Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLeoniee

Berichten: 2431
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:44

Na een poosje al meegelezen te hebben kom ik me hier na een goede 13w echo en nipt uitslag ook melden! Ik ben 19-11 uitgerekend en het geslacht horen we volgende week als het goed is!

Sweetgirl1
Berichten: 4596
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:00

Ik had net afspraak in het ziekenhuis. Kregen een klein stukje beeld van ukkie.
Alles is goed gelukkig. Baarmoeder voelde goed aan. Ukkir was alleen aan het verstoppen.
Straks geslachtsecho met mn schoonzus er bij

XladyX

Berichten: 1410
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:29

xLeoniee schreef:
Na een poosje al meegelezen te hebben kom ik me hier na een goede 13w echo en nipt uitslag ook melden! Ik ben 19-11 uitgerekend en het geslacht horen we volgende week als het goed is!


Leuk, welkom! En dubbel gefeliciteerd (ook met je verjaardag) :)

Krabburger

Berichten: 93
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:33

Inwonderland schreef:
Dus in essentie zijn we het volgens mij met elkaar eens. Alleen vind ik de aanname dat dingen sowieso wel gebeuren te makkelijk. Overigens vind ik de vraag over op je strepen gaan staan ook net te makkelijk gesteld. Ik heb me toen we aankwamen niet eens voor kunnen stellen of een bevalplan kunnen bespreken. Ik ben binnen gereden met persweeën en zo op bed gelegd en bevallen. Binnen een half uur na binnenkomst was ze er al. Dus mijn belangrijkste punt is, soms heb je echt helemaal niets in de hand…

Excuses, het was een vraag vanuit interesse, ik wist niet dat dit te makkelijk gesteld was :o

Welkom xLeoniee, en gefeliciteerd met je verjaardag!

Misschien een idee om het lijstje weer aan te vullen, volgens mij zijn er wel weer wat nieuwe dames bij?

Sweetgirl1, fijn dat de echo goed was, konden ze niet gelijk naar het geslacht kijken? :P

xLeoniee

Berichten: 2431
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:54

Bedankt!
Ik zal t lijstje even aanvullen :)

Lijstje:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog onbekend.
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - geslacht nog onbekend
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november. Geslacht nog onbekend, wel heel benieuwd!
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november. Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december

Sweetgirl1
Berichten: 4596
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:09

Krabburger schreef:
Inwonderland schreef:
Dus in essentie zijn we het volgens mij met elkaar eens. Alleen vind ik de aanname dat dingen sowieso wel gebeuren te makkelijk. Overigens vind ik de vraag over op je strepen gaan staan ook net te makkelijk gesteld. Ik heb me toen we aankwamen niet eens voor kunnen stellen of een bevalplan kunnen bespreken. Ik ben binnen gereden met persweeën en zo op bed gelegd en bevallen. Binnen een half uur na binnenkomst was ze er al. Dus mijn belangrijkste punt is, soms heb je echt helemaal niets in de hand…

Excuses, het was een vraag vanuit interesse, ik wist niet dat dit te makkelijk gesteld was :o

Welkom xLeoniee, en gefeliciteerd met je verjaardag!

Misschien een idee om het lijstje weer aan te vullen, volgens mij zijn er wel weer wat nieuwe dames bij?

Sweetgirl1, fijn dat de echo goed was, konden ze niet gelijk naar het geslacht kijken? :P


Ja die echo hebben we gehad alleen weten wij het 15 juni pas

Inwonderland
Berichten: 1280
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:20

Lijstje:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog onbekend.
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - geslacht nog onbekend
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november. Geslacht nog onbekend, wel heel benieuwd!
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november. Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december

Welkom xLeoniee en gefeliciteerd!

Fijn van de goede echo Sweetgirl1! Weten jullie het geslacht dan pas vanwege een gender reveal?

Sweetgirl1
Berichten: 4596
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:55

Jaa de zus van mm vriend wou het doen. Dus dan mag ze dit lekker organiseren

san4nie
Berichten: 3601
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:04

Welkom nieuwe meepraters! Leuk dat het lijstje steeds groter wordt.

Spannend sweetgirl! Fijn dat alles wel goed was.

Wij hebben straks weer een controle bij de verloskundige en ze wil dan ook wel even kijken of ze het geslacht kan zien. Heb lang getwijfeld of ik het wel echt wilde weten. Maar nu wil ik het wel heel graag weten! Mocht ze het niet goed kunnen zien of niet zeker weten, dan nog 3 weken geduld.

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:28

xLeoniee schreef:
Na een poosje al meegelezen te hebben kom ik me hier na een goede 13w echo en nipt uitslag ook melden! Ik ben 19-11 uitgerekend en het geslacht horen we volgende week als het goed is!

Dubbel gefeliciteerd! <3

Domi_94

Berichten: 2072
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:52

xLeoniee schreef:
Na een poosje al meegelezen te hebben kom ik me hier na een goede 13w echo en nipt uitslag ook melden! Ik ben 19-11 uitgerekend en het geslacht horen we volgende week als het goed is!

Van harte gefeliciteerd x2 *\o/*
Fijn dat de echo goed is gegaan sweetgirl!

Zira1994

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 20:18

Welkom Xleoniee!! Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap en ook je verjaardag ! :D

Fijn een goede echo Sweetgirl! Wel spannend dat jullie nu nog even af moeten wachten tot je weet wat het wordt.

San4nie ahh spannend jullie mogen ook weer even spieken en misschien ook al een geslacht zien.

Hier ook net terug van de echo :D de kleine was weer goed actief en was aan het drinken. :):) Ook gezien wat het wordt……. We krijgen een:

**\O/** MEISJE ! **\O/**

Lijstje:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog onbekend.
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - geslacht nog onbekend
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november. Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december

san4nie
Berichten: 3601
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 22:23

Gefeliciteerd xLeoniee!

Wat leuk Zira! Jullie weten het al vroeg!

Wij hadden ook een duidelijk beeld op de kleine stuiterbal! :D Maar het voornemen is dat we het stil houden.

Inwonderland
Berichten: 1280
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 22:27

san4nie schreef:
Gefeliciteerd xLeoniee!

Wat leuk Zira! Jullie weten het al vroeg!

Wij hadden ook een duidelijk beeld op de kleine stuiterbal! :D Maar het voornemen is dat we het stil houden.


Dat lijkt me nou zo moeilijk! Ik zou dat echt niet kunnen. Probeert iedereen jullie dan ook te betrappen?

Dat probeerde ze bij ons al, terwijl wij het niet wisten. En nu, wil iedereen weten of we nu een jongetje willen. Dus als mensen vragen of ik hoop dat het een jongetje is zeg ik dat ik hoop op een puppy…

Leuk Zira een meisje!

Domi_94

Berichten: 2072
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 22:53

Wat leuk Zira!

san4nie
Berichten: 3601
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 22:56

Inwonderland schreef:
san4nie schreef:
Gefeliciteerd xLeoniee!

Wat leuk Zira! Jullie weten het al vroeg!

Wij hadden ook een duidelijk beeld op de kleine stuiterbal! :D Maar het voornemen is dat we het stil houden.


Dat lijkt me nou zo moeilijk! Ik zou dat echt niet kunnen. Probeert iedereen jullie dan ook te betrappen?

Dat probeerde ze bij ons al, terwijl wij het niet wisten. En nu, wil iedereen weten of we nu een jongetje willen. Dus als mensen vragen of ik hoop dat het een jongetje is zeg ik dat ik hoop op een puppy…

Leuk Zira een meisje!


Haha, we hebben nog niemand gesproken, de echo was vanavond. Maar, heb wel bewust “het voornemen” geschreven, twijfel of het bij iedereen gaat lukken. :o

Dat lijkt me ook wel een beetje een rare vraag. Je hoopt toch vooral op een gezond en gelukkig kindje. Maar een puppy zou ook erg leuk zijn!

Marlou91

Berichten: 479
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:59

Allereerst van harte welkom Leoniee! Gefeliciteerd met de goede NIPT en 13 weken echo. Is het je eerste kindje?

Wat leuk Zira een meisje! Wat fijn dat jullie een goede echo hadden gisteren.

Ik vind het ook altijd een bijzondere vraag Inwonderland. Haha een puppy zou wel heel bijzonder zijn!

Wij hebben zojuist ook nog een extra pretecho gehad. Vooral zodat ons dochtertje ook een keertje mee kon. Ze was zo enthousiast en was heel verwonderd naar het babytje op het echoscherm aan het kijken, heel bijzonder. Inmiddels hebben we het geslacht nog een keer duidelijk bevestigd gekregen, dus ik durf het hier nu ook wel te delen. Wij krijgen een jongetje!

Toen ik het de vorige keer hoorde moest ik heel erg wennen aan het idee. In tegenstelling tot mijn vriend, die was helemaal gelukkig. Maar nu het een beetje geland is ben ik ook wel heel blij, heel bijzonder zo van elk geslacht eentje.

Lijstje:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - geslacht nog onbekend
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november. Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december

XladyX

Berichten: 1410
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:16

Wij hebben over een week de 20 weken echo. Benieuwd of het geslacht dan is zoals verwacht met de 13 weken toen echoscopiste het duidelijk te zien vond. Dan zal ik het hier ook delen. (En ons aan de lijst toevoegen)

Bij onze dochter hebben we het niet gedeeld en is het gelukt om stil te houden. Een aantal vrienden dachten dat we een jongen kregen omdat we ons versproken zouden hebben, maar het was dus juist een meisje _O- erg veel lol om gehad toen. Ook alle oude vrouwen wijsheden wezen op een jongetje. Nu besloten het wel te gaan delen alleen wel te wachten op de 20 weken echo omdat we geen pretecho/geslachtsecho doen.

Zira1994

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 15:37

Ja we waren er op tijd bij haha. Was gister 15+1 week. Maar de kleine liet zich goed zien en de verloskundige was overtuigd

Leuk San4nie dat jullie het ook hebben kunnen zien! Succes met geheim houden haha. :x

Wat leuk een jongen Marlou! Perfecte gezin straks haha met van beide smaken een. Wat schattig dat je dochtertje ook zo enthousiast was !! <3

Inderdaad een rare vraag of je voorkeur had. Wij hadden ook beide geen voorkeur. Mijn vriend wel een voorgevoel wat dus ook klopte en ik had helemaal geen voorgevoel. Dat de kleine gezond is is het allerbelangrijkste en niet of het een jongen of een meisje is.
We willen dit weekend aan onze ouders gaan vertellen dat het een dame is. En denk daarna mondjesmaat aan de rest als het ter sprake komt.

san4nie
Berichten: 3601
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:51

Citaat:
Lijstje:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht blijft een verrassing.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - geslacht nog onbekend
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november. Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december


Marlou, wat leuk, dan straks een meisje en een jongetje! Lijkt me heel mooi om te zien dat je dochtertje zo geïnteresseerd was. Snapt ze het ook echt daadwerkelijk?

Xladyx, nog heel even spannend dus! Leuk dat jullie het vorige keer ook stil gehouden hebben en dat dat ook gelukt is. Maar wel delen nu is natuurlijk ook super leuk.

Zira, wat fijn dat het zo duidelijk zichtbaar was. Geen grootse gender reveal dus.

Mijn schoonmoeder heeft al wel even geprobeerd te vissen bij mijn vriend, maar hij vond het heel makkelijk om niks te zeggen. Mijn eigen moeder is ook heel benieuwd. Mijn vader had juist meteen gezegd dat hij het niet wilde weten. Tot nu toe nog een makkie dus.

Merk wel dat ik nu helemaal los wil gaan met shoppen. :o

Marlou91

Berichten: 479
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:38

Ik heb het idee dat ze er al best veel van meekrijgt en snapt. Maar ze is natuurlijk inmiddels ook al 3 jaar dus dat zal ook meespelen. Ze vindt het wel nog heel lang duren voor de baby komt (ik ook haha).

Ik heb vanmiddag onverwachts een middagje ziekenhuis gehad. Voel me al een paar dagen niet lekker en maakte me best wel een beetje zorgen. Ook doordat ik een aantal klachten wel herken van toen ik ziek werd de vorige keer. Rond de middag voelde ik me plots benauwd, misselijk, zweten en toen werd het zwart..
Gelukkig gaat alles goed met de baby en met mij. Alle waardes waren goed, alleen de bloeddruk was aan de lage kant. Ze adviseren nu in mijn “eigen” ziekenhuis om te stoppen met de medicatie die ik slik maar daar sta ik zelf niet helemaal achter. Morgen maar even het ziekenhuis in Maastricht bellen hoe zij erover denken. Zij hebben dit voorgeschreven.

Inwonderland
Berichten: 1280
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:36

Jeetje Marlou, wat zul je geschrokken zijn! Hopelijk ben je voor nu oké en geeft je belletje morgen je uitsluitsel over je medicatie.

Krabburger

Berichten: 93
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 11:35

Zira, wat leuk een meisje *\o/*

Marlou, wel heel leuk dat je straks beide smaakjes hebt :=
Gebruik je die medicijnen voor een eventuele vroeggeboorte?

Zo gek zijn vragen over een voorkeur toch niet? :o Tenslotte hebben best veel mensen een voorkeur voor geslacht, naast dat iedereen natuurlijk in de eerste plaats een gezond kindje wil.

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 13:15

Ik vind t ook niet zo gek. Ik had bij m'n zoontje echt de wens voor een meisje. Ook een beetje moeten verwerken toen we wisten dat het een jongentje werd. Nu met de 2e kleine jongen in mn buik kan m'n geluk weer niet op. Ik had niet echt een voorkeur voor de geslachtsecho, maar ik was zo dolgelukkig toen ik zag dat het een jongen was. Heeft gewoon zo moeten zijn ofso. _O-

Sannens
Berichten: 1456
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 13:55

Wij hebben vandaag een goede termijn echo gehad. Nog een dagje vooruit gezet wat ik niet had verwacht. Nu kan ik morgen met een gerust gevoel op vakantie. Zo nog even snel bloed prikken en dan zijn we er klaar voor!

Ik vind de vragen voor voorkeur voor geslacht ook niet zo vreemd. Sommige mensen hebben nou eenmaal voorkeur en dat mag. Ik was ervan overtuigd dat mijn dochter een zoon was, moest echt even schakelen haha. Was niet dat ik perse een zoon wilde, maar dat gevoel dat het een jongen was was echt heel sterk. Blijkt maar weer dat je lichaam je voor de gek kan houden haha. Ik had stiekem wel een beetje hoop op een meisje omdat het het eerste meisje in 100 jaar in de familie van m’n vriend zou zijn.

Deze tweede ronde heb ik echt helemaal geen voorkeur. Een tweede meid is super leuk, maar twee van elk is ook echt super. Ook omdat mijn neefje in september wordt geboren en er dan twee jongetjes dicht bij elkaar zijn. Ofwel: alles is leuk hahaha.