bevallingskeuze.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Re: bevallingskeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:08

Dat kan gebeuren Mistral! Maar waarom lieten ze dat babytje zolang huilen dan??
Erg vervelend die koemelkallergie, hoe is het daarna verder opgelost? Ben jij op dieet gegaan?

Ik moet zeggen dat ik ook telkens bang was dat ze me niet serieus namen, maar gelukkig deed de huisarts en kinderarts het wel.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:22

Dat kindje kreeg om de zoveel uur een voeding en dan was het nog geen tijd voor de nieuwe (waarom denk je dat ik neit bij Mariella weg wilde Nagelbijten / Gniffelen ) De borstvoeding ging op zich goed, maar ik wilde voeding ernaast geven om mijn eigen onzekerheid. Op de borstvoeding reageerde ze niet, totdat ze de kunstvoeding erbij kwam. Toen reageerde ze overal op. Ik ben meerdere malen niet serieus genomen. Op een gegeven moment krijg je provocatietesten in het ziekenhuis om te zien of ze nog allergisch zijn dat moet omdat je anders de voeding niet meer vergoed krijgt.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 13:29

MISTRAL94 schreef:
Nou qua bevalling ben ik jaloers op je! Bloos Haha! Hoe is het nu met Mike?

Ja waarschijnlijk wel. Clown
ben blij dat het geen bevalling van 48 uur werd.
Toen de Vk morgens kwam en toen ik pas 1 cm ontsluiting had zei ze ga nog maar van 12 uur weeen uit. Clown Nou echt niet haha.

Het gaat stuken beter,hij is weer aangekomen dus een goed teken.
Kinderarts vanmorgen nagekeken en vond hem er goed uitzien.
Als hij zo door gaat mag hij volgende week waarschijnlijk naar huis.
dus goed nieuws.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:35

Handig druk op verzenden terwijl ik nog niet klaar was. Mariella heeft die testen ook ondergaan. Op een gegeven moment begon ze te reageren, toen zei ik haar oogjes staan flauw ze heeft een rare rode kleur. Haar voetjes en handjes worden dik. Nee was niet zo, har oogjes stonden normaal, de voetjes waren dik omdat ze op schoot zat bij mij. En die rode kleur waren slaapwangetjes. Dus ze gingen door met provoceren, totdat ze begon te spugen en niet meer ophield daarmee. Het liep zo uit de hand dat ze een tegengif moest krijgen. Kinderarts een infuus prikken wilde niet omdat ze zoveel babyvet had op haar handje (volgen de kinderarts). Ja m'n neus dit is een reactie op de koemelk. Toen in het hoofdje prikken wat heb ik lopen janken. Zo klein als ze was lag ze te krijsen niet normaal meer!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:35

Sorry doe dit even in 2 keer want mijn pc loopt vast als ik grote lappen tekst wil plaatsen Bloos
Op een gegeven moment was ze gewoon helemaal van de wereld had echt een hoopje mens in mijn handen. Die verpleegkundige heeft flink gedonder gehad na die tijd, ik was echt laaiend wie kent haar kind nou het beste die doos van een verpleegkundige of ik. Ik hoorde de verpleegkundige later nog tegen een collega zeggen ja misschien had ze wel wat onder de lede toen ze binnen kwam Stoom uit je oren
Inmiddels is ze eroverheen maar ik vergeet dit nooit meer, tegenwoordig nemen ze me dus wel serieus. Als ik een ongeruste moeder aan de lijn krijg (op het werk dus Haha! )laat ik die dus ook altijd op het spreekuur komen, want niets is vervelender dan niet serieus genomen te worden!
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 21-03-07 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:36

Spannend Bloempje! Hopen dat het allemaal zo voorspoeding mag gaan!

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:56

Infuus in hoofdje, moet zeggen dat het er voor de ouders erger uit ziet.
Charlotte kreeg dat ook omdat die zoveel infuusjes had en ik vond het verscrhikkelijk om te zien maar veel meer pijn dan een gewone plaats waar infuus zit doet het niet.

Belachelijk dat ze zo deden Mistral, ik bedoel een moeder ziet toch snel genoeg als er iets niet goed is met haar kindje ongeacht welke leeftijd.

Bloempje, goed nieuws dus! Zie je wel, die kleine Mike doet het goed en mag dus mss binnenkort naar huis!!!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 14:07

Als nog valt het me op hoor,dat er in het ziekenhuis steeds meer fouten worden gemaakt.
niet alleen bij hoor hoor mistral,toen ik er 3 dagen lang heb gelegen kwamen ze contant terug omdat ze weer spullen kwijt zijn.

Dit is dan al slordig,maar vooral slordig als je een ouder niet geloven dat een kind een alergie heeft.

Mike word trouwens ook overal op getest op allerlij alergieen,
omdat er in de familie veel astma en dat soort dingen hebben.
Ik mocht kiezen of alles testen omdat hij het ook kan krijgen of niet.Heb het wel gedaan,omdat mn kleine broertje alles heeft wat je niet wilt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:58

Geef je borstvoeding bloempje? dat beschermt tegen astma en alergieen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:04

MISTRAL94 schreef:
Handig druk op verzenden terwijl ik nog niet klaar was. Mariella heeft die testen ook ondergaan. Op een gegeven moment begon ze te reageren, toen zei ik haar oogjes staan flauw ze heeft een rare rode kleur. Haar voetjes en handjes worden dik. Nee was niet zo, har oogjes stonden normaal, de voetjes waren dik omdat ze op schoot zat bij mij. En die rode kleur waren slaapwangetjes. Dus ze gingen door met provoceren, totdat ze begon te spugen en niet meer ophield daarmee. Het liep zo uit de hand dat ze een tegengif moest krijgen. Kinderarts een infuus prikken wilde niet omdat ze zoveel babyvet had op haar handje (volgen de kinderarts). Ja m'n neus dit is een reactie op de koemelk. Toen in het hoofdje prikken wat heb ik lopen janken. Zo klein als ze was lag ze te krijsen niet normaal meer!

Dit doen ze altijd. Ze gaan door tot ze een hele duidelijke reactie krijgen. Mijn dochter heeft een aparte vorm van allergeie, werd ook niet geloofd in het begin. Gaf godzijdank bv en ben zelf op dieet gegaan. Doordat ze heel laat reageert heeft ze idd tegenmedicijnen ingespoten moeten krijgen en moest langer blijven dan normaal.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 16:37

Sam,nee ik geef de fles.
Hij krijgt wel soort voeding wat alergie tegen moet gaan of beschermt oid..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:28

Faye: De reactie was er wel overduidelijk alleen dat wilde ze niet gezien Knipoog
We hebben foto's gemaakt toen ze binnen kwam, een vrolijk meisje en toen na het eerste beetje koemelk. Daar kon je al duidelijk zien dat de oogjes mat stonden. Overigens waren de handjes en voetjes niet een beetje dikker, ze waren enorm gezwollen. Ze hadden op dat moment moeten stoppen met melk geven want het spugen was alsnog gekomen alleen was ze er dan minder ziek van geweest Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:05

Maar jij bent de moeder. Ik zag ook vrij snel de reactie komen, en toch vinden zij dat dan niet duidelijk genoeg. Ik snap dat ook wel. Maar als moeder zie je het als eerste, altijd! Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:19

De 2e provocatie is dus ook op mijn manier gegaan. Ik heb toen aangegeven dat ik 1 bepaalde kinderarts erbij wilde hebben. Die verpleegkundige die we de eerste keer hadden wilde ik niet in de buurt hebben en ik bepaal wanneer er gestopt werd met het provoceren. Na dit alles gingen ze daarmee akkoord ook al was het niet volgens protocol

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:38

Marloes_R schreef:
Es, je hebt geljk dat het misschien wat kort door de bocht was.
Maar als je overdag praatjes voor 10 hebt, hele ladingen bezoek kunt ontvangen, en snachts snurkt alsof je een half bos om moet kappen, dan kun je m.i. ook wel een keertje snachts je kindje de borst geven.
Natuurlijk is een bevalling zwaar, en had ik ook maar al te graag eens ee3n nachtje doorgeslapen. En dat jij die kans kreeg, is alleen maar fijn natuurlijk. Maar ik had het idee dat het deze dame wel erg makkelijk af ging om de kans te grijpen om te slapen.

Ja, ik begrijp ook wel wat je bedoeld hoor! Knipoog
Maar mijn zoontje werd naar de kinderafdeling gebracht een dag na de bevalling en kolfde ik af voor de nacht dat de zusters dat gaven op hun advies. Zij vonden het niet zo prettig als je in de nacht kwam wat ik mij ook goed voor kan stellen. Hij ging naar de kinderafdeling en vertelde mij dat ik nog geen borstvoeding had, mijn neus, want hij gaf over, en er kwam vocht uit. Ze wilde een fles geven en dat nam hij niet. Dus aan het infuus, onder de blauwe lamp, was zo'n kl*tegezicht! Mijn moeder, tante en oma hadden geen borstvoeding maar ik dacht, ik probeer het toch!
Die dag dat hij naar de kinderafdeling is gebracht moest hij iedere keer gewogen worden voor de borst en na de borst.
De verpleegster zei tegen mij, al heb jij maar een paar druppels dan vullen wij het met de fles aan tot 10 cc.
Afijn, ik mijn zoon aangelegd (ze hadden hem gewogen) en de borst gegeven, daarna weer op de weegschaal en de verpleegkundige zit te zoeken of ze haar pen in haar borstzakje had, die erin zat.
Ik zeg tegen haar, ik heb zeker niets!
Ze zegt, meid, hij heeft 108 cc op, 10 keer zoveel ROFL , dag daarna 140 cc.
Ze vroeg of ik niet alle kindjes daar op de kamer kon voeden! Clown
GELUKKIG mocht dat infuus er dus direct uit en was mijn naam Vanessa!

Wat nou, je hebt geen borstvoeding! Haha!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:03

Wow dat is veel! Wow!
Hihi ik was al heel trots toen hij in het ziekenhuis na het wegen 25 cc had gedronken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:04

Marloes_R schreef:
Wow dat is veel! Wow!
Hihi ik was al heel trots toen hij in het ziekenhuis na het wegen 25 cc had gedronken.

Ja, bizer he! Ik denk dat ik van iedereen heb meegekregen! Clown
Mijn moeder, tante en oma! Haha!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:51

Bloempje wat een prachtig kereltje is Mike.
Wat heerlijk dat je bevalling je is meegevallen Pling

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 16:54

Jac,bedankt Haha!

Even een vraagje,na hoeveel dagen mochten jullie hechtingen eruit.Igg voor de mensen zonder keizersnee Knipoog
Heb mn Vk nog niet gesproken,en vergeten te vragen haha.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:58

bloempje1 schreef:
Jac,bedankt Haha!

Even een vraagje,na hoeveel dagen mochten jullie hechtingen eruit.Igg voor de mensen zonder keizersnee Knipoog
Heb mn Vk nog niet gesproken,en vergeten te vragen haha.

Ze houden dat toch in de gaten?
Volgens mij had ik oplosbare hechtingen en halen ze de hechtingen eruit als nodig is, knoopjes.
Weet ik eigenlijk niet meer zo goed na 2 bevallingen! Clown Haha!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 17:00

Even denken..
De binneste dus de binneste laag is idd oplosbaar.
Buitenste niet,die moeten verwijderd worden.Dat was het enigste wat ik nog mee gekregen had.

Veder hebben ze me in het ziekenhuis in de gaten gehouden.
Daarna niet meer,en ben al weer 4 dagen thuis.En ze zijn nog niet langs geweest.ze komen morgen maar vroeg me het zo af haha.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:02

Bloempje, heb jij eigenlijk kraamzorg? Of krijg je die zogauw Mike thuiskomt?
Ik vroeg me dat af want ik weet niet hoe dat gaat als je kindje nog in het ziekenhuis moet blijven.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 17:06

Ik kon kiezen,of al laten komen voor mij.
Omdat ik kraamvrouw was..*dat klinkt oud *
Maar ik moest er niks van weten,red me zelf wel.de kleine is er nog niet.
Maar ze komt wel zodra mike er is.Toch wel fijn een beetje hulp de eerste week.

Maar mocht Mike langer als 3 weken in het ziekenhuis moeten blijven,dan vervalt de kraamhulp standaart.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:21

Als je kindje langer in het ziekenhuis ligt dan kan je wel couveuse nazorg krijgen maar dat stelt niet veel voor, dan helpen ze je hoe je je kindje in bad moet doen en moet verschonen maar dat hebben ze je ook al "geleerd"in het ziekenhuis.
Bij zowel Charlotte als Wouter heb ik geen kraamzorg gehad omdat ze langer in het ziekenhuis lagen.

Hechtingen zijn er bij mij niet uitgehaald, alleen een knoopje wat irriteerde maar de rest was oplosbaar.

Hoe is het nu met Mike? Wat weegt ie ondertussen? En drinkt ie zijn flesjes goed?

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 18:27

Ja dat wassen en luier verschonen,kan ik al dromen.
Dat is ook niet moeilijk Knipoog

Met Mike gaat het stukje bij beetje beter.
Werd net gebelt door het ziekenhuis dat ze hem al de fles gingen geven.Hij lag al een uur te huilen.Normaal krijgt die pas half 6 weer.

Hij woog vanmorgen 1850,hij drinkt alleen zn flesjes nog niet leeg.

Wat ik me eigelijk afvraag is wat een normalen baby van 6 dagen krijgt,hoeveel cc.Weet iemand dat nog van zich zelf?

Mike krijgt erg veel,igg vind ik dan.Hij krijgt 40 cc,en laat elke keer bijna dik 15 cc staan.Maar heeft toch constant eerder honger.