[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:19

[/quote]

Ik heb de mirena, en ben er dik tevreden mee Ja
Wil niet anders meer. 5 jaar nergens meer aan denken, en gewoon lekker je gang gaan Bloos[/quote]
Sluit ik me bij aan... Ja[/quote]

Ik laat Vrijdag wel horen hoe het is gegaan en wat hij mij aanraad.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:00

hey

ik heb een paar pagina's geleden een berichtje geplaats dat ik door mijn operatie een maand met de pil moest stoppen (omdat ze toch geen nut had)...

nu had ik uitgerekend en moest ik normaal vorige week ongesteld worden,maar dit is nog steeds niet het geval. kan het komen omdat mijn cyclus volledig ontregeld is omdat ik een maand gestopt ben?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:03

Ja, tuurlijk. Helemaal niet zo gek dat je lichaam van slag is. Misschien komt het ook nog door de operatie (weet niet wat voor operatie? Doet er ook niet toe). Je cyclus kan echt gevoelig zijn voor alles. Maar als je twijfelt, kan je uiteraard altijd een testje doen. Maar ik zou me niet al te veel zorgen maken. Knipoog

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:10

een darmoperatie,maar ben wel zwaar verdoofd geweest...
ik heb wel de buikpijn en dan denk ik dat ze er altijd gaan doorkomen,maar dan toch niet... en heel wat witverlies ook.
ik zal nog even afwachten

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:27

Ik heb het idee dat mijn pil te licht is, maar werkt ie dan wel?

Ik krijg nl steeds voor het einde van een strip al doorbraakbloedingen, deze keer zelfs een week te vroeg...
Ik wil het nog een strip aankijken (en dan iedere dag op precies hetzelfde tijdstip de pil nemen) en ga dan naar de ha als het nog niet werkt.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:19

Pil moet dan wel werken, misser. Maar het kan inderdaad zo zijn dat een lichte pil niet sterk genoeg is om doorbraakbloedingen te voorkomen bij jou.

Ik heb ook nog een vraagje over lichte/zware pillen:
Ik ben deze week van de microgynon 30 overgegaan op de 20. Een lichtere pil dus. Nu heeft mijn huisarts er niks over gezegd (heb er ook niet naar gevraagd), maar ik ving ergens op dat je de eerste maand dan nog niet volledig beschermd kan zijn. Weet iemand hier meer over?

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:20

Ik denk dat je het beste gewoon je huisarts eventjes kunt bellen.. Knipoog

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:22

Vraagje... Ik ben aan de Diane-pil voor 3 of 4 maanden nu. Ik heb veel positieve bijwerkingen gemertk, minde rklachten, een regelmatige ongesteldheid, een egale huid op gezicht. Ik merk alleen helaas als bij-effect dat ik iets dikker word. Helemaal niets mis mee, ik blijf gewoon slikken, maar als ik stop met de pil, val ik dan vanzelf weer af of meot ik dan gaan sporten?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 20:52

even een vreemde situatie:

ik heb 3x achtereen mijn pil doorgepakt. Tijdens de 4e keer kreeg ik na de 2e week last van bloedingen,dus na een beetje wikken en wegen ben ik een week vroeger gestopt met de pil. Mijn stopweek is nu net voorbij en ben vandaag weer begonnen met mijn pil te pakken.
Is die nu veilig?

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:07

Dniesjj117 schreef:
Vraagje... Ik ben aan de Diane-pil voor 3 of 4 maanden nu. Ik heb veel positieve bijwerkingen gemertk, minde rklachten, een regelmatige ongesteldheid, een egale huid op gezicht. Ik merk alleen helaas als bij-effect dat ik iets dikker word. Helemaal niets mis mee, ik blijf gewoon slikken, maar als ik stop met de pil, val ik dan vanzelf weer af of meot ik dan gaan sporten?

Ik ben hier heel veel door aangekomen..
Ik ben gestopt en heb nu een ander anti conceptie middel..

Bij mij is het er niet zomaar meer af Huilen
Ik sport nu dus erg veel terwijl ik dat normaal niet deed.
En ik moe(s)t mn hele eetpatroon omgooien.. Maar iedereen reageert er natuurlijk anders op.

Maargoed alshet nou drie kilo waren geweest had ik er geen problemen mee Lachen

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 22:16

Ilona__ schreef:
Ik denk dat je het beste gewoon je huisarts eventjes kunt bellen.. Knipoog

Hmmja was ik ook wel van plan maar dan weet ik vast of ik meteen naar de drogist moet rennen voor extra maatregelen Knipoog . En misschien waren hier huisartsen in de zaal Lachen .

Als je je pil één keer doorslikt kan je tijdens de hele tweede strip stoppen en ben je gewoon beschermd. Maar weet niet hoe het zit met zo vaak doorslikken Lachen . Toch maar even aan de huisarts vragen Tong uitsteken

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 07:52

Ik ben een beetje ongerust, ik heb gister de stediril 30 dubbel geslikt omdat ik dacht dat ik hem maandag vergeten was. Dit was achteraf niet het geval, ik had hem gewoon maandag geslikt alleen van de andere kant van de strip de pil genomen. Moet ik nou gewoon mijn strip afmaken en vanavond weer op hetzelfde tijdstip de pil nemen en dan een extra pil van de reservestrip? Of moet ik hem ergens overslaan? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik vind dit niet zo leuk. Nagelbijten / Gniffelen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:13

Ik heb ook een vraag, ik heb t boekje niet meer bij m'n pildoosje, ook geen idee of t erin staat. Maar ben je veilig in je stopweek. omdat ik wel weet dat erin staat dat als je je pil vergeet je 7 dagen daarvoor en daarna geen sex mag. en in de stopweek slik je m natuurlijk helemaal niet

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:15

Roelke_: Ik heb die pil ook maar zou dit echt niet weten.. Staat er niet iets bij wat je moet doen bij een overdosering? Ik denk dat je gewoon het best je strip kunt afmaken en een stopweek in kunt lassen? Misschien anders even snel je huisarts bellen..
Moonsparkle: Als je je pil altijd goed inneemt ben je in je stopweek gedurende 7 dagen gewoon veilig..

Ander vraagje: Moet je in je stopweek altijd 7 dagen geen pil nemen? Of kan een dag of 5 of 6 ook geen kwaad?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:27

Heb even gemaild, en kreeg dit terug waar ik niks van snap;

Het dubbel slikken van de pil is in dit geval beter dan er een vergeten. Misschien dat je nog wel een beetje misselijk bent geworden van een dubbele dosis. Je moet echter geen pil overslaan en gewoon doorgaan met het normale schema, dus vanavond op hetzelfde tijdstip eentje nemen. Nu kom je uiteindelijk een tekort. Het handigste is om het laatste tablet van de strip niet in te nemen en 7 dagen te stoppen. Dan stop je als het ware een dag eerder. Denk er om dat je dan ook een dag eerder weer begint! Er mogen niet meer dan 7 dagen tussen zitten! Het overgebleven tablet gebruik je voor de strip waar er een uit mist.

Als ik de laatste pil zou laten zitten zou ik dus 2 dagen eerder stoppen, omdat ik 1 tekort kom al.. Dus wat moet ik nou doen? Morgen hemelvaart en dan zijn ze niet open neem ik aan...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:38

Een stopweek mag korter maar nooit langer Lachen

Roelke in jouw geval zou je gewoon deze strip afmaken en dan 7 dagen stoppen en dan dus een dag eerder dan normaal weer aan de volgende beginnen..

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:44

Ja idd, gewoon deze strip afmaken en dan na 7 dagen uiterlijk weer beginnen Lachen
Oke, dus ik kan ook gewoon iets eerder beginnen met een nieuwe strip. Maar niet na 2 dagen neem ik aan? Houdt dan je ongesteldheid weer op ofzo?

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:28

Roelke_, waar heb je precies naartoe gemaild?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:38

Kieffertje schreef:
Roelke_, waar heb je precies naartoe gemaild?

Naar mijn apotheek.
Ik zou eerst even bellen, wel zo makkelijk, maar mijn batterij was leeg en ik was de hele dag op school/ verjaardag. En vandaag zijn ze dicht..
Maar bedankt voor jullie antwoord. Ik maak gewoon deze strip af en stop een dag eerder.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:00

Hoihoi,

Ik heb de pil drie dagen langer doorgeslikt dan normaal. Gister ben ik gestopt en vannacht ben ik met een jongen naar bed geweest; ik was nog niet ongesteld. Ik kan nu toch niet zwanger zijn? Wou het voor de zekerheid even vragen..

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:02

Wordt je gelijk de volgende dag ongesteld als je die vorige dag bent gestopt? normaal gesproken ben je wel beschermd, ook in de stopweek.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:09

Nee, ik word meestal na 2-3 dagen ongesteld

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:51

Je kan gewoon een paar dagen doorslikken, Chupa Lachen . Alles moet dus prima in orde zijn.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:44

Pff gelukkig, ik was al bang Knipoog haha ben echt opgelucht nu!

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 00:23

Ik heb even met mijn apthoteek gebeld, met de vraag of je als je op een lichtere pil overstapt wel gewoon meteen 100% beschermd bent (vroeg ik een paar posts terug). Het antwoord:

Als je direct na het slikken van de laatste pil van je vorige strip, óf na maximaal 7 dagen stopweek (net zoals normaal dus) begint met de nieuwe pil, is die meteen veilig. Of hij nou lichter is of niet.