Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evamarie schreef:Vooruit:
Dat er op die manier dus altijd wel iets te bedenken valt de motivatie diversiteit te steunen uit zijn verband te halen.
Kortom je moet het ook niet te ver gaan zoeken.
Sellyxx schreef:Evamarie schreef:Vooruit:
Dat er op die manier dus altijd wel iets te bedenken valt de motivatie diversiteit te steunen uit zijn verband te halen.
Kortom je moet het ook niet te ver gaan zoeken.
Volgens mij snap ik je nogsteeds niet, maar misschien ligt het aan mijwat bedoel je met “de motivatie diversiteit steunen uit zijn verband halen”? Hoe kun je motivatie uit zijn verband halen? Het is handiger als je bepaalde berichten quote, dan kunnen wij weer beter begrijpen binnen welk verband (
) jij je opmerking maakt.
Evamarie schreef:Je hoeft ook niet alles te begrijpen wat ik zeg. Maar ik ga nog een keer mijn best doen:
Dat er mensen zijn die spijt krijgen van het weghalen van hun piep. Die heb je er altijd tussen zitten in zeer zeldzame gevallen dan. Wat ik ervan weet is dat een transitie niet zonder psychische screening en hulp gedaan wordt. Ook de medici wordt steeds beter.
We gaan in mijn optiek dus niet te ver.
Zeker niet nu ik hier op bokt in dit topic tot de zeer verdrietige ontdekking kom dat er nog steeds volop gestigmatiseerd wordt.
Dat er te veel aannames gedaan worden. Dat er te veel voor wat hoort wat-maatschappij heerst.
Het blijft een onderwerp wat niet stopt. Het is heel persoonlijk wat een ieder hiervan vind.
Evamarie schreef:Je hoeft ook niet alles te begrijpen wat ik zeg. Maar ik ga nog een keer mijn best doen:
Dat er mensen zijn die spijt krijgen van het weghalen van hun piep. Die heb je er altijd tussen zitten in zeer zeldzame gevallen dan. Wat ik ervan weet is dat een transitie niet zonder psychische screening en hulp gedaan wordt. Ook de medici wordt steeds beter.
Zeker niet nu ik hier op bokt in dit topic tot de zeer verdrietige ontdekking kom dat er nog steeds volop gestigmatiseerd wordt.
Dat er te veel aannames gedaan worden. Dat er te veel voor wat hoort wat-maatschappij heerst.
Het blijft een onderwerp wat niet stopt. Het is heel persoonlijk wat een ieder hiervan vind.
Urbanus schreef:En juist voor die uitzonderingen is er goede hulp beschikbaar.
Laat kinderen, kinderen zijn vind ik overigens altijd zo'n lege uitspraak. Kinderen zijn nieuwsgierig naar hun eigen lichaam en dat van het andere geslacht. Worden vanaf de peuterspeelzaal al naar een kant geduwd en je zal maar een kind hebben dat daar doodongelukkig van wordt...
_San87_ schreef:Evamarie schreef:Je hoeft ook niet alles te begrijpen wat ik zeg. Maar ik ga nog een keer mijn best doen:
In een discussie is het op zich wel handig dat je discussiepartners begrijpen wat je zegt. Maar soit.
Deze uitleg begrijp ik prima.
Evamarie schreef:Urbanus schreef:En juist voor die uitzonderingen is er goede hulp beschikbaar.
Laat kinderen, kinderen zijn vind ik overigens altijd zo'n lege uitspraak. Kinderen zijn nieuwsgierig naar hun eigen lichaam en dat van het andere geslacht. Worden vanaf de peuterspeelzaal al naar een kant geduwd en je zal maar een kind hebben dat daar doodongelukkig van wordt...
Dan heb jij geen goede peuterspeelzaal uitgezocht, want dit is absoluut niet waar. Je scheert hiermee ook nog eens alle peuterspeelzalen over 1 kam.
Urbanus schreef:En juist voor die uitzonderingen is er goede hulp beschikbaar.
Shadow0 schreef:Rennie89 schreef:maar om het te gaan aanmoedigen, wat nu heel veel gebeurd,
Waar gebeurt dat? En hoe? Kun je 1 concreet voorbeeld geven van kinderen die worden aangemoedigd?
Rennie89 schreef:Genderneutrale babyshowers, ontmoedigen van roze kleren voor meisjes en blauw voor jongens etc. Genderneutrale namen kiezen want wat als je kind straks van geslacht wilt veranderen etc. Genoeg voorbeelden zijn ergaat erom dat het genormaliseerd word, terwijl dat niet iets is wat je hoopt voor je kind dat zij ongelukkig zullen zijn in hun lichaam. Alsof je maar even je geslacht kan en wilt veranderen.