Wie heeft er ook "meerdere ziektes" en hoe ga je hiermee om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Wie heeft er ook "meerdere ziektes" en hoe ga je hiermee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:20

Zetpillen voor darmontsteking? Ik kreeg niks Scheve mond

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:27

Ik zelf heb goddank helemaal geen last van ziektens oid. (hoogstens ooit een griepje) maar een vriendin van mij wel. (haar nicht heeft trouwens ook die ziekte hypermobiel) Zij heeft het chronisch vermoeidheidssyndroom waardoor zij áltijd moe is en hierdoor is haar immunsysteem niet goed waardoor ze regelmatig ziek is. Daarbij komt ook nog dat ze chronisch ontstoken pezen heeft hierdoor heeft ze weer áltijd pijn aan haar voeten. Ze heeft ook nog een ziekte waardoor als ze eet het eten eerst naar haar maag gaat waarnaar het weer omhoog gaat en dan weer terug naar haar maag hierdoor raakt haar (ik geloof dat het) maagportier (heet) ontstoken, voor dat ontsteken heeft ze dan medicijnen maar hierdoor kan ze niet heel veel tegelijkertijd eten. En dan heeft ze nog iets aan haar darmen wat ze nu gaan onderzoeken wat dat voor ziekte is (ze vermoeden de ziekte van Kroon of hoe je dat ook schrijft) Ook een aardig lijstje dus.

Ze moet trouwens regelmatig naar het ziekenhuis in utrecht (vanuit limburg) maar hier weten ze ook niet meer wat ze tegen cvs kunnen doen en ze hebben haar aangeraden om naar een revalidatiecentrum in Enschede te gaan (voor een half jaar) zodat ze hier zou leren om te gaan met haar ziekte (?? ofzoiets) Maar dit wil ze geloof ik niet omdat ze gewoon wil dat het over gaat ze wil er gewoon niet meer leren leven!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:54

Hoi iedereen, Alles goed?
Hopelijk we en anders veel beerschap/sterkte! Ach gut
Met mij gaat het wel aardig goed nu, heb wat last van mijn rug, maar dat gaat wel over.
Ik ben vorige week maandag weer definitief terugverhuisd naar mijn kamer in Harderwijk.
Het is erg wennen, maar het gaat al steeds beter.
Ik blijk niet eens zoveel begeleiding nodig te hebben als ze dachten. Haha!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:32

Bahbahbah, ik heb vandaag weer eens zo'n rotdag... Scheve mond
Ik heb ruim 2 jaar geleden een miskraam gehad, dacht alles verwerkt te hebben en nu komt het verdriet en de onmacht van toen toch weer opzetten... Verdrietig
Ik wil gewoon lekker verder kunnen gaan en niet regelmatig geconfronteerd worden met het verdriet van toen...
Helaas is Cor nu ook op vakantie en kan ik niet even lekker tegen hem aankruipen om uit te huilen en mijn verhaal kwijt te kunnen. Scheve mond

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:47

Ach gut Loraine,...

Ik heb ook een rotdag Clown
Op wedstrijd geweest ( voorgelezen dan ) en ik moest vandaag nog dweilen en stofzuigen omdat de hond van mijn ma eindelijk weg was,... stinkbeest Lips are sealed
En nou doet dus weer alles zeer Scheve mond Verward

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:49

Oei, das minder... Scheve mond

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:50

Gewoonweg weer teveel gedaan,... tja,... Vanaf morgen beginnen met monsters ( feces ) afnemen,... Misselijk zie ik echt niet zitten hoor! Boos!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:02

Veel succes met de monsters. Ach gut

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:06

Huilen van het lachen dank je

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:15

Cyntje schreef:
Zetpillen voor darmontsteking? Ik kreeg niks Scheve mond

Zetpil tegen de gruwelijke misselijkheid die ik ervan kreeg. Succes met je monsters Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben mijn prednisolon kuur echt spuugzat nu, ben moe en heb veel last van krampen... Blegh nog maar 6 dagen en dan vrijheid blijheid!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:18

Mij werd verteld dat je als je een darmontsteking hebt er geen medicijnen voor zijn omdat schijnbaar alle medicijnen op je darmen werken,...

Dank je Clown

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:23

Die stomme pillen werkten ook alleen tegen de misselijkheid, alleen die misselijkheid verdween dan wel maar ik moest nog schijten (en kreeg nog meer krampen) dan voorheen door die zetpillen Clown (keuze uit misselijkheid of kramp en schijt was snelgemaakt: weg met die zetpil Clown)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:24

Ja kramp en schijt had je toch wel Huilen van het lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:25

Na die ontsteking kreeg ik trouwens enorme verstopping Clown (ik dacht dat er iets ergs met mij was, dus ik zat op kerstavond bij de doktersdienst.. SCHAAM!) Kreeg ik laxeerpillen mee voor bij het kerstdiner Clown

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:27

nou ik heb astma, een spastische darm en sinds kort ook hartpatient, maar ik werk en heb 2 paarden dus doe alles gewoon, veel mensen die mij kennen weten niet eens dat ik daar last van heb, wil niet als apart of vreemd/zielig gezien worden

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:28

Ach ik zeg altijd maar zo: het kan altijd nog erger! Clown

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:36

Welshcobfan schreef:
Ach ik zeg altijd maar zo: het kan altijd nog erger! Clown

zeker, als je hetzelfde hebt en je woonde in Zuid-Afrika, dan was je nu dood geweest Vork
dus wees blij met wat je wel kan Pling

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 00:07

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus weet niet of er nog meer zijn zoals ik.
Ik ben spastisch (zuurstofgebrek bij de geboorte) en zit in een rolstoel. Ik ben als kind meerdere keren geopereerd (spier- en peescorrecties).
Ik heb er verder weinig last van. Ik kan in feite alles doen al kost het wel meer inspanning dan normaal. Ik krijg 'onderhoudstherapie' om mijn toestand stabiel te houden en degeneratie van mijn spieren tegen te gaan.
Ik woon al bijna 40 jaar zelfstandig, heb een baan en rij auto. Dus ik hoef niet te klagen.
Verder heb ik een aantal jaren last gehad van 'vallende blaadjes' (herfstdepressie), maar gelukkig heb ik daar nu minder last van omdat ik dat heb leren hanteren. De enkele keer dat ik er nog last van dreig te krijgen neem ik een homeopatisch preparaat van St. Janskruid en dat werkt bij mij uitstekend.
En sinds kort heb ik ook last van migraine aanvallen (misselijk makende hoofdpijn). Soms zo erg dat ik moet overgeven. Maar als dat eruit is trekt de hoofdpijn ook weer weg.

Ik heb ervaren dat een vast levensritme heel belangrijk is. Als ik me daaraan houd zijn mijn 'kwaaltjes' behoorlijk te hanteren. Maar soms heb ik behoorlijke moeite daarmee omdat ik meer wil dan ik aankan. Dan word ik met mijn neus op de feiten gedrukt en gedraag ik me weer een tijdje min of meer voorbeeldig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 03:15

Zo, ik ook weer even piepen Clown

Ik mocht afgelopen week weer naar het ziekenhuis, zou de operatie verder besproken worden, mocht ik kritische vragen stellen, etc. Nu hebben ze me afgepoeierd met andere medicijnen Scheve mond Ben er totaal niet happy mee, maar had niets in te brengen, de arts wilde dat ik dit eerst 2 weken ging proberen Scheve mond

Twee weken zijn wel te overleven, maar ik word er een beetje moedeloos van; elke keer uitstel van executie en het feest duurt maar voort.

*schopt tegen de tafelpoot*

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:44

sjorsie schreef:
nou ik heb astma, een spastische darm en sinds kort ook hartpatient, maar ik werk en heb 2 paarden dus doe alles gewoon, veel mensen die mij kennen weten niet eens dat ik daar last van heb, wil niet als apart of vreemd/zielig gezien worden

Ja dit snap ik ook heel goed ,Sjorsie
Doordat ik de mentaliteit heb van ''niet zeuren , maar doorgaan'' zien sommigen me als een aansteller Huilen
dat maakt het er niet makkelijker op

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:58

Cyntje,

Ik lees net dat je je niet best voelt, ga dan gewoon effe lekker rusten Gaaaap en laat die stofzuiger in de kast staan !
Je vraag over die zetpillen, ik had wel zetpillen van Salofalk volgens mij van 1000 mg maar ik kreeg een heel branderig gatje en werd er misselijk van.
Daarna ben ik overgegaan op pillen van die hele grote gele van salofalk , ik ben 6 jaar geleden begonnen met aloe vera gel drank van foreverliving products in overleg met de internist
Daarmee ben ik toen stap voor stap geheel van de medicijnen afgekomen en heb me tot 6 weken geleden heel goed gevoeld, nu ben ik er alweer een dag of 10 mee begonnen en voel me al weer een stuk beter ,ik heb weer honger en kan steeds makkelijker poepen PFF opluchting, zeg !
Ik wil niet zeggen dat het een wondermiddel is maar bij mij heeft het een postief effect op mijn stoelgang en voel me weer een stuk fitter.
Nou ga lekker rustig aan doen en ik wens je beterschap toe

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 12:42

Ik heb gisteren zoooo enorme genante ervaring meegemaakt... Ik lag met mannetje in bed een video te kijken toen ik ineens voelde: ik moet naar de plee en wel NU!!! (ik had al eens gezegd dat ik altijd diaree heb)

Nu is mijn diarree altijd van het type water (gut wat een fijne praat eigenlijk) en ik rende als een idioot naar de wc, billen bij elkaar knijpen enzo....

Ben ik halverwege de 10 meter die ik slechts hoef te lopen, voelde ik het al, het liep als water langs mn benen, geen houden meer aan Huilen

Alles onder, ikke huilen van schaamte en ellende Verdrietig

stomme medicijnen, stom, stom stom!!! Boos!

En nu durf ik niet te eten omdat ik bang ben weer die genante ellende mee te maken.....

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:46

Klote zeg, Barmat... Ach gut
Is dat een bijwerking van je medicijnen ofzo?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:05

he jekkie barmat, das niet prettig!

@maartje1990:
Ik zou je vriendin zeker wel aanraden naar dat revalidatiecentrum te gaan. Dat moet het roessingh zijn, loop er zelf ook paar keer in de week, ben er erg tevreden over!

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:50

Barmat
Wat zul jij je geschaamd hebben ,al kun je er niks aan doen Ach gut

Ik heb hetzelfde als jij ,als ik moet dan moet ik en dan maar hopen dat ik op tijd op de wc ben !
en dat maakt het voor mij zo lastig om het huis uit te gaan( nu tenminste), ik ga liever niet te ver van huis en als ik boodschappen ofzo doe dan probeer ik te gaan als ik net naar de plee geweest ben of er in de buurt een mogelijkheid is om naar de wc te gaan.
Op de snelweg rij ik in gedachten van bezinepomp naar benzinepomp om maar niet ''te laat '' te komen, kl*te, he ?
Ik ben weleens in het bos gaan zitten of achter een stroomhuisje langs de weg, of in de winkel gezegd dat ik zwanger was en naar de wc moest Bloos
sjonge jonge als ik het zo teruglees dan kom je met een darmziekte in rare situaties terecht......