Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samantha_

Berichten: 10856
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:51

O ik ben jullie helemaal vergeten, sorry.

Ik haak weer even in dus. :')

Afgelopen zondag m’n eerste halve marathon gelopen in Utrecht. Wat was het warm, pfff. Vond de organisatie rommelig, maar goed.
Heb m uitgelopen in 2:16! *\o/*

Supervixen

Berichten: 13032
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 19:56

Heel netjes!

Myka

Berichten: 726
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 21:33

Leuk Lisitano met de hond! Lekker snelle tijd ook. :D

Balen van je blessures Tink89. :(:) Rustig aan doen maar dan, en goed naar je eigen lichaam luisteren.

Aardige afstand Germie. :)

Toch mooi weer eventjes geweest Sherivey, vond het weer ook niet meewerken qua benauwdheid. :=

Leuk MarlindeRooz, naar het bos is ook iets om naar uit te kijken! :D

Balen van je kuit iirrssjee! :(:) Hopelijk kan je fysio er wat mee.

BeFunny ook sterkte, hopelijk een goede uitslag! :(:)

Namiro, inderdaad geen lekker weer voor een training…

Gefeliciteerd met je eerste halve marathon Samantha_! Voor zo’n tijd teken ik ook, zeker gezien de warmte. :D

Hier na de buien een korte intervaltraining gedaan, 8x3 minuten met actief herstel 1 minuut doordribbelen. Volgens mij wil ik niet weten hoe ik er uit zie als ik dat doe, maar toch gedaan haha. Zit nu bijna aan week 5 van de 8 voor mijn 10-15km schema, vrijdag een langzame duurloop van 75 minuten. Ik hoop op beter weer. :P

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:03

BeFunny schreef:
Ik heb morgenochtend een afspraak in ZH voor lichamelijk onderzoek omdat ik ergens wat gevoeld heb. Over een paar weken ook MRI om te kijken naar wat op sternum zit dus ook even minder in mijn hum.

Iirrssjjee beterschap met je kuit, hopelijk is het snel opgelost.

Marlinde je gaat lekker :j


Nee, wat rot dit. :( je wil gewoon dat je lijf meewerkt. veel sterkte morgen!

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 06:20

Heel veel.sterkte BeFunny, ik duim dat het niets is.

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 07:05

Sterkte BeFunny, ook vanaf hier draaien de duimen.

Suliko

Berichten: 4367
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 07:49

Ik doe later weer een uitgebreide bijleespost!

Iemand interesse om mijn 21 km startnummer over te nemen voor de stuwwalloop deze zaterdag om 14:30 in Oosterbeek?
https://www.stuwwalloop.nl/praktische-informatie.html

Door oververmoeidheid en een rechterborstkas die in een verkramping is geschoten door het hoesten en volledig vastzit, heb ik helaas besloten niet mee te doen.
Gelukkig was het niet (meer) een evenement waar ik naartoe werkte en zag ik het nu als training richting de Haute Ardenne Trail in juni. Maar in mijn huidige fysieke (en mentale :\ ) staat zal nu zo’n loop alleen maar negatieve belasting betekenen en niet iets toevoegen.
Ik kan tot morgen 23 mei het startnummer overzetten naar iemand anders!

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:11

Sterkte @BeFunny... :(:)

Samantha_

Berichten: 10856
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:40

Sterkte BeFunny :knuffel:

Piekosjj

Berichten: 5500
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:51

Sterkte BeFunny! :knuffel:

Goed hoor Samantha! Dat is echt een hele mooie tijd :D

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:52

Heel veel sterkte BF :knuffel: ik duim ook mee!

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:24

Bedankt voor de succes wensen! Vanmiddag een update.

Sterkte BeFunny!

En balen Suliko, helaas zelf ook in de lappenmand en moet waarschijnlijk mijn eigen startnummer voor a.s. zondag Amersfoort. Twijfelde toen al tussen de Stuwwal en deze.

Samantha_ schreef:
O ik ben jullie helemaal vergeten, sorry.

Ik haak weer even in dus. :')

Afgelopen zondag m’n eerste halve marathon gelopen in Utrecht. Wat was het warm, pfff. Vond de organisatie rommelig, maar goed.
Heb m uitgelopen in 2:16! *\o/*


Komt misschien ook door de last minute extra deelnemers/aanmeldingen? Aangezien de marathon van Breda natuurlijk niet doorging... Ik begreep dat er ook veel later werd gestart? (Mijn broer liep ook de halve daar).

BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:41

Dank jullie wel. Onderzoekje iig overleefd. Met nog niet echt duidelijkheid over het onderzoekje van vandaag. Maar dat komt wel na de mri.

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:54

Vreselijk, die spanning. Ik duim voor je!

lies_sparkle

Berichten: 6147
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:23

Sterkte!

Samantha_

Berichten: 10856
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:30

Ik duim voor je!

Iris, ja klopt. Maar alle startvakken hadden ook als starttijd 10u. Ik had wave 5, dus stond er netjes kwart voor 10. En we zijn pas 10:55 gestart. Sta je dan, dik een uur in de brandende zon. Vantevoren kon ik van de spanning niks eten (thuis om 7u wel gegeten)
Maar toen ik daar ruim een uur stond baalde ik dat ik geen broodje ofzo mee het startvak in had genomen.
Naar de wc durfde ik ook niet echt meer, want we wisten niet hoelang we moesten wachten. Eén collega ging nog wel maar kwam er bijna niet meer in.
Helaas moest ik dus vanaf km 7 naar de wc. Bij 11 km bij de waterpost waren 2 Dixis. :')
Daar ben ik dus 5 minuten verloren met wachten. Daarna wel lekker gelopen, loopt stuk fijner op een lege blaas haha.

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:31

BeFunny schreef:
Dank jullie wel. Onderzoekje iig overleefd. Met nog niet echt duidelijkheid over het onderzoekje van vandaag. Maar dat komt wel na de mri.

Sterkte! Wat spannend weer. Voel je je wel oké? Fysiek dan.

Tink89
Berichten: 3021
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:36

Samantha_ schreef:
Ik duim voor je!

Iris, ja klopt. Maar alle startvakken hadden ook als starttijd 10u. Ik had wave 5, dus stond er netjes kwart voor 10. En we zijn pas 10:55 gestart. Sta je dan, dik een uur in de brandende zon. Vantevoren kon ik van de spanning niks eten (thuis om 7u wel gegeten)
Maar toen ik daar ruim een uur stond baalde ik dat ik geen broodje ofzo mee het startvak in had genomen.
Naar de wc durfde ik ook niet echt meer, want we wisten niet hoelang we moesten wachten. Eén collega ging nog wel maar kwam er bijna niet meer in.
Helaas moest ik dus vanaf km 7 naar de wc. Bij 11 km bij de waterpost waren 2 Dixis. :')
Daar ben ik dus 5 minuten verloren met wachten. Daarna wel lekker gelopen, loopt stuk fijner op een lege blaas haha.


Oh wow, een uur wachten in de brandende zon zou ik ook echt niet oke vinden.

BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:45

Lisitano schreef:
BeFunny schreef:
Dank jullie wel. Onderzoekje iig overleefd. Met nog niet echt duidelijkheid over het onderzoekje van vandaag. Maar dat komt wel na de mri.

Sterkte! Wat spannend weer. Voel je je wel oké? Fysiek dan.


Ja het gaat eigenlijk heel goed.
Ik had vorige week een oproepje gehad voor de mri die binnenkort is daar moest ik op reageren dat het ok was, en in mijn reactie daarop heb laten weten dat ik iets gevoeld heb in mijn rechter borst maar dat ik niet wist of ik gewoon de mri af moest wachten of even langs de huisarts ofzo moest dus even overlegd en toen gaven ze aan dat ze daarover zouden bellen. Dat hebben ze gister gedaan of ik vandaag wilde langs komen voor toch een onderzoek. Maar dat onderzoekje stelt niet zoveel voor. Omdat de mri zo snel komt doen ze verder niets want dat kan e.a weer vertragen zeg maar.

Maar dan zit je daar en voelt de verpleegster ook wat je voelt en zegt daarbij dat ze vermoedt dat het een opgezwollen klierschijf is. Maar de MRI zal daar verder duidelijkheid in geven.

Supervixen

Berichten: 13032
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 11:49

Suliko ik kan wel, maar ik vind de starttijd echt ruk zo eind van de middag, dus ik sla even over.

Ik heb net 21km getraild. Kreeg helaas bij km 14 oogmigraine, dus zag niet meer goed met mijn rechteroog. Ben maar gestopt bij 21km.
Was erg klam en nat in het bos.

Dassenspoor:

Afbeelding

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:04

Leuk dat spoort, ik had het ook rustig als wolvenspoor aangezien, haha.

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:29

@samantha wat een ellende, al een uur in de brandende zon. Dan lijkt het me dat je niet lekker begint.

@supervixen wat leuk dat dassenspoor! Je maakt volgens mij wat mee tijdens zo'n trail run? Ga jij dan ook echt naar een locatie toe om daar te gaan rennen of heb je het geluk dat je op een plek woont waar je er makkelijk uit kan? :)

Hier gisteren helemaal doorweekt geraakt. :') ik begon met mooi weer, maar er kwam tegen het einde een ongelofelijk donkere lucht opzetten waarna er een mega onweersstorm uitbrak. Wel lekker aangezien ik het nogal heet had, en ik hoefde oprecht niet meer te douchen.

Ik zit volgens mijn schema bijna op de 5km aan 1 stuk: dit rondje was 6 keer 6 minuten rennen en 1 minuut wandelen. Ik ben inmiddels op het punt dat ik het ook echt heel leuk begin te vinden en zeker niet ga stoppen wanneer die 5km bereikt is! :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Soepblik op 22-05-24 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 29114
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:32

Wat een mooi rondje en tempo Soepblik.
Gaaf SV, ik zou het niet herkend hebben als dassenspoor, maar haal het er wel uit nu je het zegt. Wat rot van je oogmigraine.

Samantha_

Berichten: 10856
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 13:09

Balen van de oog migraine zeg!
Wel leuk, dat dassenspoor.

Gaaf Soepblik!

Supervixen

Berichten: 13032
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 13:15

Soepblik voor een trail moet ik eerst met de auto, binnen een half uur rijden heb ik keus uit een aantal verschillende gebieden waar ik kan lopen.
Fijn dat je zo'n plezier krijgt in het lopen!

Een dassenspoor is heel goed te herkennen, het zijn bredere afdrukken dan van een hond en hij heeft erg lange nagels.