Bevallingsverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Re: Bevallingsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:05

..ik werk 35 uur in de week en dan neem ik ze mee naar mn werk, ik heb hier gewoon een slaapkamertje voor ze en box etc...en op donderdag zijn ze bij mn schoonmoeder, dat is eigenlijk gewoon pure luxe want ze kunnen gewoon mee...dus het is wel dubbelop maar ik mis gelukkig niets van ze!!!

Ik begin smorgens om 07.30 met werken, zodoende heb ik twee middagen vrij om nog te kunnen tutten met de meiden(maar eigenlijk zou ik wel minder willen werken maar ja!...2 kindertjes kosten hoop centen)

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:02

Dimitri, ik wil ook zo baas en werk Haha!
Wat voor soort werk doe je?(nieuwschierig Clown )

amati, ja wij willen dat we avonds wel bij elkaar zijn.
1 avondje in de week dat ik avonds ga werken is niet erg.
Maar zo is hems vorige relatie ook stuk gelopen..

Mike die woog 1880 gr bij de geboorte..heel klein dus.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:36

@ Bloempje
Kyra woog maar net 2000 gram. Was ook erg klein. WAt zijn alle kleertjes dan groot he ?
Ik weet nog dat we haar mee mochten nemen en toen leek ze en reus vergeleken met de anderen op de couveuse afd. Tot we haar in de maxi cosi legden... toen was ze voornamelijk erg klein !

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:28

amati schreef:
@ Bloempje
Kyra woog maar net 2000 gram. Was ook erg klein. WAt zijn alle kleertjes dan groot he ?
Ik weet nog dat we haar mee mochten nemen en toen leek ze en reus vergeleken met de anderen op de couveuse afd. Tot we haar in de maxi cosi legden... toen was ze voornamelijk erg klein !

Ja onwijs klein.
Mike mocht trouwens snel uit het ziekenhuis op de 2000 gram.
hij was toen die eruit ging 43 cm.Dus was hij nog kleiner toen die geboren werd.
En hij zit nu pas op maatje 47.Soms heeft die 50 aan,en dan is Mike gewoon verdwenen haha.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:00

ik ben 14 december bevallen van mijn zoontje Fabian. Ik had op 15 december een afspraak voor een geplande keizersnede ivm stuitligging. In de nacht van 13 op 14 dec braken mijn vliezen. Eerst wilde ze me gewoon de 14de overdag inplannen omdat het bij de eerste uuren kan duren voordat het begint. Om 3 uur kreeg ik weeen en om 5 uur had ik al 5 cm ontsluiting. Toen hebben ze gelijk het hele circus maar klaargemaakt en is om 06:44 mijn zoontje geboren. Hij zat alleen zo vast dat ze hem er met z'n 3en uit hebben moeten trekken. Hij moest gelijk naar de kinderarts en ik kreeg hem ook pas na 3 uur voor het eerst te zien. Verder is het me alles meegevallen. Ik was na 3 dagen weer lekker thuis.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:19

bloempje1 schreef:
Dimitri, ik wil ook zo baas en werk Haha!
Wat voor soort werk doe je?(nieuwschierig Clown )

amati, ja wij willen dat we avonds wel bij elkaar zijn.
1 avondje in de week dat ik avonds ga werken is niet erg.
Maar zo is hems vorige relatie ook stuk gelopen..

Mike die woog 1880 gr bij de geboorte..heel klein dus.

ik werk in een schilders familiebedrijf..dus ja..ik barst van het geluk!!!..dat besef ik echt goed...want anders had ik het echt niet geweten!!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 15:23

Dimitri,jeps dan heb je geluk.

Hoe gaat het met jullie kleintjes?
Al met zn alle lekker aan het vermaken in de warmte?

Mike wel,heerlijk in de schaduw,en avonds slaapt hij als een blok.
Hier een fototje van mike,hij past eindelijk maatje 50!
Dus mn ventje is al lekker gegroeit..hihi.

Afbeelding
Lovers Lovers

Afbeelding

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 16:45

Ach wat lief! Hoe hij er bij zit Lovers

Wij hebben buiten een schommelbank en die vindt Fabio heerlijk! Ga ik lekker met hem op schommelen, soms op schoot, soms zet ik hem naast me.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:21

Wat een schatje.

Duncan ligt lekker in de box te slapen. In de woonkamer is het lekker fris, en avonds slaapt hij lekker in zijn wiegje boven.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:07

bloempje1 hoe oud is je baby op de foto's?

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:25

MSQuincyTE schreef:
bloempje1 hoe oud is je baby op de foto's?

Hij is nu 6 weekjes. Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:07

Dan is hij zeker te vroeg geboren of niet

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:14

Ohh Bloempje, wat een ukkie nog! En een grote ogen!

Mijn kids gaan 3 dagen per week naar het KDV. Zowel ik als mijn vriend werken beide 4 dagen per week. Vlak na mijn verloven heb ik het bij beide wel rudtig kunnen opbouwen door mijn vakantiedagen in de strijd te gooien en tijdelijk wat extra hulp van oma's te vragen. Ze gingen beide pas rond 4 a 5 maanden echt 3 dagen naar de opvang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:33

Hoe kijk ik terug op mijn bevalling? Vreselijk.
Om 8 uur in de ochtend begonnen de ontsluitingsweeen. Om 2 uur in de middag had ik 8 cm ontsluiting en om half vier mocht ik gaan persen. De ontsluitingweeen vond ik erg pijnlijk en ze volgden elkaar snel. De persweeen waren krachting, maar na een half uur en veel gevoel en geduw bleek dat mijn zoontje niet goed voor de opening lag, hij lag met zijn hoofdje achterover.
Besloten is dus om naar het ziekenhuis (met persween in de auto en wat gaat het verkeer dan traag Boos! )te gaan voor een vacuumpomp (die van ijzer) bevalling, heb hiervoor geen verdoving of knip gehad. Mijn man vond het nogal een middeleeuws martelwerktuig met al die kettingen Haha! en trok dan ook wat wit weg. Ook met de vacuumpomp wilde het niet lukken, ik kreeg een katheter en werd naar de OK gereden voor een keizersnede. De ruggeprik heb ik niet vernomen, maar de keizersnede was welkom. Daardoor kan ik voor mijn gevoel nog enigszins positief naar de bevalling terug kijken. Ik vond het werkelijk vreselijk. Achteraf kan ik me de pijn niet meer zo goed herinneren, frappant eigenlijk.
Mijn zoontje Viggo is 6 april 1 jaar geworden en is mijn grootste wereldwonder Haha!

Over op vakantie gaan, mijn man en ik gaan in het naseizoen altijd een weekje met zijn tweetjes weg. Ook nu Viggo er is. Die gaat naar opa en oma. Mijn man vaart en we zien elkaar al niet zo veel en vinden het belangrijk dat ook ons huwelijk leuk blijft. En daarom lassen we een papa en mama week in. Viggo komt niets te kort en papa en mama hebben even tijd voor elkaar!! Iedereen blij.

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:55

Nou ik ben van de week met Mylan voor de eerste keer naar het Consultatiebureau(??) geweest.
Hij is goed gegroeid in 4 weken tijd. Hij begon met 2920 gram, was afgevallen naar 2530 gram, en woog nu 3450 gram, en dat in 4 weken tijd. Ben best trots op me mannie Haha!

Ik zal ook even een leuke foto van me mannetje erbij zetten. Lovers

Hier was Mylan 2 dagen oud
Afbeelding

En dit is hem nu 1 maand oud
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 12:13

Volgens mij was Mike niet te vroeg geboren maar gewoon heel klein en licht toch??

Hier ook alles goed met Sylvie, die weegt al 7,5 kilo. Vork

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:18

@ suzanne, wij konden niet kiezen bij onze dochter.. het is bij ons Kyra Sylvie geworden. Vind het echt nog steeds een hele mooie naam !!
Trouwens ook die van Thimo hoor , voluit Thimo Milan. Alleen als we boos zijn dan, dan luistert hij toch !
Kyra woog met 1 jaar trouwens net 8 kilo ! ze was klein en licht. Thimo bijna 10 kilo maar die was weer te lang, na ja zit in de familie mijn broertje is 2.06 ! dus thimo kan nog even groeien.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:56

bloempje1 schreef:
Dimitri,jeps dan heb je geluk.

Hoe gaat het met jullie kleintjes?
Al met zn alle lekker aan het vermaken in de warmte?

Mike wel,heerlijk in de schaduw,en avonds slaapt hij als een blok.
Hier een fototje van mike,hij past eindelijk maatje 50!
Dus mn ventje is al lekker gegroeit..hihi.

Afbeelding
Lovers Lovers

Afbeelding

kijk nou!!!..wat een bos haar!!...superventje echte waar!!!..dus je kan eindelijk mike zn kledingkast veranderen!

We zijn voor het eerst naar het strand geweest(wat een verhuizing!!!!)..parasol etc. gekocht, vriendinnen mee en gaan!..Lisa vond het zand echt niets!..en megan lag in haar blote kont heerlijk te slapen..dus zeker voor herhaling vatbaar!

maar ben blij dat we gewoon weer aan het werk zijn, de meiden waren helemaal uit ritme joh!..koninginnedag, nog een verjaardag gehad noem maar op!...ze waren s'avonds helemaal overstuur voordat ze gingen slapen!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:59

tears_85 schreef:
Nou ik ben van de week met Mylan voor de eerste keer naar het Consultatiebureau(??) geweest.
Hij is goed gegroeid in 4 weken tijd. Hij begon met 2920 gram, was afgevallen naar 2530 gram, en woog nu 3450 gram, en dat in 4 weken tijd. Ben best trots op me mannie Haha!

Ik zal ook even een leuke foto van me mannetje erbij zetten. Lovers

Hier was Mylan 2 dagen oud
Afbeelding

En dit is hem nu 1 maand oud
Afbeelding

zo die is idd lekker gegroeid zeg!!!...kan je met recht trots op zijn!..ik zal trouwens ook eens foto's hier gaan plaatsen...die ik had van mn meiden zijn al zo oud!! Knipoog...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:02

berk schreef:
Hoe kijk ik terug op mijn bevalling? Vreselijk.
Om 8 uur in de ochtend begonnen de ontsluitingsweeen. Om 2 uur in de middag had ik 8 cm ontsluiting en om half vier mocht ik gaan persen. De ontsluitingweeen vond ik erg pijnlijk en ze volgden elkaar snel. De persweeen waren krachting, maar na een half uur en veel gevoel en geduw bleek dat mijn zoontje niet goed voor de opening lag, hij lag met zijn hoofdje achterover.
Besloten is dus om naar het ziekenhuis (met persween in de auto en wat gaat het verkeer dan traag Boos! )te gaan voor een vacuumpomp (die van ijzer) bevalling, heb hiervoor geen verdoving of knip gehad. Mijn man vond het nogal een middeleeuws martelwerktuig met al die kettingen Haha! en trok dan ook wat wit weg. Ook met de vacuumpomp wilde het niet lukken, ik kreeg een katheter en werd naar de OK gereden voor een keizersnede. De ruggeprik heb ik niet vernomen, maar de keizersnede was welkom. Daardoor kan ik voor mijn gevoel nog enigszins positief naar de bevalling terug kijken. Ik vond het werkelijk vreselijk. Achteraf kan ik me de pijn niet meer zo goed herinneren, frappant eigenlijk.
Mijn zoontje Viggo is 6 april 1 jaar geworden en is mijn grootste wereldwonder Haha!

Over op vakantie gaan, mijn man en ik gaan in het naseizoen altijd een weekje met zijn tweetjes weg. Ook nu Viggo er is. Die gaat naar opa en oma. Mijn man vaart en we zien elkaar al niet zo veel en vinden het belangrijk dat ook ons huwelijk leuk blijft. En daarom lassen we een papa en mama week in. Viggo komt niets te kort en papa en mama hebben even tijd voor elkaar!! Iedereen blij.

sow..jij heb je ellende ook wel gehad!...tja die pijn he!..raar is dat!..weet alleen dat ik nog nooit in mn leven zoveel pijn heb gehad!!!..en dat vergeet ik nooit meer! Haha!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:04

Robyn schreef:
ik ben 14 december bevallen van mijn zoontje Fabian. Ik had op 15 december een afspraak voor een geplande keizersnede ivm stuitligging. In de nacht van 13 op 14 dec braken mijn vliezen. Eerst wilde ze me gewoon de 14de overdag inplannen omdat het bij de eerste uuren kan duren voordat het begint. Om 3 uur kreeg ik weeen en om 5 uur had ik al 5 cm ontsluiting. Toen hebben ze gelijk het hele circus maar klaargemaakt en is om 06:44 mijn zoontje geboren. Hij zat alleen zo vast dat ze hem er met z'n 3en uit hebben moeten trekken. Hij moest gelijk naar de kinderarts en ik kreeg hem ook pas na 3 uur voor het eerst te zien. Verder is het me alles meegevallen. Ik was na 3 dagen weer lekker thuis.

vond je dat niet erg dat je hem pas drie uur kreeg te zien??...ik heb daar best mee gezeten!(heb keizersnee gehad)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 09:43

Berk, zo zeg, jij hebt heel wat meegemaakt!

Robyn, waarom hebben ze je niet gelijk naar de ok gebracht toen je ontsluiting als zo enorm opschoot? Dachten ze toen nog dat het niet zo'n vaart zou lopen?
De namen van onze zoontjes lijken op elkaar Knipoog

Dimitri, ik vind het erg dat ik me niet meer kan herinneren hoe het was toen ik Fabio voor het eerst in mijn armen kreeg..
En ook dat ik op de IC lag na de operatie zodat de ruggenprik kon uitwerken, en dat de kraamafdeling belde dat Fabio zo erg huilde. Ze wilden hem graag brengen om aan te leggen, maar dat mocht niet van de IC vcanwege mogelijk infectiegevaar voor zo'n kleintje. Ook heel goed natuurlijk, maar toen hebben ze hem op de kraam een flesje gegeven. En ik denk zelf dat dat er ook heeft toe bijgedragen dat mijn borstvoeding uiteindelijk niet is gelukt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:10

Marloes_R schreef:
Berk, zo zeg, jij hebt heel wat meegemaakt!

Robyn, waarom hebben ze je niet gelijk naar de ok gebracht toen je ontsluiting als zo enorm opschoot? Dachten ze toen nog dat het niet zo'n vaart zou lopen?
De namen van onze zoontjes lijken op elkaar Knipoog

Dimitri, ik vind het erg dat ik me niet meer kan herinneren hoe het was toen ik Fabio voor het eerst in mijn armen kreeg..
En ook dat ik op de IC lag na de operatie zodat de ruggenprik kon uitwerken, en dat de kraamafdeling belde dat Fabio zo erg huilde. Ze wilden hem graag brengen om aan te leggen, maar dat mocht niet van de IC vcanwege mogelijk infectiegevaar voor zo'n kleintje. Ook heel goed natuurlijk, maar toen hebben ze hem op de kraam een flesje gegeven. En ik denk zelf dat dat er ook heeft toe bijgedragen dat mijn borstvoeding uiteindelijk niet is gelukt...

Ik heb ook op de IC moeten wachten op de uitwerking van de ruggenprik, dat kon geloof ik niet op de gewone uitslaapkamer. Maar gelukkig mocht ik mijn zoontje wel naast mijn bed op de IC.

Hier kreeg ik mijn zoontje te zien voor het eerst, ze waren intussen mijn buik aan het hechten Haha!
Afbeelding
Mijn man en zoon naast mijn bed op de IC
Afbeelding
En Viggo op zijn eerste verjaardag, afgelopen 6 april Haha!
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:26

amati schreef:
@ suzanne, wij konden niet kiezen bij onze dochter.. het is bij ons Kyra Sylvie geworden. Vind het echt nog steeds een hele mooie naam !!
Trouwens ook die van Thimo hoor , voluit Thimo Milan. Alleen als we boos zijn dan, dan luistert hij toch !
Kyra woog met 1 jaar trouwens net 8 kilo ! ze was klein en licht. Thimo bijna 10 kilo maar die was weer te lang, na ja zit in de familie mijn broertje is 2.06 ! dus thimo kan nog even groeien.

Wat grappig want ik vond Kyra ook een leuke naam. Vriendje vond het niks. Haha!

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:42

Dimitri: Ik vond het vreselijk, ik wist niet wat er aan de hand was. Toen ze me aan het hechten waren heb ik nog gevraagd wat het was geworden want dat wist ik toen nog niet. Ik lag daar half van de wereld, omdat ze hem er niet uit kregen hebben ze zo lopen rukken dat ik geen lucht kreeg verder waren al mijn spieren vanaf mijn borst verkrampt dus kon me nauwlijks bewegen. Zo tikten eigenlijk de minuten voorbij. Totdat ik ineens mijn moeders stem hoorde, die heeft toen geregeld dat ik daar weg kon en eindelijk mijn kleine kon zien. Mijn borstvoeding is ook niet gelukt, er kwam gewoon niks en na 3 dagen dronk hij bijna alleen maar bloed. Toen ben ik nog af gaan kolven en na 3 weken heb ik het opgegeven (ook ivm medicijnen). Volgende keer als ik een keizersnede krijg ga ik gelijk op fles dit scheelt een hele hoop ellende.

Marloes: Nou toen ik aankwam had ik nog geen weeen. Een uurtje later om 3 uur begon het langzaam. Toen ging het heel snel. Ik vond de weeen wel erg zeer doen maar ik kon ze goed hebben, waarschijnlijk dat ze daarom dachten dat het niet zo'n vaart zou lopen. Om half 5 heb ik toch maar de zuster gebeld dat ze nu wel heel snel op elkaar kwamen. Dat vond ze zelf ook en toen is ze de Gyn uit z'n bed gaan bellen, dat duurt ook zeker 20 min voordat hij er is. Toen had ik dus 5 cm, hij is toen meteen iedereen op gaan roepen, eer je beneden op de operatietafel ligt ben je weer een uur verder. Inmiddels had ik aan een stuk door weeen en zat ik bijna op volledige ontsluiting. Haha idd, leuke naam heeft jou zoontje!!

Berk: wat een helse bevalling zeg! Dat gun je niemand.

Wat een schatjes hebben jullie hier neergezet zeg. Zal eens kijken of ik ook een foto neer kan zetten.