Achillespeesruptuur - wondellende na infectie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Achillespeesruptuur - wondellende na infectie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:10

**\O/**

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:01

Kun jij voelen dat de wond dicht is vanbinnem?

Zonder aan de enkel te voelen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:48

Jeej voor korstjes. :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:56

Ezellover25 schreef:
Kun jij voelen dat de wond dicht is vanbinnem?

Zonder aan de enkel te voelen?

Nee dat kan ik niet voelen. Gezien dat onderste stuk van het litteken nog een beetje "hol"/dieper ligt denk ik eigenlijk van niet, maar we hebben inmiddels wel geleerd dat hij openbreekt als er wat uit moet, dus mocht er nog rommel zitten dan zal hij dat vast doen.

Vriendin van mij is plastisch chirurg, die gisteren al even om tips gevraagd voor het litteken als hij straks echt dicht-dicht is :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:30

Als ze met tips komen als litteken crèmes e.d. smeren, ik kan alleen maar uit eigen ervaring vertellen dat dat allemaal niet helpt. Ik ben eigenlijk letterlijk verminkt na die hondenbeet en ook nu na 3 jaar zijn de littekens niet minder geworden. Heb ook van alles gesmeerd, van die speciale pleisters er op gehad (en dat leverde nog meer huidirritatie op, ik kan werkelijk sinds die hondenbeet en die vreselijke wonden nergens meer pleisters verdragen op mijn lichaam, het jeukt direct en wordt rood).
Ik zou het dan echt weer open moeten laten maken, want ook voor laseren komt het niet in aanmerking, te groot/diep. Maar wil ook het gedoe met de verzekering eens afgehandeld hebben, dus heb besloten dat niet te doen. Dan kan ik daarna eindelijk het dossier laten verwijderen en het afronden, dan is het op papier tenminste niet gebeurd en dat gaat mij dan hopelijk rust geven. Er is bij mij toen helaas fout op fout gemaakt.

Maar je kunt natuurlijk als men het zegt het wel proberen (en dat zou ik ook doen, maar ik wil de verwachtingen dus wel even temperen van die cremes ;) ), bij een enkeling schijnt het wel te helpen. Ik had natuurlijk ook wonden die lang open waren en op een andere plek en groter dan bij jou. Ik heb meerdere merken geprobeerd van Biodermal tot eigen merk van de drogist. Geen verschil helaas. En ook die siliconenpleisters maakten niets uit. Ik weet ook niet of zoiets wel op een achillespees kan, want je draagt er immers ook weer schoenen over.
Laseren heb ik ook nog gedaan, dat hielp bij mij ook niets helaas. Maar wordt ook wel toegepast bij littekens en wonden.

Jij blijft hier vrees ik gewoon met een lelijk litteken zitten en het is dan te hopen dat het na 2 jaar minder op gaat vallen. Maar waar ik bij jou wel bang voor ben is dat het gevoel op het litteken anders blijft en dat zou heel vervelend zijn met rijlaarzen/sporen of hoge schoenen.
Ik heb een gevoelloze bil, behalve als ik dus bepaalde broeken met stiksels draag, dan ineens irriteert het en dat voel ik niet bij het passen in de winkel, maar bij dragen.

Een weersverandering blijft vaak ook voor steken zorgen, ik heb dat ook nog steeds. Zeker nu met dit weer van vorst, dan steekt het ook als ik van kou naar warmte ga.

Je kunt pas na 2 jaar zeggen hoe het eindresultaat van een litteken is. Maar zoals de huid was wordt het echt nooit meer helaas.

En in jouw geval vrees ik dat je het dus blijft zien als je op sandalen loopt. Ik heb een lelijke bil in badpak waar mensen wel eens naar vragen. Dan denk ik echt, hou je kop dicht, ik heb al genoeg geleden en lijd nog. Hou daar dus ook rekening mee dat er later naar gevraagd gaat worden.
Dat klinkt als minor en niet zo erg, maar ik vind het wel irritant. Bereid je daar ook op voor voor de toekomst. Ik kan inmiddels bij een vraag er niet echt meer boos om worden omdat ik ook wel begrijp dat mensen graag willen weten waarom ik van die lelijke littekens heb. Maar het liefst zou ik zien dat mensen er niet over zouden beginnen.

Maar goed, het litteken is natuurlijk van later zorg, je wilt eerst weer volledig lopen en sporten. Maar op zich goed dat je er nu al over nadenkt.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:42

Dat er een streep komt te zitten heb ik gelukkig al geaccepteerd, dat weet je nu eenmaal met een operatie. Wat ik vooral wil proberen te voorkomen is dat ik last krijg van het litteken en dat de boel zou verkleven en gaat trekken als er spanning op komt. Wil uiteindelijk wel gewoon gewoon kunnen rennen en wandelen enzo zonder pijn :)

Die vriendin heeft idd ook al aangegeven dat die cremes geen speciale werking hebben. Wat wel werkt is 2x pd masseren en daardoor lijken sommige van die cremes dan dus wel te werken door de instructie daarbij. Maar dat kan gewoon met iedere simpele vette creme.
Als platisch chirurg weet ze een boel van littekens zo mooi mogelijk krijgen, dus ga haar adviezen maar opvolgen :)
Ze geeft wel ook aan: eerst 6 weken met rust laten zodat de huid echt stevig is. :)