Josien_ schreef:Ik kom me weer even terug melden hier, was al voorzichtig bezig en een paar kilo afgevallen maar nu een stok achter de deur door mee te doen met een online challenge van een personal trainer. Dit is 3 maanden en krijg ook elke maand een incheck moment.
Begin deze week mijn trainingen, caloriebudget en macro's ontvangen dus we zijn weer even alles aan het tracken.
Blijkt maar weer dat ik in de basis best gezond eet, maar dat sommige van mijn keuzes toch vrij veel calorieën bevatten.
Zoals mijn lunch of bijvoorbeeld de granola in mijn kwark. Daar dus maar weer eens kritisch naar kijken.
Wat maakt jouw lunch calorierijk?
Tsja, granola is vaak hoog in calorieën, helaas
Ik doe vaak Skyr/kwark met fruit en gepofte spelt.
Die spelt voegt echt wat toe: smaak, vulling, bite.
. Daar dus maar weer eens kritisch naar kijken.
.
.
Het laatste jaar ben ik m’n zelfbeheersing behoorlijk kwijt geraakt en ook al heb ik nog niet op de weegschaal durven staan voel ik aan alles dat er teveel aan zit; merk t aan m’n kleding, als ik ‘diep’ op de fiets zit voel ik meer buik in de weg zitten dan ik zou willen…kortom…moet wat af. ik heb de laatste pagina’s weer mee gelezen, mijn valkuil/probleem: overdag gaat t redelijk netjes en goed, maar ‘s avonds als ik voor de tv zit of laat van stal kom heb ik trek en kan ik geen maat houden. En vaak niet eens omdat ik echt honger heb, maar omdat ik moe ben of het druk heb op m’n werk. Ik probeer met kleine stapjes m’n gedrag hierin weer aan te passen. Laatste dagen begonnen met ‘s avonds de snaaimomenten uit te stellen, iets betere keuzes hierin maken wat ik dan eet (dus geen reep chocola maar een beschuitje met hagelslag) en op tijd naar bed. Ik probeer verder ook overdag wat meer te eten. Klinkt raar en vindt t ook wat eng maar hoop dat dat de snaaibuien vermindert ‘s avonds. Ik kruip weer onder m’n meeleessteen en hoop snel de schade op de weegschaal durven te aanschouwen
.