Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 12:17

Wat het nou precies was waardoor ik niet kon slapen, geen idee.. Voelde me beroerd, m'n blaas deed pijn, m'n plasbuis deed pijn.. Dus kon ook geen fijne houding vinden. Dan de infuuspomp die constant begint te piepen omdat er weer iets dubbel zit, en ik lig precies onder een rooster die snachts op standje indoor skydiving staat. Had al oordopjes gevraagd, maar dat hielp niet.. M'n buurman van de acute opname is ook weer op deze kamer gekomen en die is zo stil snachts, dacht echt, dit word uren slapen.. Niet dus. Gordijnen om m'n bed dicht gedaan, snachts zelfs nog de verpleegkundige het infuus laten afkoppelen zodat ik me kon omkleden naar een dunner shirt.. Maar niks heeft geholpen :n

Ik zal eens vragen of m'n moeder wat mee wil nemen, kan ik dat proberen!

Hier krijg je alleen een koptelefoontje en een vuilniszakje, dat is het. Ze hebben wel oordopjes als je er om vraagt, en volgens mij ook van die tandenborstels die je nat maakt en dan zit er al wat tandpasta op.

Vind het ook zo frustrerend dat de ene verpleegkundige gewoon alles via het infuus doet en nu kreeg ik weer paracetamol tabletten en ook toen ik zei dat ik misselijk was, kreeg ik de metoclopramide gewoon als tablet. En die pillen laten me meteen keihard overgeven.. Heb net wat appelmoes gehad en een half glas sinaasappelsap, maar een pil slikken en ik begin direct weer met overgeven.

Slmt9

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 12:19

Citrusproducten zijn echt zwaar voor een lege maag, die zou ik denk ik even laten staan.
Cola helpt hier ook altijd tegen de misselijkheid. Kauwgom kauwen ook!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 12:24

Ik zou even vragen of ze het gewoon kunnen geven via het infuus. Hier werken tuc koekjes en cola (kleine stukjes en slokjes) altijd met misselijkheid. Niet slapen maakt het er allemaal niet beter op.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 12:32

Daphne__ schreef:
Vind het ook zo frustrerend dat de ene verpleegkundige gewoon alles via het infuus doet en nu kreeg ik weer paracetamol tabletten en ook toen ik zei dat ik misselijk was, kreeg ik de metoclopramide gewoon als tablet. En die pillen laten me meteen keihard overgeven.. Heb net wat appelmoes gehad en een half glas sinaasappelsap, maar een pil slikken en ik begin direct weer met overgeven.

Keer je bed of de vloer onderkotsen. Dan mag de verpleging zelf de gevolgen van niet naar je luisteren opruimen. Dan geven ze je echt voorlopig geen pillen meer.

Ja, is onaardig, maar jezus, iedereen daar zou toch zo langzamerhand een beetje moeten weten dat je nu even niets binnenhoudt qua medicatie...

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 12:58

Dat zou eigenlijk in de dagelijkse rapportages vermeld moeten worden zodat elke verpleegkundige die jou als patiënt heeft het niet kan missen. Zulke dingen worden soms wel eens vergeten door te geven is mijn ervaring.

Eventueel de tabletten weigeren. Als patiënt heb je zelf ook wel wat in te brengen en als jij van orale medicatie gaat braken dan zou ik het weigeren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 12:58

het zou goed zijn als al je behandelaars, dokters, verpleging, assistentes etc, jouw topics zouden lezen..

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:09

juval schreef:
het zou goed zijn als al je behandelaars, dokters, verpleging, assistentes etc, jouw topics zouden lezen..

Dit...ik volg jouw topic en het andere ook al vanaf het begin. Echt ik vind het zo erg voor je! Wat een ellende moet je allemaal doorstaan en het gaat van kwaad tot erger. Je mag best zeggen dat ze alles in het infuus moeten doen omdat je geen pillen binnen houdt. Ik hoop van harte dat het snel beter met jou mag gaan. Heel veel sterkte en beterschap!

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:17

Ik kom ook even onder de meelees steen vandaan. Wat een ellende maak je allemaal mee, fijn dat je nu in ieder geval serieus wordt genomen en er actie is ondernomen. Het verbaast me echt dat je me jouw klachten niet al veel eerder bent doorgestuurd. Ik vind zeker dat de huisarts en de uroloog flinke steken hebben laten vallen. Dat dit kan in Nederland.

Ik wil je heel veel sterkte wensen :knuffel:

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:17

Paardenfann4 schreef:
juval schreef:

Dit...ik volg jouw topic en het andere ook al vanaf het begin. Echt ik vind het zo erg voor je! Wat een ellende moet je allemaal doorstaan en het gaat van kwaad tot erger. Je mag best zeggen dat ze alles in het infuus moeten doen omdat je geen pillen binnen houdt. Ik hoop van harte dat het snel beter met jou mag gaan. Heel veel sterkte en beterschap!

Hier sluit ik me bij aan :j :knuffel:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:25

Ik ook :j

Is wel lekker als je maag een beetje rust mag krijgen en niet onnodig belast wordt... :(:)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:34

Daphne__ schreef:
Wat het nou precies was waardoor ik niet kon slapen, geen idee.. Voelde me beroerd, m'n blaas deed pijn, m'n plasbuis deed pijn.. Dus kon ook geen fijne houding vinden. Dan de infuuspomp die constant begint te piepen omdat er weer iets dubbel zit, en ik lig precies onder een rooster die snachts op standje indoor skydiving staat. Had al oordopjes gevraagd, maar dat hielp niet.. M'n buurman van de acute opname is ook weer op deze kamer gekomen en die is zo stil snachts, dacht echt, dit word uren slapen.. Niet dus. Gordijnen om m'n bed dicht gedaan, snachts zelfs nog de verpleegkundige het infuus laten afkoppelen zodat ik me kon omkleden naar een dunner shirt.. Maar niks heeft geholpen :n

Ik zal eens vragen of m'n moeder wat mee wil nemen, kan ik dat proberen!

Hier krijg je alleen een koptelefoontje en een vuilniszakje, dat is het. Ze hebben wel oordopjes als je er om vraagt, en volgens mij ook van die tandenborstels die je nat maakt en dan zit er al wat tandpasta op.

Ik las al een tijdje mee, wat een klote situatie TS! Wel fijn dat ze nu eindelijk verder zijn gaan onderzoeken.

Ik zou er wel op staan dat je alternatieve toedieningsvormen krijgt (infuus of zetpil, met onrustige maag is oraal gewoonweg vaak niet wenselijk). Mijn ervaring is ook dat dit waarschijnlijk wel in het dossier staat, maar ergens verstopt en het dus (hoe frustrerend ook) keer op keer moet worden aangegeven. Ik zou orale tabletten gewoon weigeren, zeker zolang je je slecht voelt.

Heel veel sterkte :knuffel:

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:47

Heel veel sterkte, hoop dat je gauw geopereerd kan worden en kan herstellen van al die ellende.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 14:16

Je mag echt tegen de verpleging zeggen dat je vanwege het overgeven de medicatie via het infuus krijgt.
Dan houden ze daar rekening mee. Met meerdere/verschillende professionals aan het bed gaat die overdracht niet altijd goed.

Veel beterschap en sterkte! Wat kan je je dan ziek voelen.. Echt heel rot.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 15:46

Komt vandaag waarschijnlijk geen arts meer langs. Maar je kan wel aan de verpleegkundige vragen of ze met de arts kunnen overleggen of bv de komend 24/48 uur alle standaard (wat kan) via het infuus geven gegeven kan worden. Zodat je maag even echt goed tot rust kan komen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 17:57

Daphne__ schreef:

Maar zeg je dat dan ook op dat moment? Dat je ervan gaat overgeven en dat je graag via een andere toedieningsweg wil omdat dit dus niet goed werkt?

Want het zijn ook maar mensen hè, ze kunnen niet alles onthouden dus je moet ze ook een beetje helpen om jou goed te kunnen verzorgen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 21:23

Sowieso zouden ze het bij jouw misselijkheid niet p.o. moeten geven, even voor jou, je mag ook weigeren. En er op staan dat het iv gaat.
Zeker als je al een paar keer hebt overgegeven na p.o. dat kunnen ze ook duidelijk in het dossier terug lezen als ze goed rapporteren.
Zelf ook een keer gehad, en gewoon blijven weigeren, uiteindelijk steeds iv gekregen tot het weer beter ging en ik alles binnen kon houden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 22:38

Toevallig kwam er na mijn berichtje hier nog wel een arts langs. Die had z'n rondje niet af kunnen maken, omdat hij met spoed moest opereren. Toen hij later alsnog kwam heb ik het aangekaart en hij heeft de medicijnen voor de misselijkheid naar via het infuus gezet. De oxybutinyne, denk ik, voor de blaas kramp konden niet via het infuus. Daar wou hij wat op bedenken, maar dat is een heel klein pilletje dus hij hoopt dat ik die toch kan slikken. Paracetamol heb ik nu als zetpil gehad, dat is natuurlijk ook prima.
Oxycodon als tablet gehad net, maar die was ook weer heel klein, dat gaat net.

Deze Uroloog vertelde me.ook dat hij de operatie gaat doen voor de niersteen en hoe. Onder narcose, via mn plasbuis naar binnen, naar m'n nier en dat kunnen ze dat ding kapot maken en er uit halen. Top dus.
Hij zei wel dat ze nu toch ook wat willen gaan doen aan de tumor op mijn nier. Maar daar gingen hij en mijn eigen Uroloog nog over overleggen, wat en wat als eerste moet... Ze gaan m'n nier er dus niet uithalen, want dan zou de vraag wat als eerste moet, de nier verwijderen, of de steen, voor mij iig niet zo moeilijk zijn :+

Maargoed, ik ga proberen te slapen. Met de oxycodon denk ik dat dat wel eens kan gaan lukken. Lig iig weer met 3 hele aardige en gezellige oudere mannen op 1 kamer, het lot als jonge vrouw op Urologie :')

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 22:46

Fijn om nog even een update te horen TS. Fijn dat hij met je meedacht over het toedienen van de medicatie. Ik hoop dat je lekker kunt slapen vannacht!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 23:00

Hopelijk lig je al lekker te slapen. Lukt het nu weer niet bespreek dit morgen met arts/verpleegkundige. Zodat er voor zo nodig een slaapmiddel op recept komt te staan.
Nachtrust is voor je herstel ook belangrijk.

Oxybutinine kan inderdaad niet via infuus. Als het slikken toch een probleem blijft kan je evt vragen of ze het in pleister vorm kunnen voorschrijven. Al is het de vraag of dat op voorraad is in het ziekenhuis.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:59

Heb je een beetje geslapen vannacht? Hopelijk heb je vandaag wat meer binnen gehouden

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 05:41

Ik heb met de oxycodon op, ongeveer 4 uur kunnen slapen *\o/* Alleen gisteren was de arts weer met spoed weg gegaan en kwam hij dus later zijn ronde lopen... Precies toen ik onder de douche stond. En toen kreeg ik later ineens te horen dat ik de oxycodon niet meer krijg. En dat heeft me vanacht weer veel wakker laten liggen, omdat ik door de pijn van de katheter niet op mijn zij kan liggen.. Lig dus zo te woelen en m'n bed te verstellen in de hoop een beetje fijne houding te vinden. Wil daar straks toch even over hebben... Of idd iets om gewoon beter te kunnen slapen. Merk gewoon heel erg dat ik rust te kort kom... Heb bijna de hele dag m'n gordijn om m'n bed dicht, kijk geen tv, gebruik m'n telefoon amper. Ik lig gewoon een beetje te niksen de hele dag.

Gisteren geprobeerd of ik met minder infuus kon. Na 1 liter afgekoppeld en dan moest ik 1 liter zelf drinken. 1.5 glas is het geworden en dan heb ik nog overgegeven.. Niet echt een succes geweest dus.

Vandaag komt de diëtist even langs. Want eten gaat nog slechter als drinken..

Heb nu ook constant zo'n vieze smaak in m'n mond :r

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 06:53

Wat fijn dat de diëtist er bij geroepen is. Anders wilde ik dat adviseren. Lichte producten zoals plakje rookworst, beetje kaas. Belangrijker dan brood op dit moment. Gewoon water of hele lichte ranja, geen sinaasappelsap of appelsap en dergelijke.

Ben benieuwd wat de diëtist zegt.

Zou een maatschappelijk werker of geestelijk verzorger nog iets voor je zijn? Even tegen een onbekende mogen praten, delen?

Dat je Oxycodon niet meer krijgt snap ik wel, dat is enorm verslavend. Maar ze hebben ook gewone slaapmedicatie wat je kan vragen en proberen.
Ik weet hoe het is om niet te slapen, maar de vraag is ook of medicatie gaat helpen. Omdat je waarschijnlijk al in een "overlevingsstand" bent gekomen. Er is zo lang niet naar je geluisterd.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 09:06

Oxycodon verstopt (en is verslavend) dus als je dat gebruikt ook zeker om iets van macrogol vragen.

Wat betreft de vieze smaak in je mond kun je vragen om kleine sponsjes op een lollystokje om je mond vochtig te houden nu je niet drinkt.
En misschien wat kauwgom of een smintje oid?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 10:24

Oh ik gun je zo een rustige dag en nacht waar je echt even wat bijtank uurtjes hebt :(:)

Blue_Flower: serieus, wordt een plakje rookworst gezien als een licht product...?
Ik vind dat best wel typisch op de maag vallen, dat vette en die smaakversterkers die er vaak in zitten :=

Doe dan lekker een plakje kipfilet ofzo....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 10:35

Pmarena ik dacht hetzelfde. Hahahahaha