Overgang? Mezelf een beetje kwijt zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Overgang? Mezelf een beetje kwijt zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 01:47

Kennen jullie de podcast "We zijn toch niet gek?"
Ik luister hem met interesse, herken enorm veel en leer ook het éen en ander. Wat een eye opener.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:50

Thanks, die ff opgeslagen :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 09:58

Ik heb alle podcasts van Suzanne geluisterd.
En ook een info consult gedaan, erg handig.

Eind van de maand heb ik een gesprek en onderzoek met een arts mbt HRT.
Mijn voornaamste klachten zijn blaasontstekingen, verergerde adhd verstrooidheid, nervositeit. Ook wel meer pijn in mijn lichaam. Ik ben nogal hypermobiel en had reumaklachten die ik met natuurlijke methoden aardig onder de knie heb.
Maar ik heb elke dag wel pijn. En zo’n 3 dagen per week wel behoorlijk veel pijn.

Opvliegers zelden en slapen gaat goed.

Ik probeer wel alles ‘goed’ te doen.
Ik drink geen koffie of alcohol, eet heel gezond, beweeg veel, mediteren/ yoga, etc… en nog wat kruiden en supplementen.

Ik vind HRT wel spannend. Ik volg de eerdergenoemde US arts ook. En ken de theorie inmiddels aardig. Maar toch.
Ik ben altijd wat huiverig voor medicatie geweest.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 18:10

Ik gebruik nu een maand HST (Bijuva) en heb net zomaar warm gedoucht, zonder een opvlieger na afloop. Ik had al even geen opvliegers meer gehad en durfde nu dus meteen gezichtscrème te smeren, i.p.v. in mijn ondergoed te wachten op de opvlieger, uitzweten en daarna aankleden en smeren.
Het slapen gaat ook al wat beter, de rusteloze benen (die me ook uit de slaap houden) helaas nog niet. Ik gebruik een stuk minder schildklierhormoon. Ik voel me ook beter, kan me beter concentreren.
Kortom: +:)+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:37

Stille meelezer, zou magnesium niet voor je onrustige benen kunnen helpen? Dat helpt bij mij.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:46

Wat fijn Albertina!

Hier vandaag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengt wordt. Ik had daar al rekening mee gehouden hoor. Van de 12 maanden heb ik er misschien 4 gewerkt. Voor de rest thuis met concentratieproblemen, burnout, extreme onrust en zelfs angst.
Wat is die overgang toch leuk.....
Voel me sinds de ophoging van O wel een stukje beter.
Ik heb samen met mijn man besloten ook niet direct opzoek te gaan naar een andere baan. Eerst maar weer mezelf worden.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 23:40

C_arola schreef:
Stille meelezer, zou magnesium niet voor je onrustige benen kunnen helpen? Dat helpt bij mij.

Goede tip, want zonder magnesium wordt het nog veel erger! Ik gebruik al jaren magnesium, die van Pharma Nord, die heeft verschillende soorten magnesium in één pil. Daar neem ik begin en eind vd avond een pil van. Overdag kan niet ivm schildkliermedicatie die ik verspreid over de dag neem en niet gecombineerd mag worden met magnesium. Ik heb ook een tijd magnesiumolie gebruikt, maar heb nu even geen zin in dat plakspul.
Ik eet ook bijna elke dag een banaan en wat noten en drink geen alcohol. 's Avonds zoveel mogelijk met mijn benen omhoog, met een glas bitter lemon, want kinine moet ook helpen.
En dan beenspieren rekken tijdens het tandenpoetsen.
En dan nog begint de ellende zodra ik bijna in slaap val, pfff |(

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 23:44

Essie73 schreef:
Wat fijn Albertina!

Hier vandaag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengt wordt. Ik had daar al rekening mee gehouden hoor. Van de 12 maanden heb ik er misschien 4 gewerkt. Voor de rest thuis met concentratieproblemen, burnout, extreme onrust en zelfs angst.
Wat is die overgang toch leuk.....
Voel me sinds de ophoging van O wel een stukje beter.
Ik heb samen met mijn man besloten ook niet direct opzoek te gaan naar een andere baan. Eerst maar weer mezelf worden.

Dat is toch wel heel heftig, dat je zulke problemen hebt door de overgang dat je je werk niet meer kunt doen. Ik hoop dat het snel beter gaat!
Weet je zeker dat het alleen de overgang is? Van een trage schildklier kun je die klachten bamelijk ook krijgen.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 08:52

Holland & Barret heeft magnesium zout, daar kan je een voetenbadje mee maken of als je een gewoon bad hebt een bad mee nemen. Dat vind/vond ik prettiger dan olie inderdaad.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 10:04

Wat heftig Essie! Verstandig om eerst tot jezelf te gaan komen voordat je op zoek gaat naar een nieuwe baan.

Die zout wou ik ook aanraden voor in bad, ik merk geen verschil met de concentraat maar ik hoor er veel positieve meningen over.. De concentraat heb ik van Kruidvat eigen merk. Ik merk het gelijk wanneer ik het een paar dagen niet heb ingenomen. Hier ook schildkliermedicatie en er zelf achter gekomen dat je 4 uur ertussen moet laten voordat je magnesium inneemt. Dus de schildkliermedicatie neem ik voor het ontbijt in en de magnesium voor het slapen. Kan het gelijk helpen bij het slapen.

Hebben jullie boeken die jullie aanraden, wat jullie heeft geholpen bij de overgang? Ik merk steeds meer klachten op en ik wil mij er meer in gaan verdiepen. Volgens de huisarts (vrouw) ben ik daar nog te jong voor maar dat komt in mijn familie voor. Zij wou mij ook niet meer informatie hierover geven alleen dat ik op internet kan kijken wat zou kunnen helpen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 20:03