[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:49

Als je hebt overgegeven binnen zoveel uur nadat je de pil hebt ingenomen, is deze niet meer betrouwbaar en moet je tot en met je eerstvolgende stopweek extra bescherming gebruiken. Vanaf dag 1 na je stopweek is je pil wel weer betrouwbaar.

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:12

inderdaad.
Ik gebruik trouwens alweer een half jaartje de nuvaring en ben er nogsteeds supertevreden over. Ben echt blij dat ik van de pil ben overgestapt! Voor iedereen die twijfeld aan de hoeveelheid hormonen die ze inneemt maar een spiraaltje een te grote stap vind is dit echt een superaanrader!

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 00:06

Ik heb ook een vraagje. Ik las laatst ergens dat de Yasminpil helpt bij afvallen, iemand ervaring?

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:26

Heb sinds bijna 2 weken de Mirenaspiraal. Inbrengen was heel pijnlijk ondanks het feit dat ik 2 kinderen heb gebaard. Nu heb ik nog steeds vaak en veel last van menstruatieachtige pijn. Bah!

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:32

Biepmiep schreef:
Heb sinds bijna 2 weken de Mirenaspiraal. Inbrengen was heel pijnlijk ondanks het feit dat ik 2 kinderen heb gebaard. Nu heb ik nog steeds vaak en veel last van menstruatieachtige pijn. Bah!

Oooo, als ik dit lees, dan denk ik dat ik echt niet aan een spiraal begin en ik heb nog geen kinderen ook.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:40

@Morris: Ik heb ook geen kinderen en heb sinds twee maanden de mirenaspiraal. Het zetten is zeker geen pretje (de hele gang kon me horen gillen, maar ik ben niet flauwgevallen ) maar buiten een paar uurtjes kramp, heb ik echt nergens meer last van!!!
Het is echt per persoon verschillend......

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:50

Morris schreef:
Biepmiep schreef:

Oooo, als ik dit lees, dan denk ik dat ik echt niet aan een spiraal begin en ik heb nog geen kinderen ook.

Ja maar anders krijg je ze misschien wel....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:50

Het verschilt inderdaad enorm per persoon, ik had er een paar dagen last van, en het zetten deed dus ook pijn.

Heb je je arts laten controleren of hij wel goed zit?

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:52

Wel gebeld, hij wil nog even wachten tot de eerste controle, half december. De pijn zit niet op een plek. Heb het gevoel dat mijn baarmoeder reageert op de "indringer". Heb soms ook een hele dag geen last. Doet nakijken pijn?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:58

Geen idee, volgens mij zouden ze het ook dmv een echo kunnen doen, dat doet zeker geen pijn

Kun je de touwtjes voelen? Er mag niks hards uit de baarmoeder steken, want dan zit ie zeker niet goed volgens mij arts. De touwtjes moet je echter wel kunnen voelen

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:25

Afgelopen februari is bij mij voor de 2e keer een mirena spiraaltje geplaatst. De 1e is dus 5 jaar blijven zitten.

Ik heb ook nog geen kinderen gehad. Een pretje is het niet, maar kan ook niet echt zeggen dat het erg pijn doet, het plaatsen dan.

Ik heb eigenlijk nergens echt last van gehad. Het is natuurlijk even flink wennen voor je lichaam en ik denk dat je daarom buikpijn hebt.

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:53

Ik heb hem nu precies 4 weken plaatsen deed geen pijn. Wel daarna beetje kramperig gevoel en nu verlies ik nog steeds kleine beetjes bloed. Maar ik heb er verder geen last meer van gehad.

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:16

Kimberley77 schreef:
Ik heb ook een vraagje. Ik las laatst ergens dat de Yasminpil helpt bij afvallen, iemand ervaring?

volgens mij niet..
tenminste iemand 'die'k kende had m & die was wel wat aangekomen..
maar ik denk eiglijk dat geen 1 pil helpt bij afvallen..

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:26

Het plaatsen van de mirena vond ik niet zo fijn, al deed mijn gyn het wel rustig en vakkundig, maar op het moment datie zat, kneep mijn baarmoeder zich eromheen en vrkrampte nogal. Die kramp heeft 1 avond geduurd (hij is er om half 5 'smiddags in gezet). Daarna nog een paar weken was mijn buik wat gevoelig als ik erg fanatiek ging hardlopen of paardrijden (doorzitten met name), alsof mijn baarmoeder met 'de indringer' erin heel hard door elkaar geschud werd. Dat werd vrij snel steeds minder (Weet niet hoelang ik dat uiteindelijk gevoeld heb, eerste week was het vrij irritant, week erna al een stuk minder en de week daarna was het geloof ik weg).
Inmiddels zitie nu ruim anderhalf jaar en die 'last' die ik ervan heb gehad bij het plaatsen is het zeker waard! Ik heb nu rond mijn eisprong een wat zeurderig gevoel, dat had ik ook voordat ik aan de pil was. Menstrueren doe ik nauwelijks, meestal blijft het bij enkele druppels en heel soms een zeurderig gevoel in mijn buik.
Ik denk dat er over 3,5 jaar weer eentje ingaat, want ook dan ben ik nog niet helemaal aan kinderen toe.

De controle deed bij mij niet pijn, is niet met een echo gedaan, het bestond uit een paar vragen over hoe ik de boel ervaarde en de gyn heeft heel even kort gevoeld, dat was alles.
Bij mij was alles in orde, dus hoefde geen verdere vervolgafspraken meer.

Maikuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:16

Vraagje
Ik heb gister een nieuwe pil van de dokter gekregen omdat mijn vorige te licht was. Ik zit nu in mijn stopweek. Wanneer mag ik nu met mijn nieuwe pil beginnen? Ik kan het niet zo duidelijk vinden in de bijsluiter namelijk.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:33

Volgens mij kun je nu gewoon beginnen op dezelfde dag als dat je anders met je andere pil zou gaan beginnen, maar helemaal zeker weet ik dat ook niet.

Cookies

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:50

Nou ik heb de brief van het ziekenhuis binnen. 14 december word ik gesteriliseerd. Zal bij zijn als het zo ver is. Dan hoef ik me verder geen zorgen meer te maken over zwangerschap en nooit meer pillen, ringen condooms of ander zaken.

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:56

Lijkt me heerlijk. Alleen dan die lastige menstruatie weer.........

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:01

Waarom laten de vrouwen zich steriliseren en de mannen niet

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:04

MSQuincyTE schreef:

niet helemaal waar vader van me vriend omdat ze moeder minder geil werd van de pil

Marg

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:08

Hoi,

Ik heb geen kinderen gehad en het plaatsen van het Mirena Spiraaltje was niet prettig maar ook niet bijzonder pijnlijk. Gewoon een klein krampje in je buik. Meer niet!
Ook het uithalen was niet vervelend hoor! (ok, ik geef toe, er zijn prettigere dingen).

De huisarts heeft het bij mij geplaatst!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:09

Mijn vader heeft zich 24 jaar geleden ook laten sterilisiren.

Maikuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:47

Marije_jiplover schreef:
Volgens mij kun je nu gewoon beginnen op dezelfde dag als dat je anders met je andere pil zou gaan beginnen, maar helemaal zeker weet ik dat ook niet.

Hmm oke..
Weet iemand anders het misschien zeker?

visje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 00:53

Maikuh schreef:
Marije_jiplover schreef:

Hmm oke..
Weet iemand anders het misschien zeker?

De bijsluiter

Het heeft weinig zin om aan een totaal vreemde (die er misschien gewoon op los gokt) te vragen hoe het werkt. Gewoon de bijsluiter lezen is de enige juiste manier om zo'n vraag op te lossen.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:31

MSQuincyTE schreef:

Meestal laten mannen zich steriliseren omdat dat bij hun een eenvoudiger ingreep is. Ik moet onder volledige narcose.
Ik heb zelf voor sterilisatie gekozen omdat ik absoluut geen kinderen wil. Mijn man is niet zo anti kind als ik ben. Dus als ik morgen dood neer zou vallen en hij zou hertrouwen en zijn nieuwe vrouw zou wel kinderen willen dan heeft hij een probleem als hij gesteriliseerd is.