[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebelletje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:41

WWHHHAHAHHAHAHWWWWAHHHAAA

Ik ben net gebeld door het ziekenfonds en het is GOEDGEKEURD!!!

Joeoeehhoooeeee!!!!! Nu maandag nog bellen voor een afspraak bij de Anesthesist...spannend

Poehpoeh nu komen de zenuwen toch wel enorm naar boven

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:42

Gefeliciteerd!!
Kan me voorstellen dat de zenuwen nu wel echt komen.

Ellebelletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:50

Katja schreef:
Gefeliciteerd!!
Kan me voorstellen dat de zenuwen nu wel echt komen.

Ghaha dankjewel!

Ja inderdaad...het is nu echt eerst hield ik wel in mijn achterhoofd dat het misschien op de verzekering zou vast hangen..maar nu poeh kan het allemaal echt doorgaan

Wat zal het lekker zijn om in de zomer een leuke bikini aan te kunnen

Ben trouwens wel voor de zomer een beetje aan het lijnen hoor! Paar kilootjes er nog af

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:16

Super goed zeg !!!

Succes en hopen dat je snel geholpen bent

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 02:25

ik ben blij dat dit topic er is dames (heeft me naar het borstenforum geloodsd e.d)

mijn verhaaltje:
19, cup 75F, slechte rug, ben het he-le-maal ZAT!!
binnenkort een tripje naar de huisarts

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:00

Ellebelletje Gefeliciteerd. Breekt er nu een spannende tijd aan.

SaskiaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:22

Eightlegged schreef:
ik ben blij dat dit topic er is dames (heeft me naar het borstenforum geloodsd e.d)

mijn verhaaltje:
19, cup 75F, slechte rug, ben het he-le-maal ZAT!!
binnenkort een tripje naar de huisarts

ik geef je groot gelijk

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:53

Pff hoe ga ik dit nieuws nou weer aan familie brengen? >;)

Alleen mijn moeder zus en vriend weten het...
Ik woon in bij mijn schoonfamilie en daar kunnen ze nogal raar reageren op dat soort dingen (domme ondoordachte sexistische opmerkingen maken) haha mijn vriend zei al..hahah we zeggen niks en kijken als je met je bikini voorbij komt lopen wat ze zeggen

De rest zoals mijn oma is nog van de oude stempel en snapt niet dat te zware borsten een flinke belasting kunnen zijn..en zal dus behoorlijk ouderwets reageren (niets tegen het menske hoor..alleen is ze heel erg tegenhoudend over dat soort dingen)

Hoe hebben jullie het aan familie/vrienden/kennissen gezegd?

weer typisch iets voor ellen om je druk over te maken hoor!

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:24

oh nee vind ik ook niet. Tot de laatste week heb ik het voor de meesten verborgen gehouden.Schaamde mij ervoor. Ik was toen nog 14. mijn ouders hebben het tegen mkijn familie gezegt. mijn oma reageerde niet leuk, ze vond het totaal niet nodig en vond het niet normaal dat mijn ouders het goed vonden.

op school wisten de meeste het pas na de operatie. Ik had geen zin om het te vertellen. op een gegeven moment ging er rond dat ik aan mijn rug geopereerd was... dus toen moest ik het wel vertellen. De meeste reageerden heel goed. Alleen een goede vriendin niet. Ze vond het onzin. als zij geen grote borsten kreeg deed ze toch ook geen borstvergroting enz. Niks van aan getrokken. ik deed het ook mede om lichamelijke klachten! Het is niet makkelijke om het aan iedereen te vertellen en je weet nooit hoe ze reageren

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:03

Tegen een paar mensen op school heb ik het verteld, die reageerden helemaal niet raar. Op stal had ik het ook aan een paar mensen verteld en dat ging als een lopend vuurtje rond, heb ik ook geen negatieve reacties van gehoord (maar jullie weten hoe dat gaat op manege's en pensionstallen )
Een paar familieleden wisten het, die vonden het ook een goede keus. Eigenlijk van niemand negatieve reacties gehad.

Na de operatie vroegen andere mensen op school wel ineens wat ik gedaan had, en heb het toen gewoon verteld. Tuurlijk krijg je een paar domme reacties van 'Wat zonde'. Maar toen ik ze vertelde dat er 1,3 kg af was gegaan en ze voorstelde om zelf met alleen al 1,3 kg rond te lopen om je nek vonden ze het al minder zonde!

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:39

Ik heb het alleen aan mijn moeder verteld en verder aan niemand eerst. Ik schaamde me er zo voor, ik dacht als ik het vertel kijken ze er allemaal naar. Ik heb alleen vlak voor de ok het een paar mensen verteld. Tegen andere vertelde ik wel dat ik geopereerd werd maar dat ik een andere operatie kreeg.
Nu praat ik er makkelijk over, laat ze nu maar kijken

CorineH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:00

Voor mij schiet het nu ook wel op!!! Word vrijdag geopereerd. eerst besefte ik het nog niet zo erg maar nu het zo dicht bij komt vind ik het toch wel heel erg eng.....

Maar ik vind het soms ook wel lastig om het aan mensen te vertellen. Een borstverkleining vind ik toch wel weer anders dan een knieoperatie.. daar praat je denk ik makkelijker over.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:13

CorineH schreef:
Voor mij schiet het nu ook wel op!!! Word vrijdag geopereerd. eerst besefte ik het nog niet zo erg maar nu het zo dicht bij komt vind ik het toch wel heel erg eng.....

Maar ik vind het soms ook wel lastig om het aan mensen te vertellen. Een borstverkleining vind ik toch wel weer anders dan een knieoperatie.. daar praat je denk ik makkelijker over.

Dat is zeker waar! Borsten is natuurlijk een erg gevoelig iets..alsof er een of andere "schaamte" over heerst ..ik weet niet..De meeste zien niet eens dat je of grote borsten heb...of er enorm veel last van heb.
Misschien dat het juist de vrouwen zijn die ontevreden zijn over hun eigen borsten..als ze zo raar reageren wanneer je ze verteld dat je jouw eigen borsten laat verkleinen.

Heey maar vrijdag al...? poehhh spannend!

Ik zal voor je duimen!!!

xxx elle

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:23

Ellebelletje schreef:
Pff hoe ga ik dit nieuws nou weer aan familie brengen? >;)

Alleen mijn moeder zus en vriend weten het...
Ik woon in bij mijn schoonfamilie en daar kunnen ze nogal raar reageren op dat soort dingen (domme ondoordachte sexistische opmerkingen maken) haha mijn vriend zei al..hahah we zeggen niks en kijken als je met je bikini voorbij komt lopen wat ze zeggen

De rest zoals mijn oma is nog van de oude stempel en snapt niet dat te zware borsten een flinke belasting kunnen zijn..en zal dus behoorlijk ouderwets reageren (niets tegen het menske hoor..alleen is ze heel erg tegenhoudend over dat soort dingen)

Hoe hebben jullie het aan familie/vrienden/kennissen gezegd?

weer typisch iets voor ellen om je druk over te maken hoor!

Ik heb het zo stil mogelijk gehouden, alleen naasten wat verteld. Had geen zin om uitleg te doen en niemand wist toch dat ik zoveel had omdat ik goed kon verstoppen Zwemmen deed ik nooit dus niemand had mij ooit met die grote dingen in bikini gezien. Het viel na mijn operatie ook niemand op dat ik opeens in strakkere kleding liep. De enige vraag die ik kreeg was of ik was afgevallen

Ik had het er toen moeilijk genoeg mee en het aan alle bekenden vertellen zou het nog moeilijker maken.

Je bent niet verplicht om al je bekenden te melden wat je met jouw lichaam doet.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 15:46

Ellebelletje schreef:
WWHHHAHAHHAHAHWWWWAHHHAAA

Ik ben net gebeld door het ziekenfonds en het is GOEDGEKEURD!!!

Joeoeehhoooeeee!!!!! Nu maandag nog bellen voor een afspraak bij de Anesthesist...spannend

Poehpoeh nu komen de zenuwen toch wel enorm naar boven

Gefeliciteerd!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 15:49

CorineH schreef:

Spanned zeg.

Tja, ik heb het aan iedereen verteld die het maar wilde horen.
Sommige mensen kijken idd wel vreemd als je verteld wat voor operati je laat doen, maar ach, het is niet slecht bedoeld, het is gewoon raar om constant over je borsten te praten, vooral met mannen.
Sommige familieleden reageerden heel irritant.
Hebben ze me jarenlang "geplaagd" met mijn borstomvang, zijn ze ineens niet zo groot als je verteld wat je gaat doen.
Tja, ach, het is mijn besluit, ik ben er blij mee, en daar gaat het om.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:26

flair schreef:
De enige vraag die ik kreeg was of ik was afgevallen

Klinkt bekend, die vraag kreeg ik ook elke keer.

Ik had het ook maar weinig mensen verteld. Mijn ouders en zusjes wisten ervan, een paar vriendinnen en mijn toenmalige vriendje dat ik toen net had. Hem durfde ik het te vertellen nadat hij mij vertelde dat hij net zijn oren recht had laten zetten.

Idd zoals Flair zegt: je bent niet verplicht om anderen te vertellen wat je met je lichaam gaat doen.

Ik kreeg van één vriendin de vraag of ik niet beter 'gewoon kon afvallen' om een paar cups kleiner te bereiken. Maar toen ik uitlegde dat dat niet zo werkte, snapte zij ook heel goed waarom ik het liet doen. Verder alleen maar positieve reacties gehad, ook na die tijd.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:36

Bwahahaha, was het maar zo makkelijk.
Tja, ik kreeg dus ook ineens verschrikte reacties waarom ik zo mager was.
Euh, zo was ik voor de operatie ook, je zit nu alleen een centimeter of 10 van mijn lijf die eerst verstopt zat.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:42

Sjonge sjonge jongens Het gaat wel heel erg rap!!

Ik heb vanochtend even het ziekenhuis gebeld om een afspraak te plannen bij de anesthesist.
23 mei moet ik er zijn..en de operatie zelf vind plaats over 2 tot 3 weekjes vanaf nu!!
Aangezien aankomende 2 weken vol staan en daarna nog helemaal niets...dacht ze dat ik meteen kon worden geholpen na die 2 weken.

Ze vond het ook wel makkelijk dat ik vóór de grote vakantie geholpen wilde worden...want iedereen wil erna behalve ellen dus weer

Bbwwhhaha spannend hoor

Nu nog bh's gaan halen...ohja...nu heb ik dus cupmaat E..moet ik dan gewoon een c cup nemen? of een d??

brr wat spannieie

xxelle

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:00

Jeetje dat is snel zeg.
Ik heb geen idee welke maar je zou moeten nemen.

Ik wil zelf eventueel wel tijdens de vakantie geholpen worden want ik vermoed dat het daarna wel een drukke boel zal zijn.
Misschien toch maar deze week eens naar de huisarts gaan om een afspraak te maken en de boel in gang te zetten.
Hmmm, heb net vandaag voor een fortuin aan bh's en topjes en ook nog een bikini besteld.

Ellebelletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:38

Katja schreef:
Jeetje dat is snel zeg.
Ik heb geen idee welke maar je zou moeten nemen.

Ik wil zelf eventueel wel tijdens de vakantie geholpen worden want ik vermoed dat het daarna wel een drukke boel zal zijn.
Misschien toch maar deze week eens naar de huisarts gaan om een afspraak te maken en de boel in gang te zetten.
Hmmm, heb net vandaag voor een fortuin aan bh's en topjes en ook nog een bikini besteld.

Hhahaha...dan zou ik nog wachten tot na de zomer...kun je ze toch nog aan hahahahah of je stopt er na de operatie een paar sokken in..maar of dat nou zo charmant is

Maarr om even serieus te reageren: Nadat je bij de huisarts bent geweest is het misschien toch nog een hele periode voordat je ook daadwerkelijk geholpen wordt? Tenzij je natuurlijk zo'n lekker ziekenhuis als ik heb

In ieder geval succes voor als je de 1e stappen gaat nemen!

xx ellen

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 12:41

Jeetje Ellen, dat gaat snel zeg!
Nou ja, heb je ook minder tijd om te piekeren.
Ik moest 2 maten bh's meenemen, een C en een D cup, of een B en een C, ligt er maar net aan waar je zelf om vraagt qua nieuwe maat.
De maat die niet past kan je dan zo weer ruilen.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:49

Ellebelletje schreef:
Maarr om even serieus te reageren: Nadat je bij de huisarts bent geweest is het misschien toch nog een hele periode voordat je ook daadwerkelijk geholpen wordt? Tenzij je natuurlijk zo'n lekker ziekenhuis als ik heb

Ik weet dat hier in de buurt er altijd nauwelijks wachtlijsten zijn tijdens de vakanties omdat iedereen dan pas daarna geholpen wil worden. Omdat wij zlef al in juni weggaan wil ik in ieder geval een poging wagen om na die tijd geholpen te worden. Als het langer duurt is het ook goed maar niet geschoten is altijd mis.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 13:10

Katja schreef:
Ik weet dat hier in de buurt er altijd nauwelijks wachtlijsten zijn tijdens de vakanties omdat iedereen dan pas daarna geholpen wil worden. Omdat wij zlef al in juni weggaan wil ik in ieder geval een poging wagen om na die tijd geholpen te worden. Als het langer duurt is het ook goed maar niet geschoten is altijd mis.

Zo is dat maar net, gewoon proberen!

Ellebelletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:46

Katja schreef:
Ellebelletje schreef:

Zekerste weten!!