Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilzjuh schreef:Myukii schreef:Ja, heel sterk dagdromen, zeg maar.. Is een zelfbeschermings-iets van jezelf, en af en toe kan het heel lekker zijn om je te kunnen afsluiten, maar in principe is het dus iets negatiefs, omdat je hersenen vinden dat je zo ver weg mogelijk moet gaan, en je dus inderdaad denkt dat je in een 'gevaarlijke' situatie bent. Kinderen die bijvoorbeeld heel erg (lichamelijk, seksueel) mishandeld worden doen dat ook, anders gaan ze er helemaal aan onderdoor. Knappe techniek, dus eigenlijk, maar drukke ruimtes of harde geluiden zijn over het algemeen niet gevaarlijk, dus eigenlijk is het onzin om je ervoor af te sluiten. Waar je zelf natuurlijk niks aan kan doen, maar kortsluitinkje ergens in je hoofd, ofzo?
Ik heb dit ook. Kan echt heel ver weg zijn, dan merk ik eigenlijk helemaal niks meer.
Nee. Dat zeg ik fout, ik reageer nergens meer op, maar ik weet wel wat er om me heen gebeurt. Ik hoor alles nog gewoon, maar het is ver weg en ik ben er niet "echt bij".
Jakary schreef:Afsluiten kan ik ook niet echt.
Het gebeurt wel, vroeger op school vaker, maar nu niet vaak.
Ik kan het dus zeker niet op commando of zo.
Soms gebeurt het wel hoor, maar m'n vriend begint dan meteen van: 'wat is er? Scheelt er iets?'
en dat vind ik zo irritant, dan ben ik meteen weer 'terug'