Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Mariska_28 schreef:Nou, de eerste 2,5 mg Mounjaro zit er in.
Spannend. Viel het mee het prikken?
raket schreef:Ik ben gestart met Saxenda.
Ik gebruik al lang veel prednison. En anders dan veel andere krijg ik er geen honger van. Sterker nog, ik ben eigenlijk altijd misselijk. Maar ik word wel iedere keer wat dikker. Wat er in goede periodes wel weer afgaat. Alleen met meer dan 10 stootkuren per jaar zijn er nauwelijks nog periodes goed te noemen. Daarnaast heb ik ook prednison in onderhoud in wisselende dosissen.
Ik ben 2 maanden in davos geweest. Ik mocht de kliniek niet uit. Dus er viel niets te spijbelen qua ongezonde dingen. Ik viel daar niets af, ondanks dat ik at wat ik thuis at en nu geloofden ze me.
De diëtiste daar wilde bijvoeding geven maar dat wilde ik niet.
Om een lang verhaal kort te maken, ik was bij een internist/ endocrinoloog en die kaartte dus medicatie aan.
Volgens haar remt het niet alleen eetlust, maar werkt het ook op de systemen die zorgen voor meer vetaanmaak bij prednisongebruik.
Ik betaal het zelf, zit even niet te wachten op GLI.
Saxenda heeft de meeste kans van slagen, dus meteen de duurste. Maar gezondheidswinst zou erg fijn zijn.
Ik ben maandag begonnen. En nu heb ik dus honger en ben ik niet misselijk meer. Erg bijzonder.
Het is trouwens gewoon een normale trek. Ik heb nu zin in mijn bakje yoghurt ipv dat ik het eet omdat het moet. En ik ben ook nog even snel verzadigd.
Of ik afval vind ik voorbarig. Ik heb inmiddels weer een stootkuur dus ik zou al heel blij zijn met niet aankomen. Want ik heb gedurende 3 weken dus weer extra hoge doseringen prednison.
Ik ben benieuwd hoe het iedereen vergaat.
Ik heb ook niet echt begeleiding, maar ik heb korte lijntjes bij vragen. En vanwege mijn verpleegkundige achtergrond kon ik al prikken enzo.
raket schreef:Volgens de internist kost Saxenda het meest, maar past het het best.
Ik denk wel dat het goedkoper is dan via commerciële aanbieders.
Ik zie het wel wat het gaat kosten en of het werkt.
Ik ben allang blij dat ik deze investering in mijn gezondheid kan doen.
janderegelaa schreef:raket schreef:Volgens de internist kost Saxenda het meest, maar past het het best.
Ik denk wel dat het goedkoper is dan via commerciële aanbieders.
Ik zie het wel wat het gaat kosten en of het werkt.
Ik ben allang blij dat ik deze investering in mijn gezondheid kan doen.
1 voorgevulde pen kost volgens het Farmaceutisch Kompas € 45,39. Had ik moeten weten…
Suzanne F. schreef:Nou vandaag heb ik wat inspannends gedaan. Ik heb de dakkapel met de lange ladder schoongemaakt dus veel trap op en af maar dat ging me moeilijker af dan toen ik dit een paar weken geleden achterbuiten deed. Ik heb minder kracht, voel me slap en nu trillen mijn benen. Ik denk echt dat ik meer moet eten en dan vooral dus iets gezonds uiteraard. Ik zal zo wat kwark nemen en een ei ofzo. Eigenlijk is het ook logisch want van bijna niks eten word je ook slap natuurlijk. Het rare is dat je dus niet voelt dat je weinig eet, je hebt geen honger en geen dipjes. Maar mijn lichaam geeft toch nu wel aan dat er iets niet helemaal lekker gaat. Dus iets beter voor mezelf zorgen denk ik.
Stand was trouwens vandaag -2 kilo (10 dagen).
Mariska_28 schreef:Nou, 48 uur na eerste spuit.
Hoe ik mij voel? Mijn gedachte zijn:
- is dit hoe niet dikke mensen zich voelen ten opzichte van eten/honger? Geen wonder dat ze dan kunnen zeggen 'eet gewoon iets minder'.
Dees schreef:Ik loop daar ook tegenaan. Dat het lijf duidelijk aangeeft dat er brandstof nodig is, maar dat je eigenlijk helemaal geen trek hebt.
Best lastig. En nieuw voor mij.
Vind het geen prettig gevoel, weet ook niet zo goed met welke voeding ik het kan voorkomen.
Afvallen is hier een weekje gestagneerd geraakt. Waarschijnlijk omdat ik een aantal dagen echt veel te weinig heb gegeten. Ik werk nu echt aan op tijd wat eten en dan de gezonde voeding, het gaat nu weer beetje bij beetje.
Woensdag overleg met mijn coach of we de dosis gaan verhogen of dat ik nog even op de huidige 5mg blijf.
rien10 schreef:Wat is microdosing? Daar ga ik eens over Googlen.