Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:00

Miryamk schreef:
Gelukkig is je lichaam op je 13 idd meer geschikt een kind te baren Clown

OOO op die fiets! Clown
Ik had het over dat er meer kans is op beschadiging is bij 13 dan bij 18. Niet over het kind baren zelf.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:44

Ik vind het in sommige gevallen wel kunnen. Echt in extreme gevallen, maar dan wel nadat er goed over nagedacht en gesproken is. Je moet ook denken dat het voor de persoon die de abortus ondergaat écht niet makkelijk is.
Er moet alleen ook niet te makkelijk over gedacht worden. Het moet niet zou zijn dat je in je achterhoofd hebt van; "naja anders kan ik altijd nog abortus plegen als het echt niet anders gaat". Echt in extreme gevallen vind ik het kunnen, maar dan wel nadat er goed over nagedacht en gesproken is.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 14:43

Miryamk schreef:
Kana schreef:
Ja je kunt er wel onvruchtbaar van raken.
En meisje van 13 wat ik ken was zwanger en heeft op aanraden na het kind gehouden omdat als zij abortus zou doen dan zou de kans op ooit een kind echt nihil zijn omdat alles daarbinnen kapot gaat..

Vind ik toch wel vreemd hoor, toen ik op mijn 18e bij de verloskundige kwam raadde zij me juist een arbortus aan.

Op mijn 17de is mij helemaal niets aangeraden...
Is dat niet je eigen keus??
mijn hele bevalling heeft maar 3 uur geduurd, ben er levend uitgekomen hoor..
maar zo'n bevalling wil iedereen toch Clown

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 14:45

De verloskundige was niet zo'n voorstander van tienermoeders (blijkbaar)
3 uurtjes maar???

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:14

jah zat om 6 uur nog te eten om half 7 kwam ik in een weeenstorm en om half 10 is pascal geboren

Voor mensen die abortus geen moord vinden moeten dit filmpje is kijken
http://abort73.com/HTML/I-case.html
uiteraard op eigen risico want echt lekker ziet het er niet uit...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:25

Amerikaanse propaganda???
En al die mensen die daar worden vermoord door diezelfde extremisten?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:39

Ik word echt misselijk als ik dat filmpje zie... Misselijk

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:43

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 16:13

ik ga het niet eens bekijken, moet zo nog eten Nagelbijten / Gniffelen

Clown

de bevalling van Joey heeft ook maar 3 uurtjes geduurd, dus ja het kan wel en ik gun iedereen zo'n snelle bevalling *LOL*

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:16

Ik vind het goed dat het er is, ik vind het geen moord het word alleen in de eerste paar weken gedaan hier in Nederland in ieder geval, het kindje is dan nouwelijks nog een kindje en heeft ook nog geen beleving.

Ik vind dat iedereen het zelf moet beslissen of ze zoiets wilen doen en ik vind niet dat iemand anders kan gaan beslissen wanneer je een abortus wel en niet mag laten uitvoeren.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:22

Djoena schreef:
ik ga het niet eens bekijken, moet zo nog eten Nagelbijten / Gniffelen

Clown

de bevalling van Joey heeft ook maar 3 uurtjes geduurd, dus ja het kan wel en ik gun iedereen zo'n snelle bevalling *LOL*

Idd heerlijk zo snel..
Even offtopic jou zoontje is op mijn verjaardag geboren.. wat een vedriet moet dat voor jullie zijn, sterkte Ach gut

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 16:29

ja we denken nog elke dag aan hem, maar we hebben nu wel geaccepteerd dat het niet anders is...

hij zal altijd mijn eerste kindje zijn, en er zal geen dag voorbij gaan dat we niet even aan hem denken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:36

agh dat filmpje is wel triest
ik vind alleen dat je een kind niet kan laten leven wanneer zijn ouders Verslaafde van drugs of alcohol zijn puur omdat je toch schade bij het kind brengt. Alleen voor zulk soort mensen zou ik een abortus doen. Of aanrading en verkrachting. Of echt een hele jonge moeder 13/15 jaar

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 19:39

karoliena schreef:
Ik vind het goed dat het er is, ik vind het geen moord het word alleen in de eerste paar weken gedaan hier in Nederland in ieder geval, het kindje is dan nouwelijks nog een kindje en heeft ook nog geen beleving.

Ik vind dat iedereen het zelf moet beslissen of ze zoiets wilen doen en ik vind niet dat iemand anders kan gaan beslissen wanneer je een abortus wel en niet mag laten uitvoeren.

dat het in de eerste paar weken gedaan wordt in nederland is gel*l

ze hebben bij mij zelfs aangeboden om het in de 20ste week nog te doen (toen we erachter kwamen dat de kleine niet goed was) wij hebben toen nee gezegt en een abortus is mij gespaard gebleven... ik had ook de keuze om een pil te slikken die de weeen op zouden wekken, is mij gelukkig ook gespaard gebleven, want Joey is toen diezelfde avond op natuurlijke wijze geboren. Ze hebben mij toen uitgelegt dat ze tot 24 weken (extreme gevallen zelfs tot 26) abortus MOGEN doen.... en daar was ik nog het meest kapot van, dat het allemaal maar mag en kan.... tot zo ver in de zwangerschap.

dus sorry dat ik het zo zeg, maar ik zal als ik jou was eerst even informatie inwinnen voordat je dat er zo vol overtuiging neerzet.... Bloos

Edit typo's

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:54

Pascal schreef:
jah zat om 6 uur nog te eten om half 7 kwam ik in een weeenstorm en om half 10 is pascal geboren

Hoe triest ook denk ik dat als dit niet meer toegestaan zou zijn, je meer meisjes van Nulde zou vinden en dat vind ik persoonlijk nog triester!!!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:08

Interessant Lachen

Ik vind een kindje een wondertje, zou het dus ook nooit weg laten halen!
Ons kindje is ook 2 jaartjes te vroeg gekomen, maar het is meer dan welkom!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:28

Pfoeh, ik heb dat filmpje even bekeken, en het meest heftige vond ik nog wel dat bij al die vroege abortussen, het kindje niet meer 'heel' was. Een los armpje, een los beentje, een wervelkolom, een hoofdje... Huilen

En dan dat kindje van 24 weken... Zo klein is het wezentje in mijn buik nu ook...
Verdrietig

Vanaf 24 weken is een kindje wettelijk gezien een zelfstandig persoon. Vanaf dat moment hoort het ook gewoon begraven te worden.

Zelf zou ik in geval van verkrachting eventueel een abortus laten plegen... Hoewel... Na dit filmpje gezien te hebben weet ik het niet meer...

Ik was overigens bij mijn eerste zwangerschap 18, en 19 toen ik beviel.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:33

Ik vind het goed dat abortus bestaat.

Tienermeisjes die per ongeluk zwanger raken en daar
absoluut nog niet klaar voor zijn.

Ik ben nu 18 en denk dat als ik nu per ongeluk zwanger
zou raken ik ook abortus zou laten plegen omdat ik
er gewoon niet klaar voor ben om een kind te krijgen
en natuurlijk ga je onwijs veel van je kind houden en
het zal vast ook leuk zijn maar ik ben bang dat ik dan
een fase in mijn leven oversla die ik niet wil overslaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:35

Otje schreef:
Pascal schreef:

Hoe triest ook denk ik dat als dit niet meer toegestaan zou zijn, je meer meisjes van Nulde zou vinden en dat vind ik persoonlijk nog triester!!!!

Zulk soort zaken worden er vaker bijgehaald, sorry hoor, ik vind dit echt geen excuus.
Neem nou het meisje van Nulde...
De moeder zat in de gevangenis en nummer 3 diende zich aan, dus dat heeft er niets mee te maken, dat zijn mensen die ze niet helemaal goed op een rijtje hebben in de bovenkamer...
Verschrikkelijk gewoon.

Ik vind dat als je zwanger bent er leven in je groeit, met 8 weken is er ook al een harttone te horen, nou dan mag je nog volop abortus plegen hier tot in vele weken daarna!

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:36

In 1 woord Moord

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:14

Nou van dat filmpje wordt je echt niet vrolijk. Als je dat ziet ben je spontaan van gedachten veranderd.
Iemand zij hier net heel overtuigd, dat abortus maar tot 12 weken kon ofzo. Nou dat is dus absoluut niet het geval, ik had een heel gezond kindje in mijn buik van ruim 20 weken, en die kon ik zonder pardon nog weg laten halen, daar moet je toch niet aan denken.
Zit alweer met tranen in mijn ogen, als ik eraan denk, me mooie mannetje.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 21:18

tamara_85 schreef:
Nou van dat filmpje wordt je echt niet vrolijk. Als je dat ziet ben je spontaan van gedachten veranderd.
Iemand zij hier net heel overtuigd, dat abortus maar tot 12 weken kon ofzo. Nou dat is dus absoluut niet het geval, ik had een heel gezond kindje in mijn buik van ruim 20 weken, en die kon ik zonder pardon nog weg laten halen, daar moet je toch niet aan denken. Zit alweer met tranen in mijn ogen, als ik eraan denk, me mooie mannetje.

inderdaad Ja ik niet in ieder geval

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:32

ik heb het hele topic doorgelezen en ik accepteer ieders verschillende mening

op dit moment wil ik gewoon geen kinderen. IK ben er niet klaar voor, geen vast inkomen bezig et studi woont nog thuis. Tuurlijk als ik zwanger zou raken zou ik het niet weten mss houd ik het wel mss niet, ik zou niet weten wat er door mijn gedachten zal gaan als ik zwanger zou zijn.

Tevens vind ik abortus geen moord, mss krijg ik nu wel mensen over me heen, maar ook na het filmpje zie ik het niet als moord *wel na 20 weken trouwens* maar daarvoor. het is gewoon nog geen Zelfstandig levend wezen, zoals al vaker is gezegt.

ER is ook gezegt dat mensen het wagelijk vinden dat het zelfs maar mogelijk is om je kind na de 24 weken weg te kunnen halen, Hoe kun je zo zeker weten dat je het zelf niet zal doen. Stel dat je kind een kasplantje moet worden omdat hij/zij ziek is, stel dat hij/zij zwaar gehandicapt is. in zo'n geval zal ik het willen laten weghalen, waarom. omdat ik het niet eerlijk vind tegenover het kind, om het te laten geboren worden. Als ik het geen menswaardig bestaan kan geven, waarom wil je het dan houden? voor jezelf, omdat je vind dat het niet kan en/of mag..? waar liggen je grenzen. Dit is natuurlijk voor iedereen verschillend. De artsen zullen dit zeker niet aanbieden als er geen exteme omstandigheden zijn, ze hebben niks voor niks zo lang gestudeerd voor dat papiertje. Voordat ik aangevallen word Knipoog ik heb dus nog nooit in zo'n situatie gezeten. messchien denk ik er anders over als ik in zo'n situatie terecht komt.

Ik denk toch, al gil je nu dat je tegen abortus ben, dat je maar geen seks moet hebben als je geen kind wil, ik heb toch echt seks voor me plezier en niet om een kind te maken Tong uitsteken

Je kan pas echt een mening vormen als je in een situatie zit.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:40

kirri: Er is al een discussie geweest over wanneer je het wel of niet een menswaardig bestaan kunt noemen Knipoog Wat de 1 wel menswaardig vind, vind een ander niet.

Overigens heb ik in een situatie gestaan dat ik ongepland zwanger geraakt ben. Ik heb geen moment aan abortus gedacht mijn ex kwam overigens wel met het voorstel van een abortus...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:47

Ik heb eindelijk de moed verzameld om het filmpje te bekijken, ik heb er gewoon geen woorden voor ik had er al een duidelijk mening over, deze is alleen maar versterkt door dit filmpje Bloos