Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 15:16

Bellatrix schreef:
In december doe ik niet zo mijn best hoor. :o Ik sport wel gewoon maar ik mag best even genieten tijdens de feestdagen. Daarna ga ik wel fanatiek aan de slag maar een beetje genieten mag best. :=

December is 31 dagen, en zijn maar 4 feestdagen.

Mijn plan is om alle andere dagen gewoon normaal te doen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 15:22

Ik ben ook nog jarig haha! Niet dat ik het echt vier hoor haha! Nouja, ik ga ook niet 31 dagen mij vol eten hoor. := Maar ik let wel wat minder op.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 15:23

EmptyWords schreef:
Bellatrix schreef:
In december doe ik niet zo mijn best hoor. :o Ik sport wel gewoon maar ik mag best even genieten tijdens de feestdagen. Daarna ga ik wel fanatiek aan de slag maar een beetje genieten mag best. :=

December is 31 dagen, en zijn maar 4 feestdagen.

Mijn plan is om alle andere dagen gewoon normaal te doen

Ligt eraan wat je allemaal feestdagen noemt, ik tel er minimaal 5 :') .
Maar je hebt helemaal gelijk hoor!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 15:36

Sinterklaas sla ik dit jaar nog over. Dus 4 voor ons.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 16:38

Ja je komt niet aan tussen kerst en oud en nieuw maar tussen oud en nieuw en kerst.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 19:39

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Hier even moeizaam, zat op 0,5 kilo per week wat helemaal prima is. Alleen gisteren jarig en mooie nieuws gehad dus een beetje gevierd dacht vandaag weer goed bezig, maar met letterlijk de hele dag regen vanochtend niet hard gelopen en een kantoorbaan en vandaag een enorme stress dag dus een foute vreetkick vrees ik het ergste. Nog wel even Ring Fit gedaan maar volgens mijn Fitbit moet ik heel wat hogere hartbelasting hebben vandaag dan wat ik gedaan heb :\ Ik durfde vanochtend niet op de weegschaal te staan, weet niet of ik het morgen durf. Ik blijf mezelf voor houden als ik dat ene mijpaaltje behaal van eerst onder die 70 dan begint er echt resultaat te komen en wordt het makkelijker. Maar ik moet er nog wel even komen :=. Oh ja en ik zit nu op die grens van 3/4 weken waar ik even doorheen moet worstelen.

Ik ben nog steeds heel blij met de linzenwafels tip, die zijn erg lekker :D
Morgen hopelijk weer een betere dag, mijn conditie is in ieder geval door het hardlopen wel enorm vooruit gegaan.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:44

Ik heb gisteren voor het avondeten een groot glas water en na het eten een iets kleiner glas water gedronken en heb inderdaad geen honger/lekkere trek gekregen. Dat is dus voor mij een goede tip geweest.
Maar nu het weekend volhouden, was vanmorgen erg vroeg wakker en dan is de dag nog heel lang met weinig te doen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:15

Ik zit momenteel op -4 volgens de weegschaal.
Maar ik zie er nog niks van (al merk ik het wel aan mn broeken).

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:16

Bij mij is 10 kilo een kledingmaat, dus 4 kilo doet bij mij ook niks. Komt echt vanzelf

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:04

Ik meet het aan m’n klim gordel :') . Als die losser kan, ben ik blij :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:59

EmptyWords schreef:
Bij mij is 10 kilo een kledingmaat, dus 4 kilo doet bij mij ook niks. Komt echt vanzelf

Bij mij was 5 kilo een kledingmaat ongeveer. Bij 5 kilo gingen de eerste mensen het zien bij mij.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:19

Aangezien EmptyWords in het andere topic haar topic benoemde even gaan zoeken, dit is actiever dus ik kom me hier melden. Ik heb wel heel lui de post uit het andere topic gekopieerd. :+

:wave:
Ik zou me hier graag willen melden, ik was al veel afgevallen maar door depressie en flinke tegenslagen in het leven én sinds drie jaar een kantoorbaan is daar niks meer van over (soort van). Ik behoorde tot de mensen die -50kg op de weegschaal hadden, ik ben niet terug bij af maar heel veel scheelt het ook weer niet.

Tussendoor heb ik nog enkele pogingen gedaan om mezelf te herpakken maar deze pogingen ook al snel gestaakt, de mindset en motivatie ontbraken. In mijn geval bereik ik dan ook helemaal niks! Het ging van kwaad tot erger, waar ik eerst echt meerdere keren per week kilometers weg vrat bleef dit een beetje uit. Gelukkig hebben we wel nog de honden dus ik moest er sowieso dagelijks uit, maar ik merkte dat ik eigenlijk niet meer zomaar een extra lus of een aantal kilometers aan onze wandelingen plakte. Goed, ik heb alsnog gemiddeld voldoende stappen maar zonder de rest aan te passen kom je niet zo ver natuurlijk...

Anyway, here we are! Mijn wederhelft en ik zijn samen afgelopen maandag weer gestart met Weight Watchers, voor mij dus 'alweer' maar voor Kay de eerste keer. Ik ben iemand die het visueel moet hebben en daar is WW echt top voor.

De eerste midweek valt me helemaal niet tegen! De eerste keer heb ik onwijs last gehad van het detoxen de eerste twee weken, ik leek wel een junkie die ze de drugs hadden afgenomen. Nu is dat al een heel stuk minder, wat niet is kan nog komen natuurlijk maar ik verwacht het eigenlijk niet (meer). Op wat hoofdpijn na en het feit dat ik me het hart af pis dag en nacht gaat het detoxen helemaal top. *\o/*

Anyway, let's go en hopelijk kan ik over een jaar zeggen dat ik weer back on track ben en minimaal weer 40kg verdwenen is, goeie indicatie hoe breed mijn reet weer is om over de bijbehorende conditie maar te zwijgen.

Ik kijk er oprecht naar uit op maandag op de weegschaal te stappen. :=

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:24

Welkom kim!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:43

Goed bezig allemaal!
TS 3 kg in zo'n korte tijd is echt super knap.
Kim bedoel je 'afkicken' van suiker?

Hoevaak wegen jullie?
Ik vind dagelijks een beetje 'toxic' maar 1x per week is ook geen goede werkelijkheid.

Hier goed bezig met de loopband (alle beetjes helpen, zeker met een kantoorbaan) en m'n 'home gym' is nu ook af. Dus hopelijk daar voldoende motivatie voor om dat vol te houden.
Mijn struggle is alleen, ik heb savonds vaak nog honger. Doe ik niks meer dan kan ik daar wel doorheen met wat thee en veel drinken.
Maar wil ik nog 45min lopen of nog wat sporten, wil ik toch echt wat in m'n maag hebben.
Maar dat voelt dus zo tegenstrijdig.. Want dan eet ik wat extra om te gaan sporten om te willen afvallen.. :=

Met avondeten vaak weinig trek. Dus dan meer eten staat me ook tegen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:49

Nyaleti schreef:
Goed bezig allemaal!
TS 3 kg in zo'n korte tijd is echt super knap.
Kim bedoel je 'afkicken' van suiker?

Niet perse suiker, ik ben niet eens zo'n snoeper eigenlijk. Meer van gewoontes, zo was het er weer in geslopen om de hele dag cappuccino te drinken (zit wel suiker in Dolce Gusto natuurlijk), weinig water drinken maar wel Cola zero of als we geen maaltijdplanning maken te makkelijk uitwijken naar iets bestellen of de airfryer. Gewoonweg te weinig vezels ook enzo.

Daarnaast kreeg ik het best klaar om niet te eten tot 12 uur, dan behoorlijk te lunchen en dan meer te snacken tussendoor en avondeten om vervolgens weer niks te eten.

Of op wedstrijd ipv even lunch te maken in de camper van die zakjes noodlesoup enzo te maken.

Dus normaal als ik dan meer water ga drinken dan krijg ik daar hoofdpijn van, en poep me een ongeluk. :+ :') Dat valt deze keer dus gelukkig mee.

Ik weeg nu maar een keer per week, maandagochtend. Zodra ik het ritme weer te pakken heb weeg ik op maandag & vrijdag, ik vind het altijd interessant wat het weekend doet.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:52

Bellatrix schreef:
Celebi schreef:
Plus ik heb nieuwe medicatie gekregen die als bijwerking heeft dat je eetlust verliest. Veel mensen vallen er blijkbaar van af. Zou voor mij wel een leuke bijkomstigheid zijn. :')

Hier hetzelfde, ik mag volgende maand Prednison afbouwen en ik ben nu met een nieuw medicijn begonnen die ook eetlust verminderd. :D (Prednison versterkt de eetlust)

Dan hoop ik voor ons beide dat het helpt! :j

Sowieso van de prednison afbouwen zal enorm kunnen schelen natuurlijk. Moet zeggen dat ik van mijn medicatie echt nog niks merk. Eerder meer hongerig eigenlijk (al wijt ik dat eigenlijk meer aan het meer sporten). Denk dat mijn dosering nog veel te laag is voor echt resultaat, dus moet nog even geduld hebben.

On the bright side: afvallen lukt nog niet zo, maar ik begin enorm veel sterker te worden. Voorheen kon ik echt amper een push up en nu gewoon al een paar. Idem voor andere oefeningen die ik zwaar vond daar doe ik nu gewoon hele sets van. *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:56

Ik weeg 1 x per week. Zelfde dag en tijd.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:50

Ik weeg meerdere keren per week, maar alleen de vrijdagochtend neem ik serieus

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:26

Ik weeg wanneer ik zin heb _O-

Eten ging afgelopen week vrij goed. Alleen vrijdag een moment gehad dat ik ben gaan snaaien.

Beweging wat minder helaas, geblesseerd aan mijn voet. Dus beetje rustig aan doen tussen de werkzaamheden door.

Hoop dat het snel hersteld ivm natte neuzentrail eind december.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:30

Ik woog eigenlijk altijd op vrijdagochtend, door de week kon ik me makkelijker aan het dieet houden dan in het weekend.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:53

Ik weeg elke ochtend en zet dit in een app en blijf dan het gemiddelde per week en verloop zien. Het werkt voor mij het beste ben ik achter.