Vork ik ben wel tevreden zo, ik eet wat meer dan volgens het boek mag, drink voldoende, doe buiksppieroefeningen en loop elke dag 1 of 2 keer ver met de hond.. een beetje van sonja, en een beetje van mezelf Tong uitsteken

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:48

Welk boek heb jij dan als ik vragen mag??

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:48

ik heb 'hoe bereik ik mijn ideale gewicht', gewoon het eerste boek

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:50

Ja dat is ook diegen waar toen nogal wat ophef over is gemaakt omdat die idd dagen van 1100 kcal bevat...
Ik vind de andere boeken verre van eenzijdig

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:58

Lous schreef:
Buikspieren werken juist als een corset voor je rug, dus als versteviging. Heb ik geleerd na twee hernia's. Dus goed voor het afvallen en de rug, maar dan moet je ze natuurlijk wel juist uit voeren. Knipoog

Wie ben jij om te oordelen welke klachten ik heb en hoe ik hier mijn sport uitvoer???
Ja sorry hoor! Maar dit slaat echt nergens op!
Ik loop al drie jaar op een rij in het ziekenhuis/fysio dus als iemand kan oordelen of dit wel of niet werkt ben ik het denk ik altijd zelf nog Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:59

xSharonax schreef:
ik heb 'hoe bereik ik mijn ideale gewicht', gewoon het eerste boek

Inderdaad zoals Patriesja al zegt Ja
Koop eens 'bereik en behoud je ideale gewicht' Ja
Echt zo veel verschillende en lekkere dingen Vingers aflikken

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:05

Cyntje schreef:
Lous schreef:

Wie ben jij om te oordelen welke klachten ik heb en hoe ik hier mijn sport uitvoer???
Ja sorry hoor! Maar dit slaat echt nergens op!
Ik loop al drie jaar op een rij in het ziekenhuis/fysio dus als iemand kan oordelen of dit wel of niet werkt ben ik het denk ik altijd zelf nog Knipoog

Over dat eerste heb ik het niet eens, en als tweede heb het er toch over dat je ze wel goed moet uitvoeren. Ik weet idd niet welke klachten je hebt, maar je hebt ook verschillende oefeningen die bij ene wel werken en beter zijn als bij de ander. Ik kan toch ook niet ruiken dat er geen van die oefeningen bij jou gebruikt kunnen worden. Bloos