Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:55

Hier vandaag alweer 34 weken <3
Vanmorgen gesprek gehad bij de opvang, was heel positief dus dat is fijn! Nog 2 weekjes werken en dan verlof.. daar ben ik toch wel aan toe hoor _/-\o_

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 12:04

bellex, fijn een goede 20 weken echo!

Flying_angel, oh wat grappig en heerlijk zo'n eigenwijs ding, dat hadden wij ook met de echo's. Spannend nog even dus 4 augustus. Hopen dat de verloskundige het dan wel goed kan zien.

Kimley, Fijn dat het gesprek bij de opvang positief was, man wat gaat het snel zeg!

Ik ben nu bijna 25 weken zwanger, ik vind het een fijne periode, ik ben nog niet zo heel 'dik' en kan nog veel doen. Gelukkig heb ik ook bijna geen kwaaltjes en geniet ik er nu echt van.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 13:01

Oh Kimley wat fijn een positief gesprek, en ook dat je bijna met verlof bent, heerlijk!

Jitskenienke fijn dat je er van geniet momenteel joh! Dat is toch echt wel een mooi cadeau zo :+:

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:55

Fijn dat de 20 weken echo goed was bellex :)

34 weken alweer Kimley, dat schiet op. Uitkijken naar je verlof :)

Hier nu 25. Ben in contact met de fotografe waar we een studioshoot willen doen eind september. Er mag eerst überhaupt nog een babybuik in beeld komen (m’n vriendin zei nog met de update van vandaag dat menig niet zwanger persoon nog zo’n platte buik zou willen), maar tegen die tijd moet dat vast goed komen :D Mijn man is bezig met onze nieuwe slaapkamer zodat de babykamer daarna ingericht kan worden. Hij heeft er meer haast bij dan ikzelf, ik maak me geen zorgen (alle spullen zijn er al, maar dan in de garage). Zijn jullie ook al bezig met de babykamers?

Heb daarstraks nog fijn getraind met het paard, pak nu vooral stap en galop mee omdat draf toch nog wat op mijn blaas drukt.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 15:29

Fijn de goede 20 weken echo!

Aah lekker Kimley dat je al bijna met verlof kan. Ik ben nu 32 weken en zou officieel 6 augustus met verlof gaan, maar omdat ik al maanden alternatief werk doe heb ik afgesproken dat ik dat alleen nog in juli doe. Dus ik moet vrijdag en maandag nog en dan hoef ik ook niet meer naar het werk.

Ik ben goed verwend met de babyshower. Leuke spulletjes gekregen voor onze kleine kerel <3

Onze babykamer had ik met 20 weken al helemaal geschilderd. En ik ben blij achteraf dat ik daar niet langer mee heb gewacht, toen ging mijn buik echt groeien en met bukken en zo in de weg zitten. Dus ik had het ook niet later meer willen doen. En nee, ik had niet iemand anders willen laten schilderen, daar ben ik te perfectionistisch voor :') ik kom echt iedere dag in de babykamer even trots kijken naar alle heerlijke spulletjes die er liggen, kan daar echt van genieten (en er staat een fles lenor geurparels op de plank dus de kamer zelf ruikt ook gewoon erg lekker momenteel :+ )

De cadeautjes die we gekregen hebben <3
Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 15:59

Leuk al die cadeautjes!

Schilderen mag mijn man doen, dat is niet goed voor mij als zwangere vrouw :D Het inkopen doen en decoreren neem ik graag op me.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 16:51

Ik sta nu nog steeds te schilderen hoor :')
Meeste verf tegenwoordig is toch op water basis..

25 weken is inderdaad een fijne tijd! Ik begin het nu wel echt zwaar te vinden.. :=

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 13:07

Wat een leuke cadeautjes gehad bij de babyshower, Anouk! :D

Ik had bloed laten prikken met oa ijzer, blijkt dat zowel mijn HB als Ferritine veel te laag is... Denk as week ff contact met de VK en dan zal ik wel aan de ferrofumeraat of aan het ijzerinfuus moeten.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 22:04

Wat leuk Anouk je babyshower en wat een leuke cadeautjes!

Ah schud je de hand Ntlie, hier ook, ben ook echt zó moe. Ik ben aan de gentle iron gegaan, liever geen ferro :o

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 03:29

Ik was al aan de Blue Iron, maar blijkbaar doet dat niet genoeg want het is alleen maar verder gedaald…

Werkt bij jou de gentle iron? Of is het nog te kort om daar wat over te zeggsn?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:24

Hier gaat het helaas wat minder goed.. ongelooflijk veel pijn aan mijn heupen/stuitje met lopen, opstaan tja eigenlijk alles :')
Zo erg dat ik me vandaag mede daarom heb ziekgemeld op het werk, zou over 1.5 week verlof hebben maar waarschijnlijk gaat die vanaf vandaag al in..

Contact gezocht met een fysiotherapeut, hopelijk kan die me helpen.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:29

Ik lees vooral mee..

Ik heb afgelopen zaterdag de 20 weken echo gehad. En alles is goed met de kleine meid. Alleen ze lag niet goed dus was de echopist behoorlijk aan het drukken, ook tegen de littekenweefsel aan van de keizersnede. Die kant doet nog steeds zeer, alsof er een grote blauwe plek zit. Maarja alles voor de kleine <3
Afbeelding

Net mijn zwangerschaps badpak binnen dus kunnen binnenkort ook weer zwemmen. Heb deze week nog vakantie en dan nog 3 maand werken en dan heb ik verlof. Ben benieuwd of ik dat volhoud.. de zorg is momenteel best pittig met personeelstekort en werkdruk

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 11:26

Ik heb zaterdag een klein ongelukje gehad. Lekker onhandig gestruikeld in de tuin en om te voorkomen dat ik voorover op mijn buik zou vallen ben ik tegen de schutting geland en nu heb ik een schaafwond langs mijn oog B-) gelukkig mijn buik en de kleine goed weten te beschermen, en is alles verder goed. Alleen nu heb ik overal spierpijn omdat mijn lijf zo hard zn best heeft gedaan om mezelf gunstig op te vangen.

Spoiler:
:+ Afbeelding

@wpaard fijn dat ook jij een goede 20 weken echo had!
@Kimley hopelijk gaat de fysio helpen. Ik herken de pijn in je heupen wel die je noemt.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 12:01

Ntlie_ bij mijn eerste werkte de gentle iron heel goed, moest ik alleen na de sectio aan de ferro maar ervoor was het netjes gestegen. Nu valt er nog niks te zeggen, na een week of 8 prikken ze pas weer

Kimley wat vervelend zeg! Hopelijk kan de fysio je helpen

Wpaard lekker zwemmen! Veel plezier! En mooi plaatje van de 20 weken echo.

Ai Anouk dat is geen prettige plek, sterkte met de spierpijn!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 18:56

Wij hebben vandaag een groeiecho en placenta lokalisatie gehad, 32+1 vandaag. Placenta is ver genoeg omhoog voor een natuurlijke bevalling *\o/* En de dame ligt nu ook niet meer in stuit, dus als ze zo blijft liggen geeft dat ook geen negatief advies :):)

Ze is wel flink, niet extreem hoor. 2200 gram, p83. Dus boven gemiddeld maar geen reus. En dat terwijl ik al 8 weken op hetzelfde gewicht zit :+ +6 kilo, gerekend vanaf 'begin december voor de feestdagen'. Gerekend vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was (na de feestdagen) 3,6 kilo 8)7

En hier ook al een hele tijd aan de ferro vanwege erg laag ijzer en hb. Heb nu weer een formulier om opnieuw te prikken, aangezien ik nog steeds nonstop wil slapen _O-

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 19:11

@BabiVera; Fijn dat de echo goed was! Die krijg ik ook nog met de placenta voor. Ga het zien :) En zo lang de baby goed groeit is er geen probleem hoeveel (of weinig) je aankomt.

@Anouk; Vervelend van je val, beterschap!

@WPaard: Fijn een goede 20 weken echo :) In de zorg werken lijkt me ook wel zwaar :j

@Kimley: Sterkte met de pijn.. Dat is niet fijn om te hebben.

Hier nu bijna 26 weken, geen bijzonderheden. Doe alles nog zoals normaal, het paardrijden gaat ook nog steeds goed :) Ook de rijbroeken en leggings zitten nog fijn, dus nog geen inkopen hoeven doen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:06

Wat balen Kimley! Hopelijk kan de fysio iets voor je betekenen.

Wpaard altijd fijn en een geruststelling als de 20 weken echo goed is!

Oei Anouk.. gelukkig heb je jezelf gunstig kunnen opvangen dat er verder niks gebeurd is.

Babiveera wat fijn! Mijn placenta ligt ook laag, ik hoop ontzettend dat het gaat veranderen.
Op welk termijn lag het bij jou nog te laag? Ik zoek hoop :o .

Fijn dat alles goed gaat Nessie! Bij mij gaat het gelukkig ook allemaal goed maar vanwege de laagliggende placenta moet ik wel wat voorzichtig zijn.

En sorry iedereen, ik lees echt elke dag heel trouw mee maar ik ben niet zo’n goede bijlees post maker :o .

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:14

Bij mij lag het bij de 20 weken echo ook te laag, vandaar weer een echo bij 32. Maar het lag op beeld wel 4 mm vanaf de baarmoedermond, dus dat kan nog prima omhoog groeien zei mijn verloskundige (degene welke de echo maakte zei er verder niks over, behalve bij 32 weken weer een echo om te zien hoe het ervoor staat). Ik heb ook geen last van bloedingen dus mag alles gewoon doen. Een collega van me had het ook en daar was het bij de 32 weken voldoende omhoog. Een kennis had het ook en zij kreeg een geplande keizersnede. Ik wacht het allemaal rustig af.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:31

Bij mij is er helaas geen ‘afstand’ genoemd. Dus daar heb ik geen idee van. Een keizersnede is in mijn geval niet gunstig dus met oog daarop hoop ik dat we het hopelijk kunnen vermijden. Wat moet dat moet en je hebt er verder geen invloed op natuurlijk.

Wat fijn dat ze het nog blijven aankijken. Bij mij is er aangegeven dat ze met 32 al willen besluiten wat ze gaan doen. Ik vind dat zelf wel rijkelijk (te) vroeg om al een beslissing te maken als er dan nog niet uitgesloten is dat de placenta alsnog omhoog zou kunnen :) .

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:34

BabiiVeeraa wat fijn dat de placenta goed ligt nu en de kleine meid uit stuit is! Dat zijn goede berichten! En goede groeier dus :D

Nessie fijn hoor dat al je kleding nog fijn zit en dat je, je goed voelt!

Bloempotje bij de overgrote meerderheid waar de placenta te laag ligt met 20 weken, is hij uiteindelijk bij uiterlijk 36 weken hoog genoeg komen te liggen, houdt hoop!

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 20:50

Hier ook een te lage placenta ligging, bij de vorige had ik dat ook en is het ook goed gekomen.

Helaas heb ik last van bekkeninstabiliteit dus moet ik rustig aan doen.

Van het weekend een ongelukje gehad met paard en wagen. Op een dik blauw onderbeen waar het paard op is gaan staan niks overgehouden. :+ Wel besloten de menwagen niet meer op te gaan.

We hebben van de week de laatste echo gehad in het UMCG en dit was allemaal goed. Wel een kleine kanttekeningen waardoor het een zkh bevalling wordt, maar dit mag in het dichtstbijzijnde zkh gekukkig.

Met 32 weken weer een groei echo.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 21:48

Ons spekkie woog met 33,5 week 2.5 kg :=

Niet extreem groot/zwaar maar wel boven gemiddeld.
Morgen naar de fysio, pijn is gelukkig al wel een stukje minder vandaag.. :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 23:10

Bloempotje schreef:
Wat balen Kimley! Hopelijk kan de fysio iets voor je betekenen.

Wpaard altijd fijn en een geruststelling als de 20 weken echo goed is!

Oei Anouk.. gelukkig heb je jezelf gunstig kunnen opvangen dat er verder niks gebeurd is.

Babiveera wat fijn! Mijn placenta ligt ook laag, ik hoop ontzettend dat het gaat veranderen.
Op welk termijn lag het bij jou nog te laag? Ik zoek hoop :o .

Fijn dat alles goed gaat Nessie! Bij mij gaat het gelukkig ook allemaal goed maar vanwege de laagliggende placenta moet ik wel wat voorzichtig zijn.

En sorry iedereen, ik lees echt elke dag heel trouw mee maar ik ben niet zo’n goede bijlees post maker :o .

Same, ik ben echt slecht in bijleesposts maar lees hier elke dag en ben steeds super blij voor iedereen zn goede berichten haha!

Bij de 20 weken echo is placenta praevia vastgesteld, geen totalis maar wel tegen de baarmoedermond. Ze gaf toen al aan dat bij een placenta laag aan de voorkant de kans heel groot is dat deze voldoende omhoog verplaatst. Placenta laag achter schijnt minder gunstig te zijn.
In de tussentijd heb ik geen controles gehad met echo (ook geen bloedingen) en nu met 32 weken zo'n 4,5 cm. Geloof dat 2cm het minimum vereiste is voor een natuurlijke bevalling.