Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amati schreef:@ Bloempje
Kyra woog maar net 2000 gram. Was ook erg klein. WAt zijn alle kleertjes dan groot he ?
Ik weet nog dat we haar mee mochten nemen en toen leek ze en reus vergeleken met de anderen op de couveuse afd. Tot we haar in de maxi cosi legden... toen was ze voornamelijk erg klein !
bloempje1 schreef:Dimitri, ik wil ook zo baas en werk![]()
Wat voor soort werk doe je?(nieuwschierig)
amati, ja wij willen dat we avonds wel bij elkaar zijn.
1 avondje in de week dat ik avonds ga werken is niet erg.
Maar zo is hems vorige relatie ook stuk gelopen..
Mike die woog 1880 gr bij de geboorte..heel klein dus.
MSQuincyTE schreef:bloempje1 hoe oud is je baby op de foto's?
bloempje1 schreef:Dimitri,jeps dan heb je geluk.
Hoe gaat het met jullie kleintjes?
Al met zn alle lekker aan het vermaken in de warmte?
Mike wel,heerlijk in de schaduw,en avonds slaapt hij als een blok.
Hier een fototje van mike,hij past eindelijk maatje 50!
Dus mn ventje is al lekker gegroeit..hihi.
![]()
![]()
tears_85 schreef:Nou ik ben van de week met Mylan voor de eerste keer naar het Consultatiebureau(??) geweest.
Hij is goed gegroeid in 4 weken tijd. Hij begon met 2920 gram, was afgevallen naar 2530 gram, en woog nu 3450 gram, en dat in 4 weken tijd. Ben best trots op me mannie
Ik zal ook even een leuke foto van me mannetje erbij zetten.![]()
Hier was Mylan 2 dagen oud
En dit is hem nu 1 maand oud
berk schreef:Hoe kijk ik terug op mijn bevalling? Vreselijk.
Om 8 uur in de ochtend begonnen de ontsluitingsweeen. Om 2 uur in de middag had ik 8 cm ontsluiting en om half vier mocht ik gaan persen. De ontsluitingweeen vond ik erg pijnlijk en ze volgden elkaar snel. De persweeen waren krachting, maar na een half uur en veel gevoel en geduw bleek dat mijn zoontje niet goed voor de opening lag, hij lag met zijn hoofdje achterover.
Besloten is dus om naar het ziekenhuis (met persween in de auto en wat gaat het verkeer dan traag)te gaan voor een vacuumpomp (die van ijzer) bevalling, heb hiervoor geen verdoving of knip gehad. Mijn man vond het nogal een middeleeuws martelwerktuig met al die kettingen
en trok dan ook wat wit weg. Ook met de vacuumpomp wilde het niet lukken, ik kreeg een katheter en werd naar de OK gereden voor een keizersnede. De ruggeprik heb ik niet vernomen, maar de keizersnede was welkom. Daardoor kan ik voor mijn gevoel nog enigszins positief naar de bevalling terug kijken. Ik vond het werkelijk vreselijk. Achteraf kan ik me de pijn niet meer zo goed herinneren, frappant eigenlijk.
Mijn zoontje Viggo is 6 april 1 jaar geworden en is mijn grootste wereldwonder![]()
Over op vakantie gaan, mijn man en ik gaan in het naseizoen altijd een weekje met zijn tweetjes weg. Ook nu Viggo er is. Die gaat naar opa en oma. Mijn man vaart en we zien elkaar al niet zo veel en vinden het belangrijk dat ook ons huwelijk leuk blijft. En daarom lassen we een papa en mama week in. Viggo komt niets te kort en papa en mama hebben even tijd voor elkaar!! Iedereen blij.
Robyn schreef:ik ben 14 december bevallen van mijn zoontje Fabian. Ik had op 15 december een afspraak voor een geplande keizersnede ivm stuitligging. In de nacht van 13 op 14 dec braken mijn vliezen. Eerst wilde ze me gewoon de 14de overdag inplannen omdat het bij de eerste uuren kan duren voordat het begint. Om 3 uur kreeg ik weeen en om 5 uur had ik al 5 cm ontsluiting. Toen hebben ze gelijk het hele circus maar klaargemaakt en is om 06:44 mijn zoontje geboren. Hij zat alleen zo vast dat ze hem er met z'n 3en uit hebben moeten trekken. Hij moest gelijk naar de kinderarts en ik kreeg hem ook pas na 3 uur voor het eerst te zien. Verder is het me alles meegevallen. Ik was na 3 dagen weer lekker thuis.
Marloes_R schreef:Berk, zo zeg, jij hebt heel wat meegemaakt!
Robyn, waarom hebben ze je niet gelijk naar de ok gebracht toen je ontsluiting als zo enorm opschoot? Dachten ze toen nog dat het niet zo'n vaart zou lopen?
De namen van onze zoontjes lijken op elkaar![]()
Dimitri, ik vind het erg dat ik me niet meer kan herinneren hoe het was toen ik Fabio voor het eerst in mijn armen kreeg..
En ook dat ik op de IC lag na de operatie zodat de ruggenprik kon uitwerken, en dat de kraamafdeling belde dat Fabio zo erg huilde. Ze wilden hem graag brengen om aan te leggen, maar dat mocht niet van de IC vcanwege mogelijk infectiegevaar voor zo'n kleintje. Ook heel goed natuurlijk, maar toen hebben ze hem op de kraam een flesje gegeven. En ik denk zelf dat dat er ook heeft toe bijgedragen dat mijn borstvoeding uiteindelijk niet is gelukt...
amati schreef:@ suzanne, wij konden niet kiezen bij onze dochter.. het is bij ons Kyra Sylvie geworden. Vind het echt nog steeds een hele mooie naam !!
Trouwens ook die van Thimo hoor , voluit Thimo Milan. Alleen als we boos zijn dan, dan luistert hij toch !
Kyra woog met 1 jaar trouwens net 8 kilo ! ze was klein en licht. Thimo bijna 10 kilo maar die was weer te lang, na ja zit in de familie mijn broertje is 2.06 ! dus thimo kan nog even groeien.