verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:46

tja zenuw raken ?? been there done that
en kies verkeerd trekken ??? kan gebeuren maar lijkt me niet zo 123 een keuze kans op overlijden of een beetje meer pijn

heb trouwens de hechting eruit getrokken was er vlauw van

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:24

rommulus schreef:
boren doe ik liever zonder verdoving Bloos
mijn tandarts heeft een keertje mis geprikt en mijn oog zenuw geraakt dat deed zeer 3 dagen er ls een mongool bij lopen etc etc
bah nee ik schijt hem dood voor verdovingen de rest geen probleem

ik weet al wel dat ik aan de kant waar een kies uit is gekomen een gaatje zit dus daar moet weer geboord worden Bloos

Jaaaiikkss Scheve mond
Ik heb linksboven nu 1 verstandskies door. Links onder zit er ook aan te komen, maar die zit er nu al een maand of 3 maar komt niet écht door. Sloom ding. Ik hoop dat ik niet van die rare capriolen hoef te ondergaan. Dat wegsnijden etc

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:34

Toen ik 14 was had ik al mijn verstandskiezen al. Ik was altijd erg snel met wisselen van me tanden en kiezen en had dus ook erg snel mijn verstand Knipoog

Ben nu inmiddels 21 en heb ze nog steeds. De tandards heeft er niks over gezegt. Ja dat ik ze wel heel snel had. Maar het paste allemaal in mijn mond dus was en is er verder niks aan de hand.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:13

rommulus schreef:
en kies verkeerd trekken ??? kan gebeuren maar lijkt me niet zo 123 een keuze kans op overlijden of een beetje meer pijn

Nou nou... Kans op overlijden.... Fobie voor narcoses?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:17

ik moet eerst mn ene kies laten doen eronder zit iets fout waardoor ik steken krijg als ik erop kauw of poets, soms erger als de andere dag, maar daarna moeten ze echt, ik heb echt steken in me kaken, linksonder staat helemaal opgezet (tandvlees) maar hij komt er niet door Nagelbijten / Gniffelen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:41

Polivy schreef:
rommulus schreef:

jij speelt er op in Knipoog
en eh nee ik heb geen fobie voor narcose wel voor naalden Tong uitsteken

en eh voor de duidelijkheid ik zuig het niet uit m'n duim Knipoog
http://www.anesthesiologie.nl/p_artikel_elsevier

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:14

Polivy schreef:
rommulus schreef:

Dat heeft niets met een fobie te maken hoor Knipoog Deze dingen gebeuren echt!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:31

Natuurlijk kan dat gebeuren, maar laten we het wel in het goede perspectief zien...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:21

Die van mij moeten er ook allemaal uit, maar pas over twee jaar ofzo, als ze helemaal door zijn.

Ik was ook altijd als de dood voor tandartsen. Nu ben ik verhuisd en heb ik echt een hele aardige tandarts. Ben helemaal niet meer bang

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:27

Ik heb van het topic maar kleine stukjes gelezen,
Ik krijg ook mijn verstands kiezen door.
Boven zijn ze al zichtbaar, de achterkant moet nog door komen, onder komen ze ook door, rechts voel ik wel dat er wat gaat komen, maar er is nog niets te zien, links zie je nu een klein stukje tand.

Ik hoop echt dat die van mij kunnen blijven zitten, als ik zo die verhalen hier lees wordt ik niet blij Bloos
Maar als ze er uit moeten wil ik het wel onder narcose, aangezien ik eerst heel erg bang was bij de tandarts lijkt mij zo'n ervaring niet bevorderlijk.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:42

Ik heb een tijdje niet meer meegelezen (ik wilde ook geen enge verhalen lezen Bloos ), maar ik moet dus maandagochtend naar de kaakchirurg...
Een vraagje aan jullie; gingen ze bij de eerste afspraak meteen snijden/trekken of keken ze eerst wat er gebeuren moest en dat je daarna dus een nieuwe afspraak moest maken?
Volgens mijn moeder is het meestal dat laatste, daar had ik me dus op ingesteld toen ik de afspraak maakte. Ik 'moet' namelijk een week erna op ponykamp, en daarbij kan ik gaten, ontstekingen en dergelijke in mijn mond, hoofdpijn, kaakpijn oid echt niet gebruiken.. Nagelbijten / Gniffelen
Maargoed, de laatste tijd hoor ik dus van veel mensen dat ze meteen gaan trekken. En dat wil ik dus niet Nagelbijten / Gniffelen

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 22:19

Ik weet dat eigenlijk ook niet zwartwitje, ik heb het zelf bij de tandart gedaan. Ik was toen op controle en toen heb ik een afspraak gemaakt om ze te laten trekken..
Een week moet opzich wel kunnen hoor, als ze het evt al gelijk gaan trekken..!
Als je vanaf het begin goed koelt is er niks aan de hand Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:23

Okee, dat lucht me wel een beetje op, dankje Lachen
Maar ik heb een hele gevoelige mond, heb ook vaak last van aften enzo. Die blijven dan weken zitten.. Scheve mond
Plus dat mijn verstandskiezen heel scheef zitten, dus er moet wel gesneden worden vrees ik. Ik wil echt niet het risico lopen dat ik op ponykamp (=trektocht dus 5 uur per dag rijden) hoofdpijn heb, of aften, ontstekingen ect.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 22:26

Ik heb ook hele gevoelige mond, ik kan ook niet tegen een nachtbeugel ( die doe ik onbewust uit ) maar als je naar huis gaat, gelijk een compress op je wang leggen en dan laten zitten tot hij 'warm' word.. Ik was de dag na het trekken niet naar school gegaan ( was meer geen zin hoor Tong uitsteken ) maar die dag daarna was ik ook alweer aan het rijden Knipoog

edit : al kan het natuurlijk altijd fout aflopen, maar daar moet je natuurlijk niet vanuit gaan !

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:30

Nee maar dat risico wil ik niet lopen.... ik wil niet dat de trektocht in het water valt Verdrietig

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:20

Nou, ik kom net van de kaakchirurg en hij heeft niks gedaan Nagelbijten / Gniffelen
Hij wilde eigenlijk gaan trekken, maar toen ik uitlegde dat ik volgende week op ponykamp ging en dat ik er dus niet op had gerekend dat ie meteen zou trekken, was hij het met me eens dat het wel even kon wachten. Ik heb lastige verstandskiezen dus het wordt wel ingrijpend.. help.. nouja, ik ben iig allang blij dat ik nu ongeschonden weer veilig thuis zit.
Maar.. het is in oktober dus feest voor mij.. not. Scheve mond

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:08

Polivy schreef:
rommulus schreef:

Alleen moet je het inderdaad wel in goed perspectief zien... De kans dat jij wordt doodgereden door een auto is alsnog een stuk groter dan de kans dat je overlijd doordat je narcose krijgt..

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 07:36

Paar weken geleden een flink gat geconstateerd in m'n rechteronder verstandskies. Begon zondagavond toch wel erg pijn te doen ineens. Maar met pijnstillers wel uit te zitten. Maandagochtend afspraak gemaakt met de tandarts voor 16.00 diezelfde dag( gisteren dus). Hij heeft ém eruit gehaald. Moest extra verdoofd worden. Kreeg achteraf geen pijnstillers mee, paracetamol zou wel helpen, hij had niet zo veel geweld gebruikt. Sinds gisteravond 22.00 verrek ik nu van de pijn. Al diverse keren ibuprofen 600mg genomen, werkt eigenlijk helemaal niet. En het bloed ook nog een heel klein beetje. Ik neem er nu maar een aspirientje bij. En mocht het niet minder worden, toch maar ff bellen.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:29

Ik ga volgende maand bellen voor mn andere kiezen.
Mn wang en wond zijn helemaal over, helemaal geen pijn meer aan, alleen nog een flink gat in mn kaak zitten Bloos!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:10

Ik moet morgen naar de tandarts, hij gaat er eens naar kijken. Het doet echt ontiegelijk veel pijn. (mijn rechter boven verstandkies komt door) Kregen jullie ook antibiotica na het trekken van jullie verstandkiezen?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:37

Ehm ik kreeg pijnstillers mee naar huis, maar heb er eigenlijk maar 1 gebruikt, het valt opzich wel mee met de pijn vind ik. Ja De ergste pijn is ws. bij het trekken zelf, maar dan ben je toch verdoofd dusja. Knipoog
Ik vond het zelf ontzettend meevallen tijdens het trekken en erna.. Lachen Alleen de prikken zijn k.ut..

Ik moet maandag weer.. Lips are sealed

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:39

Nou, ik verga al sinds gisteren van de pijn. Ik slik nu ibuprofen600 met paracetamol500 coffeine. En dat is binnen 4 uur al weer uitgewerkt.

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:51

Ik heb de hele doos al leeg met ibuprofen 600, ben nu bijna 2 weken verder heb van mijn bovenkaak niks geen last meer maar onder doet soms nog wel pijn en die rare hechting zit er ook nogsteeds in.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:51

Dat ibuprofen600 kreeg ik ook mee, echt ranzig spul Misselijk

Echt raar eigenlijk hoe het zo kan verschillen per persoon qua pijn. Nagelbijten / Gniffelen
Ik hoop dat het as maandag net zo gaat als vorige maand. Lachen

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:55

Ja het verschilt inderdaad heel erg per persoon. Hoop voor jou dat het a.s maandag weer net zo is!