Zwanger - begin en voorjaar 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovelys

Re: Zwanger - begin en voorjaar 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:19

Yesterday van harte gefeliciteerd!

KellyR
Ik slik nog mijn foliumzuur op en dan ga ik over op gewone vitamines d3. Verder slik ik niets bij.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:03

Ik maak het potje foliumzuur maar op (om de dag, de andere dag gewoon D3) en gebruik daarnaast nog het eea omdat ik vegetarisch eet. B12 natuurlijk, soms ijzer en nu wat meer calcium (ivm plantaardige zuivel). En magnesiumcitraat, zonder krijg ik spierklachten.

Edit: problemen door foliumzuur zijn dacht ik vooral omdat het foliumzuur een tekort aan B12 kan maskeren (maar pin me daar niet op vast := )

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:50

Ik heb ook een berichtje gestuurd voor de groepsapp!

Tijdens de vorige zwangerschap heb ik van die multivitaminen geslikt voor tijdens een zwangerschap, met omega3 erbij in.

Nu weet ik nog niet zo goed hoe aan te pakken. Verloskundige zei dat in principe foliumzuur gewoon potje leegmaakt kan worden en verder vitamine D. Maar ik zit soms wel te denken aan losse omega3. Maar welke is dan goed hè?

Ook had ik de vorige keer last van duizeligheid door een veel lager ferritine gehalte dan mijn normaal was. Dus heb ik gentle iron geslikt voor de ijzer. Is uiteindelijk m’n redding geweest want m’n placenta kwam niet waardoor veel bloedverlies. Ging toen de OK op met een HB van 8.3, dus ik had wat over :P

En magnesium voor de kramp in de kuiten! Zodra ik daar weer last van krijg dan koop ik dat weer.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 06:24

Oja omega 3, die is ook belangrijk voor wie geen vis eet. Hier vegan capsules van Lucovitaal. Die waren een tijd gewoon bij Kruidvat te koop, maar nu bestel ik ze online. Waar je op moet letten is dat er DHA en EPA inzit.

En die kuitkrampen zijn echt niet grappig nee...

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 09:18

Oh ja omega 3 is wel verstandig.ik ben meestal niet zo moeilijk met vitamines en neem gewoon de goedkope variant van een drogisterij of action :P

Gisteravond beslissing gehoord van verloskundige. Ze hebben nu de uitgerekende datum vastgesteld op 23 februari

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:10

Hier een goede 19/20 weken echo gehad. *\o/*

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:06

JorineV schreef:
Welkom Yesterday!
Het app-groepje is zo actief dat je na een halve dag rustig 200 berichten gemist kan hebben ;) De link kun je vast nog terugvinden in een bericht van DisparVulgo.

Inderdaad, als iemand uit dit topic in de app groep wilt, stuur me dan vooral een berichtje! :D
Ik hou dit topic niet zo goed meer bij tegenwoordig...

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:54

Yesterday schreef:
Ik kom mij ook melden!
Al een poosje meegelezen en even gewacht tot de termijnecho en de meeste mensen het nieuws gehoord hebben!

Ik ben 31 maart uitgerekend van ons tweede kindje. Ik voel mij eigenlijk best heel goed, de misselijkheid wat in had lijkt echt al weer minder te zijn geworden!

Ik las iets over een appgroepje, tijdens de vorige zwangerschap heb ik daar veel plezier van gehad en nu spreken we elkaar nog steeds.
Ik weet niet hoe actief de appgroep al is?

Bijzonder hoe de lijntjes toch allemaal lopen qua groei hè? Hopelijk hebben jullie er niet teveel stress van!

Ooh gefeliciteerd! <3

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:18

Niniane gefeliciteerd!

Ik zou het wel jammer vinden als hier niet meer wordt gekletst!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:29

Lovelys ja mee eens. Ik wil niet in de whatsapp groep. Ik heb een eigen bedrijf en wordt al meer dan genoeg geappt. Bokt is voor mij ontspanning
Wat fijn dat je nu een datum hebt :j Ik heb alleen een zwangerschapsbroek aan, maar meer omdat ik die heb liggen. Normale broeken passen nog wel

Yesterday gefeliciteerd! Je zit vlakbij mij :)

JorineV jeetje 200 berichten op een halve! dag. Ben blij dat ik er niet in zit :+

Niniane wat fijn zeg!

Hier gaat het langzaam beter. Echt wel erg misselijk geweest en zo enorm moe. Ik kon alleen nog maar op de bank liggen. Had een ijzer en B12 te kort. Binnen kort checken of het is aangevuld. Ook neem ik visolie, vitamine K en D en heb net potje foliumzuur op (morgen 13 weken)
Gelukkig voel ik mij langzamerhand per dag weer een beetje beter. Ook minder misselijk en wat energieker

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 07:49

Is altijd een eigen keuze of je dat ook op privé telefoon wilt toch. :) Sommige gaven aan juist door privé niet veel tijd te hebben voor Bokt, dus voor de meeste zit er ook een tijdsafweging in. :j

Fijn dat je je weer beter voelt Kabayo! Heb je zelf gevraagd om ijzer te laten checken?

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:14

Ik zit wel in de appgroep, merk dat door mijn HG dit topic op het moment veel energie kost die ik niet heb. Dus vandaar dat ik niet zo vaak reageer.

Welkom Yesterday!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 20:19

Kabayo
Fijn dat je wat beter voelt!

Niniane ik vind het prima als er ook bij whatsapp wordt gekletst. Ik merk alleen dat ik het jammer vindt dat er dan hier niet meer zou zijn. Ik wil mijn mobiele nr en gezicht etc anoniem houden

Pineapple
Sterkte ik hoop dat het HG snel wat wegtrekt!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:28

Hoi hoi!

Ik lees al eventjes mee, maar wil me nu toch ook melden! :D
Hier 15 weken in verwachting van ons 4e kindje! <3

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:31

Welkom!!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:22

Xlisza
Welkom!!
Hoe voel je je?

Ik heb weer iets hoor
Gisteren bij de huisarts geweest, want bleef maar een plek houden op mijn been. Het werd steeds groter en het leek steeds meer op een tekenbeet.
Dat bleek het dus ook te zijn, mag nu 2 weken 3x per dag aan de antibiotica.

Deze zwangerschap voelt soms aan als een soapserie hahahah.